Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kasvoin rikollisperheessä. Haluatko kysyä jotain?

Vierailija
13.07.2014 |

Kaikki perheenjäseneni olivat rikollisia, kun olin lapsi. Vastaan kaikkiin kysymyksiin.

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2014 klo 18:01"]Miten onnistuit selviämään normaliin elämään? Oliko sulla joku "normaali" aikuinen, joka tuki sua eteenpäin tavallisessa elämässä? Miten kaveripiirin vanhemmat suhtautuivat sinuun lapsena?[/quote]

Ei minulla ollut ketään. Minua kartettiin, eikä minulla ollut lainkaan ystäviä. Yhtään aikuista ei myöskään ollut tukena. Nielin raivoni, kävin kouluni ja lukioni niin hyvin kuin pystyin ja vasta yliopistoon päästyäni pääsin muuttamaan toiselle paikkakunnalle ja pääsin irti siitä maailmasta.

Vierailija
22/46 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2014 klo 18:05"]Tukiko perheesi sinua millään tavoin opiskelemaan ja valitsemaan toisenlaista elämäntyyliä?

Tiesivätkö kaverisi perheesi taustoista? Jos tiesivät yrittivätkö kavereidesi vanhemmat pitää heidät erossa sinusta?

Oletko hävennyt perhettäsi?

Mahtavaa, että olet päässyt elämässäsi pitkälle, huonoista lähtökohdista huolimatta! Tästä juuri näkee, että pitkälti on ihan omasta itsestä kiinni, miten se elämä menee :)

[/quote]

Äitini tuki minua ja teki kaiken minkä pystyi opiskeluaikoina. Muu perhe vierasti ajatusta opiskelustani ja etenkin isäni mitätöi jatkuvasti saavutuksiani, yritti puhua minua ympäri, etten jatkaisi opiskelua.

Jotkut opiskelukaverini kyllä tiesivät, kun lopulta kerroin taustani, ja he olivat kyllä kannustavia. Ja kyllä, olen hävennyt perhettäni ja vasta viime aikoina päässyt tästä häpeästä ja tunteesta, että perheeni määrittäisi minut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2014 klo 18:12"]

[quote author="Vierailija" time="13.07.2014 klo 18:01"]Miten onnistuit selviämään normaliin elämään? Oliko sulla joku "normaali" aikuinen, joka tuki sua eteenpäin tavallisessa elämässä? Miten kaveripiirin vanhemmat suhtautuivat sinuun lapsena?[/quote]

Ei minulla ollut ketään. Minua kartettiin, eikä minulla ollut lainkaan ystäviä. Yhtään aikuista ei myöskään ollut tukena. Nielin raivoni, kävin kouluni ja lukioni niin hyvin kuin pystyin ja vasta yliopistoon päästyäni pääsin muuttamaan toiselle paikkakunnalle ja pääsin irti siitä maailmasta.

[/quote]

Hieno selvitymistarina! Oletko onnellinen nykyisin?

Vierailija
24/46 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2014 klo 18:09"]Millainen suhde sulla on nykyisin perheeseesi?

[/quote]

Lähes olematon. Äitiä näen toisinaan, muuta perhettä en lainkaan.

Vierailija
25/46 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2014 klo 18:11"]Olisitko kaivannut lapsena apua? Minkälaista apua olisit tarvinnut? Miten sinua kohdeltiin?

[/quote]

Jälkikäteen ajatellen kyllä. Kuuntelija tai ystävä olisivat helpottaneet elämää. En usko että huostaanotto olisi auttanut, mutta jos olisin saanut edes purkaa mieltäni jollekulle, olisin varmaan selvinnyt vähemmin lommoin lapsuudestani.

Vierailija
26/46 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2014 klo 18:12"]Kiitos ap, kerrankin mielenkiintoinen ketju :)

[/quote]

Kiitos sinulle ystävällisistä sanoistasi.

Vierailija
27/46 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2014 klo 18:16"][quote author="Vierailija" time="13.07.2014 klo 18:12"]

[/quote]

Hieno selvitymistarina! Oletko onnellinen nykyisin?

[/quote]

En tiedä. Sairastan masennusta ja olen aika pessimistinen ihminen, enkä herkästi luota muihin. Olen kuitenkin parisuhteessa ja kivassa työssä ja olen saanut toteuttaa joitain unelmiani, joten olen ainakin onnekas, jos en sataprosenttisen onnellinen olekaan.

Vierailija
28/46 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2014 klo 18:07"]

[quote author="Vierailija" time="13.07.2014 klo 17:58"]Tiedätkö eron oikean ja väärän välillä? Kun ne taidot yleensä opitaan kotona ja esimerkistä. Miten on oma elämäsi mennyt?

[/quote]

No, moraalini on ehkä hiukan häilyvä enkä edelleenkään kumarra lakia ja auktoriteetteja vain siksi, että niin kuuluu tehdä.

Pyrin kuitenkin elämään elämäni niin, että en vahingoita muita enkä tee kenellekään pahaa.

[/quote]

Eiks noiden kahden asian välillä ole selkeä ristiriita? Yleensä se, ettei kunnioita lakia (tai jossain tapauksessa auktoriteetteja) kun johtaa siihen, että aiheuttaa muille pahaa. Mitä varten ne lait sitten on olemassa?

Vierailija
29/46 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten vietit kesälomasi pienenä ? Mikä on joku vahvasti mieleen jäänyt tapahtuma, joku rikos tai paha juttu ? Oliko teillä muuten mitään "normaalia" esim lintsireissuja, leffailtoja, pyöräretkiä, rantapäiviä, reissuja jne? Elikö perheesi siis pelkästään rikoksilla, ei ollut pelkkä sivutyö vai? Oliko rahasta pulaa?

Vierailija
30/46 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2014 klo 18:22"][quote author="Vierailija" time="13.07.2014 klo 18:07"]

[quote author="Vierailija" time="13.07.2014 klo 17:58"]Tiedätkö eron oikean ja väärän välillä? Kun ne taidot yleensä opitaan kotona ja esimerkistä. Miten on oma elämäsi mennyt?

[/quote]

No, moraalini on ehkä hiukan häilyvä enkä edelleenkään kumarra lakia ja auktoriteetteja vain siksi, että niin kuuluu tehdä.

Pyrin kuitenkin elämään elämäni niin, että en vahingoita muita enkä tee kenellekään pahaa.

[/quote]

Eiks noiden kahden asian välillä ole selkeä ristiriita? Yleensä se, ettei kunnioita lakia (tai jossain tapauksessa auktoriteetteja) kun johtaa siihen, että aiheuttaa muille pahaa. Mitä varten ne lait sitten on olemassa?

[/quote]

En katso, että esimerkiksi pilvenpolttelu vahingoittaa yhtään ketään muuta.

Vierailija
31/46 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka tai millainen ihminen olet? Nainen, mies? Perhettä? Millä alalla työskentelet?

Vierailija
32/46 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen rikollisesta perheestä. Isäni oli pankkiryöstäjä, velanperijä ja ties mitä muuta. Hän kuitenkin aina kannusti minua ja opiskelujani. Äitini oli taas "huijari", teki paljon petoksia ym. Hän kuoli kun oli 15v.

Vierailija
33/46 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2014 klo 18:10"]

[quote author="Vierailija" time="13.07.2014 klo 18:00"]Oletko itse tehnyt yhtäkään rikosta? Oletteko romaneita tai muualta ulkomailta peräisin vai ihan perus suomalaisia?

[/quote]

Olen tehnyt rikoksia, mutta niin on käytännössä jokainen muukin suomalainen. Oletko linkittänyt Facebookiin Youtubesta löytämäsi musiikkivideon? Rikos. Oletko ladannut koneelle biisin tai leffan? Rikos.

[/quote]

Eli jokainen suomalainen on tehnyt rikoksen = me kaikki ollaan kastettu rikollisperheessä? ;-) 

Hyvää kesää ap!

Vierailija
34/46 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olivatko isovanhempasi vanhempiesi kaltaisia (rikollisia), vai "normaaleja"? onko sinulla sisaruksia, ja jos on, mille polulle he lahtivat?

Kiitos mielenkiintoisesta ketjusta, mietin juuri sattumalta samaa pari paivaa sitten kun televisiossa mainitsivat kolmen polven rikollisperheesta :)

Vierailija
35/46 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2014 klo 18:12"]

[/quote]

Toivottavasti saat paljon rakkautta ja halauksia nykyisin. Hienoa, että jaksoit. Tuntuu tosi raskaalta ajatella, että lapsuus ja nuoruus on ollut noin yksinäistä.

Vierailija
36/46 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2014 klo 18:42"]Olivatko isovanhempasi vanhempiesi kaltaisia (rikollisia), vai "normaaleja"? onko sinulla sisaruksia, ja jos on, mille polulle he lahtivat?

Kiitos mielenkiintoisesta ketjusta, mietin juuri sattumalta samaa pari paivaa sitten kun televisiossa mainitsivat kolmen polven rikollisperheesta :)

[/quote]

Toisen puolen isovanhemmat olivat ns. normaaleja ja lainkuuliaisia ihmisiä, toisen puolen levottomia ja vaikeita ihmisiä, vaikkeivät rikollisia olleetkaan.

Vierailija
37/46 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2014 klo 18:22"]Miten vietit kesälomasi pienenä ? Mikä on joku vahvasti mieleen jäänyt tapahtuma, joku rikos tai paha juttu ? Oliko teillä muuten mitään "normaalia" esim lintsireissuja, leffailtoja, pyöräretkiä, rantapäiviä, reissuja jne? Elikö perheesi siis pelkästään rikoksilla, ei ollut pelkkä sivutyö vai? Oliko rahasta pulaa?

[/quote]

Seikkailin ulkona, leikin, luin paljon, pelasin videopelejä. Kyllä meillä suurin osa arjesta oli normaalia, käytiin eläintarhassa ja veneretkillä ja mökkeilemässä niin kuin muutkin. Osa perheestäni teki rehellisiäkin töitä, osa pelkästään rikoksia. Rahasta ei ollut koskaan puutetta, matkailimme paljon.

Vierailija
38/46 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2014 klo 18:25"]Kuka tai millainen ihminen olet? Nainen, mies? Perhettä? Millä alalla työskentelet?

[/quote]

Olen mies. Lapsia en ole hankkinut, enkä aiokaan, en omien lapsuuskokemusteni vuoksi.

Vierailija
39/46 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä päin suomea asut?

Vierailija
40/46 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäikö vanhempasi koskaan mistään kiinni? Kohtasitko väkivaltaa omin silmin?