Kasvoin rikollisperheessä. Haluatko kysyä jotain?
Kaikki perheenjäseneni olivat rikollisia, kun olin lapsi. Vastaan kaikkiin kysymyksiin.
Kommentit (46)
Minkä ikäisenä käsitit, että muut eivät elä samoin?
[quote author="Vierailija" time="13.07.2014 klo 17:46"]Mitä rikoksia ne tekivät?
[/quote]
Varkauksia, huumekauppaa, pahoinpitelyjä, raiskauksia, ryöstöjä, petoksia, varastetun tavaran myyntiä, kaikkea mahdollista.
[quote author="Vierailija" time="13.07.2014 klo 17:50"]Minkä ikäisenä käsitit, että muut eivät elä samoin?
[/quote]
Jonkinlainen käsitys oli jo hyvin varhain mutta viimeistään siinä kymmenen jälkeen tajusin, että koko kuvio oli täysin sairas.
[quote author="Vierailija" time="13.07.2014 klo 17:55"]Jengiläisiä
[/quote]
Osa oli, osa ei.
[quote author="Vierailija" time="13.07.2014 klo 17:56"]Tuliko sinusta rikollinen?
[/quote]
Ei tullut. Minusta tuli maisteri. :)
Tiedätkö eron oikean ja väärän välillä? Kun ne taidot yleensä opitaan kotona ja esimerkistä. Miten on oma elämäsi mennyt?
Siis onko noissa MC liivijengeissä muka raiskaajia? Vai mistä jengistä puhut?
Oletko itse tehnyt yhtäkään rikosta? Oletteko romaneita tai muualta ulkomailta peräisin vai ihan perus suomalaisia?
Miten onnistuit selviämään normaliin elämään? Oliko sulla joku "normaali" aikuinen, joka tuki sua eteenpäin tavallisessa elämässä? Miten kaveripiirin vanhemmat suhtautuivat sinuun lapsena?
Tukiko perheesi sinua millään tavoin opiskelemaan ja valitsemaan toisenlaista elämäntyyliä?
Tiesivätkö kaverisi perheesi taustoista? Jos tiesivät yrittivätkö kavereidesi vanhemmat pitää heidät erossa sinusta?
Oletko hävennyt perhettäsi?
Mahtavaa, että olet päässyt elämässäsi pitkälle, huonoista lähtökohdista huolimatta! Tästä juuri näkee, että pitkälti on ihan omasta itsestä kiinni, miten se elämä menee :)
[quote author="Vierailija" time="13.07.2014 klo 17:58"]Tiedätkö eron oikean ja väärän välillä? Kun ne taidot yleensä opitaan kotona ja esimerkistä. Miten on oma elämäsi mennyt?
[/quote]
No, moraalini on ehkä hiukan häilyvä enkä edelleenkään kumarra lakia ja auktoriteetteja vain siksi, että niin kuuluu tehdä.
Pyrin kuitenkin elämään elämäni niin, että en vahingoita muita enkä tee kenellekään pahaa.
[quote author="Vierailija" time="13.07.2014 klo 18:00"]Siis onko noissa MC liivijengeissä muka raiskaajia? Vai mistä jengistä puhut?
[/quote]
En sanonut, että se raiskaaja oli jengiläinen. Ei ollut.
Millainen suhde sulla on nykyisin perheeseesi?
[quote author="Vierailija" time="13.07.2014 klo 18:00"]Oletko itse tehnyt yhtäkään rikosta? Oletteko romaneita tai muualta ulkomailta peräisin vai ihan perus suomalaisia?
[/quote]
Olen tehnyt rikoksia, mutta niin on käytännössä jokainen muukin suomalainen. Oletko linkittänyt Facebookiin Youtubesta löytämäsi musiikkivideon? Rikos. Oletko ladannut koneelle biisin tai leffan? Rikos.
[quote author="Vierailija" time="13.07.2014 klo 18:00"]Oletko itse tehnyt yhtäkään rikosta? Oletteko romaneita tai muualta ulkomailta peräisin vai ihan perus suomalaisia?
[/quote]
Ja ihan suomalaisia ollaan. Ei kuitenkaan perussuomalaisia. ;)
Olisitko kaivannut lapsena apua? Minkälaista apua olisit tarvinnut? Miten sinua kohdeltiin?
Kiitos ap, kerrankin mielenkiintoinen ketju :)
Mitä rikoksia ne tekivät?