Provosoiko naisen ulkonäkö ja luonne väkivaltaan?
Olen aina kokenut olevani hyvin ristiriitainen persoona. Olen luonteeltani pääasiassa herkkä, ystävällinen, kiltti, mukavuuden haluinen, avoin ja puhelias, mutta sitten minusta löytyy se toinenkin puoli joka on seksuaalinen, räikeä, rietas, tykkään hallita ja olla ylitse muiden. En tarkoita tuolla hallitsemisella sitä, että tahtoisin ilkeyttäni olla aina alistamassa joitakin ihmisiä, vaan sitä, että jos mä tapaan jonkun upean jätkän, tahdon olla se joka lyö siltä eniten jalat alta ja se ihastuu vain muhun, mun luonteeseen ja ulkonäköön. Ihan normaalia, eikö?. Mutta sitten jos mies on esim. parisuhteessa toisen kanssa, niin osaan kunnioittaa sitä asiaa, enkä rupee iskee esim. varattuja miehiä... Sanon et tää on tässä, joko päätät et oot sen kanssa tai sit oot minun kanssa tai et kenenkään kanssa ja se siitä. Et mä en rupea varattujen kanssa mihinkään, mä en ole mikään lutka. Noin sanoisin miehelle josta tykkään sillä tavalla, mutta jos hän on varattu. Ehkä siitä paistaa läpi se, että tykkään miehestä, mutta kellä ei paistaisi, eikö se ole aivan normaalia, että paistaa? vai pitäisikö se pyrkiä piilottamaan, miksi? mies saa rehellisesti päättää kenen kanssa se haluaa olla vai eikö halua olla kenenkään kanssa. Jos en ole mikään uhka sille naiselle, miksi se pelkäisi pelata tätä "peliä" 'rehdein' ja suorin kortein? eikö uskalla kohdata minua omana itsenään? luota omiin mahdollisuuksiinsa pitää mies? Toimin ehkä ovelasti, mutta jos kuka tahansa on ihastunut johonkin ihmiseen, niin eikö se muka toivo sitä salaa itelleen? eikö se ole aivan normaalia? Omasta mielestäni vaikka toimin vähän ovelasti ja vaikka haluaisin salaa jotain varattua miestä itselleni, toimin kuitenkin moraalisesti vielä oikein. En rupea pettämään, en rupea viemään suoranaisesti miestä ystävältäni tai tuntemattomaltakaan, vaan annan miehelle kaikki kortit päättää tulevaisuudestaan ja siirrän vastuun täysin miehelle.
Mätä omenako?
Välillä tunnen omasta luonteestani ja omista ajatuksistani hirveää syylisyyttä, kuin mikäkin pahin ihminen maapallon päällä.
Luonnollisesti ulkonäöltäni olen aika kiltin ja tavallisen tytön näköinen. Ikää mulla on nyt 19vuotta. Vaaleat pitkät hiukset, tavalliset vaatteet...
Välillä tykkään kuitenkin räväyttää ja laittaa päälle jotain oikein seksikästä. Ei siis mitään huoramaista, vaan naisellista, niilläkin kun hiuksen hieno raja. Nyt olen miettinyt että voisin värjätä luonnollisen vaalean elovena tukkani räikeän punaiseksi... Tälläiset hiukset tulisi minulla sitten olemaan pituudelta ja paksuudeltaan:
http://trendshaircut.com/wp-content/uploads/2014/04/bright-red-hair-color-for-dark-hair-tiskyt7s.jpg
Luotettavuus
Asioinnin turvallisuus
Tietosuoja
Lapsiturvallisuus
Asenna ilmainen WOT-lisäosa selaimeesi
Ja siihen yhdistettynä seksikkään näyttävä naisellinen tyylini niin on varmaan aika huomattava näky? rakastan kaikkia tuubi toppeja, tiukkoja farkkuja, isosolkisia vöitä, balleriinoja, kauniita korkokenkiä, mustia pitsi vaatteita, tekoturkiksia... en aina välillä pukeudu mitenkään massan mukaan, vaikka minulla niitä tavallisiakin vaatteita löytyy... Se miksi käytän tekoturkiksia, niin sen takia koska ne on paljon halvempia, ei mulla olisi varaa oikeisiin, saatikka että haluaisin edes niitä käyttää koska ne on tehty tappamalla eläimestä. Enkä hyväksy ollenkaan sellaista.
Pelkään tuollaisen ulkonäön yllyttävän toisia naisia minua kohtaan väkivaltaan. Selvinpäin tai sitten kännissä. Miksei miehiäkin, esim. jotain ählämiä pääkaupunkiseudulla joka tahtoisi raiskata naisen... Niin onko tuossa pelossani mitään perää? ja miten yleistä se on, jos on perää?. Itse koitan ajatella, että väkivalta vaatii aina jonkun "hyvän" syyn... Esim. että joku ihminen on puhunut sinusta seläntakana pahaa tai kertonut asioitasi eteenpäin ja käyt siihen käsiksi sen takia. Mutta toisen ulkonäkö ei voi olla se syy tai jos ei luonne miellytä muuten, mutta hän ei ole tehnyt sinulle henkilökohtasesti mitään. Sillon et voi 'piiloutua' minkään taakse tai selittää väkivaltasta käytöstäsi millään, voit toki alkaa keksimään jotain ******, mutta sillon en kyllä kehtaisi enää itse paljon peiliin katsoa ja sulta on jo ajat sitten hävinnyt pohja tuosta koko jutusta alta, toisaalta eihän sitä ikinä ollutkaan. Kun syyttömään kävit käsiksi.
Mä oon itse hyvin paljon väkivaltaa vastaan, enkä oo itse yhtään sellanen. Mä oon itseasias niin kiltti ja herkkä, etten uskalla lyödä vastaankaan, saatikka että edes osaisin lyödä. Kerran kun mua lyötiin, enkä lyönyt takasin, niin mut todettiin reppanaksi... Mutta sitten seuraava on musta tehnyt niin sairaan, että uskaltaisin kyllä puukottaa tai ampua ihmistä, jos tilanne olisi uhkaava:
Kommentit (95)
[quote author="Vierailija" time="13.07.2014 klo 17:41"]
Ootko kamoissa? Onko sulla skitsofrenia?
[/quote]
En oo, kuten sanoin, en käytä mitään huumeita ja mulla ei ole myöskään skitsofreniaa.
[quote author="Vierailija" time="13.07.2014 klo 17:48"]
Minäkin olen näyttävä ja luonteeltani erikoinen, mutta mua ei ole kukaan uhannut väkivallalla peruskoulun jälkeen. Ja kuule ap, tämä johtuu todellakin siitä, että seurustelemme Erilaisissa piireissä. Minun ympärilläni olevat ihmiset kun eivät hyväksy väkivaltaa milloinkaan, edes mistään syystä.
[/quote]
En hyväksy minäkään. Paitsi poikkeus tilanteissa. Tuollaisten laitapuolen miesten kautta olen nähnyt esim. sellaista elämää, että ei kaikilta nilkeitä, narkeilta ja nulkeilta saa velkoja pelkällä ystävällisyydellä. Se että väkivallan uhka tai oman hengen menettäminen leijuu niiden pään päällä, estää niitä fleguilemasta ja laittaa hoitamaan asiat niin kun ne pitää.
Ja peruskoulussako sinua uhkailtiin väkivallalla?
[/quote]
kuule hei, hyväksythän sinä! aloituspostquksessa luettelet "hyviä syitä" väkivallalle, vaikkei sellaisia oikeasti ole olemassa. Jatkossa uhkailet ikävästi kommentoivaa palstalaista hengenlähdöllä. Sun mielestä läytännössä väkivalta on ihan ok, kunhan sitä harjoitat sinä: sinähän harjoitat sitä aina ihan perustellusta syystä, tai ainakin siksi, että sun psyyke on pilattu. Se, mitä et tajua, on että muiden ympärilläsiolevien näkökulmista heidän syynsä ovat yhtä hyviä ja heidän psyykensä on todennäklisetsi vähintään yhtä pilattu. Sun vastuullasi on kaksi asiaa: sun pitää suojella itseäsi siirtymällä pois tuollaisten ihmisten läheltä ja kehittää itseäsi niin, että et itse ole uhka muille, vaikka olisitkin heidän kanssaan eri mieltä asioista.
ja joo, minua uhkaili ja uhkaukseensa toteuttikin peruskoulussa pari sinunkaltaistasi kotona kaltoinkohdeltua tyttöä. Peruskoulussa kun on koko ikuokka, eikä voi valita seuraansa. En teidä, mitä heille nykyään kuuluu, toivon vain, että ovat saaneet apua.
[quote author="Vierailija" time="13.07.2014 klo 17:44"]
kaikkea hyvää sinulle, tekstisi sisältä ajattelisin sinun olevan älykäs nuori nainen, mutta tekstin sekavuudesta ja "ajatushyppelystä" tulee jotenkin mieleen jonkinlainen orastava skitsofrenia-ajattelu. tältä palstalta tuskin saat sitä apua mitä kaipaat, mutta toivottavasti löydät sitä jostain. tässä viestissäni ei todella ollut mitään pahaa ajatusta, vaikka kuulostaa ehkä siltä. toivon sinulle mielenrauhaa.
[/quote]
Kiitos. Toivottavasti en ole sairastumassa mihinkään skitsofreniaan. Toivosin vaan yksinkertasesti vastauksia siihen, että yllyttääkö naisen näyttävä ulkonäkö ja erikoinen luonne, muita naisia tai miehiä, häntä kohtaan väkivaltaan.
Hyvä, että menet terapiaan ja opiskelemaan. Sinulla on taakkana se alkkis isä ja mt - ongelmainen äiti. Valitse toisin. Vaikka haluat auttaa niin et voi narkomaania raitistaa. Aal- ryhmät voisivat auttaa sinua. Väkivaltaa kohtaa juuri sellaisissa rikkinäisissä porukoissa. Jos oma tausta on huono ajautuu tuttuuden vuoksi helposti samanlaiseen porukkaan.
Ala-asteiässä jokainen läski tai rillipää tyttö aiheutti mussa suuria aggresioita.
[quote author="Vierailija" time="13.07.2014 klo 17:56"]
[quote author="Vierailija" time="13.07.2014 klo 17:48"]
Minäkin olen näyttävä ja luonteeltani erikoinen, mutta mua ei ole kukaan uhannut väkivallalla peruskoulun jälkeen. Ja kuule ap, tämä johtuu todellakin siitä, että seurustelemme Erilaisissa piireissä. Minun ympärilläni olevat ihmiset kun eivät hyväksy väkivaltaa milloinkaan, edes mistään syystä.
[/quote]
En hyväksy minäkään. Paitsi poikkeus tilanteissa. Tuollaisten laitapuolen miesten kautta olen nähnyt esim. sellaista elämää, että ei kaikilta nilkeitä, narkeilta ja nulkeilta saa velkoja pelkällä ystävällisyydellä. Se että väkivallan uhka tai oman hengen menettäminen leijuu niiden pään päällä, estää niitä fleguilemasta ja laittaa hoitamaan asiat niin kun ne pitää.
Ja peruskoulussako sinua uhkailtiin väkivallalla?
[/quote]
kuule hei, hyväksythän sinä! aloituspostquksessa luettelet "hyviä syitä" väkivallalle, vaikkei sellaisia oikeasti ole olemassa. Jatkossa uhkailet ikävästi kommentoivaa palstalaista hengenlähdöllä. Sun mielestä läytännössä väkivalta on ihan ok, kunhan sitä harjoitat sinä: sinähän harjoitat sitä aina ihan perustellusta syystä, tai ainakin siksi, että sun psyyke on pilattu. Se, mitä et tajua, on että muiden ympärilläsiolevien näkökulmista heidän syynsä ovat yhtä hyviä ja heidän psyykensä on todennäklisetsi vähintään yhtä pilattu. Sun vastuullasi on kaksi asiaa: sun pitää suojella itseäsi siirtymällä pois tuollaisten ihmisten läheltä ja kehittää itseäsi niin, että et itse ole uhka muille, vaikka olisitkin heidän kanssaan eri mieltä asioista.
ja joo, minua uhkaili ja uhkaukseensa toteuttikin peruskoulussa pari sinunkaltaistasi kotona kaltoinkohdeltua tyttöä. Peruskoulussa kun on koko ikuokka, eikä voi valita seuraansa. En teidä, mitä heille nykyään kuuluu, toivon vain, että ovat saaneet apua.
[/quote]
No mua kohtaan taas toteutti väkivaltaa just ne "hyvät tytöt"...
Ja joo, siis esim. alamaailmassa tarvitaan kyllä tietyissä tilanteissa väkivaltaa... ei se homma muuten toimi, siltä hajoo pohja alta, eikä kukaan enää kunnioita ketään. Mut suurimmassa osassa oon väkivaltaa vastaan. Aika ristiriitaista, mutta kuten sanoin aloituksessanikin, että koen luonteeni välillä aika ristiriitaisena, mikä tuottaa tuskaa mulle...
Ja kyllä, mun on hyvin vaikea hyväksyä välillä myös muita ihmisiä ja heidän ajatusmaailmaansa. Jos joku mulle vittuilee, niin kysyn ällistyneenä, että mistä sitä tuon opit? äidiltäsikö? vihaan sellasia pikku perkeleitä...
Saat ilmeisesti nautintoa siitä, että joku paheksuu sinua? ;) Susta ilmeisesti tuntuu ihanalta ajatella, että olet jokin kaksijakoinen mystiikan temppeli, jota jotkut kadehtii? ;)
Jos näin paljon mietit näitä asioita, niin voisiko olla, että olet ihan tavallinen nuori tyttö, et mikään myyttinen hedonistinen jumalatar, joka ei vain voi karismalleen mitään. Sä tietoisesti pyrit olemaan syöjätär, ja se on ihan okei, voit myöntää sen. Kiva juttu, ettet häpeä itseäsi!
[quote author="Vierailija" time="13.07.2014 klo 17:59"]
Hyvä, että menet terapiaan ja opiskelemaan. Sinulla on taakkana se alkkis isä ja mt - ongelmainen äiti. Valitse toisin. Vaikka haluat auttaa niin et voi narkomaania raitistaa. Aal- ryhmät voisivat auttaa sinua. Väkivaltaa kohtaa juuri sellaisissa rikkinäisissä porukoissa. Jos oma tausta on huono ajautuu tuttuuden vuoksi helposti samanlaiseen porukkaan.
[/quote]
No sinä et tiedä siitä miehestä mitään. Minä tiedän. Ja aion rakastaa häntä. Ja se siitä asiasta. Piste.
Toivon, että hän hyväksyisi mut vaan tälläsenä kun olen, ettei mun tarvitsisi hänen takia alkaa muuta olemaan, jotta hän rakastaisi minua...
Alottaja, tuo teksti sai mut jotenki vittuuntumaa. Kuulostat tosi ärsyttävältä. Ja aika paljo asiaa ittestäs jaksat kirjottaa. Palaa maan pinnalle, inhoan kun joku kertoo kuinka näyttävä on. MITÄ NE PUNASET HIUKSET SUN NÄYTTÄVYYTEEN LIITTYY? Siiis näkyyhän ne mutta ei mitkäö hienot ole.
[quote author="Vierailija" time="13.07.2014 klo 18:00"]
Ala-asteiässä jokainen läski tai rillipää tyttö aiheutti mussa suuria aggresioita.
[/quote]
Sääli sinua.
t. ap
Mussa ei aiheuttanut kukaan aggressioita, mutta kukaan ei pitänyt mua minään kun olin liian herkkä ja kiltti ja muiden alistettavissa aina... sit mä kyllästyin siihen ja halusin ruveta vetämään jotain roolia...
Et ole upea, vahva, erilainen tyttö, jota muut silkkaa kateuttaan lyö.
Olet tosi tosi paskoista lähtökohdista ei-niin-korkealle ponnistava tyttö raasu, joka on sepittänyt itselleen tuon upeus- ja kateustarinan, kun ei uskalla myöntää, miksi viihtyy väkivallan uhrina: siksi, että se on sun koko elämä, ainoa, mitä sulle on annettu ja mistä sä tiedät mitään, sulle tuttu ja turvallinen asetelma.
Pyri tyttö hyvä ihan helvetin kauas vanhempiesi ja nykyisen tuttavapiirisi kaltaisista ihmisistä. Ne kyllä todella jatkavat väkivaltaa sua kohtaan ja saavat sut selittämään itselles, että oot sen "ansainnut" tai "provosoinut".
[quote author="Vierailija" time="13.07.2014 klo 18:03"]
Saat ilmeisesti nautintoa siitä, että joku paheksuu sinua? ;) Susta ilmeisesti tuntuu ihanalta ajatella, että olet jokin kaksijakoinen mystiikan temppeli, jota jotkut kadehtii? ;)
Jos näin paljon mietit näitä asioita, niin voisiko olla, että olet ihan tavallinen nuori tyttö, et mikään myyttinen hedonistinen jumalatar, joka ei vain voi karismalleen mitään. Sä tietoisesti pyrit olemaan syöjätär, ja se on ihan okei, voit myöntää sen. Kiva juttu, ettet häpeä itseäsi!
[/quote]
No myönnetään. :D t. ap
Mutta sitten itken kyllä ja muhun sattuu syvästi, jos muut kohtelee minua ilkeesti...
Joudun monesti aina miettimään nyt jälkikäteen: lähdenkö tälle tielle mikä ennen tuhosi mut vai jatkanko tällä tiellä, missä koen olevani oma itteni ja mikä vie enemmän mua hyvää kohti. Eikä oo vaikee valinta, se on tuo jälkimmäinen...
Mut mua vituttaa, et mä en pysty värjäämään hiuksia ees muun värisiksi! kun se tekee mulle niin suurta ahdistusta! ja tuntuu, et jos ne hiukset on ehkä jonkin muun väriset kun vaaleet, niin rupee pohja hajoomaan multa itseltäni ja kadotan oman itseni siinä samalla, persoonan, kaiken...
Mistä tämä raivostuttava asia johtuu!? Mikä minussa on vialla!? Mikä minusta on tehnyt tälläisen vai olenko vain syntynyt tälläiseksi, näin vaikeaksi ihmiseksi!? :(
t. ap
[quote author="Vierailija" time="13.07.2014 klo 18:06"]
Alottaja, tuo teksti sai mut jotenki vittuuntumaa. Kuulostat tosi ärsyttävältä. Ja aika paljo asiaa ittestäs jaksat kirjottaa. Palaa maan pinnalle, inhoan kun joku kertoo kuinka näyttävä on. MITÄ NE PUNASET HIUKSET SUN NÄYTTÄVYYTEEN LIITTYY? Siiis näkyyhän ne mutta ei mitkäö hienot ole.
[/quote]
Jaajaa. :D
t. ap
[quote author="Vierailija" time="13.07.2014 klo 18:04"][quote author="Vierailija" time="13.07.2014 klo 17:59"]
[/quote]
No sinä et tiedä siitä miehestä mitään. Minä tiedän. Ja aion rakastaa häntä. Ja se siitä asiasta. Piste.
Toivon, että hän hyväksyisi mut vaan tälläsenä kun olen, ettei mun tarvitsisi hänen takia alkaa muuta olemaan, jotta hän rakastaisi minua...
[/quote]
Minulla kuoli eräs nuoruuden tuttu kundi huumeisiin. En häntä kyennyt pelastamaan. Olen myös tuntenut raitistuneita narkomaaneja. Joten tiedän mitä sanon, sinä et kundia pelata vaan se,että hän itse haluaa pelastua.
Oletko aloittaja ihan normaaliälyinen? Minkä ikäinen olet? Oletko käynyt muita kuin peruskoulun? Kuulostat sekavalta ja lapselliselta. Jatka terapiaa. Ja ei, ulkonäkö ei oikeuta väkivaltaan eikä ole perustelu millekään väkivallalle. Pitäisi olla ihan itsestäänselvä asia.
Jaa-a. Ainakin verbaalinen ylivertaisuus provosoi.
nimim. kokemuksella
[quote author="Vierailija" time="13.07.2014 klo 18:10"]
Et ole upea, vahva, erilainen tyttö, jota muut silkkaa kateuttaan lyö.
Olet tosi tosi paskoista lähtökohdista ei-niin-korkealle ponnistava tyttö raasu, joka on sepittänyt itselleen tuon upeus- ja kateustarinan, kun ei uskalla myöntää, miksi viihtyy väkivallan uhrina: siksi, että se on sun koko elämä, ainoa, mitä sulle on annettu ja mistä sä tiedät mitään, sulle tuttu ja turvallinen asetelma.
Pyri tyttö hyvä ihan helvetin kauas vanhempiesi ja nykyisen tuttavapiirisi kaltaisista ihmisistä. Ne kyllä todella jatkavat väkivaltaa sua kohtaan ja saavat sut selittämään itselles, että oot sen "ansainnut" tai "provosoinut".
[/quote]
Eli kerrataampa vielä. Sinusta en saisi siis tuntea, että olen upea, vahva ja erillainen tyttö, vaan minun pitäisi tuntea että olen vain tyttöraasu tosi tosi paskoista lähtökohdista?
[quote author="Vierailija" time="13.07.2014 klo 18:20"]
[quote author="Vierailija" time="13.07.2014 klo 18:04"][quote author="Vierailija" time="13.07.2014 klo 17:59"]
[/quote]
[/quote]
Minulla kuoli eräs nuoruuden tuttu kundi huumeisiin. En häntä kyennyt pelastamaan. Olen myös tuntenut raitistuneita narkomaaneja. Joten tiedän mitä sanon, sinä et kundia pelata vaan se,että hän itse haluaa pelastua.
[/quote]
Tiedän. Mutta ei kai miehelle voi pahasta olla se, että hänellä on tukenaan rakkautta, ystäviä ja perhe, vaikka tekeekin kaiken työn parantumisensa eteen itse? hän on yrittänyt lopettaa jo muutaman kerran ja päässytkin välillä huumeista irti, mutta retkahtanut aina uudestaan...
Ja jotenkin ymmärrän miestä, koska hän on myös samanlaisista lähtökohdista mitä minä. Hänen äitinsä oli alkoholisti, perhe hajonnut, äiti petti toisen miehen kanssa ja sai lapsen ja meni tämän kanssa yhteen... ja en tiedä, tiedänkö edes kaikkea...
Ainut ero mikä mussa ja miehessä on, niin se että hän vetää kamaa, minun luonne on kuitenkin ollut sellainen että mulla ei ole onneksi ollut kiinostusta kuitenkaan siihen, enkä ole sortunut sitten sellaiseen...
Vaikutat ihan saatanan rasittavalta ihmiseltä, siinä on se syy miks turpaas saat jos saat. Ja toinen on se, että jo sun tekstistä paistaa omahyväisyys läpi, sellanen olemus ärsyttää.
Vai luuletsä oikeesti, että joku haluis hakata sut koska oot niiiin upea? :D
Laittaisit edes kuvas, eihän me muuten voida tietää mitä reaktioita sun naama aiheuttaa. :)
[/quote]
No omasta mielestäni mulla on aina semmonen vittumainen perusilme mille en mahda mitään... mun naama on vain sen näköinen, vaikka olisin iloisella tuulella.
Ja tiedätkö rakas... toi ei ole mikään syy, et sä voi hakata ketään sen takia jos sen naama ei miellytä tai luonne muuten. Ei kaikkia välttämättä mielytä sunkaan naamas tai luonne, ei niillä ole silti oikeutta käydä myöskään sinuun käsiksi.
Emmä mahda sille mitään et mä oon tällänen. Ei kellään ole oikeutta silti lyödä minua. Pyrin kuitenkin toimimaan ystävällisesti muita kohtaan yleensä ja mukavasti, vaikka oon myös luonteeltani mitä oon...