Koiravero 1000€ vuosi
Mitä sanotte, jos vaikka aluksi tuo summa per koira ja jos koirien määrä ei vähene niin nostetaan lisää?
Taas tänäkin aamuna saanut kuunnella tuota jatkuvaa haukkumista ja ulinaa 3 naapurin 5 rakin toimesta.
Turha kehottaa maalle muuttamista, kun maalla asun ja näihin naapureihn matkaa 300-500 metriä linnuntietä.
...tana kun olisi mukava nauttia kauniista kesäaamusta linnun lauluja kuunnellen, mutta turha luulo, kun naapureiden rakit huutaa kuorossa ja tuovat turvaa omistajilleen, näinhän ne puolustelivat näitä haukkuvia koiriaan kun kovasti pelkäävät että susi tulee ja tappaa.
Kommentit (107)
Nestori k kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloittajan kannattaisi keskustella asiasta naapurin kanssa eikä meuhkata vauvapalstalla.
Olen omakotitalossa puhunut = yrittänyt puhua alati haukkuvan koiran omistajan kanssa. Muija tuli melkein silmille ja kiisti kaiken. Toinen naapuri suuttui ja lopetti tervehtimisen, kun kerroin etten pidä hänen tavastaan pissattaa koiraa meidän portinpieleen ja pensasaitaan (oli koiran iltalenkki tämä). Että kuka tässä on normaali ja kuka ei. Sattuipa poikkeukselliset naapurit meille hienolla omakotialueella. Enää en asioi suoraan häiriköiden kanssa.
Niinpä! Minä osoitin koiran taluttajalle pururadalla koirakielto-kylttiä ja huomautin ystävällisesti ettei tänne saa tuoda koiria. Tuli melkein turpaan! 😲
Joka kerta sama juttu, olipa taluttaja mies tai nainen, nuori tai vanha!
Itse olit väärässä !Lueppa vähän ohjeita ennen kun räksytät.Koirien ulkoiluttaminen kuntoradoilla on sallittua ja tämmöset kyltit laittomia. Meillä on jopa koira pururadan merkissä ihmisen vierellä.Täällä asuukin normaaleja ihmisiä eikä kaikenmaailman hulluja.
Käyttäjä36048 kirjoitti:
Nestori k kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloittajan kannattaisi keskustella asiasta naapurin kanssa eikä meuhkata vauvapalstalla.
Olen omakotitalossa puhunut = yrittänyt puhua alati haukkuvan koiran omistajan kanssa. Muija tuli melkein silmille ja kiisti kaiken. Toinen naapuri suuttui ja lopetti tervehtimisen, kun kerroin etten pidä hänen tavastaan pissattaa koiraa meidän portinpieleen ja pensasaitaan (oli koiran iltalenkki tämä). Että kuka tässä on normaali ja kuka ei. Sattuipa poikkeukselliset naapurit meille hienolla omakotialueella. Enää en asioi suoraan häiriköiden kanssa.
Niinpä! Minä osoitin koiran taluttajalle pururadalla koirakielto-kylttiä ja huomautin ystävällisesti ettei tänne saa tuoda koiria. Tuli melkein turpaan! 😲
Joka kerta sama juttu, olipa taluttaja mies tai nainen, nuori tai vanha!Itse olit väärässä !Lueppa vähän ohjeita ennen kun räksytät.Koirien ulkoiluttaminen kuntoradoilla on sallittua ja tämmöset kyltit laittomia. Meillä on jopa koira pururadan merkissä ihmisen vierellä.Täällä asuukin normaaleja ihmisiä eikä kaikenmaailman hulluja.
Kannattaa itse perehtyä. Kaupunki saa määrätä järjestyslakia tiukempia kieltoja alueellaan, jos haluaa. Sanktioita säännön rikkomisesta ei saa. Kannattaa noudattaa kuitenkin, ei niitä kieltoja pelkän kiusan vuoksi laiteta. Toki aina riittää ihmisiä, jotka mielestään tietävät paremmin,
Digitekniikalla voidaan valvoa koiraveroa hyvinkin helposti. Koiravero pitäisi saada valtakunnalliseksi ja tavoitteena tulisi olla, että ilmastonmuutosta pahentavien koirien lukumäärä pienenisi.
Verottamalla saataisiin vähennettyä koirien määrää.
1 auto vastaa päästöiltään samaa kuin 4 lemmikkikoiraa.
Sais maksaa enemmän kuin tonnin.
Jos koira pissaa pensasaitaan niin mitä väliä? Itse en koiraa omista mutta koiran pissaamisesta valittaminen on kyl nillittämisen huippu. Se on siis vettä, varsinkin poikakoirilla ei es tuu ku pari tippaa. Se vesi vielä lannoittaa joten siitä ei ole mitään haittaa.
Muuten hyvä, mutta ne fiksut koiranomistajat ovat vähemmistö, ei enemmistö.