Koiravero 1000€ vuosi
Mitä sanotte, jos vaikka aluksi tuo summa per koira ja jos koirien määrä ei vähene niin nostetaan lisää?
Taas tänäkin aamuna saanut kuunnella tuota jatkuvaa haukkumista ja ulinaa 3 naapurin 5 rakin toimesta.
Turha kehottaa maalle muuttamista, kun maalla asun ja näihin naapureihn matkaa 300-500 metriä linnuntietä.
...tana kun olisi mukava nauttia kauniista kesäaamusta linnun lauluja kuunnellen, mutta turha luulo, kun naapureiden rakit huutaa kuorossa ja tuovat turvaa omistajilleen, näinhän ne puolustelivat näitä haukkuvia koiriaan kun kovasti pelkäävät että susi tulee ja tappaa.
Kommentit (107)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naurattaa tämä joka kirjoittaa järkyttävää tekstiä ja pitää itseään jotenkin arvokkaana. Tuollainen tyyppi ole todellakaan kenellekään millään tavalla arvokas, huh!
Suosittelen keskittymään naapurien huomioonottamiseen, jos nyt niille aivokuolleille rakeille runkkaamiseltasi ehdit.
Ota ne iltapäivän lääkkeet.
Älkää jaksako tarttua provoon. Antaa ton sekopään kirjoitella yksinään sairaita juttujaan. Säälittävä elämässä epäonnistunut ihminen.
Erityinen ongelma ovat nämä koirien kasvattajat, jotka luulevat olevansa jotain luomakunnan kruunuja. Tuodaan suurkaupunkien omakotitaloalueille kymmeniä koiria pihalle räksyttämään. Ei kannata ihmetellä, jos joku polttaa pinnansa. Voi olla, ettei poliisi ehdi paikalle. Itse en ota oman käden oikeutta mutta en ihmettele, jos joku sen tekee. Sen verran ajattelemattomia ovat nämä koiraihmiset. Maalta ovat syntyjään - tottakai.
Minä pidän koirista eikä minulla ole mitään niitä vastaan, mutta kun koiria on nykyään aivan helkkaristi!! Kaupungissa se tarkoittaa sitä, että joka ikinen puisto haisee niin voimakkaasti k*selle ja p*skalle ettei niihin enää viitsi mennä edes kävelylle saati oleskelemaan. Koirapuistot ois jees, mutta niiden ei kannattaisi olla keskellä asuinaluetta koska se meteli on aivan järjetön ja se alkaa jo aikaisin aamusta.
Edelleen, koirat on kivoja ja silleen mutta jonkun hyvän maun rajan yli on mielestäni viime vuosina menty.
Vierailija kirjoitti:
Erityinen ongelma ovat nämä koirien kasvattajat, jotka luulevat olevansa jotain luomakunnan kruunuja. Tuodaan suurkaupunkien omakotitaloalueille kymmeniä koiria pihalle räksyttämään. Ei kannata ihmetellä, jos joku polttaa pinnansa. Voi olla, ettei poliisi ehdi paikalle. Itse en ota oman käden oikeutta mutta en ihmettele, jos joku sen tekee. Sen verran ajattelemattomia ovat nämä koiraihmiset. Maalta ovat syntyjään - tottakai.
Hirveetä yleistämistä. Kertoo vain omasta kapeakatseisuudestasi. Asun kaupungissa eikä täällä kenenkään koirat räksytä kymmenittäin pihalla. Yhdestäkään koirasta ole ollut mitään harmia koskaan, ihmisistä ja lapsista sen sijaan kyllä (kamalaa melua, roskaamista, jopa varastamista, asiatonta käytöstä).
Aloittajan kannattaisi keskustella asiasta naapurin kanssa eikä meuhkata vauvapalstalla.
Vierailija kirjoitti:
Minä pidän koirista eikä minulla ole mitään niitä vastaan, mutta kun koiria on nykyään aivan helkkaristi!! Kaupungissa se tarkoittaa sitä, että joka ikinen puisto haisee niin voimakkaasti k*selle ja p*skalle ettei niihin enää viitsi mennä edes kävelylle saati oleskelemaan. Koirapuistot ois jees, mutta niiden ei kannattaisi olla keskellä asuinaluetta koska se meteli on aivan järjetön ja se alkaa jo aikaisin aamusta.
Edelleen, koirat on kivoja ja silleen mutta jonkun hyvän maun rajan yli on mielestäni viime vuosina menty.
Täällä ainakin ihmisten roskaaminen on huomattavasti suurempi ongelma kuin koirien jätökset. Niin ja itse kyllä kerään aina koirien jätökset ja valtaosa muukin niin tekee ja meitäkin ärsyttää ne jotka eivät kerää jätöksiä, mutta kyllä ärsyttää myös tuo yleistäminen kun iso osa ne jätökset kuitenkin kerää.
Täällä tuo ihmisten roskaaminen on oikeasti ongelma, roskia on siellä täällä niin hirveästi ettei joka paikassa viitsi enää edes kävelläkään ja katukuva on ruman näköinen.
Surullista kohdistaa viha koiraan jos vika on omistajassa eli ihmisessä :(
Tottakai koira tekee tarpeensa ulos kuten kuuluukin. Ei se ole sen koiran vika jos omistaja ei kerää sen jätöksiä. Koira on ihan viaton eläin, omistajasta on kiinni millainen se on. Ihan sairasta tuollainen koiraviha muutamalta kommentoijalta, vika on ihan siinä omistajassa eli ihmisessä eikä koirassa.
Häiritsevistä asioista kannattaa keskustella asiallisesti koiran omistajan kanssa eikä raivota nettipalstalla ja haukkua koiria, sellainen on vain lapsellista käytöstä.
Vierailija kirjoitti:
Aloittajan kannattaisi keskustella asiasta naapurin kanssa eikä meuhkata vauvapalstalla.
Olen omakotitalossa puhunut = yrittänyt puhua alati haukkuvan koiran omistajan kanssa. Muija tuli melkein silmille ja kiisti kaiken. Toinen naapuri suuttui ja lopetti tervehtimisen, kun kerroin etten pidä hänen tavastaan pissattaa koiraa meidän portinpieleen ja pensasaitaan (oli koiran iltalenkki tämä). Että kuka tässä on normaali ja kuka ei. Sattuipa poikkeukselliset naapurit meille hienolla omakotialueella. Enää en asioi suoraan häiriköiden kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä ainakin ihmisten roskaaminen on huomattavasti suurempi ongelma kuin koirien jätökset. Niin ja itse kyllä kerään aina koirien jätökset ja valtaosa muukin niin tekee ja meitäkin ärsyttää ne jotka eivät kerää jätöksiä, mutta kyllä ärsyttää myös tuo yleistäminen kun iso osa ne jätökset kuitenkin kerää.
Täällä tuo ihmisten roskaaminen on oikeasti ongelma, roskia on siellä täällä niin hirveästi ettei joka paikassa viitsi enää edes kävelläkään ja katukuva on ruman näköinen.
Jaahas, talvesta onkin kulunut jo useampi kuukausi ja kauniin ruskeankeltaiset hanget pyyhkiytyneet mamin muistista.
Valtaosa meistä koiran omistajista kerää koiran kakat ja pitää koiran kiinni yleisillä alueilla. Myös meitä ärsyttää se vähemmistö, jotka pitävät koiriaan vapaana (ne on uhka myös omalle koiralle!) Ja jotka jättävät kakat keräämättä, olen itsekin astunut monet kerrat koiran kakkaan ja samoin joutuu kokoajan kyttämään ettei oma koira astu toisten kakkoihin. Ihan samat ongelmat meilläkin on tuon asian kanssa. Ihan turha ja typerä yleistävä aloitus, kohdista asiasi niihin tiettyihin henkilöihin äläkä ala yleistämään asiaa kun valtaosa koiran omistajista toimii täysin vastuullisesti ja oikein. Et tietenkään kiinnitä huomiota tähän oikein toimivaan enemmistöön vaan huomioit ainostaan ne jotka toimivat päinvastaisesti.
Jos sulla on jotain hampaankolossa niin avaa suusi ja kohdista asiasi sille henkilölle jota asia koskettaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen omakotitalossa puhunut = yrittänyt puhua alati haukkuvan koiran omistajan kanssa. Muija tuli melkein silmille ja kiisti kaiken. Toinen naapuri suuttui ja lopetti tervehtimisen, kun kerroin etten pidä hänen tavastaan pissattaa koiraa meidän portinpieleen ja pensasaitaan (oli koiran iltalenkki tämä). Että kuka tässä on normaali ja kuka ei. Sattuipa poikkeukselliset naapurit meille hienolla omakotialueella. Enää en asioi suoraan häiriköiden kanssa.
Miksi hänen pitäisi tervehtiä sinua? Ei sinun tarvikaan asioida, elätte omaa elämäänne sulassa sovussa sinä ja naapurit.
Vierailija kirjoitti:
Samalla ovenavauksella voisimme ottaa käyttöön ääliö-veron. Jokainen, joka minä määrittelen ääliöksi, pakotettaisi maksamaan 5000€ vuodessa ääliö-veroa. Ihan vaan sen takia, että nuo ihmiset ovat niin ärsyttäviä minun mielestä.
Kannatetaan! Ylipäänsä huonosti käyttäytyviä ihmisiä voisi jotenkin verottaa.
Vierailija kirjoitti:
Monesta nykykakarasta on enemmän haittaa kuin koirista. Eiköhän lätkäistä niillekin vero ja summa nousee koulukiusaamisesta, eläinrääkkäyksestä, muusta väkivaltaisesta käytöksestä, toisten omaisuuden tuhoamisesta jne. Alkaisko se kasvatus vihdoin kiinnostaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinpä! Minä osoitin koiran taluttajalle pururadalla koirakielto-kylttiä ja huomautin ystävällisesti ettei tänne saa tuoda koiria. Tuli melkein turpaan! 😲
Joka kerta sama juttu, olipa taluttaja mies tai nainen, nuori tai vanha!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan hyvin voisi pieni koiravero olla. Saataisiin viimeisen päälle hienot koirapuistot ja koirien uimarannat laitettua niillä rahoilla. Jos koiran hankkiminen jää muutaman kympin vuosimaksusta kiinni niin ihminen ei todellakaan ole sopiva minkään elävän olennon omistamiseen. Hyvä vaan jos saataisiin vastuuttomia koiranomistajia vähemmäksi. Hyväksi sekä koirille, että ihmisille.
Kaunis ajatus mutta paljonkos esim autoverosta menee teiden kunnostukseen?
Korvamerkitty rekkuvero joka käytettäisiin sataprosenttisesti koirien tarpeisiin. Taitaa olla ainoa vaihtoehto, muuten joku "viisas poliitikko" käyttää sen jonkun jalkapallokentän rakentamiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi hänen pitäisi tervehtiä sinua? Ei sinun tarvikaan asioida, elätte omaa elämäänne sulassa sovussa sinä ja naapurit.
Tuskin kukaan kuspään huomiota kaipaakaan, mutta jännä reaktio, kun on kuitenkij itse mokannut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan hyvin voisi pieni koiravero olla. Saataisiin viimeisen päälle hienot koirapuistot ja koirien uimarannat laitettua niillä rahoilla. Jos koiran hankkiminen jää muutaman kympin vuosimaksusta kiinni niin ihminen ei todellakaan ole sopiva minkään elävän olennon omistamiseen. Hyvä vaan jos saataisiin vastuuttomia koiranomistajia vähemmäksi. Hyväksi sekä koirille, että ihmisille.
Kaunis ajatus mutta paljonkos esim autoverosta menee teiden kunnostukseen?
Korvamerkitty rekkuvero joka käytettäisiin sataprosenttisesti koirien tarpeisiin. Taitaa olla ainoa vaihtoehto, muuten joku "viisas poliitikko" käyttää sen jonkun jalkapallokentän rakentamiseen.
Miksi rekkiveron pitäisi erota muusta verotuksesta. Minunkin verotuloistani rakennetaan koirapuistoja.
Räksyttää ne täällä kaupungissakin. Vieressä on koirapuisto, niin meteliä piisaa. Koirat on lisääntyneet koronan myötä. Koiranomistajista on tullut entistä härskimpiä. Koira pitää saada ottaa joka paikkaan mukaan, allergisista viis. Usein tuntuu että koira korvaa lapsen ja koiria pidetään "lapsina".
Suosittelen keskittymään naapurien huomioonottamiseen, jos nyt niille aivokuolleille rakeille runkkaamiseltasi ehdit.