Loputon syrjimisen suo, kun yritän vain opiskella ja valmistua vihdoin ja viimein. Nyt katsoivat minut eronneeksi!!!! (VALITUS ON JO TEHTY!)
Olen niin kurkkuani myöten täynnä tätä loputonta syrjimistä. Olen tehnyt tehtävät, palauttanut, ollut aktiivisesti yhteydessä opettajiin (tähän väliin sanottakoon, että olen aikuinen ihminen huom huom), olen kysynyt epäselvät asiat, usein mitään vastausta saamatta.
Silti minulle lähetettiin kuulemiskutsu. En osallistunut, en saanut unta yöllä. Seuraavaksi tuli eropaperit.
V... mitä kiusantekoa!!!!!!
Minulla on ollut rankkaa, on ollut riita-asiaa käräjäoikeudessa ties kuinka kauan, on ollut henkilökohtaisia juttuja (fyysisiä vaivoja.)
KUTEN SANOIN, OLEN OLLUT AKTIIVISESTI YHTEYTTÄ KOULULLE JA SELITTÄNYT TILANTEET.
SILTI MINUT VAIN HEITETÄÄN PIHALLE. Millään tekemälläni ei ole mitään väliä, mitä v...a voin tehdä toisin?! Poissaoloja on ollut, sitä en kiistä, MUTTA olen aina selittänyt syyt ja tehnyt tehtäviä näyttääkseni opiskeluhaluni!!!!!
Olen niin väsynyt tähän etten saa tätä hel ve tin tutkintoa ikinä kasaan!!!! Minkä takia minua syrjitään?!?
Kommentit (333)
Vierailija kirjoitti:
Et sairastele 😂😂😂😂*
Minä en voi MIGREENILLENI JA MENKKAKIVUILLENI MITÄÄN.
Migreeni ja menkkakivut. Niillä onkin hyvä ratsastaa.
Niin mitä sinä opiskelet?
Mikä sinusta tulee isona?
Millä kurssilla olet?
Mikä ammattikoulututkinto on kyseessä?
Opiskeletko sinä mitä?
Ai minä kysyn asioita, jotka eivät kuulu opettajille 😂😂 olen kysynyt esimerkiksi että minne tehtävät pitää palauttaa. Tämäkö ei kuulu opettajille😂😂
Taisit ymmärtää sen kuulemistilaisuuden väärin. Ei sinua sinne pyydetty kuulemaan syytöksiä, vaan selvittämään opintoihisi liittyviä asioita. Oppilaitoksen henkilökunnalla ei ole syytä tai tarvetta kiusata syrjiä tai haukkua sinua, vaan saada tutkintosi valmiiksi ja sinut ulos koulusta, mahdollisimman nopeasti, arvelen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä tavalla on MINUN syytäni, että opettajat eivät vastaa viesteihini, joissa kysyn kysymyksiä???
Kysyt sellaisia, mitkä eivät noille kuulu tai kysyt sellaisia asioita, mitkä eivät ole relevantteja.
Voi kuule enköhän minä tiedä mitkä kysymykset kuuluvat heille. Pidätkö yleensäkin aikuisia ihmisiä sinua tyhmempiä?
Millä tavalla kysymys "minne tehtävät pitää palauttaa?" Ei kuulu opettajalle??????
Jos et sopinut tehtävistä etukäteen opettajien kanssa, niin ei kai niitä mihinkään voi palauttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä tavalla on MINUN syytäni, että opettajat eivät vastaa viesteihini, joissa kysyn kysymyksiä???
Kysyt sellaisia, mitkä eivät noille kuulu tai kysyt sellaisia asioita, mitkä eivät ole relevantteja.
Voi kuule enköhän minä tiedä mitkä kysymykset kuuluvat heille. Pidätkö yleensäkin aikuisia ihmisiä sinua tyhmempiä?
Millä tavalla kysymys "minne tehtävät pitää palauttaa?" Ei kuulu opettajalle??????
Laitatko sen tolleen: Minne tehtävät kuuluu palauttaa??????? Mitä???? Mitä minä teen???? En ymmärrä!!!! Minua syrjitään!!!! PYllyyn koskee ja päähän koskee, yyyh!!!! Minne pistän tehtävän????
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä mikseivät viestit kelpaa. Olen kertonut tilanteestani liikaakin, kysynyt saamatta vastauksia. miksi heillä ei ole mitään velvollisuuksia minua kohtaan??
Mitä velvollisuuksia? Hyvä vain, että eivät liiaksi höösää, koska (en tiedä mitä alaa opiskelet) aika riski sinä olet ammatinharjoittajana, jos tuollaista on meininki jo koulussa. Sinähän se elämääsi elät, eivätkä he. Jos sinä haluat valmistua ja olla ammatissasi hyvä, niin SINÄ teet niin hyvin kuin vain voit kaiken, mitä opintojen suorittamiseen vaaditaan. Etkä selittele, viestittele, sairastele, välttele ja syyttele.
Et sairastelu😂😂😂😂 sehän onkin oma valinta, I D i o o t t I . Oletko koskaan opiskellut samalla, kun sinua koskeva asia on ollut käräjäoikeudessa? Mitäs veikkaat, viekö se voimat?
Ei vie voimia, koska käytännössä kun asia on saatettu oikeuteen, ei pitkään aikaan tapahdu mitään. Voimat eivät siis kulu.
Ensinnäkin kannattaa opetella termit oikeudenkäynti ja käräjäoikeus. Minulla ei ole ollut oikeudenkäyntiä, ääliö. Kuvitteletko, että asia lakkaa olemasta, kun käsittelyssä kestää??? Kuvitteletko, ettei se enää koske minua ja minun elämääni??
Kun asia on käräjäoikeudessa, niin se on saatettu oikeuteen, eikös? Oikeudenkäynnistä en kirjoittanut sanaakaan, mistä ihmeestä sen keksit?
Kun sinua koskeva asia on ollut käräjäoikeudessa, niin sinulta ei välttämättä ole vaadittu yhtään mitään, ei edes läsnäoloa. Sinulla ei siis ole edes ollut oikeudenkäyntiä, joten tyhmyytesi tai tuhmuutesi on ollut niin selkeä, että siitä on annettu päätös pelkän paperikuulemisesi perusteella.
Valitustasi kuulemisprosessista ei edes käsitellä, koska sinulla ei ole mitään laillista valituksenaihetta.
Vierailija kirjoitti:
Millä kurssilla olet?
Opiskeletko sinä mitä?
Miten tämä liittyy asiaan? Ei se ala ole mitenkään vaativa. Elämäntilanne sen sijaan on, mutta olen ollut niin aktiivinen kuin olen pystynyt ja jaksanut olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä mikseivät viestit kelpaa. Olen kertonut tilanteestani liikaakin, kysynyt saamatta vastauksia. miksi heillä ei ole mitään velvollisuuksia minua kohtaan??
Mitä velvollisuuksia? Hyvä vain, että eivät liiaksi höösää, koska (en tiedä mitä alaa opiskelet) aika riski sinä olet ammatinharjoittajana, jos tuollaista on meininki jo koulussa. Sinähän se elämääsi elät, eivätkä he. Jos sinä haluat valmistua ja olla ammatissasi hyvä, niin SINÄ teet niin hyvin kuin vain voit kaiken, mitä opintojen suorittamiseen vaaditaan. Etkä selittele, viestittele, sairastele, välttele ja syyttele.
Et sairastelu😂😂😂😂 sehän onkin oma valinta, I D i o o t t I . Oletko koskaan opiskellut samalla, kun sinua koskeva asia on ollut käräjäoikeudessa? Mitäs veikkaat, viekö se voimat?
Ei vie voimia, koska käytännössä kun asia on saatettu oikeuteen, ei pitkään aikaan tapahdu mitään. Voimat eivät siis kulu.
Ensinnäkin kannattaa opetella termit oikeudenkäynti ja käräjäoikeus. Minulla ei ole ollut oikeudenkäyntiä, ääliö. Kuvitteletko, että asia lakkaa olemasta, kun käsittelyssä kestää??? Kuvitteletko, ettei se enää koske minua ja minun elämääni??
Kun asia on käräjäoikeudessa, niin se on saatettu oikeuteen, eikös? Oikeudenkäynnistä en kirjoittanut sanaakaan, mistä ihmeestä sen keksit?
Kun sinua koskeva asia on ollut käräjäoikeudessa, niin sinulta ei välttämättä ole vaadittu yhtään mitään, ei edes läsnäoloa. Sinulla ei siis ole edes ollut oikeudenkäyntiä, joten tyhmyytesi tai tuhmuutesi on ollut niin selkeä, että siitä on annettu päätös pelkän paperikuulemisesi perusteella.
Valitustasi kuulemisprosessista ei edes käsitellä, koska sinulla ei ole mitään laillista valituksenaihetta.
Mitä hemmettiä sinä selität?????
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laitatko sen tolleen: Minne tehtävät kuuluu palauttaa??????? Mitä???? Mitä minä teen???? En ymmärrä!!!! Minua syrjitään!!!! PYllyyn koskee ja päähän koskee, yyyh!!!! Minne pistän tehtävän????
Öh... Mitä v...? Ihan kuule normaalisti kirjoitan, mutta kun mihinkään ei vastata niin mihinkään ei vastata!
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä kurssilla olet?
Opiskeletko sinä mitä?
Miten tämä liittyy asiaan? Ei se ala ole mitenkään vaativa. Elämäntilanne sen sijaan on, mutta olen ollut niin aktiivinen kuin olen pystynyt ja jaksanut olla.
Eli et oikeasti opiskele mitään, kunhan provoilet. Ei tee tämä helle hyvää kaikkien pääkopalle.
Vierailija kirjoitti:
Älä vain sano, että opiskelet lähihoitajaksi.
Mulla tulee ikävä kyllä ap.sta mieleen yksi (tutun) tuttuni, joka yrittää just lähäriksi 🙈
Ei sillä, tosi ikävä että ihmisillä on elämässä haasteita, jotka vaikeuttaa opiskeluja pahasti (itsekin tämän nuorempana kokenut), mutta tietyillä aloilla (just esim. hoitoala) pitäisi kyllä olla tiukempi seula, milloin koulun puolelta peli vihelletään poikki. Jos se opiskelijan elämä on niin kaaoksessa että on kauheasti poissaoloja, opinnot laahaa jatkuvasti ym. niin miten silloin on kykenevä sinne työelämään jossa pitäisi kyetä olemaan vielä skarpimpi?
Olen myös ollut nuorempana näköalaton ja moni asia painoi alas dramaattisen elämäni keskellä samalla kun opiskelin.
Opiskeluni oli todella kyseenalaista enkä hoitanut asioitani tai itseäni kuten olisi pitänyt. Olin silloin nuori opiskelija mutta edelleen ihmettelen miten en saanut kenkää vaikka sitä välillä heiteltiin ilmoille.
No menestyin kyllä alalla myöhemmin jne, sain siis paperit ja aikuistuin työelämässä.
Nyt vuosien jälkeen opiskelen uutta alaa ja olen kyllä erittäin kiinnostunut ja motivoitunut. Töitä olen jo saanut, näytöistä parhaat arvosanat jne mutta olen myös harrastanut ns. lusmuilua. On paljon epämiellyttäviä turhuuksia(esim. leikkimistä) oppitunneilla ja saatan ahdistua joskus.
Näytän kuitenkin monin tavoin, että haluan olla mukana jutussa ja teen kyllä parhaani opiskelun puolesta itsessään vaikka risoo joskus ja omat ongelmat häilyvät mukana.
Laitan silmät kiinni, hengitän syvään ja jatkan eteenpäin. Hoida vain asiasi.
Oikeasti ota nyt koppi sinun omasta elämästäsi. Et voi syyttää toisia, ihan jokainen meistä tarpoo omilla voimavaroillaan mutta asioihin tulee löytää edes kohtalainen ratkaisu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et sairastele 😂😂😂😂*
Minä en voi MIGREENILLENI JA MENKKAKIVUILLENI MITÄÄN.
Migreeni ja menkkakivut. Niillä onkin hyvä ratsastaa.
Kuvitteletko, että olen opiskelukykyinen, jos päässä jyskyttää??? Jos vatsassa kramppaa niin, että joudun hengittämään syvään, jotta kipu helpottuisi?? Minua v...ttaa ehkä maailman eniten, että nainen kehtaa aukoa toiselle naiselle naamaansa tämän menkkahel--vetistä sekä ylipäätään sairauksista (migreeni on sairaus.) Minähän olen niihinkin syypää!!!!
Mikä amiskurssi ei ole vaativa? Joku kynsiteknikko? Mitä niitä on?
En jaksanut lukea, mutta ymmärsin vilkaisulla, että valitus on tehty, mutta en siis jaksanut lukea sitä. Valittaminen on joillekkin pakkomielle.
Menkkahelvettiin saa apua. Ja migreeniin. Ja jos on koko helvetin ajan perse vuotaa ja päähän jyskyttää, niin sinun pitäisi olla osastolla. Jollain osastolla. Sellaisella, jolla tuota sinun unettomuuttakin voitais hoitaa.
Vierailija kirjoitti:
Olen myös ollut nuorempana näköalaton ja moni asia painoi alas dramaattisen elämäni keskellä samalla kun opiskelin.
Opiskeluni oli todella kyseenalaista enkä hoitanut asioitani tai itseäni kuten olisi pitänyt. Olin silloin nuori opiskelija mutta edelleen ihmettelen miten en saanut kenkää vaikka sitä välillä heiteltiin ilmoille.
No menestyin kyllä alalla myöhemmin jne, sain siis paperit ja aikuistuin työelämässä.Nyt vuosien jälkeen opiskelen uutta alaa ja olen kyllä erittäin kiinnostunut ja motivoitunut. Töitä olen jo saanut, näytöistä parhaat arvosanat jne mutta olen myös harrastanut ns. lusmuilua. On paljon epämiellyttäviä turhuuksia(esim. leikkimistä) oppitunneilla ja saatan ahdistua joskus.
Näytän kuitenkin monin tavoin, että haluan olla mukana jutussa ja teen kyllä parhaani opiskelun puolesta itsessään vaikka risoo joskus ja omat ongelmat häilyvät mukana.
Laitan silmät kiinni, hengitän syvään ja jatkan eteenpäin. Hoida vain asiasi.Oikeasti ota nyt koppi sinun omasta elämästäsi. Et voi syyttää toisia, ihan jokainen meistä tarpoo omilla voimavaroillaan mutta asioihin tulee löytää edes kohtalainen ratkaisu.
No mitäköhän voisin tehdä paremmin, kun olen tehnyt tehtävät, palauttanut ne, ollut yhteydessä opettajiin, kysynyt vastauksia saamatta??? Lain mukaan on oikeutettua erottaa opiskelija, jos on ilmeistä, ettei hän aio osallistua opetukseen EIKÄ OLE ANTANUT SELVITYSTÄ POISSAOLOILLEEN (Minä olen, mutta kukaan ei noteeraa niitä. Miten tämäkin on minun syytäni?!)
Vierailija kirjoitti:
Eli sinua ollaan erottamassa, koska poissaoloja on liikaa? Etkä voi esim. tehdä kursseja uudestaan ensi vuonna? Kuulostaa oudolta.
Ihan lain mukaan vaikuttaisi menneen. Amiksessa opiskelija voidaan katsoa eronneeksi jos on ilmeistä, että opiskelija ei aio suorittaa opintoja hoksin mukaan. Ennen eronneeksi katsomista on tarjottava mahdollisuus tulla kuulluksi ja ap ei osallistunut kyseiseen kuulemistilaisuuteen.