Loputon syrjimisen suo, kun yritän vain opiskella ja valmistua vihdoin ja viimein. Nyt katsoivat minut eronneeksi!!!! (VALITUS ON JO TEHTY!)
Olen niin kurkkuani myöten täynnä tätä loputonta syrjimistä. Olen tehnyt tehtävät, palauttanut, ollut aktiivisesti yhteydessä opettajiin (tähän väliin sanottakoon, että olen aikuinen ihminen huom huom), olen kysynyt epäselvät asiat, usein mitään vastausta saamatta.
Silti minulle lähetettiin kuulemiskutsu. En osallistunut, en saanut unta yöllä. Seuraavaksi tuli eropaperit.
V... mitä kiusantekoa!!!!!!
Minulla on ollut rankkaa, on ollut riita-asiaa käräjäoikeudessa ties kuinka kauan, on ollut henkilökohtaisia juttuja (fyysisiä vaivoja.)
KUTEN SANOIN, OLEN OLLUT AKTIIVISESTI YHTEYTTÄ KOULULLE JA SELITTÄNYT TILANTEET.
SILTI MINUT VAIN HEITETÄÄN PIHALLE. Millään tekemälläni ei ole mitään väliä, mitä v...a voin tehdä toisin?! Poissaoloja on ollut, sitä en kiistä, MUTTA olen aina selittänyt syyt ja tehnyt tehtäviä näyttääkseni opiskeluhaluni!!!!!
Olen niin väsynyt tähän etten saa tätä hel ve tin tutkintoa ikinä kasaan!!!! Minkä takia minua syrjitään?!?
Kommentit (333)
Jaa, itse kun amista suoritin kerrottiin kyllä heti ensimmäiseksi että on läsnäolopakko ellei toisin mainita. Jotkut saivat alan työpaikan ennen valmistumista ja muuttivat sopimuksen oppisopimukseksi.
Kukaan runsaasti poissaoloja hankkinut, koululla epäsäännöllisesti ja myöhässä käyvistä "vierailevista tähdistä" ei valmistunut, koska se LÄSNÄOLOPAKKO. Kauan saivat kuitenkin mahdollisuuksia osallistua opetukseen. Joku sairastui ja toimitti sitten lääkärintodistuksen, että sai aloittaa opinnot alusta kun oli parantunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulemiskutsu? Etkä mennyt. Intressant.
En mene kiusattavaksi. Olen ollut niin aktiivinen kuin olen rankassa tilanteessa voinut olla, silti sitä ei noteerata mitenkään eikä tehtävien tekeminen ole etenemistä. Poissaoloja on ollut liikaa, mutta kuten kerroin, olen selittänyt syyn monta kertaa koululle ja tehnyt tehtäviä oma-aloitteisesti.
Ei kuulemistilaisuus ole kiusaamista. Siellä olisi keskusteltu tilanteestasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli sinua ollaan erottamassa, koska poissaoloja on liikaa? Etkä voi esim. tehdä kursseja uudestaan ensi vuonna? Kuulostaa oudolta.
Ihan lain mukaan vaikuttaisi menneen. Amiksessa opiskelija voidaan katsoa eronneeksi jos on ilmeistä, että opiskelija ei aio suorittaa opintoja hoksin mukaan. Ennen eronneeksi katsomista on tarjottava mahdollisuus tulla kuulluksi ja ap ei osallistunut kyseiseen kuulemistilaisuuteen.
MINÄ OLEN TEHNYT TEHTÄVÄT, PALAUTTANUT, KYSYNYT SAAMATTA VASTAUKSIA, SELVITTÄNYT POISSAOLOT. EI TODELLAKAAN OLE MENNYT LAIN MUKAISESTI. OSA LAKITEKSTISTÄ OLI JOPA JÄTETTY POIS KIRJEESTÄ.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En mene kiusattavaksi. Olen ollut niin aktiivinen kuin olen rankassa tilanteessa voinut olla, silti sitä ei noteerata mitenkään eikä tehtävien tekeminen ole etenemistä. Poissaoloja on ollut liikaa, mutta kuten kerroin, olen selittänyt syyn monta kertaa koululle ja tehnyt tehtäviä oma-aloitteisesti.
Minusta on hyvä, että sinut on erotettu, koska et kuitenkaan kykenisi toimimaan opiskelemassasi ammatissa. Poissaoloja on liikaa, osaamista liian vähän. Poissaolojen selittäminen ei aikuisena enää auta, jos poissaolon syy ei ole ns. luvallinen, niin sillä on seurauksensa.
Minulla on ollut uupumusta käräjäoikeus-jutun takia, menkkakipuja ja migreeniä sekä unettomuutta. Ei ollenkaan hyväksyttäviä syitä ei.
Onko sinulla esittää lääkärintodistus?
Mikä juttu sulla on käräjäoikeudessa?
Vierailija kirjoitti:
Mikä juttu sulla on käräjäoikeudessa?
Se ei liene sinun asiasi??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta on hyvä, että sinut on erotettu, koska et kuitenkaan kykenisi toimimaan opiskelemassasi ammatissa. Poissaoloja on liikaa, osaamista liian vähän. Poissaolojen selittäminen ei aikuisena enää auta, jos poissaolon syy ei ole ns. luvallinen, niin sillä on seurauksensa.
Minulla on ollut uupumusta käräjäoikeus-jutun takia, menkkakipuja ja migreeniä sekä unettomuutta. Ei ollenkaan hyväksyttäviä syitä ei.
Ei ole pyydetty kertaakaan.
Ap:n tarina ontuu nyt pahasti. Ei osaa kertoa mitä opiskelee, jotain mikä ei vaativaa. Hmm. On käräjäoikeutta ja mitä lie muuta soopaa ja diipa daapaa. Kunnon provoon tarvitaan ripaus enemmän realismia, muuten se menettää uskottavuutensa. Niin kuin olet nyt itsekin ap huomannut. Jauhat paskaa.
Vierailija kirjoitti:
Olen noudattanut suunnitelmaa, mutta kun mikään ei riitä. Olen niin kyllästynyt olemaan silmätikku. Haluan vain opiskella rauhassa ilman jatkuvaa kyttäämistä. Hakeuduin jo verkko-opintoihin ja takaisin opiskelupaikkaan, josta lähdin, jos vaikka jommassa kummassa saisin tämän hemmetin tutkinnon finaaliin.
Mitä tutkintoa opiskelet? Jos olet todella opiskellut suunnitelman mukaan, niin sinulla ei ole hätää. Erottamispäätös ei silloin ole laillinen.
Vierailija kirjoitti:
Olen noudattanut suunnitelmaa, mutta kun mikään ei riitä. Olen niin kyllästynyt olemaan silmätikku. Haluan vain opiskella rauhassa ilman jatkuvaa kyttäämistä. Hakeuduin jo verkko-opintoihin ja takaisin opiskelupaikkaan, josta lähdin, jos vaikka jommassa kummassa saisin tämän hemmetin tutkinnon finaaliin.
Toivottavasti et saa. Silloin joku työnantaja voisi erehtyä luulemaan, että osaat jotakin ja palkkaisi sinut.
Mistä seuraisi vuosien ongelmat sille työnantajalle.
Vierailija kirjoitti:
Taisit ymmärtää sen kuulemistilaisuuden väärin. Ei sinua sinne pyydetty kuulemaan syytöksiä, vaan selvittämään opintoihisi liittyviä asioita. Oppilaitoksen henkilökunnalla ei ole syytä tai tarvetta kiusata syrjiä tai haukkua sinua, vaan saada tutkintosi valmiiksi ja sinut ulos koulusta, mahdollisimman nopeasti, arvelen.
Tämä. AP:llä saattaisi olla vielä opiskelupaikka, jos olisi osallistunut tuohon kuulemistilaisuuteen. Muistaakseni eräässä oppilaitoksessa oli niin, että 2 viikkoa sai olla selittämättä pois opetuksesta, tämän jälkeen annettiin vielä kuulemistilaisuus jonka pohjalta opinnot saivat jatkua hyväksyttävästä syystä. Käytäntö ei kuitenkaan todellisuudessa ollut edes noin armoton, sai olla moninkertaisesti poissaoloja ennenkuin opiskeluoikeuteen oltaisiin puututtu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli sinua ollaan erottamassa, koska poissaoloja on liikaa? Etkä voi esim. tehdä kursseja uudestaan ensi vuonna? Kuulostaa oudolta.
Ihan lain mukaan vaikuttaisi menneen. Amiksessa opiskelija voidaan katsoa eronneeksi jos on ilmeistä, että opiskelija ei aio suorittaa opintoja hoksin mukaan. Ennen eronneeksi katsomista on tarjottava mahdollisuus tulla kuulluksi ja ap ei osallistunut kyseiseen kuulemistilaisuuteen.
MINÄ OLEN TEHNYT TEHTÄVÄT, PALAUTTANUT, KYSYNYT SAAMATTA VASTAUKSIA, SELVITTÄNYT POISSAOLOT. EI TODELLAKAAN OLE MENNYT LAIN MUKAISESTI. OSA LAKITEKSTISTÄ OLI JOPA JÄTETTY POIS KIRJEESTÄ.
Oliko tehtävät sovittu opettajien kanssa?
Oliko sinulla poissaoloista lääkärintodistukset?
Jos vastaus on ei, niin on ihan se ja sama mitä olet palauttanut ja mitä selvittänyt poissaoloista. Asioista sovitaan tehtävien osalta opettajien kanssa ja poissaoloista pitää olla lääkärin tai terkan todistus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sittenhän sinulla ei ole huolta. Selitit varmaan tämän kaiken aville toimittamassasi oikaisuvaatimuksessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole pyydetty kertaakaan.
Kyllähän sen nyt jokainen aikuinen ihminen tietää, että pitkistä sairauspoissaoloista tulee esittää lääkärintodistus.
Vierailija kirjoitti:
Ap:n tarina ontuu nyt pahasti. Ei osaa kertoa mitä opiskelee, jotain mikä ei vaativaa. Hmm. On käräjäoikeutta ja mitä lie muuta soopaa ja diipa daapaa. Kunnon provoon tarvitaan ripaus enemmän realismia, muuten se menettää uskottavuutensa. Niin kuin olet nyt itsekin ap huomannut. Jauhat paskaa.
Kuule enköhän minä tiedä omat käräjäoikeusasiani ihan tarpeeksi hyvin. Säälittävää yrittää provohuutelun varjolla saada ventovieras selvittämään netissä omia henkilökohtaisia asioitaan. Opiskelualakaan ei liity pätkän vertaa tähän. Miksi liittyisi???
Ei-vaativalla alalla ei olisi mitään verkkokursseja. Silloin näytettäisi kädestä pitäen kuin lapselle, että näin laitat tämän tähän ja sitten teet noin ja näin. Miten sinä muka mitään kirjallisia töitä saisit aikaan? Haluaisinkin nähdä, millaisia kirjoitelmia sinä olet opettajalle palauttanut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entä jos et vaan pysty noihin opintovastimuksiin tai sitten et pysty niihin nyt?
Olisit voinut keskeyttää määräajaksi ja aloittaa sitten, kun voit paremmin.
Nyt kun sinut on erotettu, niin en tiedä miten se menee.Joko sinulla on resurssit hoitaa nuo opinnot tai sitten yrität opiskella sellaista, mihin ei ole resursseja.
Vaikea sanoa, kun en tiedä tilannettasi. Kuulostaa vain siltä, että yrität ämpätä itsellesi liikaa kuormaa samaan kuormaan.
Voisitko hoitaa itseäsi paremmin?Vaadin itseltäni paljon, ja ikää on sen verran, etten todellakaan halua alkaa odottelemaan vuosikausia, jotta voin taas jatkaa. En tule parantumaan mt-jutuista, joten niiden kanssa täytyy vain elää niin hyvin kuin pystyy. Minä saan voimaa siitä, kun minua ei kytätä ja oteta silmätikuksi, vaan annetaan opiskella/työelämässä tehdä työtä ilman jatkuvaa puuttumista. Tarvitsen vain vastaukset viesteihin ja jotain välipalautetta. Siten jaksan.
MITÄÄN työtä et selkeästi pystyisi tekemään. Et pysty suorittamaan edes opiskellessa, miten sitten töissä pystyisit? Ei missään työssä anneta ihan vaan omaan tahtiin puuhastella mitä lystää. Siellä edellytetään vielä enemmän tuloksia, eli "kytätään ja kiustataan" sinun termeilläsi. Meille muille tuo on vain normaalia.
Hei, ap. Vaikutat aika vainoharhaiselta.
Hoida itses kuntoon! Siivoo yläpääs!