Pikkusiskon 14v suru isovelen töppäilyistä. Miten tukea?
Onko teillä kokemusta siitä, kun perheessä on haastava nuori? Miten tukea nuorempia sisaruksia? Meillä 18,5v isoveli on aina ollut haastava persoona. Murrosiän myötä kuvioon on tullut kaikenlaista. Peruskoulun sai nipin napin käytyä, nyt amiksessa ja kiikun kaakun valmistuuko koskaan. On ollut myymälävarkaus, vahingonteko.. Alkoholista jäänyt kiinni useaan otteeseen ja kerran jouduin jopa soittamaan poliisit kotiin. Toki välillä on ollut rauhallisempiakin aikoja.
Nyt kesällä on ollut aika vaikeaa. Juonut ja polttanut kotona, kun olemme olleet poissa ja jättänyt sotkut korjaamatta. Kotoa köytyi vanhempien sägystä vieraan tytön kanssa. Oli viikon poissa kotoa teillä tietämättömillä...
Pikkusisko 14v on tavoitteellinen ja 'kiltti', joka kärsii veljen töppäilyistä. Ei edes tiedä kaikkea, mutta kaikkea ei valitettavasti pysty edes piilottamaan siskolta. Miten tulisin siskoa, jonka kaikilla kavereillä on menestyvät isosiskot ja -veljet ja hänellä tämä ongelma tapaus. Olen puhunut, että kaikilla ei ole resursseja hoitaa asioitaan ja on olemassa myös sairauksia, jotka aiheuttavat tyhmää käytöstä. Vanhempina kuitenkin rakastamme myös veljeä, tahdomme hänelle hyvää emmekä voi potkia kadulle tyhjän päälle.
Auttakaa tai kertokaa mistä saamme apua
Mulla oli samanlainen isosisko, kun olin nuorempi. Äiti sit järjesti tälle oman asunnon mun ollessa 14-vuotias ja nyt mun ja vähän koko perheen välit on parantunu siskoon huomattavasti. Ennen meni pelätes et mitä sisko nyt on keksinyt, mut nykyään sen kanssa on kivakin viettää aikaa. Se vaan tarvitsi omaa tilaa hieman.
t. 16v