Ahdistaa ystävien puuttuminen mun elämään!!
Meillä on siis kaveriporukka, ollaan toistemme parhaita ystäviä, ollaan oltu yhdessä yli 20 vuotta. Ne on ne ihmiset, joihin mä luotan enemmän kuin kehenkään, joilta mä tiedän saavani apua ihan kaikkeen. Toki nyt, kun ollaan muka aikuisia, varsinainen yhdessäoleminen on vähäisempää, perheet ja muut jutut vie aikaa. Mutta silloin kun ollaan yhdessä, ollaan yhdessä.
Mulla ei ole perhettä, eikä oikein mitään vakituisempaa miestäkään jokuseen vuoteen. Kiire ja kaikkee. Sitäpaitsi mä nautin liikaa yksinolemisesta. Ehkä vuoden oon nyt hengaillu yhden miehen kanssa, kai tää on sellanen fuckbuddy-suhde, tai kyllä me tehdään yhdessä muutakin ku naidaan, mutta ei siis varsinaisesti seukata.
Tämä mies on bad news, tiedän. Renttu, päihteiden käyttäjä, hullu. Mutta jumalauta miten komea ja hauska. Mulla on hauskaa sen kanssa ja tän kesän se on ollu aika tarkkaan kuivilla, seksikin on ollu ihan toista nyt kun se on selvinpäin. :) Tiedän senkin, että se tuskin pysyy loppuikäänsä kuivilla. Enkä ole suunnittelemassa mitään vakavia yhteenmuuttoja tai naimisiinmenoja. Nyt kesällä ollaan vietetty aikaa enemmän yhdessä ja voihan tämä jonkun silmään näyttää jopa seurustelulta.
Ilmeisesti mun ystävien silmään näyttää. Pari viikkoa sitten me vietettiin muutama päivä yhdessä ja jokainen muisti useampaa kertaa varottaa mua ja neuvoa pysymään kaukana. Mä joojottelin. Sitten alko soittelut. Ja kutsut terassille/viikonlopunviettoon/leffaan/jne. Kieltäydyin melkein kaikista, koska meillä oli muita suunnitelmia. Nyt ystävät on alottanu kampanjansa uuden vaiheen. Mä saan puheluita erilaisilta miehiltä. Mua kutsutaan kahville tai syömään, siis treffeille. Ja mun numeron ne on saanu mun ystäviltä.
Me ollaan herrasiunaa aikuisia ihmisiä. Miks helvetissä mun rakkaat ystävät haluaa puuttua tähän näin voimakkaasti? Mä olen selittäny niille, että mä tiedän mikä tää mies on, mä tiedän, ettei mun kannata haaveilla mistään vakavasta, enkä mä jumalauta edes haaveile!
Kommentit (40)
[quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 06:52"]
voivoi, on sullakin mamma ongelmat.
[/quote]
http://keskustelu.suomi24.fi/node/12356245
Ja vielä, #14, mies on hyvin toimeentuleva viihdekäyttäjä, nyt ei puhuta mistään piri-nisteistä. En mäkään sentään ihan hölmö oo. Enkä mä käytä laittomia aineita itse. -ap-
[quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 06:55"]
Miks ne ei edes yritä tutustua tähän mieheen?
[/quote]
Miksi ihmeessä ne yrittäisi? "Tämä mies on bad news, tiedän. Renttu, päihteiden käyttäjä, hullu." En todellakaan haluaisi ystävän raahaavan ketään tuollaista elämääni.
En haluais minäkään että kaveri tois mökille jonku narkin mukanaan. Ei ihme ettei saa renttusi kutsua kavereiden kanssa mökille. Onhan heilläkin oikeus valita seuransa. Ehkä eivät halua kaveerata rikollisten kanssa.
Ehkä mä luovun sit ajatuksesta, että mun ystävät tutustus tähän mieheen. On teillä pointti tossa, kyllä. Mutta toivottavasti mä saan taottua mun ystävien päähän sen, etten mä tarvii nyt just treffiseuraa, enkä halua vakavaa ihmissuhdetta. Tähän ikään mä olen oppinu, etten mä ole parisuhteessa yleensä onnellinen. Kertokaa mulle vielä miksi mun ystävät nyt haluais mut treffeille ja ehkä parisuhteeseen? Ne tietää mun edelliset yritykset, jotka ei todellakaan ole loppuneet onnellisesti. Miks mä en vois vanheta yksin ja ruveta sit niitten lapsille sellaseks oudoks tädiks, joka vetää röökiä ja viskiä ja laukoo epäkorrekteja totuuksia poissaolijoista ja luultavasti haisee pahalle? Miks mua nyt ajetaan johonkin sovinnaiseen parisuhteeseen? -ap-
Siis oikeastiko sum frendit on jaellu sun numeroas ilman lupia joilleki ukoille?!
Mä olisin tosta jo aika helkkarin äkeissäni!!!
Ja toisekseen, yritä saaha ystäväsi tutustumaan siihen mieheen. Eipä ne kovi oikeilta ystäviltä vaikuta jos tommosia mulkkuja ovat! Kyllä mulle merkitsee enemmän ystäväni onnellisuus kuin mun mielestä väärät miesvalinnat.
Kamalia ihmisiä sun "ystäväs" kyl on!!
[quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 06:55"]
Mä olen pitänyt hauskaa ystävienikin kanssa. Talvella tehtiin pitkä reissu Los Angelesiin ja on vietetty muutenkin aikaa yhdessä. Mutta mua ahdistaa tää niiden "kampanjan" läpinäkyvyys. Miks ne ei edes yritä tutustua tähän mieheen? Aikasemmin, kun mulla on ollu jotain säätöjä jonkun kanssa, ei siis mitään vakavampaa edes, säätö on ollut tervetullut esim. viikonlopuksi mökille yms. Tämä ei ole. Me tosiaankin ollaan aikuisia, yli nelikymppisiä ihmisiä. Mä en ole rakastunut, mulla on vaan hauskaa sen miehen kanssa. -ap-
[/quote]
Miksi haluaisivat tutustua hulluun nistiin?
[quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 08:59"][quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 06:55"]
Mä olen pitänyt hauskaa ystävienikin kanssa. Talvella tehtiin pitkä reissu Los Angelesiin ja on vietetty muutenkin aikaa yhdessä. Mutta mua ahdistaa tää niiden "kampanjan" läpinäkyvyys. Miks ne ei edes yritä tutustua tähän mieheen? Aikasemmin, kun mulla on ollu jotain säätöjä jonkun kanssa, ei siis mitään vakavampaa edes, säätö on ollut tervetullut esim. viikonlopuksi mökille yms. Tämä ei ole. Me tosiaankin ollaan aikuisia, yli nelikymppisiä ihmisiä. Mä en ole rakastunut, mulla on vaan hauskaa sen miehen kanssa. -ap-
[/quote]
[/quote]
Kivastipa ihmiset katekorioifaan näkrmättä ja tutustumatta..!!! HYI HELVETTI!!!
Minä niiin ymmärrän sinua :)
Kolmikymppisinä minulla oli myös sellainen ystäväporukka. Suurimmalla osalla oli jo perhe. Muutama sinkku oli meitä jäljellä. Varsinkin perheelliset otti oikein sydäntyökseen osoittaa, että kuinka epäonnistunut olen, kun kuljen vielä kapakoissa ja vietän villiä sinkkuelämää ja oli yhdenillan suhteitakin.
Sitä ihmissuhdelässytystä ja paskaa, mitä minua holhottiin. Onko sinulla vaikeaa ja oletko sitoutumiskammoinen ja et ymmärrä mistään mitään, kun sinulla ei ole miestä ja lapsia.
Joku renttu aina sattui kesäkissaksi ja sitten taas holhottiin. Voi voi, ei se ole hyvä mies ja oletko ajatellut ja kyllä sulla on huono tuuri miesten kanssa. Hei haloo, miten niin huono tuuri. Ei ollut tarkoitustakaan sitoutua.
Välejä oli pakko alkaa etäännyttää, koska en kestänyt sitä muottiin muokkaamista. Aivan kuin olisi ollut pakko etsimällä etsiä joku mies, joka suostuu naimisiin ja suostuu tekemään lapsia, että pääsee siihen normaaliin elämään. Minä halusin enemmän ja muuta.
Jossain vaiheessa sitten tapasin sielunkumppanini ja hiljaisuudessa meidät vihittiin ja lapsikin sai alkunsa. Nämä ystäväni tästä loukkaantuivat vielä enemmän, kun en ollut heille kertonut ja mennyt saman kaavan mukaan kuin he. Eli hehkutusta ja tuntikausien puheluita ja ihmissuhdelätinää miehestä ja vuoden häiden suunnittelua ja kaasoilua ja vauvakuumelua jne...
Huomasin, että eivät nämä ystäväni oikeasti minusta välittäneet, vaan olivat tavallisia juoruakkoja, joiden elämä pyöri muiden elämän kauhistelun voimalla ja sillä, että nostivat itsensä ylemmäs muita juoruamalla muiden elämästä
On outo teinimäinen kirjoitustyyli tällä yli nelikymppisellä sinkulla, joka muka viihtyy liikaa yksin, mutta jolla kuitenkin lauma aktiivisia ystäviä ja tiuhat tapaamiset rentun kanssa.
Itseä korostavien persoonapronominien lukumäärän perusteella meillä taitaa olla linjoilla tämä Muru-novellisti. Uusi jatkotarinako alkamassa?
Sinulla kuulostaa olevan toddella mukavia ystäviä ap! Olisipa minunkin ystävät tehneet välintulon kun hukkasin elämästäni 3vuotta juuri tuollaiseen "suhteeseen". Ja jos rehellisiä ollaan ap, niin eikö totta, että sisimmissäsi toivoisit, että tämä suhde olisi vakavampi? Sen takia siinä roikut.. Kuten tein minäkin, menettäen omaisuuteni ja itsetunnon rippeetkin. Nyt keräilen palasia ja ystävät toki on tukena nyt, mutta yksin jäin silloin kun tämä renttu vedätti minua höplästä ja minä annoin.. Ole kiitollinen ystävistäsi ja elä+ nauti. Eikä ne treffit ole pahasta, minäkin mielelläni kävisin. ainoa miinus tuossa on ystäviltäsi se, että ovat numeroasi mennyt antamaan eteenpäin, se ei ole sallittua.
Ymmärrän täysin. Syy on se, että ihmiset ovat niin saatanan sovinnaisia, varsinkin Suomessa. Olen huomannut aivan saman. Ignooraa, niin lopettavat. Ei mullakaan ole mitään kiinnostusta parisuhteeseen, mutta himot ne on hiirelläkin.
[quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 09:01"]
[quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 08:59"][quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 06:55"]
[/quote]
[/quote]
Kivastipa ihmiset katekorioifaan näkrmättä ja tutustumatta..!!! HYI HELVETTI!!!
[/quote]
Ap itse sanoi miehen olevan hullu ja päihteiden käyttäjä..
Mä en halua, edes syvällä sisimmässäni tän suhteen olevan vakavampi. Mun elämään ei mahdu nyt parisuhdetta, sehän _aina_ rajottaa, ahdistaa ja kahlitsee. Mulla on töitä ja muuta, enkä mä halua nyt palloa jalkaani. Tämä sopii mulle mainiosti. Me vietetään pari yötä viikossa yhdessä ja nyt kesällä viikonloppuja. Eikä silloin kun ei olla yhdessä tarvitse tilittää menemisiään ja olemisiaan. Kummankaan.
Ja ehkä "hullu" oli vähän raju ilmaus. Mies on erilainen, ei ajattele mitä muut ajattelee tekemisistään ja sanomisistaan.
Kai mun on vaan tässä annettava ystävien touhuta näitä naittamisiaan. Kun ei ne usko. Kertokaa, millä sanoilla mä saisin ne tajuamaan, että mä oon oikein onnellinen näin, enkä todellakaan aio satuttaa itteäni rakastumalla ja pettymällä tähän mieheen. -ap-
Vaikutat jotenkin raskaalta ihmiseltä.
Ai vaikutan vai? Miten? En mä omasta mielestäni oo mitenkään raskas, mä oon ihan hauska ihminen. Mutta en halua vakituista suhdetta, seurustelua. Ja oon tyytyväinen asioiden tilaan nyt. Mulla on lähettyvillä ihminen, joka saa mut nauramaan, vie mut joskus syömään, leffaan, lämmittää mulle saunan, ottaa kainaloon ja lohduttaa, jos sellaisen tarvetta ilmenee. Ja panee. Mutta ei vaadi enempää kuin antaa itsekään. Helppoa. Miksi mun ystävät ei tätä tajua? -ap-
Oothan sinä ihastunut ja sun ystävät näkee sen. Sinä et vain myönnä sitä itsellesi. 20 vuotta jos on pyörinyt samojen ystävien kanssa, niin näkee kyllä heidän tilansa yleisestä käytöksestä. Itse sinä kuvailit miestä hulluksi narkkariksi ja jos samaa kuvausta oot käyttänyt ystävien kanssa, niin miksiköhän he on huolissaan? Ei kukaan halua kaveerata hullun narkkarin kanssa. On olemassa ihan tervepäisiäkin ihmisiä, joiden kanssa voi kaveerata. Ilmeisesti sinä olet vain liian lähellä asiaa, etkä näe oman käytöksesi aiheuttavan ystävien huolestumista. Sun teot ei vastaa sun puheita ja siitä ystävät on huolissaan.
Mun ystävillä on ennakkokäsitys tästä miehestä. Heti, kun ne kuuli kenen kanssa mä oon pyöriny, sillon vuosi sitten, ensimmäinen reaktio oli ei. Ne ei edes yrittäny tutustua. Enkä mä ole ihastunut. Viihdyn miehen seurassa, mutta sillon kun ei olla yhdessä, en edes ajattele koko miestä. Ihastuneena sitä ei kai saa toista mielestään lainkaan. Kun me ei olla yhdessä, mä ajattelen ihan muita asioita. -ap-
Mä en aio vakiintua. En tämän miehen kanssa, enkä juuri nyt kenenkään kanssa. -ap-