Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saa tukia yhteensä 1 500 euroa kuukaudessa ja joutuu lainaamaan rahaa lapsiltaan?

Vierailija
06.07.2026 |

Itse eläisin herroiksi tuolla rahasummalla, kun nyt saan vaan reilut 900 euroa. Enkä edes lainaile keneltäkään rahaa.

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000012083417.html

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä mä ole saanut opintolainaa anteeksi vaan lyhennän tuosta summasta sitäkin.

Ap

Vierailija
2/30 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvä summa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei näytä asuvan köyhän asunnossa kun on hieno keittiö ja asunto. Eli haluaa asua liian kalliisti ja pyytää rahaa lapsiltaan. Itse asun alle 400 euron yksiössä ja säästän joka kuukausi 200 euroa.

Vierailija
4/30 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei näytä asuvan köyhän asunnossa kun on hieno keittiö ja asunto. Eli haluaa asua liian kalliisti ja pyytää rahaa lapsiltaan. Itse asun alle 400 euron yksiössä ja säästän joka kuukausi 200 euroa.

Vuokra on 650 euroa eikä hän säästäisi käytännössä yhtään mitään vaikka muuttaisi halvempaan, kun asumistuki vastaavasti pienenee saman verran.

Vierailija
5/30 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noissa jutuissa ei koskaan kerrota puhutaanko brutto- vai nettotuloista. Jos  saa 1500 puhtaana käteen, niin kyllä pitäisi yhdelle ihmiselle riittää.

Vierailija
6/30 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noissa jutuissa ei koskaan kerrota puhutaanko brutto- vai nettotuloista. Jos  saa 1500 puhtaana käteen, niin kyllä pitäisi yhdelle ihmiselle riittää.

Netto. Ei noin pienestä eläkkeestä ja asumistuesta joudu maksamaan veroa.

Ap

Vierailija
7/30 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tuo nyt erityisen hienolta näyttänyt. Käsitin, että hänelle siisteys ja esteettisyys on tärkeää juurikin köyhyyden takia.

Vierailija
8/30 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin se raha menee? Jää vuokran jälkeen vielä 850€. Onko lääkekulut satasia kuukaudessa? Minä olen työkyvytön ja saan 595€/kk en senttiäkään enempää.  255€/kk lisää ja pärjäisin loistavasti. En kehtaisi lainata lapsilta enkä valittaa köyhyyttä. Hän sentään pääsi eläkkeelle.

Vierailija
9/30 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hieno asunto? Yksiö? 🙈

Vierailija
10/30 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin se raha menee? Jää vuokran jälkeen vielä 850€. Onko lääkekulut satasia kuukaudessa? Minä olen työkyvytön ja saan 595€/kk en senttiäkään enempää.  255€/kk lisää ja pärjäisin loistavasti. En kehtaisi lainata lapsilta enkä valittaa köyhyyttä. Hän sentään pääsi eläkkeelle.

"Jäljelle jäävästä osasta pitäisi maksaa puhelinlasku, vakuutus, sähkölasku, vesilasku, lääkkeet ja ostaa ruoka ynnä muut välttämättömyydet. "

Vierailija
11/30 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokra ja laskut sillä menevät ensin?

Vierailija
12/30 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saan 1070 työttömänä, minäkin työkyvytön. 1500 joka kk eläkettä olisi huima parannus!

Vierailija
13/30 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenköhän hänelle saisi lisätuloja, mitä hän kykenee tekemään tuon terveydentilan kanssa?

On luova ja taiteellinen, niin kykenisi ehkä jotain käsitöitä tekemään ja myymään, eläkkeestähän ei leikata tuloja.

Oon toimeentulotuella ja köyhä itsekin ja haluaisin tarjota tälle tädille joskus ne pari siideriä :)

Vierailija
14/30 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli asut omistusasunnossa ja on omaa/puolison tuloa/varallisuutta niin paljon ettet saa toimeentulotukea. Et saa empatiaa. 

Vierailija
15/30 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämänmittaisessa köyhyydessä eläneellä on silti varaa uudehkoon kämppään, taukutelkkariin ja robotti-imuriin

Vierailija
16/30 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvinkeitin hellalla on aika erikoinen ratkaisu. Ei mikään paloturvallisuuden riemuvoitto.

Syy elämänmittaiseen köyhyyteen taitaa olla kyvyttömyys ynnälaskuun. 

Vierailija
17/30 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla nettoeläke tuo ja en tarvitse avustuksia enkä osta mitään velaksi. Asumiskulut hiukan pienemmät, 540 euroa.

Vierailija
18/30 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla menee satasia kuussa lääkkeisiin, ja olen ihan tavallinen työssäkäyvä nelikymppinen. Kaikista lääkkeistä ei kelakorvausta saa tai saa siitä halvimmasta mutta sitä merkkiä taas ei ole tukusta saanut vuosiin... Eli lääkekattokaan ei auta.

Vierailija
19/30 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elämänmittaisessa köyhyydessä eläneellä on silti varaa uudehkoon kämppään, taukutelkkariin ja robotti-imuriin

Siellä lymyää hänen siivoojansa: robotti-imuri nimeltään Pottunenä Pena. Räty sai sen lahjaksi pojaltaan.

Siihen eikä oikeastaan mihinkään muuhunkaan täällä hänellä ei olisi ollut itsellään varaa. Räty osoittaa sormella esineitä yksi toisensa perään. Kaikki on lahjaksi saatua tai edesmenneiltä vanhemmilta perittyä: televisio, Marimekon verho, lipasto, tehosekoitin, päiväpeitto. Jopa päällä oleva keltainen paita ja jalassa olevat valkoiset sisätossut on saatu lahjaksi.

Vierailija
20/30 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli sinäkään et ole jaksanut/osannut lukea juttua. 

Spoiler: on saanut nuo lahjaksi. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi viisi