Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Psykologia & logopedia 2022

Vierailija
07.07.2021 |

Legendaarinen Vauvan Psykologia 2022 -ketju. Nyt myös logopedia virallisesti mukana! Sydämellisesti tervetuloa! ❤️

Seuraavissa viesteissä on usein toistuvia puheenaineita sekä vinkkejä ja linkkejä hakemiseen. Niihin kannattaa palata pitkin vuotta! Tiedot vastaavat kirjoitushetken tilannetta.

Kommentit (3036)

Vierailija
1821/3036 |
30.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän, provo oli

Vierailija
1822/3036 |
30.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kukaan muu käynyt katsomassa omaa hakemusta opintopolusta? Siellä näkyi mulla jo omat raakapisteet sekä eri yliopistojen alapisterajat. Olin aivan äimänä, koska 8.7.2022 ilmoitettiin, että tulokset tulis vasta. Mutta siis ainakin raakapisteet menee siis digitaalisesta järjestelmästä suoraan sinne???

Ne koskee todistusvalintaa. Mulla ei ainakaan näy muuta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1823/3036 |
30.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sini.99 kirjoitti:

Mitä %-tuloksia olette saaneet itsellenne laskettua? Ajatellen, että miinuspisteet olisi vaikka -1 tai -0,5.

Miten osiopainotus yleensä muuttuu jos tehtäviä ei arvostella? Suurentuuko osion lopputehtävien painotus vai siirtyykö muihin osioihin?

Laskin noin 50-55%, laskin niin että miinusta saa saman verran kuin saisi pisteitä (eli yksi miinus kumoaa yhden oikean vastauksen) ja että osiokohtaiset prosenttipainotukset pysyisi samassa ja pisteitä saisi osioiden sisällä tasamäärin kaikista kohdista.

Uskoisin että poistettujen laskujen osalta siis pisteet siirtyy muihin ekan osion tehtäviin, ehkä niin, että laskutehtävästä saa enemmän pisteitä kuin artikkelitehtävistä. Mut taitaa olla mahdollista sekin, että osiokohtaisia painotuksiakin vielä muutellaan erottelevuuden saamiseksi ja myös se, että osioiden sisällä eri tehtäviä painotetaan eri tavoin.

Laskin samoin ja sain myös n.50% (koitin arvioida alakanttiin)

Vierailija
1824/3036 |
30.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sini.99 kirjoitti:

Mitä %-tuloksia olette saaneet itsellenne laskettua? Ajatellen, että miinuspisteet olisi vaikka -1 tai -0,5.

Miten osiopainotus yleensä muuttuu jos tehtäviä ei arvostella? Suurentuuko osion lopputehtävien painotus vai siirtyykö muihin osioihin?

Laskin noin 50-55%, laskin niin että miinusta saa saman verran kuin saisi pisteitä (eli yksi miinus kumoaa yhden oikean vastauksen) ja että osiokohtaiset prosenttipainotukset pysyisi samassa ja pisteitä saisi osioiden sisällä tasamäärin kaikista kohdista.

Uskoisin että poistettujen laskujen osalta siis pisteet siirtyy muihin ekan osion tehtäviin, ehkä niin, että laskutehtävästä saa enemmän pisteitä kuin artikkelitehtävistä. Mut taitaa olla mahdollista sekin, että osiokohtaisia painotuksiakin vielä muutellaan erottelevuuden saamiseksi ja myös se, että osioiden sisällä eri tehtäviä painotetaan eri tavoin.

Laskin samalla tavalla (oikea vastaus +1, väärä -1). Sain noin. 65 raaka pistettä (54,17%). Kaikkiin en muistanut mitä vastasin niin jätin ne ulkopuolelle. Plus joihinkin jätin kokeessa vastaamatta. Saapa nähdä miten käy

Vierailija
1825/3036 |
30.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kävin katsomassa omat raakapisteet ja jotenkin huojentavaa oli, että huonoiten oli mennyt se etukäteismateriaali, eli 2 tehtävä. En käyttänyt lukemiseen, kuin pari viikonloppua. Antaa toivoa, että jos otan ensi vuonna lomaa pääsykoemateriaalin lukua varten koko kuukaudeksi saattaisin pärjätä paremmin. Se englannin kielinen yllärikin ja logiikka oli mennyt paremmin kuin luulin. Ei muuta kuin treenaamaan matematiikkaa. 

Mutta mistä pääsee näkemään sen kokeen kokonaisuudessaan. Haluaisin tehtäväkohtaisesti nähdä miten vastasin. En enää muista. Ja ihmeellistä on, että todellakin luulin, että ennakkomateriaaliin liittyvä osio meni hyvin ja se logiikka ja englanti huonosti. 

Mikä englannin kielinen ylläri? Tulitko menneisyydestä aikakoneella?

Se on englanninkielinen, ei englannin kielinen.

Vierailija
1826/3036 |
30.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sini.99 kirjoitti:

Laskin samalla tavalla (oikea vastaus +1, väärä -1). Sain noin. 65 raaka pistettä (54,17%). Kaikkiin en muistanut mitä vastasin niin jätin ne ulkopuolelle. Plus joihinkin jätin kokeessa vastaamatta. Saapa nähdä miten käy

Samana tyyppinä lisään että olin vastannut väärin 11, jättänyt vastaamatta 14 ja loput kai oikein. Kokonaistehtävä määräksi laskin muistaakseni 103 tehtävää (jätetty pois ne poistetut laskutehtävät)

Vierailija
1827/3036 |
30.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meni näköjään paremmin kuin uskalsin toivoa. Tehtävistä 1-3 löysin yhteensä n. 10 kohtaa joissa vastasin väärin tai jätin tyhjäksi. Logiikasta 4 kokonaan oikein, 2 osittain oikein, 1 väärin ja 2 jäi tyhjäksi. Jos miinukset olisivat suuruusluokaltaan samanlaisia oikeiden vastausten tuomien pisteiden kanssa, pitäisi tulla noin 75-85% maksimipisteistä.

En tiedä, miten pystyn nukkumaan tulevat viikot. Oon antanut tälle projektille kaikkeni.

Vierailija
1828/3036 |
30.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sini.99 kirjoitti:

Samana tyyppinä lisään että olin vastannut väärin 11, jättänyt vastaamatta 14 ja loput kai oikein. Kokonaistehtävä määräksi laskin muistaakseni 103 tehtävää (jätetty pois ne poistetut laskutehtävät)

Pps. Sori sähläys, mutta vielä lisäten :D en laskenut osiokohtaisia painotuksia. Mulla noi pisteet on siis joka osiossa mun laskujen mukaan saman arvoisia

Vierailija
1829/3036 |
30.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tohon weigeltin kysymykseen millon muulloin ne palautumiskokemukset voisi olla kun to iltana ja öisin jos päivisin ollaan töissä?

eihän sitä sanottu aineistossa. Se olisi pitänyt sanoa aineistossa jos öisin oli palautumiskokemuksia.

Vierailija
1830/3036 |
30.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tohon weigeltin kysymykseen millon muulloin ne palautumiskokemukset voisi olla kun to iltana ja öisin jos päivisin ollaan töissä?

eihän sitä sanottu aineistossa. Se olisi pitänyt sanoa aineistossa jos öisin oli palautumiskokemuksia.

No palautumiskokemukset oli to-la. Ehkä siitä voi päätellä.

Ja mitä tulee tohon pariskunta tehtävään niin sehän on samanlainen kuin viime vuonna se kahtena eri vuonna syntyneet. X määrä osallistuja - 7 + x määrä osallistujia -8 on yhteensä 2/3 kaikista, vai miten se vihje meni. Summa summatum, sen saa tuolla vihjeellä laskettua.

Vierailija
1831/3036 |
30.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja mitä tulee tohon pariskunta tehtävään niin sehän on samanlainen kuin viime vuonna se kahtena eri vuonna syntyneet. X määrä osallistuja - 7 + x määrä osallistujia -8 on yhteensä 2/3 kaikista, vai miten se vihje meni. Summa summatum, sen saa tuolla vihjeellä laskettua.

ei voi päätellä, koska palautumiskokemukset voi olla päivällä ja yöllä vain nukutaan eikä ole mitään kokemuksia.

Vierailija
1832/3036 |
30.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ei voi päätellä, koska palautumiskokemukset voi olla päivällä ja yöllä vain nukutaan eikä ole mitään kokemuksia.

Jos on palautumiskokemuksia päivällä maanantai-perjantai, niin ne voi olla ma-pe aamulla, illalla tai päivällä. Mutta myös vain illalla tai aamulla. tai päinvastoin.

Vierailija
1833/3036 |
30.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meni näköjään paremmin kuin uskalsin toivoa. Tehtävistä 1-3 löysin yhteensä n. 10 kohtaa joissa vastasin väärin tai jätin tyhjäksi. Logiikasta 4 kokonaan oikein, 2 osittain oikein, 1 väärin ja 2 jäi tyhjäksi. Jos miinukset olisivat suuruusluokaltaan samanlaisia oikeiden vastausten tuomien pisteiden kanssa, pitäisi tulla noin 75-85% maksimipisteistä.

En tiedä, miten pystyn nukkumaan tulevat viikot. Oon antanut tälle projektille kaikkeni.

Toi on oikeasti jo tosi hyvin!

En usko, että kukaan on saanut kokeesta täysiä raakapisteitä. Eihän se nyt mitenkään helppo koe ollut, kysymykset ovat kieroja ja yksityiskohtaisia.

Vierailija
1834/3036 |
30.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla vähän yli puolet raakapisteistä. Oma koe taisi kosahtaa siihen, että koska olin opetellut kaavat ja meta-artikkelin laskuja aika hyvin, käytin aika paljon aikaa niihin matikkatehtäviin, jolloin mulla jäi liian vähän aikaa logiikkaan. Logiikkaosio meni kokonaan nollille, eikä tossa meta-analyysiosiossakaan oo kehumista, kun niissä laskutehtävissä oli virheitä. No voihan noi mun pisteet vielä just ja just riittää, katotaan kuin käy :)

Vierailija
1835/3036 |
30.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voitteko laittaa osiokohtaisia pisteitä, jos kuvitellaan, että oikeasta vastauksesta saa +1p. ja väärästä -1p. Ja logiikassa osittain oikeasta vaikkapa +0,5p. Itse sain suunnilleen 0+27+27+4,5 kun miinukset on lisätty. Tosin logiikan tehtäviä vissiin painotetaan enemmän jos ne on kokonaan oikein (mulla oli 5 kokonaan oikein, 1 väärin ja yks osittain oikein).

Vierailija
1836/3036 |
30.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon kyllä ollut tosi harmistunut siitä, että nuo 3 laskutehtävä vaan oli virheellisiä ja siten jätettiin arvioimatta. Tuntuu jotenkin todella epäreilulta että nyt siis etulyöntiasemassa on ne ketkä ei ole opetelleet meta analyysia ja skipanneet laskut muutenkin. Miten tällainen moka voi käydä vai oliko tää nyt jotenkin tarkoituksellista?

Vierailija
1837/3036 |
30.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voitteko laittaa osiokohtaisia pisteitä, jos kuvitellaan, että oikeasta vastauksesta saa +1p. ja väärästä -1p. Ja logiikassa osittain oikeasta vaikkapa +0,5p. Itse sain suunnilleen 0+27+27+4,5 kun miinukset on lisätty. Tosin logiikan tehtäviä vissiin painotetaan enemmän jos ne on kokonaan oikein (mulla oli 5 kokonaan oikein, 1 väärin ja yks osittain oikein).

Kun miinukset on lisätty, sain suunnilleen:

1: 1-2 p

2: 31 p

3: 32 p

4: 0

Vierailija
1838/3036 |
30.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pisteet osiokohtaisesti (alakanttiin arvioituna, koska muutaman kohdalla en muista mitä vastasin): 7+28+31+logiikassa 5 täysin oikein, 2 osittain oikein ja loput luultavasti väärin. 

Vierailija
1839/3036 |
30.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osiokohtaiset pisteet:

T1: 6-7p

T2: 22

T3: 33

T4: 0-1 (osa oikein mutta väärin myös moni)

Kaavat muistin kaikkiin muihin paitsi ensimmäiseen laskuun. Harmittaa vietävästi, että näitä kolmea ei oteta mukaan arvosteluun. Kuinka tuollainen kämmi VOI tulla kokeen laatijoilta :(

Vierailija
1840/3036 |
30.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toistaiseksi on ollut pientä viimevuotisiin kämmeihin nähden.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme yksi