Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Psykologia & logopedia 2022

Vierailija
07.07.2021 |

Legendaarinen Vauvan Psykologia 2022 -ketju. Nyt myös logopedia virallisesti mukana! Sydämellisesti tervetuloa! ❤️

Seuraavissa viesteissä on usein toistuvia puheenaineita sekä vinkkejä ja linkkejä hakemiseen. Niihin kannattaa palata pitkin vuotta! Tiedot vastaavat kirjoitushetken tilannetta.

Kommentit (3036)

Vierailija
1781/3036 |
30.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tosi pessimistisesti laskettuna sain 6 pistettä.

Kysymys:

Weigeltin ym. (2021) tutkimuksen tulosten mukaan unenlaatu ja kaikki palautumiseen liittyvät kokemukset paitsi taidon hallinta vahvistuivat iltaisin tai öisin torstaista sunnuntaihin.

Puhuttiinko artikkelissa illasta ja yöstä? Luulin, että tuo ilta ja yö on kompa, koska en muista, että olisi puhuttu illasta ja yöstä vaikka torstaista-sunnuntaihin kyllä puhuttiin.

tietääkö kukaan vastausta tähän?

En osaa vastata, mutta laitoin itsekin epätosi. 

Vierailija
1782/3036 |
30.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

älyvuodossa hiljaista ollut n 2 vuotta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1783/3036 |
30.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olipas mulle tullut monta huolimattomuusvirhettä artikkeleissa. Ykköstehtävä taisi olla täysin oikein (tosin tuhlasin vajaan tunnin noihin kolmeen arvioimatta jääneeseen tehtävään) ja logiikasta 1 väärin, 6 oikein ja 2 vastaamatta.

Ihan ok suoritus näköjään. Nyt on enää kiinni miinuspisteiden koosta, pääsenkö sisään vai en. Vähän ikävää, ettei niitä ilmoiteta vieläkään.

Eikös se riipu lähinnä muiden suorituksista, että pääseekö sisään vai ei?

Vierailija
1784/3036 |
30.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osasin odottaa heti, että penkin alle menee, kun kuulin, että annetaan miinuspisteitä. Kokemus on noista ihan paska.

Kuulit?

Sehän luki kokeessa, ja sen perusteella olisi pitänyt osata muokata oma vastaustaktiikkansa.

Vierailija
1785/3036 |
30.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laskin, että sain osioista 1-3 n. 72 oikein ja 18 väärin (loput vastaamatta). Logiikasta 5 täysin oikein, 1 osittain oikein, 1 väärin ja 2 jätin vastaamatta. Onko muut laskeneet? Tällä ei vissiin pitkälle pötkitä... 

Tuohan on minun mielestä huipputulos. Voi hyvinkin riittää.

Miten te muistatte mitä ootte vastannu? Monessa kysymyksessä mä jäin jahkaamaan että kummin tää olis enkä enää muista mihin kokeessa päädyin.

en muistakkaan, mutta laskin pisteen niin, että annoin pisteen itselleni niistä, jotka varmuudella muistan miten vastasin ja miinukset niistä, jotka muista vastanneeni väärin ja joista olen epävarma mitä laitoin. Pessimisti ei koskaan pety.

Vierailija
1786/3036 |
30.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laskin suunnilleen omia pisteitäni: olinkin tehnyt vain kolme virhettä yhteensä 2 ja 3 osioissa, vaikka uskoin tehneeni monta enemmän, siitä sentään olin ylpeä. Jätin kyllä aika paljon tyhjiä kohtia niihin. Ekan tehtävän artikkelikysymyksissä taas tein enempi virheitä kuin uskoin ja myös logiikka meni huonosti, molemmista laskin saavani vain 5% kun maksimit ois 20 tai 25 %.

Yhteensä laskin saaneeni vain noin 52% koko kokeen prosenteista (voi olla että oon muistellut koevastauksiani väärin joten voi heittääkin vähän). Taitaapa olla, että ei avaudu ovet tänäkään vuonna. 🥲

Kuinka paljon jätit vastaamatta suunnilleen? Mä laskin omia prosentteja ja sain jotain tähän suuntaan: 

1. 0%

2. 68%

3. 58%

4. 50%

eli painotukset huomioiden yhteensä n. 50% koko kokeen pisteistä...

Vierailija
1787/3036 |
30.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laskin, että sain osioista 1-3 n. 72 oikein ja 18 väärin (loput vastaamatta). Logiikasta 5 täysin oikein, 1 osittain oikein, 1 väärin ja 2 jätin vastaamatta. Onko muut laskeneet? Tällä ei vissiin pitkälle pötkitä... 

Tuohan on minun mielestä huipputulos. Voi hyvinkin riittää.

Miten te muistatte mitä ootte vastannu? Monessa kysymyksessä mä jäin jahkaamaan että kummin tää olis enkä enää muista mihin kokeessa päädyin.

en muistakkaan, mutta laskin pisteen niin, että annoin pisteen itselleni niistä, jotka varmuudella muistan miten vastasin ja miinukset niistä, jotka muista vastanneeni väärin ja joista olen epävarma mitä laitoin. Pessimisti ei koskaan pety.

Siis yritin sanoa et näin laskettuna sain 41p mut näköjään toi quote hommaki oli liian haastava mulle xD

Vierailija
1788/3036 |
30.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tohon weigeltin kysymykseen millon muulloin ne palautumiskokemukset voisi olla kun to iltana ja öisin jos päivisin ollaan töissä?

Vierailija
1789/3036 |
30.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta koe tuntui sitä tehdessä helpommalta kuin se viimevuotinen farssi. Kysymysten asettelu ja vastausvaihtoehdot olivat nyt selkeämmät. Toki viime vuonna olin pääsykokeissa ensimmäistä kertaa eikä paljoakaan ymmärrystä mitä siellä kysytään (olin kyllä vilkuillut edellisiä kokeita ylimalkaisesti) ja millaista koetta on todellisuudessa tehdä. Viime vuoden koe ei minulla mennytkään hyvin. Tänä vuonna yllätyin miten paljon tuntui, että pystyi vastaamaan oikein (tai siis siinä tilanteessa oletin niin). Nyt kun katson noita oikeita vastauksia, niin ne vastaukset mitkä muistan on menneet yllättävän paljon oikein (on siellä vääriäkin riittävästi) :). Mulla kävi myös tuuri, etten edes lukenut meta-artikkelia ajanpuutteen vuoksi ja skippasin laskutehtävät ja nyt ne on poistettu arvostelusta. Mutta tästä positiivisesta vireestä huolimatta tosiasia on, etten pystynyt riittävästi lukemaan omasta elämäntilanteesta johtuen ja pääsy on takuulla haave tämänkin jälkeen. Mutta sanoisin, että itselleni kokemus oli tällä kertaa aika positiivinen, jäi hyvä fiilis :) 

Vierailija
1790/3036 |
30.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain about puolet oikein kaikista kokeen tehtävistä (jotka ovat mukana arvioinnissa), mukaan luettuna siis miinukset ja tyhjät.

Ei taida riittää sisäänpääsyyn :/ logiikka meni ihan persiilleen :D

Vierailija
1791/3036 |
30.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikutatte jo nyt ennen opiskeluja viisailta.

Vierailija
1792/3036 |
30.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miinuspisteet huomioiden omat pisteet noin 70% luokkaa. Saas nähdä onko tällä mitään mahkuja päästä Helsinkiin. Harmittaa kovasti muutama huolimattomuusvirhe, joita tuli vaikka tarkistin kaikki vastaukset kertaalleen. 

Vierailija
1793/3036 |
30.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miinuspisteistä riippuen taisin saada noin 36-40% pisteistä. Onko näin alhaisilla luvuilla päästy koskaan sisään (mihinkään kaupunkiin)?

Tää oli kyllä virhe katsoa noita vastauksia, kokeen jälkeiset positiiviset tunnelmat hävisi tehokkaasti.

Vierailija
1794/3036 |
30.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olipas mulle tullut monta huolimattomuusvirhettä artikkeleissa. Ykköstehtävä taisi olla täysin oikein (tosin tuhlasin vajaan tunnin noihin kolmeen arvioimatta jääneeseen tehtävään) ja logiikasta 1 väärin, 6 oikein ja 2 vastaamatta.

Ihan ok suoritus näköjään. Nyt on enää kiinni miinuspisteiden koosta, pääsenkö sisään vai en. Vähän ikävää, ettei niitä ilmoiteta vieläkään.

Eikös se riipu lähinnä muiden suorituksista, että pääseekö sisään vai ei?

Yleensä kyllä, mutta tänä vuonna ei riipu pelkästään siitä. Kokeeseen ollaan vastattu erilaisilla strategioilla, ja miinuspisteiden koko määrittää että mikä strategia palkitaan. Jos vähennykset ovat suuria, varovaiset vastaajat menestyvät paremmin. Jos ne ovat samankokoisia tai pienempiä kuin oikeasta vastauksesta annettavat pisteet, rohkeampi vastaustapa tuottaa paremmat kokonaispisteet. Artikkelikysymyksistä noin 30 oli sellaisia, joista en ollut täysin varma. Veikkasin niistä n. puolet oikein, ja tein ~15 virhettä. Koska ykköstehtävä ja logiikka näytti menneen lähes täysin oikein, uskon olevani lähellä sisäänpääsyä ja virhevähennysten koko vaikuttaa merkittävästi siihen, kuinka käy.

Vierailija
1795/3036 |
30.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miinuspisteistä riippuen taisin saada noin 36-40% pisteistä. Onko näin alhaisilla luvuilla päästy koskaan sisään (mihinkään kaupunkiin)?

Tää oli kyllä virhe katsoa noita vastauksia, kokeen jälkeiset positiiviset tunnelmat hävisi tehokkaasti.

Ei, ikävä kyllä. :/ Vastasitko kaikkiin vai miten noin matalaksi meni?

Vierailija
1796/3036 |
30.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osioissa 1-3 oli huolimattomuusvirheitä ja joitain jätin vastaamatta. Suurimman osan epätosi -vastauksista tiesin, noita toisia kysymyksiä (jotka oli tosia) en edes muista enkä ilkeä alkaa muistella :D Logiikka meni ihan helv huonosti, varmaan jäin miinukselle ku kiireessä ruksin mitä sattuun.

Harmittaa! Mutta toisaalta ens vuonna menee varmasti paremmin, kun treenaa vaan logiikan tehtäviä. Ne on kuitenkin tosi samanlaisia aina ja noudattaa selkeää logiikkaa :D En vaan ehtiny niitä harjotella etukäteen.

Vierailija
1797/3036 |
30.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei jos ilmoitatte noista huolimattomuusvirheistä niin oiskohan mahdollista että tehtävät otettaisiin pois arvostelusta? 

Vierailija
1798/3036 |
30.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos logiikan tehtäviä tulee edes ens vuonna. Psykan koe kun on muuttunut joka vuosi😕

Vierailija
1799/3036 |
30.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 000:een halutaan mahtuu se 200 täydellisesti oikein vastannutta.

Vierailija
1800/3036 |
30.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos logiikan tehtäviä tulee edes ens vuonna. Psykan koe kun on muuttunut joka vuosi😕

Logiikkaa on ollut aina. Myös näitä kummalla vihjeellä tehtävän saa ratkottua -tehtäviä on ollut aiemmin.