Oikeastiko jotkut on sitä mieltä että lihava ihminen on ”alempiarvoinen”?
Tällaisen ajatuksen olen kuullut pari kertaa toisen ihmisen sanomana ja olen ollut tyrmistynyt.
Mistä johtuu hirveä läskiviha? Miten nykyaika on näin outoa että toisen ihmisen läskit kiinnostaa ja niitä on ”oikeus” arvostella?
Olen itse hoikka ja urheilen paljon, mutta mun mielestä lihavat ovat aivan yhtä arvokkaita kuin hoikatkin, ihmisarvo on sama.
Olen huolestunut siltä miten ikävää läskien haukkumista esiintyy - myös tällä palstalla.
Onko oikeasti siis ihmisiä jotka ajattelee että pahasti ylipainoinen on arvoton ja mitätön?
Kommentit (465)
Vierailija kirjoitti:
Mitähän keskustelijat tässä ketjussa edes tarkoittavat ylipainolla, omasta mielestä 5kg ylimääräistä ei juurikaan ole ylipainoa mutta 50kg on
Ajatteletko muuten että jos vähän vain rais kaa niin ei se ole niin paha kuin tuntikausia kestävä väkivaltaorgia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ylipaino aiheuttaa veronmaksajille kuluja, kun joudutaan hoitamaan lihavuuden aiheuttamia sairauksia. Sama koskee myös alkoholi- ja tupakkasairauksia.
Kohtuuton syöminen on verrattavissa muihin riippvuussairauksiin ja sairautena lihavuuteen tulisi suhtautua. Luonnossa ei ole lihavia eläimiä. Ihmisen ei kuuluisi olla niin lihava, että se vaarantaa liikkumisen ja terveyden.
Entäs sitten kolarit. Yksi kolari maksaa 400000 euroa veronmaksajille.
Avaas vähän tätä väitettä
Tuo käytiin autokoulussa muutama vuosi sitten, ei ambulanssit, sairaalahoito ja kolarissa kärsinyt auto ilmaisia ole. 400 000 on yhden kolarin kulut.
Vierailija kirjoitti:
tyhmä ja läski kirjoitti:
Mulla on idea teille kaikille läskivihaajille. Yhdistäkää voimanne ja leirittäkää läskit. Jokuhan tässä jo ottikin keskitysleirit puheeksi. Näin saatte kaikki yhteiskunnan verorahojen kuluttajaloiset leireille ja te voisitte käyttää aikaanne ja energiaanne vaikka mielenterveytenne hoitoon. Ongelma ratkaistu. Tämän jälkeen, kun lihavat epäonnistujat ovat poistettu pallolta, niin te voitte jatkaa itsestään huolehtivan, hoikan ylirodun jatkamista. Jos ette ole valmiit tekemään asioille mitään konkreettista, niin ei ole varaa anonyyminä palstoilla lässyttää.
Läskivihaaja on aina rassukka ja heikko. Vaikka heidän vihan kohteensa leiritettäisiin ja poistettaisiin tältä planeetalta, tarvitsisivat he uuden kohteen tilalle.
Heillä on pakko olla joku mitä alaspainamalla ja halveksimalla, voivat kuvitella olevansa jotain parempaa.
Eihän tuollaista vihaa voi edes ottaa vakavasti, kun se on niin lapsellista ja säälittävää.
Ei se vaadi sen enempää kuvittelua kuin se, että tietää olevansa parempi kuin vaikka pedofiili tai nisti
Olen kyllä tosissani sitä mieltä, että lihava ihminen on painavampi. Jos nyt oletetaan, että jokainen ihminen on samanarvoinen, niin kyllähän lihava ihminen on alempiarvoinen painokiloa kohti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ylipaino aiheuttaa veronmaksajille kuluja, kun joudutaan hoitamaan lihavuuden aiheuttamia sairauksia. Sama koskee myös alkoholi- ja tupakkasairauksia.
Kohtuuton syöminen on verrattavissa muihin riippvuussairauksiin ja sairautena lihavuuteen tulisi suhtautua. Luonnossa ei ole lihavia eläimiä. Ihmisen ei kuuluisi olla niin lihava, että se vaarantaa liikkumisen ja terveyden.
Tuo käytiin autokoulussa muutama vuosi sitten, ei ambulanssit, sairaalahoito ja kolarissa kärsinyt auto ilmaisia ole. 400 000 on yhden kolarin kulut.
Joo ok, kuinka se auto nyt liittyikään veronmaksajiin ja onko synnytys sitten sairaalapäivineen ja ambulansseineen saman hintainen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muuten en ota kantaa mutta huomiota herättävän lihavia on oudoksuttu aina, ei mikään uusi ilmiö.
Ei ole koskaan ennen halveksittu näin paljon kuin nykyään. Ei kasarilla, ei ysärillä jne. Ap
Silloin varsinkin lihavia nuoria oli niin vähän, ettei asia juurikaan tullut esille. Ne harvat lihavat lapset koulussa joutuivat kiusatuiksi. Nykyään tuntuu, että lihava automaattisesti alkaa kuvitella, että muut halveksivat. Jos olet hoikka tai normaalipainoinen, se riittää halveksijan leiman saamiseen. Hiukan sama juttu kuin koulutettuja pidetään ylimielisinä, vain siitä syystä, että ovat koulutettuja. Hoikkia arvostellaan kahvipöydässä julkisesti päin naamaa, lihavia ei. Kehurauhaa myös hoikille!
Harvat lapset? Kyllä omina peruskouluvuosinani ihan joka luokalla oli muutama pyöreämpikin lapsi. Myös normaalipainoisia kiusattiin läskeinä, koska sen ajan kauneusihanne oli olla anorektisen laiha ja kaikki pienikin rasva oli kova kiusaamisen ja huomauttelun aihe. En tiedä sitten, oliko se parempi suunta, tehdä lapsista ja nuorista syömishäiriöisiä?
En tiedä milloin kävit koulun, mutta vielä 80 - luvulla ei juuri lihavia lapsia ollut. Korkeintaan yksi per luokka. Nykyään taitaa jo kohta puolet olle lihavia peruskoulussa.
Yksi lonkkaleikkaus maksaa 14000 euroa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sairauksien kannalta lihava on aina heikkoa ainesta.
Höpöhöpö. Olen keski-ikäinen elämäntapalihava eikä minulla ole koskaan ollut mitään lihavuuteen liittyviä sairauksia (eikä kyllä paljon muitakaan). Lihavuus ei ole suoraan verrannollista sairastamisen määrään
Hei täältä löyty yksi terve lihava 😀
Hei täällä on toinenkin :)
Hei te terveet: lupaatte siis ettei tule diabetestä tai polvivammoja? Ja jos tulee niin hoidatte omalla rahalla?
Hienoa!
Jos tulee niin kyllä, käyn yksityisellä. Ei tulisi mielenkään mennä terveyskeskukseen kaikkien paskahampaiden sekaan
Kaunista... hieman ylimielinen läski joka luulee olevansa muita paskahampaita parempi :D
Tollasia nää leppoisat läskit on :D
Onko se ylimielisyyttä vai vastaus edellä esittämääsi epäilyyn siitä, ettei läskillä voisi olla varaa yksityiseen ;D
Sepelvaltimoiden varjoainekuvaus + pallolaajennus:
5449,90 €, josta Kelan korvausten jälkeen asiakkaan omavastuuosuudeksi jää 4722,90 €.
Vaativa toimenpide: tarvikelisä 800,00 €
Tiedätkö mistä kelan rahat tulee? Osaatko läski arvata?
Eläkeläisten hoitokodit 5 miljardia verorahoista, lisäksi eläkeläisten terveydenhoito 6000 / eläkeläinen vuodessa ja eläkeläisiä on 1,6 miljoonaa, lisäksi lääkkeet, kelataksit, kodinhoitajat ja eläkkeitä 33 miljardia.
Siinä oli pallolaajennuksen hinta yksityisellä. Kela maksaa osan. Ette fläsät pääse paskahampaista eroon
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähde?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähde?
Sanoin, että autokoulussa tuo sanottiin ja käskettiin miettimään miten ajaa. Ylinopeus on iso riski.
etenkin miehiä tuntuu närästävän ylipainoiset naiset, siis kaikki vieraat ja tuntemattomatkin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähde?
Sanoin, että autokoulussa tuo sanottiin ja käskettiin miettimään miten ajaa. Ylinopeus on iso riski.
Osa esim. vammautuu kolarissa, veronmaksajat maksaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo ok, kuinka se auto nyt liittyikään veronmaksajiin ja onko synnytys sitten sairaalapäivineen ja ambulansseineen saman hintainen?
Osa esim. vammautuu, hoidot pitkiä ja maksaa ja samoin sairaslomarahat, lisäksi maksaa nuo muut jutut.
Vierailija kirjoitti:
Tällaisen ajatuksen olen kuullut pari kertaa toisen ihmisen sanomana ja olen ollut tyrmistynyt.
Mistä johtuu hirveä narsistiviha? Miten nykyaika on näin outoa että toisen ihmisen narsismi kiinnostaa ja sitä on ”oikeus” arvostella?
En ole itse narsisti ja tarjoan paljon empatiaa, mutta mun mielestä narsistit ovat aivan yhtä arvokkaita kuin me muutkin, ihmisarvo on sama.
Olen huolestunut siltä miten ikävää narsisitien haukkumista esiintyy - myös tällä palstalla.
Onko oikeasti siis ihmisiä jotka ajattelee että pahasti narsistinen on arvoton ja mitätön?
?? Onhan niillä narsisteilla ihmisarvo. Ja saavat halutessaan hoitoa, kuten muut personallisuushäiriöiset. Psykoterapiaa siis. Tåmå on juuri se taso, millä liikutaan läskivihaajien keskusteluissa. Urpo.
Ei pelkkä ylipaino vaan ihan mikä tahansa asia vaikuttaa johonkin ihmisten mielikuvitus arvomaailmaan. Hullummaks vaan menee. Tasoteoriat ja kaikki. Oikeesti herätkää ihmiset.
Hoikkia/laihoja arvostellaan myös. Kuivan kesän orava, anorektikko, lauta, "vaan koirat tykkää luista" jne kyllä sitä kuulee hoikkanakin kaikenlaista p*skaa.
Arvostelu ja eri lailla kohtelu on väärin painosta/koosta/ulkonäöstä riippumatta. Siksi en itse teekään niin vaan kohtelen jokaista ihmistä samalla tavalla. Juntteja nyt on aina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähde?
Kiitos selvennyksestä. Sain sen käsityksen, miten joka ainoa (yksi) kolari maksaa tuon verran.
Läski = elämänhallinnan ongelmat. Jos et hallitse syömistäsi, et voi olla parempiarvoinen. Usein lihavuus korreloi myös köyhyyttä, huonoa käyttäytymistä, tyhmyyttä ja tyylitajuttomuutta.
Itse olen lihonut 15kg koronan aikana ja ihan vaan siksi, etten hallitse herkkujen ja liikkumisen balanssia. Oma vika.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä johtuu hirveä narsistiviha? Miten nykyaika on näin outoa että toisen ihmisen narsismi kiinnostaa ja sitä on ”oikeus” arvostella?
En ole itse narsisti ja tarjoan paljon empatiaa, mutta mun mielestä narsistit ovat aivan yhtä arvokkaita kuin me muutkin, ihmisarvo on sama.
Olen huolestunut siltä miten ikävää narsisitien haukkumista esiintyy - myös tällä palstalla.
Onko oikeasti siis ihmisiä jotka ajattelee että pahasti narsistinen on arvoton ja mitätön??? Onhan niillä narsisteilla ihmisarvo. Ja saavat halutessaan hoitoa, kuten muut personallisuushäiriöiset. Psykoterapiaa siis. Tåmå on juuri se taso, millä liikutaan läskivihaajien keskusteluissa. Urpo.
Läskit ovat terveysongelma. Heillekin on apua tarjolla ylensyömiseensä ja saavat halutessaan myös psykoterapiaa ongelmaansa.
Eri
Kursivoitu kohta on se syy miksi sinua kohdellaan nykyään paremmin. En minä ainakaan halua elämääni ihmisiä jotka eivät viitsi nähdä vaivaa edes oman terveytensä eteen.