Biologiset sukulaiset ahdistaa
Olen siis syntynyt äitini ja biologisen isäni pikasuhteen tuloksena, ilmeisesti melko vahingossa, mutta odotettuna ja toivottuna kuitenkin. Ensimmäiset kuukaudet syntymäni jälkeen meni ihan hyvin. He asuivat yhdessä ja biologinen isäni osallistui lastenhoitoon ja kaikki oli kai muutenkin ihan hyvin. Kun olin jotain 1,5 - 2v. äitini erosi biologisesti isästäni ja biologinen isäni muutti muualle. Vähän myöhemmin hän tapasi nykyisen miehensä ja he saivat myös yhteisen lapsen.
Eron jälkeen en nähnyt biologista isääni kuin ehkä kerran vuodessa ensimmäisten vuosien ajan. Osittain siksi että hän asui niin kaukana, osittain siksi että hänellä oli todella pahoja elämänhallinnan ongelmia, päihteidenkäyttöä ja mielenterveysongelmia. Viimeisen kerran näin häntä ollessani 5-vuotias. Kotona olin sanonut pikkuveljeni isää isäkseni niin kauan kuin muistan. Biologista isää kutsuin joskus harvoin isäksi, mutta vain silloin kun tavattiin, ja sekin tuntui tosi oudolta, muuten kutsuin häntä etunimellä. Biologinen isäni teki itsemurhan kun olin 7-vuotias. Suunnilleen vuosi sen jälkeen isäni adoptoi minut, siis ollessani 8-vuotias. Olen siis pitänyt häntä isänäni koko ajan.
Sitten varsinaiseen aiheeseen, biologisen isän sukulaisiin. Minulla on biologisen isän puolelta isoäiti, kaksi tätiä, setä ja näiden perheet. Biologinen isäni ei kuulemma ollut kovin läheinen perheensä kanssa koska perheen sisällä oli jotain draamaa, ja sen puolesta puhuu myös se, että olen kuulemma tavannut näitä sukulaisia tai osaa heistä vain jotain viisi kertaa koko elämäni aikana, mistä enimmäkseen ensimmäisen ja toisen vuoden aikana syntymäni jälkeen. Viimeisimmän kerran olen nähnyt heitä silloin kun olin 5-vuotias. Minulla on joku hatara muistikuva tästä, mutta ei varsinaisia muistoja heistä.
Se mikä minua ahdistaa, on biologisten sukulaisten suhtautuminen minuun. Jokin aika biologisen isäni kuoleman jälkeen tämä suku olisi halunnut alkaa pitää yhteyttä minuun enemmän, mutta en silloin itse halunnut, koska hehän olivat minulle käytännössä ventovieraita ihmisiä. Facebookin yleistyttyä vuosia sitten toinen tädeistäni otti yhteyttä minuun siellä viestitse. Ilmeisesti oli löytänyt minut äitini sukunimen avulla. Hänen sivuiltaan löytyi paljon kuvia heidän perheestään, biologisesta isästäni, ja jopa minusta. Tavallaan ymmärrän, jos haluaa jakaa kuvia perheestään, mutta kun ne kaikki oli ihan julkisesti siellä, näkyvissä kaikille. Samalla alkoi tulla viestejä ja kaveripyyntöjä myös toiselta tädiltä, sedältä ja serkuilta, joista kaikista en edes tiennyt. En vastannut mihinkään viesteihin enkä kaveripyyntöihin, mutta en toisaalta estänytkään, annoin vaan olla. Tätä jatkui ehkä pari vuotta satunnaisesti.
jatkuu...
Kommentit (78)
"Sukulaiset" ovat täysiä hulluja. Vieraista aikuisista ei julkaista kuvia ilman lupaa. Päälle vielä omat sepustukset asioista, joista ei ymmärretä mitään. Huh. Itse olisin täysjärkisten kanssa tekemisissä mielelläni, mutta noista pysyisin kaukana. Ne ongelmat, joita tuollaisista ihmisistä aiheutuu, eivät jää tuohon.
Estät heidät heti somessa. Et ole velvollinen sukuloimaan ellet halua.
Suosittelen estämään. Ilmeisesti olet valinnut toisin, ja joudut nyt kestämään sitä. Itse estäisin.
Pahoittelen humoristista kommenttia vakavaan aiheeseen, mutta aiheesi otsikko sopisi hyvin niihin "2500-luvun Aihe vapaa" -tyylisiin ketjuihin.
"Biologiset sukulaiset ahdistaa. Eivätkö he vain voisi liittyä Borgiin?"
Miksi ketään pitäisi estää?
He on kuitenkin aloittajan OMIA sukulaisia. Hän jota hän kutsuu virheellisesti isänään, on vain ottoisä. Ottovanhemmat ei ole oikeita vanhempia koskaan.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ei voisi ottaa yhteyttä sukulaisiin ja pitää välejä?
Onhan sentään pojan tytär aika läheinen sukulainen.
Yksi sukusolu ei tee kenestäkään läheistä, varsinkaan jos ei ole nähnytkään vsthaislapsuuden jälkeen. Tällä tyttärellä on jo isä, mutta se ei ole näiden ihmisten poika eikä veli.
Sori, ap, mutta kuulostat juuri tyypilliseltä näsäviisaalta 2- kymppiseltä joka on ylimielinen , pöyhkeilevä ja kuvittelee olevansa parempi isänsä sukua. Yksi julkkis tulee mieleen....( MM)....
Olet siis perinyt isäsi, ja tulet perimään isovanhempasikin ,koska yksi sukupolvi on poissa siitä välistä. Oletko noin naiivi ettet näe nenääso pidemmälle vielä? Et tiedä mitä hyvää sieltä olisi tulossa, älä halveksi idääsi tai sukuaan, voi tullakin yllätyksiä. Koppava käytöksesi voi kostautua etkä perikään mitään mitä toinen olisi. No niin, ethän sinä tietysti mitään ottaisikaan,, juupa juu, mutta odotas kun olet 50v veloissa, vaikeuksissa, yksin, jne.äitisi siis vieraannutti sinut, et edes tätä näe vieläkään. Laiminlöi sinun sukulaissuhteista huolehtimisen itsekkäistä syistään. Vanhana näet ja olet katkera.
Vierailija kirjoitti:
Estät heidät heti somessa. Et ole velvollinen sukuloimaan ellet halua.
ei estoja tarvita, vaan paa asetukset niin ettei sinun jakamia kuvia voi kukaan muu jakaa eikä kommentoida ilman lupaasi. Älä jaa kuvia näille sukulaisille, sen voi asetuksista laittaa niin.
Tuntuu vähän provolta
Vierailija kirjoitti:
"Sukulaiset" ovat täysiä hulluja. Vieraista aikuisista ei julkaista kuvia ilman lupaa. Päälle vielä omat sepustukset asioista, joista ei ymmärretä mitään. Huh. Itse olisin täysjärkisten kanssa tekemisissä mielelläni, mutta noista pysyisin kaukana. Ne ongelmat, joita tuollaisista ihmisistä aiheutuu, eivät jää tuohon.
Tää on provo. Lapsi puhuu sujuvasti tuota ulkomaan kieltä, vaikkei tunne heitä, ja ymmärtää heidän fb kommenttinsakin....joo joo.lol
No mistä he tietävät kaikki sinun asiasi, ellet itse pidä päivityksiäsi julkisina?
Vastaisin heille ystävällisesti ja aika lyhyesti että miten asiat ovat olleet. Että miten se oikeasti meni, että isällä oli ongelmia ja jätti teidät, tai äiti jätti ongelmien takia, tai mikä ikinä se syy nyt oli että erosivat. Kertoisin siis totuuden. Ja että sen jälkeen elämässä isän roolia piti isäpuoli. Joten isän puolelta sukulaiset ovat jääneet vieraaksi. Korjaisin siis heti harhaluulot mitä heillä on.
Sitten jatkosta en osaa sanoa. Itse mietin, että jos isovanhempani olisivat kiinnostuneita minusta, niin kai se olisi vain kiva? Että on ihmisiä jotka välittää. Miksi torjuisin heidät? Mutta jos haluat torjua, voit sanoa suoraan että en koe tarvetta olla tekemisissä, mutta en ihan ymmärrä miksi.
Ja jos julkaisevat kuviasi ilman lupaa, sen kieltäisin jämäkästi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tää on provo. Lapsi puhuu sujuvasti tuota ulkomaan kieltä, vaikkei tunne heitä, ja ymmärtää heidän fb kommenttinsakin....joo joo.lol
Mitä ihmeen ulkomaan kieltä? AP sanoi sukulaistensa asuvan ulkomailla. Asuu minullakin suomalaisia sukulaisia Jenkeissä ja Ruotsissa.
Jospa hakevat kohdetta hulpealle perinnölleen, aidosta verisukulaisestaan. Mene ja tiedä?
Vierailija kirjoitti:
Vastaisin heille ystävällisesti ja aika lyhyesti että miten asiat ovat olleet. Että miten se oikeasti meni, että isällä oli ongelmia ja jätti teidät, tai äiti jätti ongelmien takia, tai mikä ikinä se syy nyt oli että erosivat. Kertoisin siis totuuden. Ja että sen jälkeen elämässä isän roolia piti isäpuoli. Joten isän puolelta sukulaiset ovat jääneet vieraaksi. Korjaisin siis heti harhaluulot mitä heillä on.
Sitten jatkosta en osaa sanoa. Itse mietin, että jos isovanhempani olisivat kiinnostuneita minusta, niin kai se olisi vain kiva? Että on ihmisiä jotka välittää. Miksi torjuisin heidät? Mutta jos haluat torjua, voit sanoa suoraan että en koe tarvetta olla tekemisissä, mutta en ihan ymmärrä miksi.
Tai siis okei, ymmärrän että noiden ihme tarinoiden julkaisun jälkeen ei ainakaan huvita, koska aika toksista touhua. Tosin et ole vielä korjannut heidän harhakäsityksiään.
Mutta mikset silloin 7v kun isäsi kuoli halunnut olla tekemisissä? Oletko ainut lapsenlapsi? Olet suvun jatkaja ja heille tärkeä. Se miten osoittavat sen on kyllä ahdistavaa. Voit silti asettaa jämäkät rajat heille. Nyt tilanne tulehtuu entisestään kun olet vain vältellyt.
Ja hei, omat someprofiilit kannattaa olla yksityisiä.
Minusta sukujuureni tulevat kyllä enemmän oikean isäni puolelta, siis sen isän, joka adoptoi minut ja on aina ollut elämässäni isänä. Ihan totta, olisi mielenkiintoista tietää enemmän isäni suvusta ja sen vaiheista. Sen sijaan biologisesta isästä tai varsinkaan hänen perheestään ja sukulaisistaan en kaipaa lisätietoja, liikaa tämäkin infomäärä.[/quote]
Minustakin oikeat sukulaiset on ne ihmiset joiden kanssa olet lapsuutesi ja elämäsi viettänyt. Mitään pakkoa ei ole alkaa kaveeraamaan jonkun itselle vieraan porukan kanssa vain siksi, että teillä on yhteistä DNA:ta soluissa. Sinun henkinen kotisi on ne ihmiset joiden kanssa olet elänyt ja joita rakastat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmeen ulkomaan kieltä? AP sanoi sukulaistensa asuvan ulkomailla. Asuu minullakin suomalaisia sukulaisia Jenkeissä ja Ruotsissa.
Koko suku puolisoineen ei muuta kaikki yhteen maahan. Lol.
Aloitus UUSINTANA, monennettako kertaa?
Miksi ei voisi ottaa yhteyttä sukulaisiin ja pitää välejä?
Onhan sentään pojan tytär aika läheinen sukulainen.