Nyt puhuu Koskelan surmasta syytetyn pojan äiti
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/eb214472-e6a4-480e-9b6a-164eb19c7ab9
Kuten huomaatte niin teko tuli täytenä yllätyksenä sekä kovana järkytyksenä epäillyn pojan äidille eikä kakkiaisten suorittama koko perheen lynkkaaminen mitä täällä on tehty ainakaan auta asiaa yhtään.
Täällä on myös hurskasteltu, ettei meidän poika ikinä tekisi tuollaista mutta samalla kerrotaan miten kakaroiden annetaan juosta ulkona yömyöhään vailla kuria. Ihan yhtä hyvin sinä voit saada poliisilta vastaavan soiton ja poikaasi epäillään vastaavasta rikoksesta.
Kommentit (1617)
Vierailija kirjoitti:
Siis näitä tekijäpoikiako pitäisi sääliä, sitäkö tässä haetaan? Ei heru kyllä multa, sorry vaan.
Empatiahöyryissään kylpevät Koskela-ahdistujat annostelevat empatiaansa kovin epäempaattisesti ajatellessaan 2-vuotiaan aivoillaan, että tekijöiden perheet eivät empatiaa ansaitse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse en ole lynkannut mitään. Olisi kieltämättä kauheaa omalle kohdalle, pahinta toki hänelle je omaisilleen, jolle nuo teot tehtiin.
Mutta varmasti on itkua ja oksennusta tullut tämänkin tekijän vanhemmilta.
Kyllähän täällä on vanhemmat lynkattu ja väitetty, että pojan teko johtuu huonosta kasvatuksesta ja kotioloista.
No miten tuo muka sen kumoaisi? Yrittävät vain päästä päkähästä.
Ei tuo ole voinut puskista tulla
Tottakai se tulee puskista. Kenen tahansa lapsi voi syyllistyä raakaan murhaan.
Voi, mutta kyllä ne merkit pahoinvoinnista on nägtävissä ennen tälläisiä tekoja. Sokeudesta lapsen käytökseen, apaattisuuteen, pahoinvointiin ja hiljaiseen hyväksyntään näihin kaikkiin saa vanhemmat etsiskellä ihan sieltä peilistä. Nuori on sivuutettu, jätetty yksin selviämään kenties jo vuosikausiksi. Paha patoutuu ja purkautuu sitten esim. näin.
Huvittavia nämä"tietäjät":D jotka kertovat täällä miten tuiki tuntemattomassa perheessä on lapsia kasvatettu.
Raa'assa ja suunnitellussa murhassa ei minusta ole mitään hauskaa. Terve nuori ei tälläiseen pysty eikä tämmöistä suunnittele, ei edes ajattele. Pointti oli se, että näitä nuoria ei ole kasvatettu.
Mutta mistäs tiedät onko lapsi terve, ei voi alkaa kaikkia nuoria etukäteen tuomitsemaan. Se olisikin helppoa jos sen näkisi päällepäin mutta näin ei kaikissa tapauksissa ole.
Kasvatuksesta sinä et tiedä mitään. Vai haluatko vähän kertoa miten heitä on sitten kohdeltu kun väität tietäväsi!
Miten tää menee sulle noin ihon alle? Onko huono omatunto omista kasvatustaidoista vai mistä syystä huudat täällä jokaiselle?
Ei minulla ole lapsia ja ei mene ihon alke, itseasiassa tähän ketjuun on vastannut moni eri ihminen.
Itseä vaan henkilökohtaisesti ottaa aivoon kun tuomitaan ilman todisteita.
Viitaten tätä edelliseen kommenttiisi niin en ole lapsia tuominnut, vaan vanhempia. Tälläinen käytös ei tule yllätyksenä, etenkään kun ongelmia ollut pitkän aikaa. Uhria oli kiusattu jo vuosia, eikä asiaan oltu puututtu tarpeeksi "kovalla kädellä" aiemmin. Että ne niistä todisteista joiden perään huutelet. Terve ihminen katuu kun on tehnyt jotain väärää, saa siitä rangaistuksen ja toivottavasti ottaa opikseen eikä toista virheitään uudestaan.
Mistä tiedät miten asiaan on puututtu? Jos tämä nyt niin päällepäin olisi pitänyt näkyä miksi kukaan muu esim. Koulu ei puuttunut?
Miksi uhrin vanhemmat eivät puuttuneet?
Veikkaan että tämä on ollut suurilta osin pimennossa kaikilta koska kyllä jokainen vanhempi puuttuu asiaan jos tuollaista kuulee!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis näitä tekijäpoikiako pitäisi sääliä, sitäkö tässä haetaan? Ei heru kyllä multa, sorry vaan.
Empatiahöyryissään kylpevät Koskela-ahdistujat annostelevat empatiaansa kovin epäempaattisesti ajatellessaan 2-vuotiaan aivoillaan, että tekijöiden perheet eivät empatiaa ansaitse.
Empatiaa ei voi pakottaa. Tuo on sitten eri asia, mitä mieltä on siitä, kuka ansaitsee empatiaa. Pidä nämä erillään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse en ole lynkannut mitään. Olisi kieltämättä kauheaa omalle kohdalle, pahinta toki hänelle je omaisilleen, jolle nuo teot tehtiin.
Mutta varmasti on itkua ja oksennusta tullut tämänkin tekijän vanhemmilta.
Kyllähän täällä on vanhemmat lynkattu ja väitetty, että pojan teko johtuu huonosta kasvatuksesta ja kotioloista.
No miten tuo muka sen kumoaisi? Yrittävät vain päästä päkähästä.
Ei tuo ole voinut puskista tulla
Tottakai se tulee puskista. Kenen tahansa lapsi voi syyllistyä raakaan murhaan.
Voi, mutta kyllä ne merkit pahoinvoinnista on nägtävissä ennen tälläisiä tekoja. Sokeudesta lapsen käytökseen, apaattisuuteen, pahoinvointiin ja hiljaiseen hyväksyntään näihin kaikkiin saa vanhemmat etsiskellä ihan sieltä peilistä. Nuori on sivuutettu, jätetty yksin selviämään kenties jo vuosikausiksi. Paha patoutuu ja purkautuu sitten esim. näin.
Huvittavia nämä"tietäjät":D jotka kertovat täällä miten tuiki tuntemattomassa perheessä on lapsia kasvatettu.
Raa'assa ja suunnitellussa murhassa ei minusta ole mitään hauskaa. Terve nuori ei tälläiseen pysty eikä tämmöistä suunnittele, ei edes ajattele. Pointti oli se, että näitä nuoria ei ole kasvatettu.
Pointti on se, että sinä olet pohjattoman tyhmä, jos kuvittelet, että ihminen ei voi mennä mitenkään metsään hyvästäkin kaavatuksesta huolimatta.
Kerrotko vielä mikä sinun kohdalla on mennyt vikaan kun täällä muita nimittelet? Oliko syynä kotikasvatuksen puute vai ihanko itse sinne sinne metsään eksyit aikuisena?
Siis murha tapahtui viime joulukuussa ja äiti on jo ehtinyt kirjoittaa kirjan???
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Päiväkodin pihalla kuultua: "Mä rikon sun rillit ja pistän ne paskaks jos et anna sitä rekka-autoa minulle".
Ja vanhemmat pröystäilee kaukomatkoillaan Instassa.Ja sinä postailet kateellisena Vauvassa. ;)
... ja niin ilmoittautui paskapään äiti/isä. Hienoa!
Koskelan murha oli tekona aivan silmittömän brutaali - aivan ainutlaatuinen, kuten syyttäjäkin useaan otteeseen totesi. Mitä, jossain kiireessä kyhätyssä rahastus teoksessa, yhden tekijän äiti nillittää - on kyllä taivaallisen yhdentekevää.
Ei mitään selittelyjen sijaa. Monsteri on tullut kasvatettua. Jos ei kotiolot tuota tehneet niin sitten geenit. Peruskoulussa ei kouluttauduta murhaajiksi.
Ja totta tosiaan, että irvokasta vielä jälkikäteen leipoa uhrin elämänvaiheilla, että oliko nyt sellaiset vai tällaiset. Todella ala-arvoista toimintaa.
Murhaajan omaisena olisin kyllä todellakin visusti hiljaa.
Eikö tuo äiti ymmärrä, että hänen lapsensa on jo sitä huonoa seuraa ja aika pahasti väärillä raiteilla kidutusmurhattuaan lapsensa? Ymmärrän äidin huolen, mutta kaikesta huokuu ennen kaikkea huoli omasta pojasta joka on vaan sattunut joutumaan vankilaan ja nyt mietitään, että miten pärjää. Selvästikään ei ole vielä ymmärretty mitä poikansa on oikeasti miehiään ja mitä on mennyt tekemään.
Vierailija kirjoitti:
Siis murha tapahtui viime joulukuussa ja äiti on jo ehtinyt kirjoittaa kirjan???
Ei ole, älä levitä perättömiä väitteitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Päiväkodin pihalla kuultua: "Mä rikon sun rillit ja pistän ne paskaks jos et anna sitä rekka-autoa minulle".
Ja vanhemmat pröystäilee kaukomatkoillaan Instassa.Ja sinä postailet kateellisena Vauvassa. ;)
Kaukomaat on nähty, eikä ole tarvetta tuoda sitä tai itseäni esille.
Vierailija kirjoitti:
Eikö tuo äiti ymmärrä, että hänen lapsensa on jo sitä huonoa seuraa ja aika pahasti väärillä raiteilla kidutusmurhattuaan lapsensa? Ymmärrän äidin huolen, mutta kaikesta huokuu ennen kaikkea huoli omasta pojasta joka on vaan sattunut joutumaan vankilaan ja nyt mietitään, että miten pärjää. Selvästikään ei ole vielä ymmärretty mitä poikansa on oikeasti miehiään ja mitä on mennyt tekemään.
Korjaus: kidutusmurhattuaan toisen lapsen.
Vierailija kirjoitti:
Murhaajan omaisena olisin kyllä todellakin visusti hiljaa.
Tämä.
Onko siinä paljastettu tietoa, joka on salassa pidettävää? Myöskään omien lapsien tietoja ei ihan noin vaan saa kertoa joka paikkaan. Se joka kommentoi, että tämä on hyvä yleisteos. Mä taas sanoisin, että tutkimusta pitäis tehdä ja näiden osallistua siihen, jotta saataisiin alaa hyödyttävää tietoa.
Jos uhrista on levitty jotain tietoa, niin toivon, että joku perhe joe asiaa eteenpäin.
Yleisesti kommentoin, että liian pian tuo kirja julkaistu. Yleensähän tappajien jne vanhemmat ja läheiset tulevat monien vuosien päästä näihin kirjoihin, jos tulevat.
Jäätävää toimintaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Terveisin, rillienpaskojan vanhempi.
En usko, ettei noin julmien ja empatiakyvyttömien nuorten luonne olisi näkynyt vuosien varrella kotona ja koulussa. Ehkä vanhemmat samanlaisia, niin ei voi huomata? Jos koulusta on uskallettu laittaa viestiä, niin vanhemmilta on varmasti tullut hirveä puolustusreaktio ja vika on taas opettajassa.
Vierailija kirjoitti:
Mutta jos nämä pojat ovat psykopaatteja, niin kuinka paljon sellaiselle vanhemmat lopulta voi mitään?
Etenkin kun tuntuu, että nämä vaikeimmat tapaukset osaa vetää niin montaa roolia uskottavasti, että vanhemmat on aina kauhuissaan "En olisi koskaan uskonut!" vaikka vihjettä olisi tullut ulkopuolelta, niin niitäkään ei ole uskottu: lapsi on aina kirkkain silmin osannut kertoa toisen version.
Kylmää ajatuskin..Olen itse ollut opettajana, mutta vaihdoin alaa työn raskauden vuoksi. Nimenomaan se oli ongelma, että moni vanhempi ei uskonut lapsen syyllisyyteen ikinä, aina hyökättiin opettajan kimppuun. Ihan pienistäkin asioista, jos vaikka komensin kun poika matki kehitysvammaisia välitunnilla, niin jo mamma soitti huutaen, kuinka sorran hänen lastaan.
Tähän on tultu. Samaa se oli lastensuojelun laitosmaailmassa. Puolet vanhemmista tolkun väkeä, joilla homma oli jostain syystä mennyt pieleen ja jotka tekivät kaikkensa ollakseen kuitenkin hyviä vanhempia. Sitten oli niitä, jotka jatkuvasti tappelivat ohjaajia vastaan. Minulle ei ole koskaan selvinnyt, miten jotkut vanhemmat voivat olla noin sokeita lastensa suhteen.
Ja just näin tuosta "huonoille teille joutumisesta"... ihan kuin tuo tekijä olisi varastanut tyyliin karkkipötkön kaupasta ja tuomittu elinkautiseen muutoin nuhteettomalla käytöksellä ja taustalla. Tuon äidin on turha enää vonkua ja parkua jos ei kerta kaikkiaan näe, ettei keisarilla ole vaatteita. Tekijä syyllistyi niin hirveään tekoon, ettei moni paatunut rikollinenkaan kykenisi moiseen. Ja se ei ole meriitti. Jos yhteiskunnassa ja kotona ei opita tapoja, niitä opitaan heiltä, jotka eivät enää taputtele päähän. Juna meni jo, takaisin ei ole paluuta.
Älkää ostako tätä kirjaa. Kunnioituksesta uhria ja hänen perhettään kohtaan.
Vierailija kirjoitti:
"Kirjassa äiti kertoo, ettei koskaan uskonut, että tällaista voisi tapahtua hänen omalle kohdalleen. Koko perhe on saanut kriisiapua, ja he ovat puhuneet paljon kriisityöntekijöiden kanssa."
Kuulostaako tutulta? Silti ollaan lynkkaamassa perhettä.
Natasca Kampuchinkin äiti on julkaissut kirjan.
Kyllä mä uskon että jokaiselle normaalille aikuiselle se oman lapsen turvallisuus on tärkeää.
Me ei voida tietää miten muut lapsiaan kasvattaa, siksi on vähän hölmöä täällä AINA lähteä tuomitsemaan vanhemmat kun iltalehdessä on juttu jonkun nuoren törttöilystä.
Itellä on myös kohta 17.v nuori ja toki välitän ja rakastan häntä ja vaikka haluaisinkin välillä seurata hänen liikkeitään ja asettaa kotiintulo ajaksi klo 00 en silti sitä tee, hän ei ole ikinä rikkonut lupaustaan, ja toiminut minun nähteni esimerkillisesti.
Tiedän että hänkin virheitä tekee ja tiedän että en minä niitä kaikkia pysty estämään vaikka joka asiasta on juteltu, viimeksi juuri tästä kun nuori oli kiivennyt junan katolle ja kuoli sähköön.
Toivon vain että oma tyttöni ei kohtalokasta virhettä tee.