Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Välivuoto - esi vaihdevuodet?

Vierailija
06.07.2021 |

Itselläni ei ole ikinä ollut ns välivuotoa. Nyt kuitenkin kuukautiskierto on lyhentynyt. Olen 47v joten epäilen esivaihdevuosia.. viime kierrossa n puolessa välissä ilmaantui välivuotoa, se oli ensimmäinen kerta. Se kesti n päivän. Voiko välivuoto liittyä esivaihdevuosiin?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan sulla joku tulehdus alapäässä?

Vierailija
2/14 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos yhden kerran on "välivuotoa", niin se ei automaattisesti tarkoita vaihdevuosia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos yhden kerran on "välivuotoa", niin se ei automaattisesti tarkoita vaihdevuosia.

ei, mutta yhdistettynä kierron lyhenemiseen + AP:n ikään se voikin jo sellaisesta kertoa.

Vierailija
4/14 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, minäkin 47 v ja nyt ollut muutamassa kierrossa välivuotoa/tuhrua juuri kierron keskikohdassa. Kierto lyhentynyt useita päiviä.

Vierailija
5/14 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä 46 ja kierto ollut kolme viikkoa nyt parisen vuotta. Rinnat kipeät viikon ennen vuotoa, vuodon aikana ja muutama päivä sen jälkeen. Siis niin kipeät ettei juoksu onnistu tai kääntyminen unissaan sattuu. Kierron keskivaiheilla voi tulla tuhruvuotoa ja itse kuukautiset todella runsaat. Loppuis jo.

Vierailija
6/14 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla jotain hormoonihoitoa? Vai kuuluuko tätä vaan ihmetellä? Muita oireita ei varsinaisesti.. kai..?

Vierailija kirjoitti:

Heh, minäkin 47 v ja nyt ollut muutamassa kierrossa välivuotoa/tuhrua juuri kierron keskikohdassa. Kierto lyhentynyt useita päiviä.

Vierailija
7/14 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välivuodot kannattaa käydä tarkistuttamassa gynellä.

https://kotiliesi.fi/terveys/sairaudet-ja-oireet/karsitko-valivuodoista…

Vierailija
8/14 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelin itsekin tätä! Rinnat harvinaisen kipeet välillä!!

Onpas rasittavaa ja tätä voi kestää vuosia 😳

Vierailija kirjoitti:

Mä 46 ja kierto ollut kolme viikkoa nyt parisen vuotta. Rinnat kipeät viikon ennen vuotoa, vuodon aikana ja muutama päivä sen jälkeen. Siis niin kipeät ettei juoksu onnistu tai kääntyminen unissaan sattuu. Kierron keskivaiheilla voi tulla tuhruvuotoa ja itse kuukautiset todella runsaat. Loppuis jo.

Vierailija
9/14 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko sulla jotain hormoonihoitoa? Vai kuuluuko tätä vaan ihmetellä? Muita oireita ei varsinaisesti.. kai..?

Vierailija kirjoitti:

Ei mitään, en nyt tästä kärsi sen kummemmin.

Vierailija
10/14 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuukautiskivut lisääntyneet iän myötä, niitä ei juuri ollut lainkaan ennen. Buranaa menee pari päivää.

Vierailija
11/14 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon saman ikäinen, mutta kärsinyt näistä vaivoista jo kohta kymmenisen vuotta... Lyhimmillään kierto on ollut ehkä 42-43 -vuotiaana. Tosin äidilläni kuukautiset loppuivat jo ennen 50. ikävuotta, joten toivon samaa itsekin.

Vierailija
12/14 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ovulaation aikaan ilmenevää päivän-parin vuotoa tarvi tarkastuttaa, on aika tavanomainen ilmiö ja tosiaan yleistyy iän myötä vielä. Itselläni ollut kolmekymppisestä lähtien. 

Esivaihdevuosioireina nyt kun olen 46, kierto lyhentynyt 31 päivästä 21-24 päivään ja läheskään joka kierrollla ei tapahdu ovulaatiota. Kerran oli myös 9 kk menkat pois mutta pahukset alkoi uudestaan.

Vierailija
13/14 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Superärsyttävää! Jatkuvasti joku menkkaoire päällä, menkat, rinnat arat, ovulaatiovuoto, pms, menkat.. 😳

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ovulaation aikaan ilmenevää päivän-parin vuotoa tarvi tarkastuttaa, on aika tavanomainen ilmiö ja tosiaan yleistyy iän myötä vielä. Itselläni ollut kolmekymppisestä lähtien. 

Esivaihdevuosioireina nyt kun olen 46, kierto lyhentynyt 31 päivästä 21-24 päivään ja läheskään joka kierrollla ei tapahdu ovulaatiota. Kerran oli myös 9 kk menkat pois mutta pahukset alkoi uudestaan.

Vierailija
14/14 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni ei ollut mitään esi vaihdevuosia. Tulin vihamieliseksi ja vihasin kaikkia. Gyne kertoi ettö mulla vaihdevuodet ja sain lääkityksen samalla. Olen syönyt pillereitä joten ei ole ollut mitään käsitystä mistään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi neljä