Oliko sinulla koulussa englanninkielinen nimi?
Oliko sinulla koulussa englanninkielinen nimi englanninkielen tunneilla? Muistatko vielä mikä se oli? :)
Kommentit (107)
[quote author="Vierailija" time="09.07.2014 klo 14:53"]
Oli, vuonna 1974. Meillä oli varmaan edistyksellinen englanninopettaja, sillä 3. ja 4. luokalla opettaja ei puhunut suomea tunneilla juuri lainkaan, vaan vain englantia ja kaikilla oli englanninkieliset nimet. En viitsi sanoa omaa nimeäni, sillä se on aika lähellä suomenkielistä nimeäni. Ihan yleinen nimi englanninkielisessä maailmassa kuitenkin.
[/quote]
ja mehän kaikki heti tietäisimme, kuka olet? ;)
mä olen Minna ja jostain syystä mun nimi oli Peggy, jota inhosin
Joku kirjoitti että nämä englanninkieliset nimet on olleet käytössä ainakin 70-luvulla, itse olen käynyt ala-astetta 90-luvulla ja silloinkin oli käytössä.
Onkohan sitten alue/ opettajakohtaista? Itse asuin pienellä paikkakunnalla oulun läänissä.
Ja sinä Lisa, ehkä olette mieheni "Bartin" kanssa "Match made in heaven" :D
Minä olin Cathy. Ei saanut itse valita. Omassa ikäluokassani 80-luvulla syntyneillä tosi monella on tuntunut olevan tällaiset enkkunimet käytössä ala-asteella.
Mä olin Jennifer, sain itse valita. Oma nimi ei lähelläkään tuota.
[quote author="Vierailija" time="09.07.2014 klo 15:10"]
Minä olin Janet, lopulta, kun opettaja ensin laittoi nimekseni Rose, koska omani alkoi r:llä. Kritisoin asiaa hiljaiseen 60-luvun tapaan ja opettaja kysyi, mikä sitten haluaisin olla. Halusin palavasti olla Jane, mutta en jostain syystä kehdannut sanoa sitä, joten sanoin Janet. Ja inhosin sitä nimeä, vaikka lähellä Janea olikin.
Kaverini Heli oli muuten myös Hazel. Outoa, miksi tuo nimi oli niin suosittu, kun nykyisin en tiedä ketään sen nimistä. Ainoastaan Lee Hazelwoodin. :)
[/quote]
Mä taas olin Jane, oma nimi Jaana. Otin nimen ääntämyksen perusteella, en tunnistanut jane-sanaa. Inhosin olla Tarzanin Jane seuraavat 4 vuotta.
[quote author="Vierailija" time="09.07.2014 klo 14:58"]Helen! Ja kutosella sai ite valita niin olin Yvonne. xD
T. Heidi
[/quote]
Me saatiin ite valita ja mä olin kans Yvonne :D se oli must hienoin nimi ikinä.
Ala-asteella 80-luvulla Sue (Suvi). Olisin halunnut olla Sue Ellen (Dallas) mutta en saanut, höh.
Mä olin Meg. Mä oisin kans halunnut jonkun muun, en enää muista minkä, mutta opettajalle ei käynyt ja sitten jouduin tyytyyn tohon supertylsään nimeen ja olin kaikki kolme vuotta sille opettajalle katkera tosta xD
Mä olin ala-asteella ensiksi Hazel ja sitten Karen. En pitänyt kummastakaan nimestä .
Olin May, kun ope ei keksinyt yhtään eellä alkavaa enkkunimeä.
Anne olen ja Annena piti pysyä koska on myös englanninkielinen nimi
Olin ensin Hazel ja sitten Hayley. Oikea nimi on Heidi.
Oli, vuonna 1974. Meillä oli varmaan edistyksellinen englanninopettaja, sillä 3. ja 4. luokalla opettaja ei puhunut suomea tunneilla juuri lainkaan, vaan vain englantia ja kaikilla oli englanninkieliset nimet. En viitsi sanoa omaa nimeäni, sillä se on aika lähellä suomenkielistä nimeäni. Ihan yleinen nimi englanninkielisessä maailmassa kuitenkin.
Mä olin Samantha :-) Se huvitti monia, koska tuohon aikaan Samantha Fox oli pinnalla...
Olin Victoria. Fanitin kruununprinsessa Vickania. Saimme itse valita mieleisen nimen.
Olin Terry koska suomenkielinen nimeni on Tarja. Vieroksuin kovasti miehen nimeä itselläni.
Olin Alice, se oli opettajan antama nimi eikä liity mitenkään omaan nimeeni, mutta pidin siitä hurjasti. Paras kaverini oli Marja ja häntä harmitti kun oli tylsästi Mary.
Ala-asteella Jill, en muista mistä tuli, ei muistuta omaa nimeä.
Yläasteella Stacy, yhdestä tv-sarjasta nappasin kun tykkäsin.
Mä olin Sally, oikea nimeni on Salla. Olisin halunnut olla Sarah, mutta opettaja kutsui minua Sallyksi. Hän ei kunnioittanut erään toisenkaan oppilaan toivetta. Hassua kun muutkin vastaajat ovat törmänneet samaan ilmiöön :D
Amy, jonka valitsin replica kirjojen henkilön mukaan. Toinen ally, joka tietenkin ally mcbealin mukaan