Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Elämässä ei pääse eteenpäin, sillä kukaan ei osta asuntoa

Vierailija
29.01.2026 |

https://www.hs.fi/pkseutu/art-2000011695924.html

Miten meni tämäkin, hallitus? :DD

Asuntojen arvo puolittunut, mutta myyjät eivät halua ymmärtää tai hyväksyä realiteetteja

Kommentit (62)

Vierailija
1/62 |
29.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten se on hallituksen vika ettei joku Vantaalla asuva ymmärrä ettei se 60m2 rivari josta itse maksettiin 300k tule ikinä menemään enää kaupaksi kuin viisinumeroisella summalla?

Ja ainahan sen voi kuluttaa käyttöarvoltaan loppuun siten ettei myy vaan pysyy siinä kuin tatti elämänsä loppuun saakka. Sitten perilliset voivat purkaa sen.

Vierailija
2/62 |
29.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnelliset omistusasujat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/62 |
29.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollakaan ei ole mistään muusta kyse kuin myyjien ahneudesta.

Vierailija
4/62 |
29.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kannattiko ostaa asunto Vantaalta?

Vierailija
5/62 |
29.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan haluaa Vantaalta asunnon :"D

Vierailija
6/62 |
29.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on elämänsä päin persettä suunnitellut, jos elämässä eteenpäin pääseminen on siitä kiinni että ostaa asunnon ja olettaa että saa myytyä sen voitolla. Jos tämä ei onnistu, ei elämässä etene. Surkeaa.

Vierailija
7/62 |
29.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ole kenenkään muun vika, kuin asunnon myyjien.

Mä ostin Vantaalta kämpän vuonna 2020 järkihintaan. Vuonna 2022 koronakiimassa myin sen kovaan hintaan. Nyt sama asunto on myynnissä taas ja hintapyyntö on 60k€ vähemmän mitä siitä itse sain.

Kyllä se on ihmisen omaa tyhmyyttä, jos ei osaa ostaa ja myydä silloin kun aika on oikea.

Vierailija
8/62 |
29.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kyse monissa tapauksissa asunnon hinnasta, vaan ostoketjuista. Pankista ei saa lainaa ja oma asunto ei mene kaupaksi, niin ei pysty ostamaan uutta, vaikka haluaisi.

Jos olet ostanut asunnon edullisesti 15 v sitten hyvältä sijainnilta, sen hinta olisi ollut korona-aikaan 500 000 euroa, niin et sinä nyt myy sitä -30% halvemmalla kuin mikä ostohintasi oli 15 v sitten. Mieluummin jatkat vain asumista siinä kuten tähänkin asti.

Vierailija
9/62 |
29.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä ostin Vantaalta kämpän vuonna 2020 järkihintaan. Vuonna 2022 koronakiimassa myin sen kovaan hintaan. Nyt sama asunto on myynnissä taas ja hintapyyntö on 60k€ vähemmän mitä siitä itse sain.

Kyllä se on ihmisen omaa tyhmyyttä, jos ei osaa ostaa ja myydä silloin kun aika on oikea.

Kaikesta sitä voikin itseään ylentää.

Eihän myyjillä silloin ole lainkaan epärealistinen hintapyyntö nyt.

Ja he eivät ole myyneetkään polkuhintaan, vaan jatkavat siinä asumista edelleen.

Vierailija
10/62 |
29.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden jo kuolleen tuttuni leski sai miljoona-asuntonsa lopulta kaupaksi viime syksynä, ihan kohtuu hintaan. Stressiä oli myynnistä puolentoista vuoden ajan ja nyt löytyi leskeltä syöpä, ei voi leikata. En usko, että johtui myyntistressistä, mutta sellainenkin vaikuttaa. Ei taida saatu runsas miljoona paljon lohduttaa.

Vierailija
11/62 |
29.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, rommaa 🤟🤟

Vierailija
12/62 |
29.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rom, rom, nyt rymistään alas vielä 3-4 vuotta.

Vierailija
13/62 |
29.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laske hintaa, pyydät  liikaa.

Oikea  myyntihinta on se jolla se menee kaupaksi.

Vierailija
14/62 |
29.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä on elämänsä päin persettä suunnitellut, jos elämässä eteenpäin pääseminen on siitä kiinni että ostaa asunnon ja olettaa että saa myytyä sen voitolla. Jos tämä ei onnistu, ei elämässä etene. Surkeaa.

Ei kai kyse ole siitä että pitäisi saada myytyä voitolla vaan siitä että ei saa myytyä edes sellaisella summalla jolla velkaa ei jäisi kauheasti vielä myynnin jälkeenkin maksettavaksi. 

Vierailija
15/62 |
29.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku saattaa jopa käyttää asuntoaan asumiseen.

Se on tietysti hyvä jos pystyy muun elämänsä ajoittamaan asuntojen sikasyklin mukaan.

Vierailija
16/62 |
29.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi Vaarala on aivan kauhea paikka. Asuin siellä vähän aikaa. Motissa kolmen ison tien välissä ja suunniteltu aivan kökösti jalankulkijoiden kannalta. 

No, ehkä viihdyt siellä, jos liikut pelkästään autolla, eikä pakokaasut haittaa sua. 

Vierailija
17/62 |
29.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milläs sitä ostaa sen asunnon jos ei ole (vakituista) työtä josta saa rahaa ja jonka ympärille voi rakentaa oman arkensa? Ei kannata investoida asuntoon jos ei tiedä voivansa asua siinä pidempää aikaa. Lainaakaan ei saa ilman vakituisia tuloja. Monelle työttömälle ja pätkätyöläiselle vuokra on realistisempi vaihtoehto.

Vierailija
18/62 |
29.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikesta sitä voikin itseään ylentää.

Eihän myyjillä silloin ole lainkaan epärealistinen hintapyyntö nyt.

Ja he eivät ole myyneetkään polkuhintaan, vaan jatkavat siinä asumista edelleen.

Todellakin on epärealistinen hintapyyntö nyt. Sitä ilmiötä kutsutaan kysynnän ja tarjonnan laiksi, aikalailla kaikki kaupankäynti maailmassa perustuu tähän ilmiöön.

Vierailija
19/62 |
29.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toi Vaarala on aivan kauhea paikka. Asuin siellä vähän aikaa. Motissa kolmen ison tien välissä ja suunniteltu aivan kökösti jalankulkijoiden kannalta. 

No, ehkä viihdyt siellä, jos liikut pelkästään autolla, eikä pakokaasut haittaa sua. 

Niin ja aivan liian pieni pläntti. Jos olisi kolme kertaa isompi tuolla sijainnilla ja parempi liikennesuunnittelu, voisi olla siedettävä. 

Vierailija
20/62 |
29.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näille siotusasuntokarsinoihin siottaneille on ihan oikein, että takkiin tulee ihmisten perustarpeilla keinottelemisesta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kuusi