Oliko sinulla koulussa englanninkielinen nimi?
Oliko sinulla koulussa englanninkielinen nimi englanninkielen tunneilla? Muistatko vielä mikä se oli? :)
Kommentit (107)
Ope määräs ala-asteella, olin Helen. Tykkäsin siitä koska meidän kirjassa oli samanniminen hahmo, joka oli käynyt Kreikassa samana kesänä kuin minäkin. Samanniminen luokkakaveri oli Hazel. Johon itsekään en oo törmänny muualla kuin enkuntunnilla. :)
[quote author="Vierailija" time="09.07.2014 klo 14:56"]
Mä olin Sally, oikea nimeni on Salla. Olisin halunnut olla Sarah, mutta opettaja kutsui minua Sallyksi. Hän ei kunnioittanut erään toisenkaan oppilaan toivetta. Hassua kun muutkin vastaajat ovat törmänneet samaan ilmiöön :D
[/quote]
täällä toinen salla, valitsin itse nimekseni sandra... Klaani tuli silloin telkkarista ja siinä oli sen niminen hahmo.
tosin meillä niitä nimiä käytettiin ehkä kolme kertaa ja sitten unohtuivat...
Irene, ääntämykseltään vähän samanlainen kuin etunimeni.
[quote author="Vierailija" time="09.07.2014 klo 14:53"]
Oli, vuonna 1974. Meillä oli varmaan edistyksellinen englanninopettaja, sillä 3. ja 4. luokalla opettaja ei puhunut suomea tunneilla juuri lainkaan, vaan vain englantia ja kaikilla oli englanninkieliset nimet. En viitsi sanoa omaa nimeäni, sillä se on aika lähellä suomenkielistä nimeäni. Ihan yleinen nimi englanninkielisessä maailmassa kuitenkin.
[/quote]
Hahhah, luuletko olevasi ainoa oman nimesi edustaja Suomessa? HIRVEE TUNNISTUSVAARA!! Varo :D
En saanut jostain syystä käyttää omaa nimeä (Jenna), joten olin Lisa.
Mä olin Shirley, enkä tykännyt siitä yhtään...
Diana, ja tämä oli 70 luvulla, aikaa ennen prinsessa Dianaa. En muista mistä nimi tuli.
Olin Betty. Opettajalla oli lista, josta saimme valita, ja ujona en uskaltanut mennä heti valitsemaan, vaan jäin viimeiseksi ja sain mitä oli jäljellä. En pitänyt nimestä, mutta onneksi siitä joutui kärsimään vain kaksi vuotta. Yläasteella eivät onneksi enää olleet käytössä.
Olin Elaine, oikealta nimeltäni Leena.
Meillä ei saanut itse valita nimeä vaan opettaja antoi kaikille nimet.
Elsie, en tykännyt. Emmi oikeesti.
Olin Alice, ope antoi. Mielestäni nimessäni on samankaltaisuutta eli olin tyytyväinen nimeen.
[quote author="Vierailija" time="09.07.2014 klo 14:52"]
Olin May, kun ope ei keksinyt yhtään eellä alkavaa enkkunimeä.
[/quote]
Elisabeth? Taitaa olla ihan tunnettu nimi tuolla Englannissa..
Olin Lisa, vaikka olen Nina
En tykännyt, sen muistan
[quote author="Vierailija" time="09.07.2014 klo 15:25"]Mä olin Shirley, enkä tykännyt siitä yhtään...
[/quote]
Mä olin myös shirley, enkä tykännyt. Yläasteella engl. nimeni oli Cindy ja siitä tykkäsin!
Hazelista tuli mieleen, että Julia Robertsin tytär on Hazel...
Mulle annettiin nimeksi Mary ja se ärsytti mua ihan kauheesti ku muiden nimissä ei ollu sitä vaikeaa englanninkielistä ärrää..muistan kun mua hävetti ihan kauheesti aina yrittää ääntää se. Opettajalle ei kelvannut vaikka ehdotin monia oikeaa nimeäni lähempänä olevia nimiä.
Sain valita ala-asteella englannintunnilla itse, valitsin nimen Lucy.
Olin Sally. En kauheasti siitä tykännyt, kun joku poika kutsui sälliksi. Todennäköisesti olin kuitenkin valinnut nimen itse.
[quote author="Vierailija" time="09.07.2014 klo 15:12"]
Mä olin Wendy, ei oo mitään samankaltaisuutta oikean nimeni kanssa. Ei saatu itse päättää nimiä vaan ope päätti kaikkien nimet.
[/quote]Jospa open mielestä olit kuin Peter Panin Wendy :)