Oliko sinulla koulussa englanninkielinen nimi?
Oliko sinulla koulussa englanninkielinen nimi englanninkielen tunneilla? Muistatko vielä mikä se oli? :)
Kommentit (107)
Minä halusin välttämättä olla Alexis, koska fanitin täysillä Dynastia-sarjaa ja Alexis oli lempihahmoni. :D
Olin Mary ja myöhemmin Molly, nimeni on Maria
[quote author="Vierailija" time="09.07.2014 klo 14:53"]Oli, vuonna 1974. Meillä oli varmaan edistyksellinen englanninopettaja, sillä 3. ja 4. luokalla opettaja ei puhunut suomea tunneilla juuri lainkaan, vaan vain englantia ja kaikilla oli englanninkieliset nimet. En viitsi sanoa omaa nimeäni, sillä se on aika lähellä suomenkielistä nimeäni. Ihan yleinen nimi englanninkielisessä maailmassa kuitenkin.
[/quote]
Joo sut varmaan tunnistetaan!!!! Ja mitä väliä, täällä ei ole käytössä nimimerkkejä. Varmqan nyt joku pääsee sisälle sun Facebookiin tai sähköpostiin lukemaan sun viestit!
Helen! Ja kutosella sai ite valita niin olin Yvonne. xD
T. Heidi
Minä olin Tracy. Oikea nimeni on Taru. Kaikilla muilla oli mielestäni kivemmat enkku-nimet!
Minä olin Nancy , ja oikea nimeni on Salla... Outoa, eihän noissa ole edes mitään samankaltaisuutta. Vihasin tuota englanninkielistä nimeä, sillä siitä tuli minulle mieleen syylät ja känsät (joita käsissäni tuolloin oli paljon) . Valitin nimestäni, mutten saanut uutta tilalle :( No, luokkatoverini oli Barbara ja olin iloinen, etten sentään saanut sitä nimeä.
[quote author="Vierailija" time="09.07.2014 klo 14:58"]
[quote author="Vierailija" time="09.07.2014 klo 14:53"]Oli, vuonna 1974. Meillä oli varmaan edistyksellinen englanninopettaja, sillä 3. ja 4. luokalla opettaja ei puhunut suomea tunneilla juuri lainkaan, vaan vain englantia ja kaikilla oli englanninkieliset nimet. En viitsi sanoa omaa nimeäni, sillä se on aika lähellä suomenkielistä nimeäni. Ihan yleinen nimi englanninkielisessä maailmassa kuitenkin.
[/quote]
Joo sut varmaan tunnistetaan!!!! Ja mitä väliä, täällä ei ole käytössä nimimerkkejä. Varmqan nyt joku pääsee sisälle sun Facebookiin tai sähköpostiin lukemaan sun viestit!
[/quote]
Suomenkielinen nimeni on ikäluokassani hyvin harvinainen (en ole koskaan tavannut ketään, jolla olisi sama nimi ja joka olisi alle 10 vuotta minua vanhempi tai nuorempi).
Minä olin Peggy. Jotkut sanoivat että se on kuin Miss Piggy, mutta ei se minua haitannut, tykkäsin enkkunimestäni :).
Sandy.
Ja mua ärsytti se kauheesti kun eräässä tv-sarjassa miehen nimi oli Sandy.
Minä olin Janet, lopulta, kun opettaja ensin laittoi nimekseni Rose, koska omani alkoi r:llä. Kritisoin asiaa hiljaiseen 60-luvun tapaan ja opettaja kysyi, mikä sitten haluaisin olla. Halusin palavasti olla Jane, mutta en jostain syystä kehdannut sanoa sitä, joten sanoin Janet. Ja inhosin sitä nimeä, vaikka lähellä Janea olikin.
Kaverini Heli oli muuten myös Hazel. Outoa, miksi tuo nimi oli niin suosittu, kun nykyisin en tiedä ketään sen nimistä. Ainoastaan Lee Hazelwoodin. :)
Mä olin Wendy, ei oo mitään samankaltaisuutta oikean nimeni kanssa. Ei saatu itse päättää nimiä vaan ope päätti kaikkien nimet.
Mä valitsin nimekseni Elisabeth. Jälkeenpäin harmitti, kun tajusin, että Se äännettiin rumasti 'Ilisabet' ...
Saatiin ite valita nimet, ja olin Caroline koska tykkäsin siitä hahmosta Kauniissa ja Rohkeissa :D
Olin Margaret. Inhosin nimea enka muista miten siihen paadyttiin, ehka koska alkoi samalla kirjaimella kuin oma nimeni. Kaiken lisaksi en koskaan ala-asteella oppinut lausumaan nimeani oikein.
Susan. Ei lie vaikea arvata mistä nimestä väännetty.
Mä olin Mary. Nimeni on Marja.