Tarvitsetko pyykinpesukonetta?
Itse pesen kaiken pyykin S- ketjusta saatavalla palasaippualla. Taitaa olla marseille saippua.
Kommentit (20)
En, sillä Taloyhtiössä on maksuton pesutupa, jonne saa aikoja hyvin.
AIkoinaan asuin ulkomailla sellaisessa talossa, jossa oli oma pesula. Pesulaan sai viedä vaatteet pestäväksi ja pesula hoiti pyykit, parin päivän toimitusaika ja edullinen hinta. Eikä laittanut sekaisin samaan koneeseen eri ihmisten vaatteita kuten kadun varren pesulat. Se oli hyvä palvelu, jos olisi Suomessakin niin käyttäisin. Yritysidea jollekin ahkeralle.
Joo, on pesukone. Oikeastaan kaksikin, koska mattoja ja hevosten toimia sun muuta isompaa ja likaisempaa pyykkiä varten löytyy teollisuuskone autotallista.
Pyykki koneen tyhjennys ja täyttö vie mun aikaani pari minuuttia, käsipyykki liikaa. Mieluummin käytän sen ajan tuottavana tekemiseen.
Köyhien taloissa on pesutupa, rikkaiden taloissa on pesula, jossa on pyykkäri.
Pikkupyykkiä voisin käsin pestäkin mutta lakanat ja pussilakanat, pari kertaa vuodessa tyynyt ja täkit, en todellakaan. Miten ne saa huuhdottuakaan kunnolla vaikka missä saavissa sen tekisi? Linkoustoiminto pesukoneessa on ihana, ilman sitä kestää ikuisuus kuivua ja voi vaikka homehtua pyykit kun liian hitaasti kuivuvat.
Eli joo todellakin tarvitsen pesukonetta.
Pesukonetta tarvitsen noin kerran kuukaudessa, mutta astianpesukonetta vain muutaman kerran vuodessa.
Vierailija kirjoitti:
Omakotitalossa asuvilla rikkailla on siellä omassa talossansa pesula ja pyykkäri? Epäilen.
Vierailija kirjoitti:
TÄÄ ON SYVÄLTÄ
Jopa pyykinpesua käsittelevään ketjuun tunkee joku vaj-akki.
Pesen verkkarit, t- paidat ämpärissä. Kastelen vaatteen ja hieron likaisiin kohtiin marseillea. Sitten huljutus ja hiuhtelu.
Vierailija kirjoitti:
Pesen verkkarit, t- paidat ämpärissä. Kastelen vaatteen ja hieron likaisiin kohtiin marseillea. Sitten huljutus ja hiuhtelu.
Joo no käsin pesin kun olin 16 - 20 vuotias. Asuin työsuhdeasunnossa ja ei ollut konetta. Sankossa pesuaine pesu ja kaksi huuhteluvettä.
Jonkin ajan pesin sitten myöhemmässä vaiheessa pyykkituvalla, kun kone meni rikki. Nyt on taas tosi vanha pesukone tässä talossani, joten ostaa päräytin pulsaattorikoneen. Sillä oon pessyt jo yli puoli vuotta. Manta merkkinen.
En tarvitse. Vaimo hoitaa pyykkipuolen.
Aavistuksen off topic:
Nuorena käytin tiuhaan
taloyhtiön pesutupaa. Mutta kas. Kalliit
brändifarkut ja yläosat vietiin narulta.
Tämän jälkeen en enää koskaan
jättänyt releitä kuivumaan vàrkaalle.
Noudin märät tekstiilit kotiin
pesuohjelman päätyttyä.
Savossa pesen käsin ja serkkuni koneessa.
Kaikki kerrostalojen yleiset käyttötilat;
lue saunat potentiaalisine jalkasienineen
ovat minulle turn off. Oma huoneistokohtainen sauna, pihasauna tai
mökkisauna: kyllä kiitos.
En tarvitse. Käytän taloyhtiön maksutonta pesutupaa.
Tarvitsen, asutaan omakotitalossa.
Työvaatteet pestään itse, Kokin vaatteet likaantuu, mustia suurimmalta osin. 👩🍳
Töissä on pyykinpesukone, jota voisi käyttää, mutta vapaa-ajalla. Käytän sitä patakintaiden pesuun.
Joskus kun kone on ollut rikki, olen käyttänyt kauppakeskuksen pyykinpesukonetta. Osan pessyt käsin. Pyykkikone kotona helpottaa.
Vierailija kirjoitti:
En tarvitse. Vaimo hoitaa pyykkipuolen.
Peseekö vaimosi koko perheen pyykit käsin?
Minkä puolen sinä hoidat?
Tarvitsen. Taloyhtiössä ei ole pesutupaa, joten pakko olla oma kone.
Totta kai tarvitsen, se on ainut kone jota ilman en tule toimeen ja josta en luovu. Tiskaan astiatkin vaikka käsin, mutta pyykkiä en. Sitä paitsi lakana ja pyyhepyykki on aika hankalaa käsin pestä ja vettä kuluu huomattavasti enemmän kun konepesussa.
Miksi helvetissä tällaista pitää edes kysyä? Onko ap. jotenkin vajaa?
Hieno homma ap, tarttee hyvät lihasvoimat väännellä lakanoista vedet pois.
No nyt just en tarvitse, koska asun hotellissa ja huonepalvelu hoitaa pyykit.