Eräs tunnettu bloggaaja tuli vaateliikkeeseemme aikeissaan saada ilmaisia vaatteita
Lupasi kirjoittaa hyvän palautteen blogiinsa. Emme tietenkään suostuneet, sillä liikkeellämme ei ole tapana antaa vaatteita ilmaiseksi kellekään. Bloggaaja kierteli liikkeessämme ja räpsi kuvia. Kieltäytymisemme jälkeen hän lähti vihaisena pois.
Eikö bloggaajien kinuamisella ole enää mitään rajaa?
Arvuutelkaa itse, kuka bloggaaja kyseessä. Tummanruskeat pitkät hiukset.
Kommentit (211)
Tuttava sai potkut töistään rikottua vaitiolovelvollisuutta, opiskelijatyttö sai potkut harjoittelu paikasta, syynä oli vaitiolovelvollisuutta.. Se siitä vaitiolovelvollisuudesta ap..
Surullisinta tassa on se etta nama blogistit lainavaatteineen ja -kasseineen saavat tuhannet nuoret uskomaan etta tama on normaalia elamaa, joka viikko hankitaan uusi monta tonnia maksava merkkilaukku.Ja on joku saalittava maalaisjuntti jos nain ei pysty tekemaan.
Mitaan uutta eivat itse keksi, eivat edes peilista kuvattua poseerausasentoa :D.
Sanoisin ehkä että korkeintaan joku työntekijän lojaliteettivelvoite voisi olla kyseessä. Salassapito- ja vaitioloaspektit ei ehkä yleensä sovellut kassatyöhön..
otk
[quote author="Vierailija" time="07.07.2014 klo 00:08"][quote author="Vierailija" time="07.07.2014 klo 00:03"]
Itse miellän asiakkaan henkilöksi, joka maksaa tuotteista tai palveluista. Tässä tapauksessa bloggaaja oli yksipuolisesti olettanut saavansa ilmaisia vaatteita.
[/quote]
Meidän liikkeessämme asiakkaiksi mielletään kaikki henkilöt, jotka liikkeeseemme astuvat sisälle ja kaikkia kohdellaan yhdenvertaisesti riippumatta siitä, ostavatko he sillä kerralla liikkeestämme mitään.
[/quote]
Selvisipä nyt, miksi suomalaista asiakaspalvelua pidetään ala-arvoisena: asiakasta arvostetaan vasta, kun siltä on saatu rahat kouraan, eihän se muuten edes ole asiakas.
[quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 10:31"]
Mä en tunne yhtään noita bloggaajia. Käsittääkseni näistä "julkkiksta" ei ole monikaan muotialan ammattilainen? Monikaan ei ole saanut koulutusta sisustukseen, vaan ovat vain lähteneet arpomaan omien näkemysten mukaan. Miksi teinit seuraa ammattitaidottomien ihmisten ohjeita? Sama kuin pyytäisi ammattitaidottoman putkarin kotiinsa....
[/quote]
Mä en kans ymmärrä tätä. En voi käsittää miten näitä bloggaajia seurataan kuin laput silmillä. Joitakin blogeja olen joskus silmäillyt ja ei voi kuin ihmetellä sitä heidän "tyylitajua". Sitten heitä pidetään muotiguruina. :D
Suomalaiset bloggarit on kaikki jotain seinäruusuja. Blogiin osataan ottaa kivoja kuvia mutta todellisuus n hieman toinen. Onneks on kaikenlaisia kissanristiäisiä joissa otetuissa kuvissa paljastuu bloggarin todellinen tyyli ja kauneus:DDD
Ei kaupan työntekijällä ole vaitiolovelvollisuutta asiakkaita kohtaan. Asiakkaista saa jutella mutta mieluiten niin ettei työnantajalle koidu harmia. Tämä ap:n juttu on täysin harmiton. Kyllä ne kauppiaat itsekin tuolla kylillä turisevat asiakkaistaan, hyvää ja huonoa.Työnantajan kaupansalaisuuksia ei saa tietenkään kellekään kertoa mutta se on jo eri juttu eikä sovi tähän ketjuun.
[quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 10:11"]
Vaikka kyseessä ei ole liike- ja ammattisalaisuudet niin asiakasta suojaa oikeus käydä myymälässä ilmsn että hänen käyntinsä tai ostonsa raportoidaan henkilökunnan taholta eteenpäin.
Tästä laitan vaikka pääni pantiksi.
Eikä tästä tarvitse edes laittaa työsoppariin erillistä lauseketta.
Tuolla pitäisi olla jokin tt.n päätöskin.
Työsuhde loppuu tai varoitus tulee mikäli asiakkaan käyntejä tsi ostoksia raportoidaan ulos
[/quote]
Olet todella hakoteillä. Myyjä voi sanoa kysyvälle että juu, osti se makkaraa ja terveyssiteitä. Tietysti jotkut kauppiaat sanovat että eivät tykkää jos asiakkaista puhutaan mutta harvassa on ne kauppiaat.
Ymmärtäisin, jos joku ammattilainen bloggaisi työnsä ohessa. Nämä julkkikset kun tuntuu olevan joltain ihan muusta ammattikunnasta kuin muoti tai sisustus. Onko kaikilla edes ammattiakaan...
[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 23:34"]
[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 23:19"]
Ja sille ketä huolestui että ainakin kys bloggari itse tunnistaa itsensä - ehkä ihan hyvä niin voi mennä itseensä ja pohtia kannattaako siitä niin ottaa nokkiinsa, jos ei ilmaista tavaraa sattunutkaan saamaan?:D
[/quote]
En missään nimessä puolustele tuon bloggaajan toimintaa, vaan olen samaa mieltä, että aika noloa tuollainen "kerjuureissu". Mutta mielestäni ap:n toiminta ei ole sen hyväksyttävämpää, eikä kovin harkittua. Nykyään ihmiset ovat hyvin tietoisia omista oikeuksistaan ja omasta kunniastaan - tällä palstalla uhkaillaan kunnianloukkaussyytteillä jopa vieraiden puolesta. En siis ihmettele, jos kyseinen bloggaaja sattuisi näkemään tämän ketjun ja tunnistaisi siitä itsensä ja ilmiantaisi ketjun ap:n esimiehelle/liikkeen omistajalle. Kenties kirjoittaisi vielä julkisen vastineen tapahtuneesta omaan blogiinsa. Vaikea kuvitella, että kukaan yrittäjä jättäisi reagoimatta tuollaiseen palautteeseen, vaikka henkilökohtaisesti pitäisikin bloggaajan toimintaa naurettavana.
[/quote]
Kirjoittamalla julkisen vastineen bloggaaja vain paljastaisi itse itsensä. Miksi kukaan myöntäisi käyvänsä kerjuulla vaateliikkeissä, kun asia ei tämänkään ketjun kautta ole paljastunut? Itselleenhän se bloggaaja vain hallaa tekisi, koska kirjoituksellaan todistaisi että aloittajan kertomus on totta ja lisäksi paljastaisi itsensäkin.
Eri asia olisi kirjoitella vastineita, jos aloittaja olisi paljastanut hänen henkilöllisyytensä, mutta sitähän tässä ei ole tehty. Tässä tilanteessa avautuminen omassa blogissaan toimisi vain häntä itseään vastaan.
Bloggajien dissaus toimii nykypäivänä hyvänä mainoksena putiikeille. Maksavat asiakkaat palaavat takaisin kun ryysyreetat on poistettu häiriköimästä:)
[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 22:24"]Bloggarit täällä harrastamassa nillitystä ja keksimässä kaikenlaisia sääntöjä joita ei ole olemassakaan. Ei vaatekaupan myyjillä ole mitään vaitiolovelvollisuuksia, ei myöskään ravintolan tarjoilijalla. On lehdissä ollut aikojen saatossa myyjiä ja omistajia jotka ovat kertoneet kuinka huonosti tai kivasti jotkut julkkikset ovat heidän putiikissaan käyttäytyneet.
[/quote]
Anteeks nyt vaan mutta olen tarjoilija ja meillä on kyllä vaitiolovelvollisuus!
[quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 11:23"]
[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 23:34"]
[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 23:19"]
Ja sille ketä huolestui että ainakin kys bloggari itse tunnistaa itsensä - ehkä ihan hyvä niin voi mennä itseensä ja pohtia kannattaako siitä niin ottaa nokkiinsa, jos ei ilmaista tavaraa sattunutkaan saamaan?:D
[/quote]
En missään nimessä puolustele tuon bloggaajan toimintaa, vaan olen samaa mieltä, että aika noloa tuollainen "kerjuureissu". Mutta mielestäni ap:n toiminta ei ole sen hyväksyttävämpää, eikä kovin harkittua. Nykyään ihmiset ovat hyvin tietoisia omista oikeuksistaan ja omasta kunniastaan - tällä palstalla uhkaillaan kunnianloukkaussyytteillä jopa vieraiden puolesta. En siis ihmettele, jos kyseinen bloggaaja sattuisi näkemään tämän ketjun ja tunnistaisi siitä itsensä ja ilmiantaisi ketjun ap:n esimiehelle/liikkeen omistajalle. Kenties kirjoittaisi vielä julkisen vastineen tapahtuneesta omaan blogiinsa. Vaikea kuvitella, että kukaan yrittäjä jättäisi reagoimatta tuollaiseen palautteeseen, vaikka henkilökohtaisesti pitäisikin bloggaajan toimintaa naurettavana.
[/quote]
Kirjoittamalla julkisen vastineen bloggaaja vain paljastaisi itse itsensä. Miksi kukaan myöntäisi käyvänsä kerjuulla vaateliikkeissä, kun asia ei tämänkään ketjun kautta ole paljastunut? Itselleenhän se bloggaaja vain hallaa tekisi, koska kirjoituksellaan todistaisi että aloittajan kertomus on totta ja lisäksi paljastaisi itsensäkin.
Eri asia olisi kirjoitella vastineita, jos aloittaja olisi paljastanut hänen henkilöllisyytensä, mutta sitähän tässä ei ole tehty. Tässä tilanteessa avautuminen omassa blogissaan toimisi vain häntä itseään vastaan.
[/quote]
Eipä nuo muotibloggarit olekkaan mitään älykköjä, joten saattaa hyvinkin kirjoittaa vastineen pyytämättä. Eikä tuolla ole väliä, jos tunnistaa itsensä. Hän on itse hakeutunut julkisuuteen ja hänellä on yksityisyydensuoja pienempi. Tavallisesta ihmisestä on vaikea mennä kertomaan asioita, koska häntä suojaa yksityisyydensuoja.
Turku paljasti, eli siis Mutsis On kyseessä!
Voi vittu että teitä on helppo vedättää. Ylimielinen kirjoitustyylinikään ei ilmeisesti paljastanut provoksi?! 'Me sitä ja tätä' 'meidän liike' vaikka myyjänä vain lässyttää!! Hahhahahah mitä pellejä täällä pyörii...
Olen aivan varma, että koko tämä aloitus on täysin keksitty. Kuulostaa alusta alkaen niin epäuskottavalta ja yksityiskohdat eivät täsmää.
Tässäkin ketjussa on ollut monia viestejä, joista paistaa suoranainen viha bloggaajia kohtaan ja minkä vuoksi? Kateus? Tyytymättömyys omaan elämään? Samoin kummastuttaa bloggaajien niputtaminen yhteen samaan suureen joukkoon vaikka joukkoon mahtuu paljon ja täysin erilaisia ihmisiä ja aihealueita. Olen melko varma, että ap on yksi näistä vihaajista, joka päätti keksiä mehevän tuntuisen aloituksen, jotta saisi jakaa vihaansa ja saada samoin tuntevia mukaan keskusteluun.
Jos olisin itse liikkeen omistaja, en todellakaan hyväksyisi, että työntekijäni juoruilisivat asiakkaistamme työpaikan ulkopuolelle. Koskisi se sitten juoruvinkkiä seiskaan julkkiksen myymälävarkaudesta, aloitusta av:lle bloggaajan vierailusta vaatekaupassa tai kaverille juoruamista toisen kaverin ostoksista.
Kuluttajana lopettaisin myös asioinnin tuollaisessa liikkeessä, jonka työntekijät juoruavat asiakkaiden tekemisistä eteenpäin. En haluaisi lukea av:lta jonkun myyjän tekemää aloitusta, josta tunnistaisin itseni tai tuttuni, enkä haluaisi kuulla tutun tutulta raskausuteluja, kun lähikaupan kassa on kertonut, että olen käynyt ostamassa raskaustestin.
Miksi et sanonut, että liikkeessä valokuvauskielto? :D
Siis mikä ihmeen elämääsuurempi juttu toi bloggaamien on?!
Ikinä en ole jaksanut yhtäkään blogia lukea ja näköjään joidenkin muidenkin olisi kannattanut oman mielenterveyden kannalta jättää ne lukematta!
Eikös vainoaminen ole nykyisin laitonta?
[quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 12:51"]
Jos olisin itse liikkeen omistaja, en todellakaan hyväksyisi, että työntekijäni juoruilisivat asiakkaistamme työpaikan ulkopuolelle. Koskisi se sitten juoruvinkkiä seiskaan julkkiksen myymälävarkaudesta, aloitusta av:lle bloggaajan vierailusta vaatekaupassa tai kaverille juoruamista toisen kaverin ostoksista.
Kuluttajana lopettaisin myös asioinnin tuollaisessa liikkeessä, jonka työntekijät juoruavat asiakkaiden tekemisistä eteenpäin. En haluaisi lukea av:lta jonkun myyjän tekemää aloitusta, josta tunnistaisin itseni tai tuttuni, enkä haluaisi kuulla tutun tutulta raskausuteluja, kun lähikaupan kassa on kertonut, että olen käynyt ostamassa raskaustestin.
[/quote]
Myyjällä on vaitiolovelvollisuus, mutta bloggaajat saa kiristää liikkeitä blogeillansa? Mä en boikotoi yhtään liikettä kenenkään blogin vuoksi. Mikäli liike kertoo bloggaajien käytöksestä liikkeessään, niin varmasti ei aiheuta mitään toimenpiteitä asiakkaiden puolesta liikettä kohtaan. Mikä pirun mafia bloggaajat luulevat olevansa? Naurettavia pissiksiä, joilla ei ole mitään koulutusta bloginsa ylläpitämiseen. Ainoa motiivi on pitää sellaista, kun tahtoo olla julkkis...
[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 21:22"]
[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 21:11"]
[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 21:05"]
Et sä ainakaan yrittäjä ole. Tottakai otetaan kaikki hyöty irti mitä saadaan. Koskaan ei ole liian tunnettu.
[/quote]
Kaikki näkyvyys ei ole sitä kaivattua näkyvyyttä, vaikka niin haluaisitkin uskoa.
[/quote]
No jos blogilla on hyvin seuraajia niin vaikea kyllä kuvitella mitä haittaakaan tuosta olisi. Minusta vaikutat itse vähän pystynokkaiselta, kun olet saanut sanoa ei. :D Minusta tuollainen "olemme liian hienoja sinulle" asenne ei oikein palvele yrityksen hyvää.
[/quote]
Sori, en ole ap, joten toimialani ei ole vaateala. Kommentoin kuitenkin mielipiteeni tuohon.