Eräs tunnettu bloggaaja tuli vaateliikkeeseemme aikeissaan saada ilmaisia vaatteita
Lupasi kirjoittaa hyvän palautteen blogiinsa. Emme tietenkään suostuneet, sillä liikkeellämme ei ole tapana antaa vaatteita ilmaiseksi kellekään. Bloggaaja kierteli liikkeessämme ja räpsi kuvia. Kieltäytymisemme jälkeen hän lähti vihaisena pois.
Eikö bloggaajien kinuamisella ole enää mitään rajaa?
Arvuutelkaa itse, kuka bloggaaja kyseessä. Tummanruskeat pitkät hiukset.
Kommentit (211)
[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 22:34"][quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 22:20"]
[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 22:01"]
[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 21:18"]
Kuka tässä on tunnistettavasti puhunut?
[/quote]
Jos ap ei ole muuttanut tarinaa, varmasti ainakin bloggaaja itse pystyisi itsensä tuosta kertomuksesta tunnistamaan. Ap:n antamat tuntomerkit ovat lisäksi (tahatonta) mustamaalaamista kaikkia niitä bloggaajia kohtaan, joihin tuntomerkit voisivat täsmätä ja joita tässä keskustelussa on nimeltä arvuuteltu.
[/quote]
Keskusteluun heitettyjen bloggaajien nimet ovat kenen tahansa AV-mamman arvuuttelua. Ap:n mainitsemiin tuntomerkkeihin menee moni nainen, tosin kuten kirjoitit, on hän voinut muuttaakin kertomustaan.
Kovin monissa kommenteissa tunnutaan puolustelevan sitä, että vaateliikkeiden tulisi antaa ilmaisia vaatteita bloggaajille. Lienevätkö itse bloggaajia? Tuolla perusteellahan kuka tahansa voisi mennä vaateliikkeeseen (tai mihin tahansa liikeeseen) kinuamaan ilmaisia tavaroita tai palveluita. Ainakin minusta kuluttajana on kummallista, mikäli jonkun bloggaajan tarpeet menevät maksavan asiakkaan ohitse.
[/quote]
No enpä itse edes lue mitään blogeja. Ihmettelen vaan tuota vähän lällättelevää asennetta, millä asiasta puhutaan. Olen ehkä itse vähän yrittäjähenkisempi kuin moni muu, koska näen tuossa ihan hyviä markkinointimahdollisuuksia. Tokikaan tuollaisista asioista ei kukaan kassamyyjä yleensä päätä, että sikäli ei ehkä paras mahdollinen tapa tuo että menee kauppaan kysymään vaatteita.
[/quote]
Mikäs asiakas se sellainen asiakas on joka ei tuo firmaan rahaa vaan pyytää ilmaista vaatetta omaksi? Kuvauslainat on ihan eri asia.
Itse olen vähän kummissani eo. Toiminnasta. On ihan eri asia ottaa tavaraa tarjotessa kuin pyytää sitä itse ilmaiseksi. Pyytäminen ilmaiseksi on noloa.
Minulla on menneisyydessäni 5 vuoden asiakaspalvelukokemus myynnistä eikä tosiaan mikään sopimus ole pitänyt sisällään vaitiolovelvollisuutta kun taas nyt kun teen it-alan duunia on vaitiolovelvollisuudet ja kilpailukiellot yms. Ihan arkipv. Luulen että jos sopimukseen ei ole kirjattu vaitiolovelvollisuutta, sen venyttämisestä ei voi saada potkuja laillisesti -paitsi harjoittelijat ja koeajalla oliat.
Bloggaajat käyvät ihan itse kerjuulla:)
[quote author="Vierailija" time="07.07.2014 klo 20:25"]
Voi vittu että teitä on helppo vedättää. Ylimielinen kirjoitustyylinikään ei ilmeisesti paljastanut provoksi?! 'Me sitä ja tätä' 'meidän liike' vaikka myyjänä vain lässyttää!! Hahhahahah mitä pellejä täällä pyörii...
[/quote]
Moi bloggaaja :D
Huoh... Ei se ole mitään tarvetta todistella vaan faktaa.
Firmat lähettävät, kysymättä. Firmat lähettävät, kysyen ensin. Firmat lähettävät, koska bloggaaja pyytää.
Miksi ihmeessä yksikään tunnettu bloggaaja kiertelisi kaupoissa kyselemässä, varsinkaan noin että tuo rätit tiskille asti?
Täytyy olla todella pihalla blogien markkinointikäytännöistä jos tällaista luulee.[quote author="Vierailija" time="07.07.2014 klo 01:02"]
168, 170: Onpa kova tarve todistella, että ainakin oikeat bloggaajat saavat neuvoteltua ilmaistavaransa niiden mediatoimistojen kautta. Varmasti eri firmat oikein kilpailevat siitä, että saavat lähettää tuotteitaan blogeissa esiteltäväksi.
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 21:18"]
[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 20:59"]
Olin nuorempana kesätöissä kaupan kassalla ja meille perehdytyksessä painotettiin, että asiakkaista ei saa puhua tunnistettavasti työpaikan ulkopuolella. Oli se sitten naapurin Irma tai Suomen tasavallan presidentti. Ilmeisesti sitten oli joku kauppiaan oma määräys, jos kerran enemmistön mielestä on naurettavaa, ettei myyjä saisi paljastaa eteenpäin töissä saamaansa tietoa asiakkaista.
[/quote]
Kuka tässä on tunnistettavasti puhunut?
[/quote]
Jos ap ei ole muuttanut tarinaa, varmasti ainakin bloggaaja itse pystyisi itsensä tuosta kertomuksesta tunnistamaan. Ap:n antamat tuntomerkit ovat lisäksi (tahatonta) mustamaalaamista kaikkia niitä bloggaajia kohtaan, joihin tuntomerkit voisivat täsmätä ja joita tässä keskustelussa on nimeltä arvuuteltu.
Voi ap. Miksi ihmeessä kukaan tunnettu bloggaaja kävelisi ketjuliikkeeseen pyytämään vaatteita, kyllä sellaiset asiat hoidetaan mediatoimiston kanssa :)
Pikkuliikkeen kanssa toki voisi käydä paikan päällä keskustelemassa jos omistaja on tiskin takana, mutta ei kovin tyypillinen käytäntö sekään.
Jos yritys ei itse lähesty bloggaajaa, bloggaaja voi lähestyä ottamalla yhteyttä markkinointiosastolle mikäli yritys ei käytä mediatoimistoa. Jokainen tunnettu bloggaaja tietää tämän kyllä, koska tämä on yleinen käytäntö :)
[quote author="Vierailija" time="07.07.2014 klo 20:27"]Olen aivan varma, että koko tämä aloitus on täysin keksitty. Kuulostaa alusta alkaen niin epäuskottavalta ja yksityiskohdat eivät täsmää.
Tässäkin ketjussa on ollut monia viestejä, joista paistaa suoranainen viha bloggaajia kohtaan ja minkä vuoksi? Kateus? Tyytymättömyys omaan elämään? Samoin kummastuttaa bloggaajien niputtaminen yhteen samaan suureen joukkoon vaikka joukkoon mahtuu paljon ja täysin erilaisia ihmisiä ja aihealueita. Olen melko varma, että ap on yksi näistä vihaajista, joka päätti keksiä mehevän tuntuisen aloituksen, jotta saisi jakaa vihaansa ja saada samoin tuntevia mukaan keskusteluun.
[/quote]
Joo, joo. Laita nyt vaan linkki blogiisi.
: "Mä sain tällaisen ihanan jutun paikasta IhQu, tää on aivan ihana, tällä tekee aivan ihanasti juttuja ja ne jutut on ihania, ja tää on siis vaude niin ihana, ainoo miinus on ettei tätä saa juuri siinä oikeassa ihqupihqupinkin sävyssä mikä on mun lemppari, mutta tykkään mä tästä silti. Tää on niin ihana tää ihana juttu että en ymmärrä miksi en ole jo aiemmin hankkinut"
KIITOS NAURUISTA!!! Illan paras!!!
Mä en tunne yhtään noita bloggaajia. Käsittääkseni näistä "julkkiksta" ei ole monikaan muotialan ammattilainen? Monikaan ei ole saanut koulutusta sisustukseen, vaan ovat vain lähteneet arpomaan omien näkemysten mukaan. Miksi teinit seuraa ammattitaidottomien ihmisten ohjeita? Sama kuin pyytäisi ammattitaidottoman putkarin kotiinsa....