Meillä perinteiset sukuouoliroolit parisuhteessa - hyvin toimii.
Kaikki aina kiljuu tasa-arvoa parisuhteissa, että on ok kun mies siivoaa ja ompelee ja nainen rassaa autoa. Me, valtavirrasta poiketen olemme hyvin perinteisiä sukupuoliroolien suhteen. Minä olen (vielä) kotiäitinä, hoidan kodin ja lapset ja mies käy töissä. En oleta hänen tekevän mitään huushollihommia töide jälkeen, vaan saa rentoutua ja rauhoittua, joskus leikkii lasten kanssa. Ainoa mitä "vaadin" on autoon, talouteen ja remontoimiseen liittyvät asiat ja hoitaane tunnollisesti. Meillä yhteiset tilit ja minä otan kodin menoihin käyttötililtä rahat, mutta en ole sen kiinnostuneempi siitä. Arki toimii hyvin, ja seksielämä on innokasta ja hyvää. Tämä on meidän tapamme elää, vaikka femakot väittävät, että se on väärä.
Kommentit (63)
Nämä kotiäidit ovat kyllä niin suloisia, kun he visertävät, kuinka perinteiset roolit toimivat heillä hyvin. Toimiihan ne tasan niin kauan, kun nainen on kotona, mutta raskaaksi se menee töihinpaluun jälkeen. Ei se mies luovu omista eduistaan, mitä nyt jalomielisesti joko vie lapset hoitoon tai hakee sieltä. Vaihteeksi olisi mukava lukea naisesta, joka käy kokopäivätöissä, hoitaa kaiken lapsiin ja kotiin liittyvän ja jaksaa vielä olla itsestään huolta pitävä seksipeto ja joka tuosta huolimatta jaksaa hehkuttaa perinteisten roolien toimivuutta. Nykymiehillä ne perinteiset miesten työt ovat auton tankkaaminen, auton huoltoon vieminen ja katsastaminen kerran vuodessa sekä ruohonleikkuu kesällä kerran viikossa. Naiset näyttävät talvisin tekekvän lumityötkin.
Voi lapsi raukkoja "isä joskus leikkii heidän kanssaan"
Ole sinä ylimielinen ja itsekäs ollessasi lapsille se läheinen, mutta lapsesi tulevat kärsimään kun isä käy töissä eikä ole heidän kanssaan. Lasten tulevat suhteet menevät ihan vitulleen kun ei äiti ole opettanut siivoamaan poikia ja jos tytöt joutuvat helposti huonojen miesten kanssa suhteisisiin voi ei :( pilaat lastesi elämän ja aiheutat vain terapia kuluja puuttuva isä alistuva kiltin tytön syndroomainen lapsi japoika joka ei koskaan saa tyttöystävää.
[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 17:02"]
Meidän perheen elämä menee samalla tavalla kuin Ap:lla. Ja suhde toimii! saan iloa olla täydellinen kotirouva joka hoitaa kodin ja lapset, mieheltä en odota kuin että hoitaa miehiset hommat.
Mies elättää; ilmanen koti mulle, maksaa lasten asiat, maksan vain itseeni liittyvät menot ja niihinkin saan apua, kun kotihoidontuki ei ole paljoa, joten vähintä mitä voin tehdä on hoitaa koti ja lapset, jotta mies jaksaa sielä töissä painaa meidän hyväksi :)
Ja vaikka töissä olin, tein silti kaikki kotiasiat yksin. Koska mun palkalla ei eletä. Korkeintaa saa halvan margariinin sen leivän päälle minkä mies tuo pöytään!
[/quote]
Ja eron tullen, miehen kupsahtaessa ja/tai eläkeiässä...millä sitten ajattelit elää?
[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 17:02"]Nämä kotiäidit ovat kyllä niin suloisia, kun he visertävät, kuinka perinteiset roolit toimivat heillä hyvin. Toimiihan ne tasan niin kauan, kun nainen on kotona, mutta raskaaksi se menee töihinpaluun jälkeen. Ei se mies luovu omista eduistaan, mitä nyt jalomielisesti joko vie lapset hoitoon tai hakee sieltä. Vaihteeksi olisi mukava lukea naisesta, joka käy kokopäivätöissä, hoitaa kaiken lapsiin ja kotiin liittyvän ja jaksaa vielä olla itsestään huolta pitävä seksipeto ja joka tuosta huolimatta jaksaa hehkuttaa perinteisten roolien toimivuutta. Nykymiehillä ne perinteiset miesten työt ovat auton tankkaaminen, auton huoltoon vieminen ja katsastaminen kerran vuodessa sekä ruohonleikkuu kesällä kerran viikossa. Naiset näyttävät talvisin tekekvän lumityötkin.
[/quote]
nämä kotiäidit ei ymmärrä että tämä on täysin normaalia ja tulee tosiaankin muuttumaan kun he lähtevät töihin. :D mies perinteisesti myös pettää kilttiä kotirouvaa
"Femakot" ovat vastuussa siitä, että sinulla on mahdollisuus valita itsenäisen työnteon ja miehen siivellä elämisen välillä. Mikäs siinä, jos tuo teille toimii. Taitaa vain vaatia arvoiltaan aika konservatiiviset ihmiset onnistuakseen.
42 huomauttaa, että minähän kirjoitin että vaikka töissä kävin tein silti kotihommat yksin, ja mielelläni. Vein lapset hoitoon ja hain. Jopa tankkaamisen, autonhuollossa ja katsastuksessa käyttämisen, koska minun auto.
Ja ne lumityötkin teen vaikka miehellä mönkijä ja aura! en anna miehen tehdä koska saan kovaa liikuntaa joka pitää minun seksikkäitä muotoja yllä. Monesti heräsin klo.04.00 eka tunnin lenkille/ tai tein ne lumityöt ennen töihin menoa, ja kylläpä oli töissä virtaa kun päivänsä niin aloitti! :)
On ihana olla tekeväinen reipas ihminen! Moni kadehtii jaksamistani :)
Nyt äityislomalla näitten hommien tekeminen on luksusta, koska niihin on koko päivä aikaa!
Ap, ovatko lapsesi tyttöjä, poikia vai molempia? Kasvatatko heitäkin ajattelemaan kotitöiden jaosta noin? Voi nimittäin osoittautua ainakin pojille vaikeaksi tuo malli.
Aviomiehen kuollessa vaimo toki saa leskeneläkettä, mutta eron tullessa nainen on aika lailla tyhjän päällä, jos ei ole omaa työeläkekertymää. Niin paljon on lehdissä taannoin ollut porua kotiäitien kohtalosta kun mies on jättänyt perheensä ja avioitunut uudestaan eikä ensimmäinen vaimo saa miehen kuoltua edes leskeneläkettä eikä ole sitä omaa työeläkettä kun tuli uhrattua ne kaikki työvuodet perheen eteen ja lasten aikuistuttua mies vaihtoikin nuoreen työssäkäyvään fiksuun naiseen, jonka kanssa pystyi keskustelemaan muustakin kuin kodin seinien sisäpuolisista asioista.
Ystäväpiirini kaikki miehet ovat feministejä ajattelultaan ja niin on miehenikin, vaikka kammoaakin sanaa femakko. Kotitöistä ei olla riidelty ikinä ja mieheni on ollut oikeasti isä lapsillemme viettäen heidän kanssaan suurimman osan vapaa-ajastaan joko kotitöitä askarrellen tai leikkien ja harrastusten parissa. Ja kyllä, myös minun miehelläni on riittävästi munaa hääriä keittiössä itse ompelemansa essu päällä.
Miten tuo työjako käytännössä pitäisi sitten tehdä sellaisen miehen kanssa joka ei osaa tai halua remontoida autoa ja taloa? Aika moni vie auton nykyään merkkihuoltoon ja teettää remontit. Ruohonleikkauksenkin voi hoitaa robotti. Aika paljon vähemmän noita "miesten"töitä on nykymaailmassa kuin "naisten"töitä. Ymmärrän että tuolla mallilla on ollut tilausta silloin kun miehet ovat olleet tukkimetsässä ja kyntäneet hevosella peltoa, mutta nykyään kun molemmat käy töissä ja kotona on pelkästään noita ns. naistentöitä, tuo jako on pelkästään epäreilu.
[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 17:13"]
[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 17:02"]
Meidän perheen elämä menee samalla tavalla kuin Ap:lla. Ja suhde toimii! saan iloa olla täydellinen kotirouva joka hoitaa kodin ja lapset, mieheltä en odota kuin että hoitaa miehiset hommat.
Mies elättää; ilmanen koti mulle, maksaa lasten asiat, maksan vain itseeni liittyvät menot ja niihinkin saan apua, kun kotihoidontuki ei ole paljoa, joten vähintä mitä voin tehdä on hoitaa koti ja lapset, jotta mies jaksaa sielä töissä painaa meidän hyväksi :)
Ja vaikka töissä olin, tein silti kaikki kotiasiat yksin. Koska mun palkalla ei eletä. Korkeintaa saa halvan margariinin sen leivän päälle minkä mies tuo pöytään!
[/quote]
Ja eron tullen, miehen kupsahtaessa ja/tai eläkeiässä...millä sitten ajattelit elää?
[/quote]
Tällä ulkonäöllä ei elättäjistä ole pula ;) se on huomattu, mutta kauneuskin on tosiaan katoavaista, ja jos niin kävisi ettei miestä enää saisi ni sitten en eläisi tälläistä korkeampaa elintasoa, vaan normaalia.
Mikä on normaali siinä tapauksessa, että mies kuolee ja vaimo on kotirouva?
Ethän ap äänestä vaaleissa, naisten äänioikeushan on vain femakoiden typerä idea!
Olisin kaivannut ap:lta vastauksia vielä lisää.
Minä olen kotiäitinä ja mies käy töissä, sekä hoitaa kotityöt.
Olen hoitovappaalla hoitamassa lapsia, en kotia.
Ap, toivottavasti et joudu katkeroitumaan myöhemmin, jos miehesi jättääkin sinut ja sinun eläkkeesi tulee olemaan hyvin pieni, kun olet viettänyt monta vuotta kotiäitinä ja tehnyt lyhennettyä työaikaa. Perinteisestä äidinroolista kun ei valitettavasti kerry eläkettä.
Tule ap vastaamaan siitä sijoitussalkustasi? Vai oletteko tässäkin perinteisiä? Miehellä suuri omaisuus ja itse tyhjän päällä?
Epäilen että tämä on miehen kirjoittama, varsinkin koska ap käyttää sanaa femakko, vaikka pyrkii muuten "asialliseen" viestiin.
Muuten ok jos sopii molemmille, mutta pidän tapaanne vääränä lasten näkökulmasta. Mielestäni ei ole oikein hankkia lapsia jos ei hoida niitä ja vietä niiden kanssa aikaa. Mutta käytännössä tuosta ei kenties ole lapsille suurta haittaa, jos sinä olet kunnolla läsnä, joten mikäs siinä.
Mutta puhuisit asioista niiden oikeilla nimillä. Tuollaiset "en kilpaile mieheni kanssa" "olen nainen" ja "annan mieheni olla mies" ovat tyhjänpäiväistä salakieltä. Minulla kuin myös miehelläni on mielenkiintoiset työt samalla alalla, kumpikin olemme kiinnostuneita kehittymään työssämme ja etenemään uralla. Lapset on hoidettu 3-vuotiaiksi kotona ja hoitovapaat on jaettu puoliksi. Lapset ja koti hoidetaan 50-50. Kumpikaan ei remontoi, koska emme osaa emmekä halua. Kumpikin tekee mitä haluaa, lapset ja toisen huomioiden (esim harrastaa, käy matkoilla). Elämme siis hyvin eri lailla kuin te. Silti minä kyllä olen nainen, annan mieheni olla mies, emmekä kilpaile. Mitä tuo hölynpöly siis itse asiassa tarkoittaa?