Meillä perinteiset sukuouoliroolit parisuhteessa - hyvin toimii.
Kaikki aina kiljuu tasa-arvoa parisuhteissa, että on ok kun mies siivoaa ja ompelee ja nainen rassaa autoa. Me, valtavirrasta poiketen olemme hyvin perinteisiä sukupuoliroolien suhteen. Minä olen (vielä) kotiäitinä, hoidan kodin ja lapset ja mies käy töissä. En oleta hänen tekevän mitään huushollihommia töide jälkeen, vaan saa rentoutua ja rauhoittua, joskus leikkii lasten kanssa. Ainoa mitä "vaadin" on autoon, talouteen ja remontoimiseen liittyvät asiat ja hoitaane tunnollisesti. Meillä yhteiset tilit ja minä otan kodin menoihin käyttötililtä rahat, mutta en ole sen kiinnostuneempi siitä. Arki toimii hyvin, ja seksielämä on innokasta ja hyvää. Tämä on meidän tapamme elää, vaikka femakot väittävät, että se on väärä.
Kommentit (63)
[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 15:19"]
[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 15:15"][quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 15:10"]
[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 15:05"]Mites sitten, kun menet töihin? Hoidat edelleen kaikki kotihommat?
[/quote]
Ehkä, mutta silloinkin minulla lyhyemmät päivät. Ja haluan korostaa, etten elä 50 -luvulla, mutta en tietoisesti pyri mieheni kilpailijaksi, haluan olla hänen vaimonsa.
Ap
[/quote]
Pyrkiä miehen kilpailijaksi? Mitä tuo siis pitää sisällään?
[/quote]
Tarkoitan, että naiset ovat NAISIA, eivät pukeudu kuten miehet, tai käyttäydy kuten miehet, eivätkä vaadi samoja asioita kuten miehet. Emme kilpaile siitä kuka osaa tehdä remppaa, tahi olla miehisempi ja itsenäisempi. Ilman miestäni en tulisi toimeen.
Ap
[/quote]
Reps :D
[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 15:15"][quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 15:10"]
[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 15:05"]Mites sitten, kun menet töihin? Hoidat edelleen kaikki kotihommat?
[/quote]
Ehkä, mutta silloinkin minulla lyhyemmät päivät. Ja haluan korostaa, etten elä 50 -luvulla, mutta en tietoisesti pyri mieheni kilpailijaksi, haluan olla hänen vaimonsa.
Ap
[/quote]
[/quote]
Tarkoitan, että naiset ovat NAISIA, eivät pukeudu kuten miehet, tai käyttäydy kuten miehet, eivätkä vaadi samoja asioita kuten miehet. Emme kilpaile siitä kuka osaa tehdä remppaa, tahi olla miehisempi ja itsenäisempi. Ilman miestäni en tulisi toimeen.
Ap
[/quote]
Aijaa, miten minun pitäisi navettaan pukeutua? Tähän saakka olen pukeutunut kuten MIES: kumisaappaisiin ja navettahaalariin. Päässä pipo. Samoin miehelläni.
Olen siis FEMAKKO!
Meillä taas se tekee ken ehtii/osaa ja hyvin toimii. Kummallekin on löytynyt omat asiat, mitä yhteisen kodin ja perheen eteen tehdään.
Ihmeen hyökkäävä asenne, tulee väistämättä mieleen, että joku hirvee defenssi siellä nyt päällä "femakot" "kaikki kiljuu tasa-arvoa" :-D
Joku tossa nyt mättää, mut sama se mulle on.
[/quote]
Ap
[/quote]
[/quote]
Ap
[/quote]
Miten siis naiset pukeutuvat? Entä miehet?
Millaisia ovat siis miesten vaatimukset, entä naisten?
en ole tavannut yhtäkään perhettä, jossa kilpailtaisiin siitä, että kuka osaa permmin tehdä remppaa tai kilpailtaisi miehisyydestä tai itsenäisyydestä?
Mitä siis esim. miehisyydestä kilpaileminen pitää sisällään? Entä itsenäisyydestä kilpaileminen?
Me taidetaan olla miehen kanssa vähän erikoisia persoonia eikä kuuluta oikein mihinkään "lokeroon", joten stereotyyppinen naiseus tai miehuuskaan ei istu meihin. Parisuhteessamme ei siitä johtuen ole sukupuolirooleja. Puhun miehelle usein hellästi kuin naiselle, kehun nätiksi ja hivelen selkää tai poskea. Mies heittäytyy ihan koiranpennuksi. Fyysinen läheisyys on parhaimpia asioita suhteessamme. Sekoitamme tarkoituksella sukupuolirooleja, koska siitä tulee jotenkin lämmin olo. Insidehuumoriimme kuuluu perinteisten sukupuoliroolien esittämistä vakavalla naamalla, marttyyroimista tyypillisten aiheiden, kuten siivoamisen ja lastenhoidon osalta. Molemmat olemme työssäkäyviä.
Kuule ne FEMAKOT on taistelleet pitkään sen puolesta, että naisilla on oikeus valita mitä kotitöitä tekee ja käykö ylipäänsä töissä. Ilman feminismiä olisitte kaikki niitä kotirouvia hellan ja nyrkin välissä, mutta ette vapaaehtoisesti. Hyvähän se on nyt feminismiä arvostella kun ollaan jo monessa asiassa tasa-arvoisia. Ja toivon todella että kaikki jotka katsovat asiakseen puhua feminismistä, selvittävät termin tarkoituksen ennen kuin höpöttävät tyhmiä siitä kuinka naisista ollaan nyt tekemässä miehiä.
Jos olen ymmrätänyt oikein, niin kumpikaan teistä vanhemmista ei voi sairastua eikä edes kuolla. Kumpikaan teistä ei tule ilmaan toista. Miehesi ei onnistu alkeellisimmankaan ruoan laittamisessa ja sinä et onnistu myöskään ilamn miestäsi.
Ymmärrätkö, että miehesi äiti kuolee aikanaan tai ei jaksa hoitaa huushollia vanhuutensa takia?
Jos siis jompikumpi tiestä kuolee, niin lapset tulevat menettämään kummankin vanhempansa yksinkertaisesti siistä syystä, että eivät voi asua pelkästään sen toisen kanssa, koska tämä ei osaa eikä kykene normaaleihin asioihin. Eloon jäävältä siis otetaan lapset huostaan.
[/quote]
Ap
[/quote]
[/quote]
Ap
[/quote]
No kertoo kyllä paljon siitä miehestä, jos kokee tuollaiset asiat "kilpailuksi". Itse työskentelen "miesten alalla", enkä tiedä kuinka suhtautuisin viestiisi...
[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 15:27"]
Ihmeen hyökkäävä asenne, tulee väistämättä mieleen, että joku hirvee defenssi siellä nyt päällä "femakot" "kaikki kiljuu tasa-arvoa" :-D
Joku tossa nyt mättää, mut sama se mulle on.
[/quote]
No ei todellakaan ole ihan sama yhteiskunnan kannalta:
Ajattelehan nyt, että ap:n mies esim. vammautuu liikenneonettomuudessa pahasti. Ap ei osaa tehdä niitä "miesten" asioita, joten koko perhe joutuu yhteiskunnan varaan ihan pelkästään siksi. että ap ei osaa mm. vaihtaa lamppuja, sulakkeita, maksaa laskuja, käyttä visa-korttia, tarkastaa, koska auto katsastetaan, tarkkailla remonttitarpeita jne. jne. Nuohan ovat niitä perinteisiä miesten hommia.
Samoin toisinpäin. lapset jäävät yhteiskunnan vastuulle (lastenkotiin, sijaiskotiin), koska ap:n mies ei osaa laittaa yksinkertaistakaan ruokaa, vaihtaa vaippaa, pestä astioita tai pyykkejä.
Mitä jos miehesi joutuu työttömäksi tai menettää yrityksensä(jos siis työllistää sen kautta itsensä)?
Ja jos sinä olisit vielä töissä?
[/quote]
Ap
[/quote]
[/quote]
Ap
[/quote]
Ah luoja, kuin suoraan Nuoren äidin kirjasta vuodelta 1938. Tarkkaan ottaen mikä esimerkiksi miehessäsi on sellaista, mitä ilman "et tulisi toimeen"? Ja miten tylsää elämää, kun ei voi kisata esimerkiksi halkojen pinoamisessa tai seinäpaneelien maalaamisessa, vaan pitää jäädä keittiöön hämmentämään soppakattilaa mekko ja essu päällä.
Saako nainen toimia lääkärinä, poliisina ym. ammatissa, missä mieheillä ja naisilla on samanlaiset vaatteet?
Olen nainen ja tyytyväinen ja onnellinen sellainen. Aika samoilla linjoilla ja samoin eletään kuin aloittaja. Erona se että meillä on molemmilla omat tilit, yhteiset menot maksetaan puoliksi ja kumpikin omansa. Onneksi talovelat ovat jo mennyttä elämää. Olen aina ollut kotiäiti toki pientä tienestiä tehnyt joskus. Nyt sitten tyytyv äinen kotirouva joka voi mennä ja tulla miten haluaa ja nauttia elämästä, itsekseen ja miehen kanssa! Meille tämä on ollut se ainoa oikea elämäntapa, voin suositella. Nyt sitten joku sanoo että mitä sitten jos mies kuolisi tai lähtisi, ei niin mitään hätää, kun lapset olivat pieniä oli hyvät vakuutukset ja avioliitossa ollaan, kaikki omaisuus on yhteistä.
Meillä ei kumpikaan osaa tehdä remppaa, ei mies eikä minä. Emmekä kumpikaan osaa huoltaa autoa, koska meillä ei semmoista edes ole. Asutaan kaupungissa kerrostalossa ja matkat tehdään julkisilla.
Jos tekisin kaikki kotityöt ja lapsiin liittyvät jutut, niin miehelle jäisi vain polkupyörän huolto.
Huomauttaisin vielä, että kaupunkioloissa ja työläisperheissä perinteisesti naisetkin ovat tehneet töitä kodin ulkopuolella ja tienanneet rahaa. On ollut pakko.
Pääsääntöisesti meillä mies hoitaa sisäpolitiikan ja minä ulkopolitiikan. Mies siivoaa ja pääasiassa laittaa ruuat. Minä hoidan tiskit ja pyykit (koneella). Minä hoidan auton renkaanvaihdot (kannan renkaat varastosta ja kuskaan firmalle, joka vaihtaa ne). Vien myös auton huoltoon. Tosin mies ilmoittaa, milloin on aika viedä. Minä hoidan laskujen maksut. Minä käyn talvella lapioimassa lumet auton ympäriltä.
Minulla työpäivät venyvät useammin pitkäksi ja lisäksi minulla on luottamustoimia.
Meille tämä systeemi systeemi sopii. Tarvittaessa kumpikin osaa tehdä kaikki hommat.
Aika monella se menee kuitenkin noin, ihan luonnostaan. Meillä mies tekee remppahommat, koska on kätevämpi käsistään. Minä taas siivoilen, koska tykkään siivota. Mutta ruuanlaitto on enemmän miehen vastuulla, kun hän tykkää siitä. Auton remppaaminen menee tasan: Huoltoon ajaa se, joka ehtii, tai sitten ajokortti-ikäinen poikamme tekee sen. Poika tekee kaikkia kotitöitä, mutta lähtee nyt kotoa opiskelemaan. Ikkunat pesee mies, hän on siinä hommassa parempi ja matot pestään aina yhdessä, sillä molemmat tykkäämme pestä niitä.
[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 15:49"]
Olen nainen ja tyytyväinen ja onnellinen sellainen. Aika samoilla linjoilla ja samoin eletään kuin aloittaja. Erona se että meillä on molemmilla omat tilit, yhteiset menot maksetaan puoliksi ja kumpikin omansa. Onneksi talovelat ovat jo mennyttä elämää. Olen aina ollut kotiäiti toki pientä tienestiä tehnyt joskus. Nyt sitten tyytyv äinen kotirouva joka voi mennä ja tulla miten haluaa ja nauttia elämästä, itsekseen ja miehen kanssa! Meille tämä on ollut se ainoa oikea elämäntapa, voin suositella. Nyt sitten joku sanoo että mitä sitten jos mies kuolisi tai lähtisi, ei niin mitään hätää, kun lapset olivat pieniä oli hyvät vakuutukset ja avioliitossa ollaan, kaikki omaisuus on yhteistä.
[/quote]
Miksi maksat sekä puolet kaisesta, että teet kaikki kotityöt?
Minä pukeudun kuin nainen, meikkaan ja pidän itsestäni huolta, mutta olen silti parisuhteessani se osapuoli, joka vaihtaa auton renkaat, kokoaa huonekalut ja tekee muutkin perinteisesti miehisemmät hommat. Mies taas hoitaa siivoamisen (paitsi minä pesen pyykit) ja ruokaa tekee se, joka osaa paremmin tehdä sen ruuan, mitä milloinkin halutaan syödä. Ihan onnellisia ollaan.
Miten meinasitte jakaa kotityöt, kun palaat töihin?