Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Meillä perinteiset sukuouoliroolit parisuhteessa - hyvin toimii.

Vierailija
06.07.2014 |

Kaikki aina kiljuu tasa-arvoa parisuhteissa, että on ok kun mies siivoaa ja ompelee ja nainen rassaa autoa. Me, valtavirrasta poiketen olemme hyvin perinteisiä sukupuoliroolien suhteen. Minä olen (vielä) kotiäitinä, hoidan kodin ja lapset ja mies käy töissä. En oleta hänen tekevän mitään huushollihommia töide jälkeen, vaan saa rentoutua ja rauhoittua, joskus leikkii lasten kanssa. Ainoa mitä "vaadin" on autoon, talouteen ja remontoimiseen liittyvät asiat ja hoitaane tunnollisesti. Meillä yhteiset tilit ja minä otan kodin menoihin käyttötililtä rahat, mutta en ole sen kiinnostuneempi siitä. Arki toimii hyvin, ja seksielämä on innokasta ja hyvää. Tämä on meidän tapamme elää, vaikka femakot väittävät, että se on väärä.

Kommentit (63)

Vierailija
1/63 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hyvä et arki toimii.

Vierailija
2/63 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites sitten, kun menet töihin? Hoidat edelleen kaikki kotihommat?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/63 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä helvetin valtavirrasta poikkeava luulet olevasi? Suurimmassa osassa parisuhteita nainen tiskaa ja kokkaa yhä, mies rassaa autoa ja nikkaroi.

Vierailija
4/63 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin no mikäs siinä jos homma toimii. Itsekin haluisin kotiäidiksi mutta mies ei suostu.

Vierailija
5/63 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka väittää en se on väärin?

Sitä paitsi tuo ei ole perinteistä. Perinteistä olisi se, että pyytäisit mieheltä talousrahaa. Säästäisit kuitit ja viikon/kuukauden loputtua kävisitte yhdessä läpi, että kuuinka paljon olet käyttänyt ja mihin.

Lisäksi huomiota kiinnittyi tuohon, että olet "vielä" kotiäitinä. Jos teillä on perinteiset roolit, niin miksi olet "vielä" kotiäitinä? Tuleeko siis aika, jolloin et "enää" ole kotiäitinä?

Kun teillä on myös perinteistä, niin et varmaankaan ota mitään äitiyspäivärahaa etkä kotihoidonhontukea, koska perinteisestihän mies on se, joka maksaa koko perheen elatuksen.

Perinteisessä mallissa et myöskään saa vaatia mitään: tuo, että vaadit mieheltä remontoimista, auton huoltoa yms, niin et toimi oikein perinteisen vaimon tapaan. Perinteinen kunnon vaimo, eti todellakaan vaadi mieheltä mitään. Toivoa voi, mutta sitäkään ei ääneen. Mieshän tekee kaiken oikein, hakkiasi vaikka vaimonsa hengiltä.

Vierailija
6/63 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen sitä mieltä, että parisuhde, jossa perinteiset roolit toimii kaikista parhaiten, vaikka naiset toisin itkevät. Miehenä haluan naisen, joka sytyttää haluni, äidillisen, pehmeän, kodinrakentajan ja tukijat. En halua itselleni puolisosta "kilpailijaa" kuka ajaa paremmin, tai vaihtaa nopeammin renkaat. Tänne on tullut mies ja nainen, jotka ovat erilaisia ja heille luotu arkeen erilaiset tehtävät.

- M ies

Vierailija
7/63 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 14:58"]Kaikki aina kiljuu tasa-arvoa parisuhteissa, että on ok kun mies siivoaa ja ompelee ja nainen rassaa autoa. Me, valtavirrasta poiketen olemme hyvin perinteisiä sukupuoliroolien suhteen. Minä olen (vielä) kotiäitinä, hoidan kodin ja lapset ja mies käy töissä. En oleta hänen tekevän mitään huushollihommia töide jälkeen, vaan saa rentoutua ja rauhoittua, joskus leikkii lasten kanssa. Ainoa mitä "vaadin" on autoon, talouteen ja remontoimiseen liittyvät asiat ja hoitaane tunnollisesti. Meillä yhteiset tilit ja minä otan kodin menoihin käyttötililtä rahat, mutta en ole sen kiinnostuneempi siitä. Arki toimii hyvin, ja seksielämä on innokasta ja hyvää. Tämä on meidän tapamme elää, vaikka femakot väittävät, että se on väärä.

[/quote]

Ei kukaan väitä, että tuo on väärä tapa jos se sopii molemmille. Väärin on olettaa, että nuo roolit olisivat jotenkin luonnollisia ja kaikille sopivia. Hyvä, että teillä homma pelittää. Meilläkin perhe-elämä toimii hyvin, vaikka aivan toisin elämmekin.

Vierailija
8/63 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis onko ap:n mielestä tasa-arvoa vain se, että tehdän asiat päinvastoin kuin on ennen tehty?

Ap on ymmärtänyt tasa-arvon väärin. Ap: perhehän toimii tasa-arvoisesti: ap:lla on mm. oikeus yhteisiin tileihin.

Vierailija
9/63 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 15:05"]Mites sitten, kun menet töihin? Hoidat edelleen kaikki kotihommat?

[/quote]

Ehkä, mutta silloinkin minulla lyhyemmät päivät. Ja haluan korostaa, etten elä 50 -luvulla, mutta en tietoisesti pyri mieheni kilpailijaksi, haluan olla hänen vaimonsa.

Ap

Vierailija
10/63 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua kiinnostaa tietää, että onko tosiaan niin, että teillä kaikki kodon ja lasten työt kuuluvat joka tilanteessa ap:lle?

entä jos lapsi sairastuu niin, että hän on 2 kuukautta sairaalassa? Mieskö ei silloin todellakaan tee mitään kotitöitä, laita ruokaa, pese pyykkiä?

Tai jos sinä joudut sairaalaan, niin mies ei tee noita asioita?

Tuohan, mistä ap puhuu on hyvin tavallista silloin kun on helpot lapset ja toinen vanhempi heitä kotona hoitamassa. Silloinhan ne kotityötkin sujuu siinä lomassa, oli kotona sitten äiti tai isä. Naurettavaa sanoa, että se ei ole tasa-arvoa, sillä jos ette todellakaan toimi tasa-arvoisesti, eli mies ei osallistuisi kodon pyörittämiseen ollenkaan noissa mainituissa tilanteissa, niin pahalta kuulostaa. Sinä et siis saa koskaan sairastua, et vammautua, koska sinun ja vain sinun on kotityöt.

Vierailija
11/63 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näinhän se totta kai menee, kuten aloittaja totesi. Aina joku kukkahattufeministi ja sen poninhäntä-poikaystävä voivat kuvitella jotain muuta, mutta punaviherhörhöily ei tietenkään järkeviä ihmisiä kosketa. 

Vierailija
12/63 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 15:10"]

[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 15:05"]Mites sitten, kun menet töihin? Hoidat edelleen kaikki kotihommat?

[/quote]

Ehkä, mutta silloinkin minulla lyhyemmät päivät. Ja haluan korostaa, etten elä 50 -luvulla, mutta en tietoisesti pyri mieheni kilpailijaksi, haluan olla hänen vaimonsa.

Ap

[/quote]

No, tule sitten kertomaan, toimiiko edelleen.

Vierailija
13/63 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 15:10"]

[/quote]

Ap

[/quote]

Pyrkiä miehen kilpailijaksi? Mitä tuo siis pitää sisällään?

Vierailija
14/63 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 15:13"]Minua kiinnostaa tietää, että onko tosiaan niin, että teillä kaikki kodon ja lasten työt kuuluvat joka tilanteessa ap:lle?

entä jos lapsi sairastuu niin, että hän on 2 kuukautta sairaalassa? Mieskö ei silloin todellakaan tee mitään kotitöitä, laita ruokaa, pese pyykkiä?

Tai jos sinä joudut sairaalaan, niin mies ei tee noita asioita?

Tuohan, mistä ap puhuu on hyvin tavallista silloin kun on helpot lapset ja toinen vanhempi heitä kotona hoitamassa. Silloinhan ne kotityötkin sujuu siinä lomassa, oli kotona sitten äiti tai isä. Naurettavaa sanoa, että se ei ole tasa-arvoa, sillä jos ette todellakaan toimi tasa-arvoisesti, eli mies ei osallistuisi kodon pyörittämiseen ollenkaan noissa mainituissa tilanteissa, niin pahalta kuulostaa. Sinä et siis saa koskaan sairastua, et vammautua, koska sinun ja vain sinun on kotityöt.

[/quote]

En osaa sanoa.. mies ei osaa laittaa ruokaa, eikä juuri ymmärrä taloustöiden päälle. Kai pyytäisi oman äitinsä hyysäämään, jos minä olisin sairas. Jos lapsi olisi sairas, pyörittäisin siltikin arkea yksin.

Vierailija
15/63 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 15:10"][quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 15:05"]Mites sitten, kun menet töihin? Hoidat edelleen kaikki kotihommat?

[/quote]

Ap

[/quote]

En minäkään pyri tai ole mieheni kilpailija. Me elämme varsin tasapainoisessa ja onnellisessa parisuhteessa, jossa molemmat ovat vastuussa niin kodista, lapsista kuin tienaamisestakin. Terkuin feministi.

Vierailija
16/63 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 15:15"][quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 15:10"]

[/quote]

Ap

[/quote]

[/quote]

Tarkoitan, että naiset ovat NAISIA, eivät pukeudu kuten miehet, tai käyttäydy kuten miehet, eivätkä vaadi samoja asioita kuten miehet. Emme kilpaile siitä kuka osaa tehdä remppaa, tahi olla miehisempi ja itsenäisempi. Ilman miestäni en tulisi toimeen.

Ap

Vierailija
17/63 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 15:08"]Minä olen sitä mieltä, että parisuhde, jossa perinteiset roolit toimii kaikista parhaiten, vaikka naiset toisin itkevät. Miehenä haluan naisen, joka sytyttää haluni, äidillisen, pehmeän, kodinrakentajan ja tukijat. En halua itselleni puolisosta "kilpailijaa" kuka ajaa paremmin, tai vaihtaa nopeammin renkaat. Tänne on tullut mies ja nainen, jotka ovat erilaisia ja heille luotu arkeen erilaiset tehtävät.

- M ies

[/quote]

Kuulostat vähän heikkoitsetuntoiselta :D Mutta hyvä että tiedät mitä haluat!

Vierailija
18/63 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirveää, me ei olla onnellisia ja ollaan kuulemma femakkoja :(

Mies haluaa ommella. Nyt pitäisi mieheltä kieltää ompelu, vaikka on jo yläasteella valinnut rättikässän ja ommellut lähes kaikki omat vaattensa sen jälkeen. Nykyisin vain vapaa-ajan vaatteensa, koska käyttää pukua töissä. Eikä lapset saa enää nauttia miehen haussunhauskoista omelemista vaatteista. Samoin minä, en enää saa yhtä tyylikkäitä min mittojeni mukaan tehtyjä vaatteita näin huokeaan hintaan, mitä olen tähän mennessä saanut :(

Autokin pitää hankkia, koska miehen kuuluu rassailla autoja. Kamala tätä rahanmenoa.

Remonttiakin täytyy mieheltä vaatia. Tähän mennessä ollaan maksettu remppahenkilöille rempoista, mutta nyt täytyy miehen nekin tehdä.

Mies rakastaa myös työmatkojensa vastineeksi ruoanlaittoa. Täytyypä tuokin mieheltä kieltää, kun tullaan sitten onnellisiksi.

Pääasiahan on se, etten kilpaile miehen kanssa, vaan olen vaimo. Kilpailuahan on se, että mies ompelee ja laittaa ruokaa eikä rassaile sitä olematonta autoa.

Vierailija
19/63 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka monta sijoitusasuntoa ja kuinka iso sijoitussalkku sinulla on tahkoamassa sinulle tuloja ja eläketurvaa?

Vierailija
20/63 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 15:19"]

[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 15:15"][quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 15:10"]

[/quote]

Ap

[/quote]

[/quote]

Tarkoitan, että naiset ovat NAISIA, eivät pukeudu kuten miehet, tai käyttäydy kuten miehet, eivätkä vaadi samoja asioita kuten miehet. Emme kilpaile siitä kuka osaa tehdä remppaa, tahi olla miehisempi ja itsenäisempi. Ilman miestäni en tulisi toimeen.

Ap

[/quote]

Mitä tarkoitta olla NAINEN

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kuusi