Hei miehet! Miksi halusit lapsia?
Kommentit (91)
[quote author="Vierailija" time="07.07.2014 klo 00:41"]
Selfish gene halusi lapseni. Merkitysta elamaan.
[/quote]
Mitä se merkitys sitten käytännössä tarkoittaa? Miten se näkyy arjessasi?
Minä vastaan myös mieheni puolesta, mieheni halusi oman lapsen, ihan vaan sen takia kun tykkää lapsista ja eläimistä, ja vaikka minulla oli yksi lapsi ennestään, mieheni toivoi omaa, ja siihen hänellä oli täysi oikeus.
Kun 8 vuoden jälkeen saimme kaksospojat, näen sen joka päivä että he ovat miehelleni maailman tärkein asia, ja mieheni myös näyttää ja sanoo sen, vaikka muuten on jäyhä tavallinen suomalainen mies joka ei tunteista puhu eikä niitä paljon näytäkään.
Suurin osa isistä joita tunnen, ovat kyllä rakastavia isiä, kyllä sitä vaan omaa lastaan rakastaa, jos on yhtään normaali ihminen eikä mikään psykopaatti ja tunnevammainen.
Miten ihmiset viitsivät vastata tuollaiselle ap:lle, joka ei yhtään avaa itseään, vaan tiukkaa ja tiukkaa. Lasten kanssa ap:n käytös menisi ihan metsään.
Taas nostan tämän jos miehiä olisi paikalla vastailemassa :)
Ap
[quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 15:39"]
[quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 13:58"] Ei kukaan kymmenvuotias poika haaveile mistään perheestä vaan henkilökohtaisista saavutuksista.
[/quote]Ei pidä paikkaansa. Meillä on tuon ikäinen poika, joka haaveilee erittäin aktiivisesti perheestä ja lapsista. Hän puhuu aiheesta hyvin paljon.
[/quote]
Minun 5-vuotias poikani puhuu myös toisinaan tulevista lapsistaan (miten saa lapsia parhaan ystävänsä kanssa) ja myös tulevista saavutuksistaan (aikoo tällä hetkellä lentäjäksi).
En oikein käsittänyt, mistä ap teki tuon johtopäätöksen, että useimmat miehet eivät aktiivisesti ryhdy hankkimaan/toivomaan lapsia, vaan naiset ovat aloitteellisua aina. Minusta moni mies on jo vastannut, että halusi lapsia, ja osa on vastannut, että eka lapsi tuli yllärinä molemmille (eli se nainenkaan ei ollut suunnitellut lasta).
Varmasti kaikenlaisia tarinoita on, mutta ihmettelen todella millaisia ihmisiä ap tuntee, jos uskoo, että kukaan mies ei aktiivisesti toivo lapsia. Minä en muunlaisia perheitä tunnekaan kuin sellaisia, joissa molemmat ovat halunneet lapsia.
Olen haaveillut lapsista ja perheestä. Olisi mukava nähdä miten ne kasvavat, touhuta niiden kanssa kaikenlaista ja auttaa välttämään niitä mokia, joita itse on tehnyt. Lähisuvussa on kuitenkin muutamia sairauksia, joiden vuoksi jätän lapset tekemättä. Tuskin kukaan nainenkaan tällaisia siemeniä haluaisi. M35
Olen aina hallunnut isäksi, ei siinä mitään sen kummempaa.
M30
[quote author="Vierailija" time="09.07.2014 klo 12:21"]
[quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 15:39"]
[quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 13:58"] Ei kukaan kymmenvuotias poika haaveile mistään perheestä vaan henkilökohtaisista saavutuksista.
[/quote]Ei pidä paikkaansa. Meillä on tuon ikäinen poika, joka haaveilee erittäin aktiivisesti perheestä ja lapsista. Hän puhuu aiheesta hyvin paljon.
[/quote]
Minun 5-vuotias poikani puhuu myös toisinaan tulevista lapsistaan (miten saa lapsia parhaan ystävänsä kanssa) ja myös tulevista saavutuksistaan (aikoo tällä hetkellä lentäjäksi).
En oikein käsittänyt, mistä ap teki tuon johtopäätöksen, että useimmat miehet eivät aktiivisesti ryhdy hankkimaan/toivomaan lapsia, vaan naiset ovat aloitteellisua aina. Minusta moni mies on jo vastannut, että halusi lapsia, ja osa on vastannut, että eka lapsi tuli yllärinä molemmille (eli se nainenkaan ei ollut suunnitellut lasta).
Varmasti kaikenlaisia tarinoita on, mutta ihmettelen todella millaisia ihmisiä ap tuntee, jos uskoo, että kukaan mies ei aktiivisesti toivo lapsia. Minä en muunlaisia perheitä tunnekaan kuin sellaisia, joissa molemmat ovat halunneet lapsia.
[/quote]
En ole tehnyt mitään johtopäätöksiä, olen vain kysynyt :)
Kiitos näkemyksestäsi.
Ap
Mies vastaa näin, että vain tiesi haluavansa. Lapsen ja isäksi. Sitten halusi toisenkin lapsen, kun rakastaa olla isä ja touhuta lapsen kanssa. Sanoo, että ovat parasta elämän sisältöä hänelle. Ja sitten minun kommenttini, että näyttää sen myös teoin ja sanoin joka päivä, että perhe on ykkönen. Leikkii, sylittelee, lukee kirjaa, harrastaa vanhemman kanssa, hoitaa vauvaa myös yöllä. Parempaa isää en voisi lapsilleni toivoa.
[quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 13:30"]Olisiko lisää näkemyksiä/kokemuksia miehiltä?
Joku närkästyi kun en ollut kertonut itsestäni mitään. Kerron sen verran, että olen vapaaehtoisesti lapseton nainen ja minua kiinnostaa miesten kokemukset isyydestä (kun niitä ei koskaan ole missään) :)
Ap
[/quote]
Juu juu, vaikea uskoa.
Itse en halua lapsia ja yksi syy on ehdottomasti miten kylmästi isäni suhtautui lapsiinsa, ollaan olemassa ihan mutsin ansiosta. Sen vuoksi en halua lisääntyä, koska vaikka pidän lapsista en palavasti halua äidiksi. Lapset kyllä huomaavat jos heidät on hankittu vain kulissiksi.