Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Myönnätkö olevasi rahanahne exääsi kohtaan?

Vierailija
28.06.2014 |

Minulla on miespuolinen kaveri, jolla on kolme exää. Mies kun kertoo esimerkkejä existään, niin he t kuulostavat varsinaisilta rahanahneilta. 

Toinen exä on vuosittain käräjillä ja haluaa lisää elatusapua. Tämä kierre lähtee aina siitä, kun mies lähtee lapsen kanssa etelään, niin exä hermostuu siitä. Miehen tulot kun vaihtelevat vuosittain, niin toisinaan exä voittaa käräjillä, toisinaan häviää. Exä itse siis käy ihan normaalisti normipalkkaisessa työssä.

Toinen exä teki lapsen ilman miehen suostumusta. Ja taas hakee elatusapuja. 

Kolmas  exä jätti miehen, kun tämä teki konkurssin. Heillä ei ollut lapsia. 

Mies siis on yrittäjä ja ollut äärimmäisen hyväpalkkainen. Nyt ei tietenkään ole, mutta näille kahdelle lapselleen ostaa kyllä kaikkea. Tunnen miehen kohtuu hyvin, ja hän on ihan hyvä mies ja hyvä isä. Tiedän näistä existä sen takia paljon, että miehen lapsetkin ovat kertoneet äideistään esimerkkejä. 

Minun korviini nämä kaikki naiset kuulostavat kovin rahanahneilta. Itse en tunne tällaisia. Vetääkö varakkaat miehet tietyn tyyppistä naisainesta, siis rahanahneita puoleensa? Kuulostaako tämä tarina tutulta sinulle?

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
28.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiemmin en ajatellut olevani kovinkaan ahne, mutta nyt olen tilanteessa, jossa mies on eroamassa minusta ilman muuta syytä kuin omat mustasukkaisuusharhaluulonsa. Nyt huomaan itselläni katkeruuden nostavan päätään: meillä ei ole lapsia, mutta olen yli kymmenen vuotta tehnyt paljon työtä miehen kolmen lapsen eteen, alkuvuosina makselin myös miehen ja tämän lasten vaatteita, kun miehellä oli isot elatusmaksut ja vähän käyttörahaa. Nyt tilanne on toinen, miehen palkka on 3,5-kertainen omaani verrattuna ja erittäin hyvä suomalaisittain. Olen hoitanut kodin yli 85-prosenttisesti, suunnitellut ja tehnyt kotiemme remontit ja muutenkin huolehtinut siitä, että miehellä olisi mahdollisimman helppoa vapaa-aikaa, kun hän tulee pitkän päivän jälkeen kotiin. Tämän olen tehnyt siis oman ansiotyöni/opiskeluni päälle, en ole ollut kotiäitinä enkä miehen elätettävänä.

Nyt kun mies on alkanut puhua erosta, olen huomannut, että alan itsekin ajatella raha-asioita eri tavalla. Tuntuu epäoikeudenmukaiselta, että mies on saanut tehdä uraa minun pyyteettömällä avullani eikä minulle jäisi siitä mitään käteen. Jos olisin tehnyt miestä kohtaan jotain väärin, juossut vieraissa tms. tilanne olisi tietysti toinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi yksi