Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hei miehet! Miksi halusit lapsia?

Vierailija
06.07.2014 |

Kerro!

Kommentit (91)

Vierailija
41/91 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

numero 41: Haarmi että olet katkera onnelle. Ehkä sunkin onni joskus muuttuu.

Vierailija
42/91 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikein itsekään tiedä. Varmaan ihan biologiaa. Vaimo tuntui heti sellaiselta, että hänen kanssaan haluan lapsiakin. Nyt niitä on neljä, tämä tuntuu hyvältä määrältä. Elämä lasten kanssa ei ole kyllä pätkääkään sellaista kuin kuvittelin, mutta hyvin onnellinen olen silti. En osaa kuvitella elämää ilman lapsia. Enkä vaimoa. Meillä hyvä näin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/91 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva lukea näitä! 

Lisää miesten näkemyksiä?

Ap

Vierailija
44/91 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emmä mitään halunnu. Tein vaan sillee äh puh äh puh keukeu spruiiits.

Ja sitten se tuli jostain.

Vierailija
45/91 |
07.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
46/91 |
07.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet, täällä voi nyt olla rehellinen :)

Nautitteko lapsiperhe-elämästä? 

Vierailija
47/91 |
07.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.07.2014 klo 12:43"]

[/quote]

En. En yksinkertaisesti jaksaisi sitä. Joka päivä kumminkin pakotan itseni hoitamaan hommat jotenkin sinne päin - en pysty ehkä pakottamaan itseäni tykkäämään siitä, mutta pystyn pakottamaan itseni kiinnostumaan edes vähän.

Vahinkolapsi. Pääasialliset motiivit siihen, että en ole jo häipynyt:

- rakastan äitiänsä ja toivottavasti joskus myös lasta

- haluan säästää (sairasta) äitiä yksinhuoltamiselta, jota hän ei ehkä jaksaisi.

Päivä kerrallaan.

Vierailija
48/91 |
07.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.07.2014 klo 12:48"]

[quote author="Vierailija" time="07.07.2014 klo 12:43"]

[/quote]

En. En yksinkertaisesti jaksaisi sitä. Joka päivä kumminkin pakotan itseni hoitamaan hommat jotenkin sinne päin - en pysty ehkä pakottamaan itseäni tykkäämään siitä, mutta pystyn pakottamaan itseni kiinnostumaan edes vähän.

Vahinkolapsi. Pääasialliset motiivit siihen, että en ole jo häipynyt:

- rakastan äitiänsä ja toivottavasti joskus myös lasta

- haluan säästää (sairasta) äitiä yksinhuoltamiselta, jota hän ei ehkä jaksaisi.

Päivä kerrallaan.

[/quote]

Tsemppiä.

Vierailija
49/91 |
08.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko lisää näkemyksiä/kokemuksia miehiltä? 

Joku närkästyi kun en ollut kertonut itsestäni mitään. Kerron sen verran, että olen vapaaehtoisesti lapseton nainen ja minua kiinnostaa miesten kokemukset isyydestä (kun niitä ei koskaan ole missään) :)

Ap

Vierailija
50/91 |
08.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksiköhän miehet eivät keskustele oma-aloitteisesti lapsen hankinnasta ja lapsiin liittyvistä asioista? Vai olenko väärällä foorumilla? 

Ap

Vierailija
51/91 |
08.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 16:55"]

En ole koskaan halunnut lapsia. Tiedän ennakolta, etten jaksaisi lapsiperhe-elämää, enkä pidä isän roolia mitenkään tärkeänä. Oma elämäni on niin mukavaa, etten ala sitä ehdoin tahdoin huonontamaan. Joidenkin kavereiden touhuja kun katsoo niin ihan tyytyväinen saa olla.

[/quote]

Tää on hyvä, että tiedostaa asian, eikä lähde leikkimään sitten iskää. Tiedän pari samanlaista naista ja eivät kadu päätöstään. Nostan hattua näille tyypeille.

Vierailija
52/91 |
08.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tosiaan kiinnostaa nimenomaan isien mielipiteet. Onko esim. miehillä ollut erilainen mielikuva isyydestä millaiseksi arki on sitten osoittautunut jne. Olisi kiinnostavaa lukea näitä lisää.

Ap

Vierailija
53/91 |
08.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 13:44"]

[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 16:55"]

En ole koskaan halunnut lapsia. Tiedän ennakolta, etten jaksaisi lapsiperhe-elämää, enkä pidä isän roolia mitenkään tärkeänä. Oma elämäni on niin mukavaa, etten ala sitä ehdoin tahdoin huonontamaan. Joidenkin kavereiden touhuja kun katsoo niin ihan tyytyväinen saa olla.

[/quote]

Tää on hyvä, että tiedostaa asian, eikä lähde leikkimään sitten iskää. Tiedän pari samanlaista naista ja eivät kadu päätöstään. Nostan hattua näille tyypeille.

[/quote]

Kiitos. Tuo "isän leikkiminen" on ihan hyvä ilmaus. Leikkimistä ja teeskentelyähän se olisi. Vähän niin kuin koettaisi pakottaa itsensä pitämään purjehtimesta, vaikka ei osaa uida, tulee merisairaaksi ja inhoaa veneiden alkeellisia olosuhteita. Minulla on kyllä paljon parempi itsetuntemus kuin monella. Eipä näitä asioita hirveästi ohjata kelailemaan vaikkapa lapsena. Ei kukaan kymmenvuotias poika haaveile mistään perheestä vaan henkilökohtaisista saavutuksista. Ja sama pätee kyllä moniin aikuisiin miehiinkin.

Vierailija
54/91 |
08.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kolmekymppinen kolmen lapsen isä, joista vanhin on jo 13. Nuorena olen siis tullut isäksi. En suotanaisesti aktiivisesti haaveillut isäksi tulemisesta, mutta en ole sitä koskaan katunut. Haluan ottaa lasten kasvattamisen tosissani ja nautin heidän kanssaan olemisesta. Nyt alkaa jo vanhimmista olla juttu- ja muuta seuraakin. Tämän keskellä olen pystynyt myös opisekelemaan ja luomaan varsin menestyksekkään uran. Lasten saamiseen liittyy omien tarpeiden uudelleen määrittely, mutta silti niistä ei tarvitse luopua. Olen aina halunnut tähdätä kohti unelmia ja nyt kannustan myös lapsiani tähän.

Vierailija
55/91 |
08.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 14:10"]

Olen kolmekymppinen kolmen lapsen isä, joista vanhin on jo 13. Nuorena olen siis tullut isäksi. En suotanaisesti aktiivisesti haaveillut isäksi tulemisesta, mutta en ole sitä koskaan katunut. Haluan ottaa lasten kasvattamisen tosissani ja nautin heidän kanssaan olemisesta. Nyt alkaa jo vanhimmista olla juttu- ja muuta seuraakin. Tämän keskellä olen pystynyt myös opisekelemaan ja luomaan varsin menestyksekkään uran. Lasten saamiseen liittyy omien tarpeiden uudelleen määrittely, mutta silti niistä ei tarvitse luopua. Olen aina halunnut tähdätä kohti unelmia ja nyt kannustan myös lapsiani tähän.

[/quote]

Kiitos kirjoituksestasi. Kuulostat vastuulliselta ja kivalta isältä :)

Ymmärsinkö oikein, ette kuitenkaan ollut aktiivisesti suunnittelemassa raskautta?

Ap

Vierailija
56/91 |
08.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäinen lapsi ei ollut suunniteltu. Joten hyppäsin suoraan syvään päähän ;) Halusin kuitenkin heti alusta asti suhtautua isyyteen tosissani.

Vierailija
57/91 |
08.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En näköjään osaa tätä vastaamista, kun ensimmäistä kertaa kysyin tänne :-)

Vierailija
58/91 |
08.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tosiaan niin, että vastuu siitä päätöksenteosta, tehdäänkö lapsia vai ei, on aina naisella? 

Ap

Vierailija
59/91 |
08.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei taida olla miehiä paikalla vastailemassa. Noh nostan ketjun taas jossain kohtaa :) Hyvää loppupäivää kaikille! 

Ap

Vierailija
60/91 |
08.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 14:24"]

Onko tosiaan niin, että vastuu siitä päätöksenteosta, tehdäänkö lapsia vai ei, on aina naisella? 

Ap

[/quote]

Ei.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kaksi