Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mielipiteitä nimestä Isabella

Vierailija
06.07.2014 |

Mitä mieltä nimestä Isabella? Sukunimi on suomalainen, muttei Virtanen, Möttönen jne eli ei sellainen "perussukunimi".

Kommentit (55)

Vierailija
1/55 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2014 klo 11:32"]Mun mielestä Isabella on tosi ruma nimi, tyttö jonka nimi on Isabella kuulostaa aina nössöltä ja nololta. Jos haluat jotain naurettavia prinsessa nimiä niin ehdotan amorellaa,annabellaa,bellaa, jne

[/quote]No, se on sinun mielipiteesi:) Minusta Isabella on kaunis nimi, sopii kauniille tytölle;)

Vierailija
2/55 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 11:35"]

Mua taas ärsyttää ap:n tapaiset ihmiset, ensin halutaan että muut kehuvat Isabella-nimeä ja sitten itse haukutaan Ellat, Annat ja Mariat. Tosi aikuista.

Ellan äiti

[/quote]

Ellan äiti voisi keskittyä luetun ymmärtämiseen. Ei kukaan ole haukkunut kultapuppelisi nimeä.

Itse pidän sekä Isabella että Ella nimestä. Sori kaikki muut, en hauku lastenne nimiä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/55 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isapellaa Isapellaa tuu ny. Just eilen kuulin uimarannalla ja oli pakko kattoo perään kun kuulosti niin hassulta. Siinä minun mielipiteeni.

Vierailija
4/55 |
26.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
5/55 |
26.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian pitkä etunimeksi ja "hienosteleva" prinsessanimi suomalaiseen sukunimeen. Kas lun ei Leonore tai Victoria.

Vierailija
6/55 |
26.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iisa tai Bella parempia, tosin Bella sopii minusta vain cockerspanielille. Isabella on makuuni liian pehmeä. En laittaisi, ehkä just ja just toiseksi nimeksi.

Vierailija
7/55 |
26.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta Isabella on todella kaunis nimi. Jos sukunimeni ei olisi niin tavallinen suomalainen niin olisin antanut tyttärelleni nimeksi Isabella. Nyt hänestä tulikin Ella. 

Vierailija
8/55 |
26.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 11:34"]

Mikä on Isabellan lempinimi?

[/quote]

Englanninkielisissä maissa Izzy.

Vierailija
9/55 |
26.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka ( varsinkaan vielä lapsi)  jaksaa ja osaa.  lausua tuon nimen kokonaan ? Tulee mieleen vanha saksalainen automerkki ´Borgward Isabella´. Tai Espanjan Ferdinand ja Isabella. Hei! Mikset antaisi tyttärellesi nimeksi Montserrat  (lue: ´montseraa´) tai Conchita (lue :kontshiitta) ,tai Pilar(l:piilar) ? Jos siis haluat että lapsukaisesi erottuu kunnolla...Minusta esim.  Iida tai Iina olisi kyllä meillä parempi ja sopivampi.

Vierailija
10/55 |
26.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hurjan kaunis nimi, mutta entä pelkkä Isabel? :) Minun korvaani se kuulostaa paremmalta. Vaikka sinähän toki sen päätöksen teet.

Vierailija
11/55 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertoo mielestäni vain  vanhempien hienostelusta ja erikoisuudentavoittelusta tuo  tuollainen nimi täällä meidän  kansamme keskuudessa ja meidän kulttuurissamme. Jotkut ulkomaalaiset nimet kyllä käyvät täälläkin mutta tämä ei nyt kuulu niihin . Todennäköisesti kutsuttaisiin  täällä lyhyesti vain  ´Ispeksi´ ´tai ´Ipeksi´  täällä.  Minustakin esim. ´Ljudmila´on kaunis nimi-en kuitenkaan  antanut sitä omalle tyttärelleni,vaikka siitä nimenä pidänkin. Suurinpiirtein samaa asiaa (eli rakkautta, rakastettua  ja rakastavaa naista) tarkoittaa japanilainen ´ Aiko´ omassa kulttuurissaan monen mielestä  mitä kaunein tytönnimi ,mutta  meille helposta ääntämyksestäkään huolimatta ei sopisi tänne yhtään. Sekaantuisi ´aikaan´ tai ´ aikomukseen. ´ Itseasiassa suurin osa japanilaisista tytönnimistä on ja olisivat käytössäkin aivan helppoja meille suomalaisille lausua aivan oman kielemmekin pohjalta  oikein , mutta esim. niiden ´-ko´ pääte  tekee ne kuitenkin käytössä  soveltumattomiksi tänne.

Desirée Mähönen tai Maríe-France Suikkanen olivat vaikutelmaltaan jo ennakkoon vahvasti koomisia-ellei tarkoituksesi sitten ole jo ennakkoon  lukkoonlyödysti kasvattaa tyttäristäsi  nimenomaan ranskalaisia morsiamia !

Jos nyt kuitenkin haluat lapsellesi tuon nimen ,niin eiväthän mitkään kieliseikat estäisi sen ottamista TOISEKSI nimeksi. Nimihän se on ihmisellä paperissa   siinä missä se ensimmäinen nimi. Esim. Anna Isabella tai Maria Isabella  sopisivat  sointuisivat erittäin hyvin yhteen.

Eihän mikään estäisi sinua kahden kesken ollessanne käyttämästä vaikka molempia niistä- tyttäresi sinun olisi kyllä sitten  annettava päättää,pitäisikö hän tuosta käytännöstä ja kunnioitettava hänen tahtoaan sen suhteen.

Vierailija
12/55 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isabel on Espanjassa sama Elizabeth Englannissa. Kuningattaren nimen virallinen espanjannos on Reina Isabel II. I

Vierailija
13/55 |
11.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailman kaunein nimi!:) Se näyttää kirjoitettuna kauniilta, kuulostaa lausuttuna kauniilta ja omaa vielä kauniin merkityksenkin, joten anna ihmeessä;)Lisäksi lempinimet tälle nimelle ovat kauniita, meidän neidin lempinimet ovat yllämainitut Bella ja joskus Isa:3 Olen siis olla hieman puolueellinen;)

Vierailija
14/55 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta Isabella on älyttömän kaunis ja pehmeä nimi, pidän kovasti ko. nimestä:)

Vierailija
15/55 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä Isabella on tosi ruma nimi, tyttö jonka nimi on Isabella kuulostaa aina nössöltä ja nololta. Jos haluat jotain naurettavia prinsessa nimiä niin ehdotan amorellaa,annabellaa,bellaa, jne

Vierailija
16/55 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isabella on kauniin ihmisen nimi. Jos lapsesi on ulkonäöllisesti vaatimaton, on vaikutelma huvittava. Ja kyllä, tiedän, että pikkuvauvan tulevasta ulkonäöstä on vaikea sanoa vielä mitään.

Vierailija
17/55 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan ihana nimi! 

Vierailija
18/55 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2014 klo 22:49"]

Isabella on kauniin ihmisen nimi. Jos lapsesi on ulkonäöllisesti vaatimaton, on vaikutelma huvittava. Ja kyllä, tiedän, että pikkuvauvan tulevasta ulkonäöstä on vaikea sanoa vielä mitään.

[/quote]

Höpö höpö

Vierailija
19/55 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 11:34"]Mikä on Isabellan lempinimi?

[/quote]

Isbe tietysti!!

Vierailija
20/55 |
21.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2014 klo 11:32"]Mun mielestä Isabella on tosi ruma nimi, tyttö jonka nimi on Isabella kuulostaa aina nössöltä ja nololta. Jos haluat jotain naurettavia prinsessa nimiä niin ehdotan amorellaa,annabellaa,bellaa, jne

[/quote]Kuules, sinä senkin aivoton typerys! Ensinnäkin, ISABELLA ON MAAILMAN KAUNEIN NIMI!!! Toiseksi, minun Isabellani on kypsä, fiksu, rohkea, sosiaalinen, omatoiminen, omaa paljon kavereita ja on yleensä ns "johtaja" leikeissä, muttei kuitenkaan mikään pomottaja ja omaa myös herkän puolen ja on ikäistään kypsempi. Ei todellakaan ole nössö tai nolo!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kahdeksan