Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Velanmaksu asiaa. Kokemuksia?

Vierailija
04.03.2024 |

Olen vihdoin saanut itseäni niskasta kiinni ja raskaan elämänvaiheen jälkeen olen päättänyt alkaa lyhentämään velkoja rajusti. Velkaa syntyi vuosien varrella kun tuli avioero ja lapsen vakava sairastuminen. Velkaa oli tammikuussa vielä 9800e, nyt tällähetkellä 7600e. Velka koostuu joustoluotosta, visasta sekä vielä on pari pientä osamaksua. Minimilyhennykset olisivat about 500e mutta nyt maksan kaiken mikä irti lähtee. Tätä vauhtia olisin velaton jo vuoden päästä viimeistään.

Haluaisinkin kuulla kokemuksia miten on sujunut velkojenmaksu silloin kun kaikki raha menee sinne? Kaikki muu budjetoitu niin matalaksi kuin mahdollista, jaksaako sitä? Itse ehkä jaksaisin ihan hyvin, mutta lapset toki kaipaavat välillä jotain huviakin sekä heille toki tarvitsee ostaa kenkiä,  vaatteita ym.

Kaikenlaisia kokemuksia velanmaksusta kuulisin mielelläni.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
04.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liity Facebookissa Velallisten tukiryhmään.

Vierailija
2/10 |
04.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua leimaantua velalliseksi joten siksi haluan pysyä vain anonyymeissä ryhmissä mitä fb ei ole.

-ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
04.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En halua leimaantua velalliseksi joten siksi haluan pysyä vain anonyymeissä ryhmissä mitä fb ei ole.

-ap<<kUNNAT KAUPUNGIT ON ILMANEN VELKANEVOJA! Löydät yhteystiedot netistä.Kertovat myös onko sinulla mahdolisuus sadaa Takuusätiöltä lainaa velkasi verran ? Loppuisi velkojen korot silloin.Eli maksaisivat koko velan pois ja sinä maksat sen takas nille heidän laatimalla suunitelmalla.Mutta korot ovat pois rasiteista.

Vierailija
4/10 |
04.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen maksanut  autolainaa 13000 euroa ja jättänyt elämisen kulut minimiin Sain vuodessa maksettua lainan.

Vierailija
5/10 |
04.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä koe tarvetta esim velkaneuvontaan. Olen ihan kykenevä selvittämään itse velka tilanteeni ja sen miten velat kannattaa vyöryttää. En myöskään usko että saisin takuusäätiöltä mitään lainaa, kun tuloni kuitenkin riittävät velkojen maksuun. Nyt olen pystynyt lyhentämään velkoja noin 1000e/kk tahdilla.

Kokemuksia kaipailen jaksamisesta.

-ap

Vierailija
6/10 |
04.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korot toki ovat tällä hetkellä noin 100e/kk mutta vähenevät kokoajan kun velan määrä pienenee. Veikkaan että kesän jälkeen maksan korkoja enää muutaman kympin kk.

-ap

Vierailija
7/10 |
04.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran nuorena miehenä otin pienen velan moottoripyörää varten ja töitä tehden tienasin rahat velan maksuun.

Vierailija
8/10 |
04.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun joskus nuorena otin asuntolainaa mieheni kanssa päätimme että maksamme lainan mahdollisimman pian pois. Pankki varoitteli että ette pysty maksamaan niin isoja lyhennyksiä kuussa. Maksoimme ja pystyimme suunnitelmassa. Tarkoitti että tein kahta työtä ja mies otti omassa työssään tuplavuoroja, siltikin elimme todella niukasti, ei uusia vaatteita, ei harrastuksia ja vain pakollisiin menoihin varattiin rahaa. Kun vihdoin koitti se päivä että laina saatiin maksettua pois olimme huippuonnelisia. Rankkaa oli, mutta kannatti.

Vierailija
9/10 |
04.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikutat vahvalta ja itsevarmalta, miksetpä pärjäisi?

Vierailija
10/10 |
04.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kävi vuosia sitten niin että kun tulot nousivat rajusti yhdessä vuodessa, niin kokemattomana en älynnyt nostaa samalla veroprosenttia ja sain tosi kovat mätkyt. Maksoin ne niin että palkasta ulosmitattiin ja maksoin niin paljon kuin vain pystyin joka kerta, juuri siksi että mitä nopeammin se on maksettu niin sitä vähemmän maksan korkoa ja muita kuluja. Opetti kantapään kautta seuraamaan palkka-asioita ja aloin myös säästämään joka kuukausi siltä varalta että sattuu jotain äkillisiä menoja tulemaan. Velaksi en osta enkä käytä luottokortteja, en ole koskaan käyttänyt koska älytön korko. Nyt on rahaa säästössä mukava summa, talo ja auto maksettu aikoja sitten ja olen alle 50v. Nuorempana olin joskus välillä tuhlari, nykyään en tarvitse enää mitään kun kaikkea on. Suosittelen että eläkää varojenne mukaan, eikä luottokorteilla ja osamaksulla koska maksatte niistä ostoista korkoja valtavan paljon. Kituutus kannattaa että saat velaksi pois, eihän se koko elämää kestä, ja hienoa että olet kunnostautunut!