Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voisitko seurustella ihmisen kanssa, joka on ammatiltaan siivooja?

Vierailija
03.07.2021 |

Vai tuntisitko liian suurta häpeää hänen ammatistaan?

Kommentit (161)

Vierailija
121/161 |
04.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ihminen ei ole toista parempi, oli ammatti sitten mikä hyvänsä.

Samassa mullassa tullaan kaikki aikanamme makaamaan.

Suurin erottaja on tekeekö työtä vai nostaako tukia.

Vierailija
122/161 |
04.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun paras ystävä on siivooja. Arvostan häntä todella paljon!

Minulla myös ystävä siivooja ja hän on tosi fiksu. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/161 |
04.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En voisi. Isäni on toimitusjohtaja ja äitini lääkäri - hävettäisi hemmetisti tuoda joku moppaaja näytille. Itsekin korkeakoulutettu ja aloitin asiantuntijatason tehtävissä viime vuonna. Sori, ei varmaan se paras vastaus, mutta rehellinen. Toki jos lukioikäisenä on tehnyt jonkun kesän siivoushommia niin ok

TV. 24w, KTM

Minua jotenkin ihan säälittää. Nuoruus ja elämänkokemattomuus huutaa oikein. Olen itsekin yliopiston käynyt.

Se "toimitusjohtaja" voi olla vaikka yhden hengen konkurssifirmasta.

Vierailija
124/161 |
04.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ihminen ei ole toista parempi, oli ammatti sitten mikä hyvänsä.

Samassa mullassa tullaan kaikki aikanamme makaamaan.

Suurin erottaja on tekeekö työtä vai nostaako tukia.

Tukien nostajissakin on eroja. Osa nostelee tukia kun ei ole muita vaihtoehtoja ja osa ei edes etsi muita vaihtoehtoja. 

Vierailija
125/161 |
04.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai voisin ja olen niin tehnytkin

Vierailija
126/161 |
04.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haluan kuulla mielipiteitä nyt siihen liittyen miksi on hävettävää että on ammatiltaan siivooja/laitoshuoltaja? Mikä siitä tekee niin nolon? Matala palkka? Likainen työ?

Aivoton työ, jota voi tehdä lähes olemattomalla koulutuksella. Palkalla ei ole merkitystä.

Harva työ on niin vaativa ettei sitä voisi enemmistö oppia.

Vierailija
127/161 |
04.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä takia tyytyisin johonkin luuseriin? N27

Miksi miehen status määrittelee sen kuka on luuseri?

Vierailija
128/161 |
04.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi täällä on aina tätä naurettavaa siivoojien dissausta? Minäkin olen ollut siivooja, nykyään laiskassa toimistotyössä hienolla tittelillä. Ihan sama ihminen olen yhä, siivoojana käytin jopa enemmän aivojani, nyt kivempi palkka.

Et ole sama ihminen. Samassa lauseessa, jossa kerroit tuon, totesit, että käytit siivoojana enemmän aivojasi. Ammatti määrittelee paljon sitä, miten ihminen kokee elämänsä. Liikunta on tärkeää ihmisen hyvinvoinnille, joten melkein väittäisin, että siivous on yksilölle edullisempaa kuin toimistotyö paitsi silloin, jos yksilön hyvinvointi muodostuu pitkälti siitä, mitä muut hänen ammatistaan ajattelevat.

Siivous voi muuten olla aika hyväksikin luovuudelle. Monet historian nerot harrastivat usein pitkiä kävelyitä, koska silloin sai hyviä ideoita. Toki siivous on kyllä eri juttu, kun siinä aivot eivät pääse vapaalle samalla tavalla kuin kävelyssä, joten nyt en tiedä miksi edes tämän kirjoitin. Ehkä tämä jossain herättää jonkun positiivisen idean, joten jätän nyt tämänkin kappaleen tähän.

Vierailija
129/161 |
04.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myös aika iso ero tyypillisen pomon ja duunarin välillä: Pomolla on yleensä varsin hyvä käsitys siitä, mitä duunari tekee, mutta duunarilla ei ole hajuakaan siitä, mitä se pomo tekee.

Nyt pärähti huutikset. Pomot tulevat suoraan amk:n ja yliopiston penkiltä kertomaan lättäpyllyisen "hyvän käsityksensä" duunarin töistä!

Vierailija
130/161 |
04.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluan kuulla mielipiteitä nyt siihen liittyen miksi on hävettävää että on ammatiltaan siivooja/laitoshuoltaja? Mikä siitä tekee niin nolon? Matala palkka? Likainen työ?

Se ettei ole opiskellut hiki hatussa saadakseen paremman yhteiskunnallisen aseman länsimaisesta perspektiivistä katsottuna. Kaikkien pitää pyrkiä korkeaan statukseen, muutoin ei ole mitään.

Vierailija
131/161 |
04.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen luovalla alalla ja mieluiten haluaisin kumppanin, jolla on intohimo samankaltaiseen työhön kuin minulla. En usko, että minulla olisi siivoojan kanssa paljoa yhteistä. Ihan yhtälailla en usko, että minulla olisi tarpeeksi yhteistä esim. pörssimeklarin kanssa. 

Vierailija
132/161 |
04.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En voisi. Isäni on toimitusjohtaja ja äitini lääkäri - hävettäisi hemmetisti tuoda joku moppaaja näytille. Itsekin korkeakoulutettu ja aloitin asiantuntijatason tehtävissä viime vuonna. Sori, ei varmaan se paras vastaus, mutta rehellinen. Toki jos lukioikäisenä on tehnyt jonkun kesän siivoushommia niin ok

TV. 24w, KTM

Sama täällä. Siivous on vähän semmonen välivuosiduuni ja jos sitä haluaa "isona" tehdä, on nainen sopivampi jollekulle toiselle.

Siivooja nainenkin voi antaa seksiä ja synnyttää sinulle lapsia.

Vierailija
133/161 |
04.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myös aika iso ero tyypillisen pomon ja duunarin välillä: Pomolla on yleensä varsin hyvä käsitys siitä, mitä duunari tekee, mutta duunarilla ei ole hajuakaan siitä, mitä se pomo tekee.

Nyt pärähti huutikset. Pomot tulevat suoraan amk:n ja yliopiston penkiltä kertomaan lättäpyllyisen "hyvän käsityksensä" duunarin töistä!

M.O.T.

Vierailija
134/161 |
04.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisi, kerran tapailin yhtä pari kertaa. Elintason suhteen meillä ei ollut käytännössä eroa. Oma palkkani oli vain jotain 1,50€ parempi. Pidin tuosta naisesta ja ei meillä ollut älykkyydenkään suhteen eroa. Taiteellisesti nainen oli paljon lahjakkaampi. Hän oli vain sattuman oikusta päätynyt siivoojaksi kuten itse omiin töihini. Siitä ei tullut mitään muista syistä.

Vierailija
135/161 |
04.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivoojan työtä tehneenä olen oppinut kunnioittamaan hyviä siivoojia paljon enemmän kuin useimpia muita ihmisiä. Eli kyllä voisin mennä.

Vierailija
136/161 |
04.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annakun minä kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

TV. 24w, KTM

Voi saatana meitä ihmisiä. Tuo oli kyllä ihan liikaa. Toivon ettei kukaan siivooja huoli kaltaistasi.

On se kyllä säälittävää kun näkee nuoren näti naisen laitoshuoltajan. Nätti tyttö on valinnut urakseen vessanpönttöjen pesun ja lattioiden kiillotuksen.

Vierailija
137/161 |
04.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai voisin, miksi ihmeessä en? Ei ammatti ihmistä pahenna, kunhan on rehellistä työtä.

Omituinen kysymys.

Vierailija
138/161 |
04.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Annakun minä kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

TV. 24w, KTM

Voi saatana meitä ihmisiä. Tuo oli kyllä ihan liikaa. Toivon ettei kukaan siivooja huoli kaltaistasi.

On se kyllä säälittävää kun näkee nuoren näti naisen laitoshuoltajan. Nätti tyttö on valinnut urakseen vessanpönttöjen pesun ja lattioiden kiillotuksen.

Sinusta olisi ok, että vessoja ei koskaan siivota eikä lattioita hoideta?

Vierailija
139/161 |
04.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisi, kerran tapailin yhtä pari kertaa. Elintason suhteen meillä ei ollut käytännössä eroa. Oma palkkani oli vain jotain 1,50€ parempi. Pidin tuosta naisesta ja ei meillä ollut älykkyydenkään suhteen eroa. Taiteellisesti nainen oli paljon lahjakkaampi. Hän oli vain sattuman oikusta päätynyt siivoojaksi kuten itse omiin töihini. Siitä ei tullut mitään muista syistä.

Minulle on tärkeää, että ihminen ei valitse uraansa sattuman oikusta vaan pyrkii tekemään työtä johon hänellä on intohimo. Toki ymmärrän jos väliaikaisesti ihminen joutuu tekemään työtä, josta ei nauti elättääkseen itsensä, mutta kyllä minä haluan sellaisen kumppanin, joka myös yrittää aktiivisesti tehdä niistä unelmistaan totta, eikä jumita loppuelämäänsä työssä, johon on vain jotenkin ajautunut, mutta jota kohtaan ei ole minkäänlaista intohimoa.

Vierailija
140/161 |
04.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Annakun minä kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

TV. 24w, KTM

Sinusta olisi ok, että vessoja ei koskaan siivota eikä lattioita hoideta?

Siihen työhön voisi pakottaa karenssin uhalla vähän vanhemmat pitkäaikaistyöttömät elämän koululaiset.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi viisi