Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Velana elämä on kyllä paljon rikkaampaa

Vierailija
05.07.2014 |

Nytkin saan rauhassa nauttia kesäpäivästä terassilla ja nauttia sangriaa ilman kakaroiden  kitinää.

Kommentit (205)

Vierailija
61/205 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika ikävää, jos ei voi lukea Harry Pottereita tai juoda kahvia Disney-mukista siksi, että perheessä ei ole lapsia...

Vierailija
62/205 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä rikkaampaa pikku huuruissa, jep jep.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/205 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 15:45"]

[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 15:42"]

[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 15:39"]

[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 15:32"]

[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 15:16"]

Olen aina ihmetellyt tätä, miten lapselliset sanovat lapsettomille että et voi ymmärtää sitä ja tätä jos et hanki lapsia, et voi tietää tykkäätkö siitä jne. Mutta kun asia ei ole noin yksinkertainen. Kyllä totta helvetissä voi. Ei ole samanlaista olla lapseton 20-vuotiaana, kuin vela 60-vuotiaana. Ei ole samanlaista elää elämänsä ajatellen että lapsia tulee sitten joskus, kuin että niitä ei tule koskaan.

Ja nyt tulee iso pommi: minulla on lapsia, olin vela 38-vuotiaaksi kun sattui vahinko ja sain kaksoset. Ja uskokaa tai älkää: minä tiesin täsmälleen miltä tämä tuntuu kun olin lapseton. Ei rakkauden määrä ole hämmästyttänyt minua, sehän on vain eläimellistä suojeluvaistoa ja koska tunnen itseni, tiesin jo velana miltä tämä tuntuisi. Heh, vielä isompi pommi: tunsin lapsena tätä saman vahvuista rakkautta koiraani, samanlaista suojelusvaistoa, lempeyttä, pelkoa ja rakkautta. En ole saanut elämääni uutta syvyyttä enkä katsele lapsiani iltaisin kyynel silmissä onnesta soikeana. Tuntuu naurettavalta mitä jotkut lapselliset yrittävät täällä vakuutella, varsinkin kun minä nyt sitten olen tämä takinkääntäjä jolla on kokemusta "molemmista puolista". Vaikka oikeasti ei ole, minulla on kokemusta vain 35-vuotiaaksi saakka velana olemisesta, joka todella oli onnellista. Olen minä nytkin ihan onnellinen, mutta uskon että olisin onnellisempi ilman lapsiani, jotka täyttävät nyt ensi kuussa 2 vuotta. Minua ei oltu luotu äidiksi ja tiesin sen, mutta minusta ei ollut tekemään aborttia.

Minä tiesin miltä tämä tulee tuntumaan. 

[/quote]

Et ole kuitenkaan tullut ajatelleeksi sitä, että muut voivat ihan oikeasti tuntea sitä rakkautta, saada elämäänsä syvyyttä ja katsella lapsiaan niiden mentyä nukkumaan?

[/quote]

Minä en ole se, jolle kysymys on osoitettu, mutta sillä perusteella että itse kuuluu kyseiseen joukkoon, on todella huono lähetä suosittelemaan lapsia haluamatonta niitä hankkimaan. Vaikka minä tuntisin sitä ja tätä siinä ja tuossa tilanteessa, se ei tarkoita että sinä, naapurin lissu ja työkaverin siskokin niin tekisivät. Tätä lapselliset eivät tunnu tajuavan sitten millään, vaan koska MINÄ tunsin niin vaikka ensin ajattelin noin niin kyllä kaikki muutkin, että ei kun lisääntymään vaan koska MINÄKIN.

[/quote]

Väittäisin, että ihmiset keskimäärin tuntevat positiivisia tunteita lapsiaan kohtaan ja kokevat lasten hankkimisen mielekkääksi. Jos nyt yleisesti keskustellaan siitä, millaista se lasten hankkiminen on, voi varmaan niitä positiivisiakin asioita tuoda esille. 

Mä en muuten suositellut viestissäni lasten hankkimista yhtään kellekään, joten en oikein ymmärrä, miksi osoitit viestini juuri minulle.

[/quote]

Ehkä vapaaehtoista lapsettomuutta käsittelevässä topikissa positiiviset tunteet lastenhankintaa kohtaan ja lastenhankinnan mielekkyys eivät ole se homman idea......

[/quote]

Oletko siis sitä mieltä, että jos avaus käsittelee vapaaehtoista lapsettomuutta, siihen saa kirjoittaa vain mielipiteitä, joissa lastenhankinnasta puhutaan vain negatiiviseen sävyyn? Onko mielestäsi oletusarvoista, että vapaaehtoisesti lapseton suhtautuu toistenkin lastenhankintaan kielteisesti?

Vierailija
64/205 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 15:47"]

Aika ikävää, jos ei voi lukea Harry Pottereita tai juoda kahvia Disney-mukista siksi, että perheessä ei ole lapsia...

[/quote]

Kuule, se ei nyt käy. Sun pitää lukea vain moderneja klassikoita ja juoda kahvisi italialaisesti design-marmorimukista.

Vierailija
65/205 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rikkaampaa aivan varmasti, kun kaikki rahat voi käyttää vain omaan itseen.

Vierailija
66/205 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistäs tiedät? Eipä sinulla taida olla omakohtaista vertailukohtaa...mullapa on. Olin kerran lapseton ja nyt on lapsiakin. En vaihtaisi takaisin.

Vierailija
67/205 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oisin miekin mieluummin jossain terassilla/kesäjuhlissa kun lapsen kanssa kotona. Olen vahingossa lapsellinen.

Vierailija
68/205 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 15:43"]

[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 15:20"]

On muuten käsittämätöntä, miten raivostuttavaa lapsellisten mielestä on se, että joku ei lapsia halua eikä hanki. Suorastaan pakkomielteinen on tarve todistella, kuinka monet sanovat etteivät lapsia tee ja tekevät kuitenkin ja samalla kielletään kokonaan se, että on olemassa paljon ihmisiä, jotka sanovat etteivät tee lapsia eivätkä myöskään tee. Miten se, että joku ei tee lapsia, on teiltä pois? Uhkaako se jotenkin teidän käsitystänne jostakin? Vai onko kyse vain siitä, että kaikilla olisi oltava jostakin ihmeellisestä tasapäistämispakosta johtuen samanlaista. Nimittäin kun kuuntelee esim. työpaikalla lapsiperheellisten jatkuvaa narinaa, ei se niin auvoiselta kuulosta kuin täällä selitetään, pelkkää märinää ja siinä ohessa katkeraa kiukuttelua siitä, kuinka naapurin lapseton parikuntakin taas on vaihtanut uudet autot, taloakin remppaavat ja ruskettuneina tulivat parin viikon kaukomatkalta mutta helppoa se on lomailla vähän väliä kun ei ole lapsia. No ihan oma valinta, ei niitä kukaan ole pakottanut tekemään, joten naurettavaa ruikuttaa ja olla kateellinen toisille siitä, että he eivät ole tehneet samoin kuin itse. Ja tästähän koko velauden vastustamisessa on kysekin - jonkinlainen kaikille sama ankeus-ajattelu.

[/quote]

Ketään ei tietääkseni liikuta tekeekö joku lapsia vai ei, mutta nimenomaan on säälittävää ja rasittavaa se pakkomielteinen julistaminen vela-uskonnon ympärillä.

[/quote]

Yhtä vähän ketään kiinnostaa kuulla, mitä se pirjopetteri sanoi tänään voi että sentään hihihi, katsella jotakin valokuvia pirjopetterin syntymäpäiviltä kun on kahvitauolla tai kuunnella kiukuttelua kun ei halua syödä samaisilta syntymäpäiviltä ylijäänyttä kakkua joka on täynnä sormenjälkiä "kun lapset halusi syödä kermavaahtoa".

Ei takuulla kiinnosta ketään velojen julistamiset, mutta ei juuri ketään ainakaan työpaikalla kiinnosta ne loputtomat lapset sitä lapset tätä-jorinat. Ihmiset nyt vaan on niin kohteliaita, että harva sanoo suoraan joten sitten vaan teeskennellään kiinnostunutta ja hymyillään sopivissa kohdissa vaikka ajatellaan aivan muuta eikä edes kuunnella.

Sellainen asia nimittääin pätee kaikkeen (niin lapsellisiin, veloihin kuin mihin tahansa muuhunkin); omat asiat eivät ole muiden mielestä läheskään niin kiinnostavia ja hienoja kuin niistä kertovat kuvittelevat. Yhtä typerää kuin on kuunnella jonkun velan vouhotusta velaudestaan on kuunnella jonkun mamman vouhotusta lapsistaan, samanlaisia ne on kaikilla muillakin ja erityisiä vain omille vanhemmilleen.

Vierailija
69/205 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 15:53"]

On muuten käsittämätöntä, miten raivostuttavaa lapsellisten mielestä on se, että joku ei lapsia halua eikä hanki. Suorastaan pakkomielteinen on tarve todistella, kuinka monet sanovat etteivät lapsia tee ja tekevät kuitenkin ja samalla kielletään kokonaan se, että on olemassa paljon ihmisiä, jotka sanovat etteivät tee lapsia eivätkä myöskään tee. Miten se, että joku ei tee lapsia, on teiltä pois? Uhkaako se jotenkin teidän käsitystänne jostakin? Vai onko kyse vain siitä, että kaikilla olisi oltava jostakin ihmeellisestä tasapäistämispakosta johtuen samanlaista. Nimittäin kun kuuntelee esim. työpaikalla lapsiperheellisten jatkuvaa narinaa, ei se niin auvoiselta kuulosta kuin täällä selitetään, pelkkää märinää ja siinä ohessa katkeraa kiukuttelua siitä, kuinka naapurin lapseton parikuntakin taas on vaihtanut uudet autot, taloakin remppaavat ja ruskettuneina tulivat parin viikon kaukomatkalta mutta helppoa se on lomailla vähän väliä kun ei ole lapsia. No ihan oma valinta, ei niitä kukaan ole pakottanut tekemään, joten naurettavaa ruikuttaa ja olla kateellinen toisille siitä, että he eivät ole tehneet samoin kuin itse. Ja tästähän koko velauden vastustamisessa on kysekin - jonkinlainen kaikille sama ankeus-ajattelu.

[/quote]

Ketään ei tietääkseni liikuta tekeekö joku lapsia vai ei, mutta nimenomaan on säälittävää ja rasittavaa se pakkomielteinen julistaminen vela-uskonnon ympärillä.

[/quote]

Yhtä vähän ketään kiinnostaa kuulla, mitä se pirjopetteri sanoi tänään voi että sentään hihihi, katsella jotakin valokuvia pirjopetterin syntymäpäiviltä kun on kahvitauolla tai kuunnella kiukuttelua kun ei halua syödä samaisilta syntymäpäiviltä ylijäänyttä kakkua joka on täynnä sormenjälkiä "kun lapset halusi syödä kermavaahtoa".

Ei takuulla kiinnosta ketään velojen julistamiset, mutta ei juuri ketään ainakaan työpaikalla kiinnosta ne loputtomat lapset sitä lapset tätä-jorinat. Ihmiset nyt vaan on niin kohteliaita, että harva sanoo suoraan joten sitten vaan teeskennellään kiinnostunutta ja hymyillään sopivissa kohdissa vaikka ajatellaan aivan muuta eikä edes kuunnella.

Sellainen asia nimittääin pätee kaikkeen (niin lapsellisiin, veloihin kuin mihin tahansa muuhunkin); omat asiat eivät ole muiden mielestä läheskään niin kiinnostavia ja hienoja kuin niistä kertovat kuvittelevat. Yhtä typerää kuin on kuunnella jonkun velan vouhotusta velaudestaan on kuunnella jonkun mamman vouhotusta lapsistaan, samanlaisia ne on kaikilla muillakin ja erityisiä vain omille vanhemmilleen.

[/quote]

Puhu vain omasta puolestasi. Mua kyllä kiinnostaa puhua tuttujeni kanssa kaikenlaisista heidän elämäänsä liittyvistä seikoista, oli sitten kyseessä lapset tai joku muu osa-alue. Ymmärrän, jos sua ei kiinnosta, mutta älä kuitenkaan kirjoita siihen sävyyn, niin kuin sun ajatuksesi olisi joku yleinen totuus.

Vierailija
70/205 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitus on vähän provosoiva, mutta olen kyllä samaa mieltä sen kanssa. Elämäni on kyllä paljon parempaa näin lapsettomana kuin se olisi, jos olisin vanhempi. Tätä on kyllä joidenkin vanhempien täysin mahdotonta käsittää.

Vierailija
71/205 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ollut työpaikalla, jonne eräs lapsistaan alituisesti jankuttava työkaveri roudasi läsähtäneen kakun juurikin lasten juhlista. Se ei ollut edes kokonainen vaan juurikin sellainen sorkittu kakunjämä. Kun sitä en suostunut ottamaan, alkoi työkaveri nillittää että syönhän muutenkin kakkua jos vaikka edustajat tuovat. Ei oikein tajunnut, että edustajat harvemmin tuovat mitään roskiksesta kaivetun näköistä kakkua, jota on sorkittu ties missä olleilla käsillä että pikkasen eri asia. Mikä oli koko kakun tuomisen idea; ei kokonainen ja epäsiisti. Ajatteliko hän, että kakku on jotenkin tosi ihqu, koska se on sorkittu? En kehtaisi mitään jätöksiä itse viedä työpaikalle tarjottavaksi, että sikäli ihmettelin.

Vierailija
72/205 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 15:59"]

Minä olen ollut työpaikalla, jonne eräs lapsistaan alituisesti jankuttava työkaveri roudasi läsähtäneen kakun juurikin lasten juhlista. Se ei ollut edes kokonainen vaan juurikin sellainen sorkittu kakunjämä. Kun sitä en suostunut ottamaan, alkoi työkaveri nillittää että syönhän muutenkin kakkua jos vaikka edustajat tuovat. Ei oikein tajunnut, että edustajat harvemmin tuovat mitään roskiksesta kaivetun näköistä kakkua, jota on sorkittu ties missä olleilla käsillä että pikkasen eri asia. Mikä oli koko kakun tuomisen idea; ei kokonainen ja epäsiisti. Ajatteliko hän, että kakku on jotenkin tosi ihqu, koska se on sorkittu? En kehtaisi mitään jätöksiä itse viedä työpaikalle tarjottavaksi, että sikäli ihmettelin.

[/quote]

On ne lapsiperheelliset sikoja. Onneksi kaikki velat on ihania. Pus kaikille veloille :)

Vierailija
73/205 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Sellainen asia nimittääin pätee kaikkeen (niin lapsellisiin, veloihin kuin mihin tahansa muuhunkin); omat asiat eivät ole muiden mielestä läheskään niin kiinnostavia ja hienoja kuin niistä kertovat kuvittelevat."

Tämä pitää paikkansa ja pätee myös kesämökkeihin, autoihin, taloremppoihin, miniöihin, vävyihin, työpaikkoihin. Kiva jos on itse tyytyväinen ja jopa ylpeä, mutta joskus kyllä menee joillakin yli kehuminen kohteeseen nähden :D

Vierailija
74/205 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.07.2014 klo 18:06"]

Aloitus on vähän provosoiva, mutta olen kyllä samaa mieltä sen kanssa. Elämäni on kyllä paljon parempaa näin lapsettomana kuin se olisi, jos olisin vanhempi. Tätä on kyllä joidenkin vanhempien täysin mahdotonta käsittää.

[/quote]

Ei, vaan me nimenomaan käsitämme-on meilläkin vanhemmilla ollut aika tarasseineen ja vapainen hetkineen, jolloin lapsia ei ollut vielä.

Mikä sopii kellekin: jos kerran olette varmoja että tuolla tavalla elämänne on rikkainta vanhukseksi asti, se on jokaisen oma valinta.

Mutta etet voi sanoa, että elämä on parempaa kuin lapsellisena: Siitä teillä lapsettomilla taas ei voi olla käsitystäkään. Pikkuhetket jonkun toisen perhe-elämää katselleena ja kauhuhetket marketilla väsyneinen lapsineen eivät kerro kuin pienen, ohikiiitävän osan siitä mitä vanhemmuus kaikkinensa on.

Vierailija
75/205 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 15:53"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Kahvipöydässä jutellaan asioista laidasta laitaan joten pirjopetterin kermanvispaus on ihan yhtä validi aihe kuin velalomalaisen compostelakävely tai hotjoogaopettajan vaihtuminen.

Vierailija
76/205 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 16:01"]

[/quote]

On ne lapsiperheelliset sikoja. Onneksi kaikki velat on ihania. Pus kaikille veloille :)

[/quote]

Onhan tuollainen nyt aika tökeröä. Vielä tökerömpää on näyttää naamaa, jos ei kaikille kelpaa. Tuo kuuluu samaan sarjaan kuin ne  jotka antavat lastensa järsiä kahvipöydän tarjottavia, laittavat ne takaisin tarjolle ja olettavat vieraiden ottavan ja kun eivät ota, ollaan lyhytsanaisia ja kiukkuisia. Oikeesti nyt, ajatelkaa ihan itse jos tuollainen on muka ok.

Vierailija
77/205 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä että olet tyytyväinen valintaasi :)

Toivottavasti et vanhempanakaan tule katumapäälle.

Ei kaikkien tarvitse hankkia lapsia mutta itse en varmasti olisi onnellisempi ilman noita seitsemää ihanuutta.

Vierailija
78/205 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 16:10"]

[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 16:01"]

[/quote]

[/quote]

Onhan tuollainen nyt aika tökeröä. Vielä tökerömpää on näyttää naamaa, jos ei kaikille kelpaa. Tuo kuuluu samaan sarjaan kuin ne  jotka antavat lastensa järsiä kahvipöydän tarjottavia, laittavat ne takaisin tarjolle ja olettavat vieraiden ottavan ja kun eivät ota, ollaan lyhytsanaisia ja kiukkuisia. Oikeesti nyt, ajatelkaa ihan itse jos tuollainen on muka ok.

[/quote]

Yritin viestilläni kritisoida sitä, miten jonkun yksittäisen työkaverin edesottamukset ikään kuin edustavat tässä kaikkai lapsiperheellisiä.

Vierailija
79/205 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 15:36"]

[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 15:08"]

[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 14:57"]

[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 14:53"]

[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 14:29"]

[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 14:24"]

[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 14:18"]

[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 14:09"]

Onko pakko suorittaa niin kamalasti aina? 

[/quote]

Väitöskirjani oli ehkä huono, mutta ainakin statukseni on nyt korkeampi kuin sinun.

113

[/quote]

Älä esiinny toisten identiteeteillä, t: se oikea kirjoittaja

[/quote]

Kommentoin vain puolestasi. Oikeinhan se meni, eikö vain?

[/quote]

Arvosana oli kyllä hyvä, joten huonoksi ei kirjaa voi sanoa, mutta homman pointtihan ei ollut tässä. Te ihmiset ette ilmeisesti osaa päättää, että onko lasten kanssa perhevapailla olla pelkkää löysäilyä vai niin hirveää täyspäiväistä tuskatyötä, että sitä pitää välttää kuin ruttoa. Täällä kun oletetaan, että "pois töistä" perhevapailla tarkoittaa sitä, että aikaahan on rutosti rikkaaseen elämään. Ja silti ne lapset rajoittavat ihan kauheasti, että mitään en pysty tekemään 20 vuoteen? Kumpiko tässä nyt on kyseessä. Väitöksen mainitsin, koska jos jonkun mielestä olen lorvinut runsaan vapaa-ajan kanssa kotona _pois työelämästä_ niin käytännössä olen kyllä tehnyt töitä lasten ohella. Joillekin nimittäin väitöskirjan tekemisestä maksetaan ihan kuukausipalkkaa. Mutta keskimäärinhän perhevapailla ei tehdä töitä vaan ollaan lasten kanssa. Kateusko nostaa päätään täällä kun perheen kanssa on aikaa viettää hyvää elämää...?

[/quote]

Linkki väikkäriin? Tai kerro nyt edes ala ja yliopisto. Kirjoitat nimittäin niin surkeasti, että epäilyttää tarinasi todenmukaisuus.

[/quote]

Kirjoitan samalla kun teen muuta, joten vääriä sijamuotoja ja muita virheitä hyppii sekaan. (Puhuin esimerkiksi puhelimessa äsken kesken kirjoittamisen.) Oikeakielisyys ei ole ollut koskaan ongelmani muutoin. Meinaatko, että laittaisin linkin väikkäriini ja kertoisin henkilöllisyyteni? En todellakaan aio kertoa väitöksestäni edes tiedekuntatasolla, joten ei kannata turhaan istua googlen ääressä selvittelemässä kuka voisin olla. Voit tietysti itse esittäytyä, jos katsot keskustelun sitä vaativan.

[/quote]

Ei tässä sijamuodoista ole kyse, vaan siitä, että tekstisi on käsittämätöntä sekavaa makkaraa, josta ei saa mitään tolkkua. Väitellyt ihminen mitä todennäköisimmin osaisi jäsentää ajatuksensa ja vaikka unissaan muotoilla edes jokseenkin ymmärrettävän tuotoksen. Tästä syystä en usko tarinaasi.

[/quote]

Tällainen kirjoitustyylini vain sattuu olemaan. Sattuneesta syystä en AV-foorumille kirjoittaessani käytä aikaa tekstin editointiin. Tieteellisiä kirjoituksia muokkaan tietenkin hyvinkin pedantisti ja kieliasusta olen aina saanut hyvää palautetta. Onneksi se ei minun elämääni tai työhöni vaikuta mitenkään, jos sinä et usko mitä minä täällä kirjoitan.

Vierailija
80/205 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 15:32"]

[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 15:16"]

Olen aina ihmetellyt tätä, miten lapselliset sanovat lapsettomille että et voi ymmärtää sitä ja tätä jos et hanki lapsia, et voi tietää tykkäätkö siitä jne. Mutta kun asia ei ole noin yksinkertainen. Kyllä totta helvetissä voi. Ei ole samanlaista olla lapseton 20-vuotiaana, kuin vela 60-vuotiaana. Ei ole samanlaista elää elämänsä ajatellen että lapsia tulee sitten joskus, kuin että niitä ei tule koskaan.

Ja nyt tulee iso pommi: minulla on lapsia, olin vela 38-vuotiaaksi kun sattui vahinko ja sain kaksoset. Ja uskokaa tai älkää: minä tiesin täsmälleen miltä tämä tuntuu kun olin lapseton. Ei rakkauden määrä ole hämmästyttänyt minua, sehän on vain eläimellistä suojeluvaistoa ja koska tunnen itseni, tiesin jo velana miltä tämä tuntuisi. Heh, vielä isompi pommi: tunsin lapsena tätä saman vahvuista rakkautta koiraani, samanlaista suojelusvaistoa, lempeyttä, pelkoa ja rakkautta. En ole saanut elämääni uutta syvyyttä enkä katsele lapsiani iltaisin kyynel silmissä onnesta soikeana. Tuntuu naurettavalta mitä jotkut lapselliset yrittävät täällä vakuutella, varsinkin kun minä nyt sitten olen tämä takinkääntäjä jolla on kokemusta "molemmista puolista". Vaikka oikeasti ei ole, minulla on kokemusta vain 35-vuotiaaksi saakka velana olemisesta, joka todella oli onnellista. Olen minä nytkin ihan onnellinen, mutta uskon että olisin onnellisempi ilman lapsiani, jotka täyttävät nyt ensi kuussa 2 vuotta. Minua ei oltu luotu äidiksi ja tiesin sen, mutta minusta ei ollut tekemään aborttia.

Minä tiesin miltä tämä tulee tuntumaan. 

[/quote]

Et ole kuitenkaan tullut ajatelleeksi sitä, että muut voivat ihan oikeasti tuntea sitä rakkautta, saada elämäänsä syvyyttä ja katsella lapsiaan niiden mentyä nukkumaan?

[/quote]

Kaksosten kanssa on aika rankkaa kun ovat pieniä, joten nyt tosiaan voi tuntua siltä, että äitiys ei ole sinua varten. Olet väsynyt ja lapset ovat raskaassa iässä. Pari vuoden kuluttua saatat olla ihan eri mieltä. Monet tuntevat noin joskus, kun lapset ovat pieniä. Väsymys puhuu. Avioerojakin on alle 2-vuotiaiden vanhemmilla paljon, kun väsyneenä se puolisokin alkaa inhottaa. Kohta helpottaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi yksi