Velana elämä on kyllä paljon rikkaampaa
Nytkin saan rauhassa nauttia kesäpäivästä terassilla ja nauttia sangriaa ilman kakaroiden kitinää.
Kommentit (205)
[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 16:50"]
[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 16:44"]
Ei onnellisuuden määrä tule siitä keitä ympärillä on, se tulee ihmisen sisältä.
Onnellisen tuskin tarvitsee onneaan muille vakuutella jossain palstoilla.
[/quote]
Mä oon kyllä vähän eri mieltä tästä asiasta. Sitä mieltä kyllä olen, että on vaikeaa olla onnellinen hyvissäkin puitteissa, jos on sisäisesti onneton, mutta kyllä mä tuntisin itseni onnettomaksi ilman läheisiäni.
[/quote]
Mutta ne oman onnensa puitteet ihminen luo paljolti itse. Ja vapaaehttisesti lapseton, itse lapsettomuuden valinnut, tokko on sisäisesti onneton ainakaan lapsettomuuden suhteen (jonka on siis itse valinnut).
En nyt tiedä, onko syytä sääliä ketään joka elää elämäänsä sen mukaan kuin itse haluaa. Ei täällä kukaan voi elää naapurin, äitinsä tai kenenkään muunkaan elämää vaan ihan omaansa, joten on syytä järjestää se niiltä osin kuin itse voi, mieleisekseen. Se vasta säälittävää on, jos alkaa vaikkapa lapsia tehdä siksi, että haluaa miellyttää miestään, äitiään tai yleistä mielipidettä vaikka se ei ole sitä, mitä itse haluaa.
[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 16:48"]
[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 16:37"]
[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 16:29"]
[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 16:08"] [quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 15:53"]
[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 15:43"]
[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 15:20"]
On muuten käsittämätöntä, miten raivostuttavaa lapsellisten mielestä on se, että joku ei lapsia halua eikä hanki. Suorastaan pakkomielteinen on tarve todistella, kuinka monet sanovat etteivät lapsia tee ja tekevät kuitenkin ja samalla kielletään kokonaan se, että on olemassa paljon ihmisiä, jotka sanovat etteivät tee lapsia eivätkä myöskään tee. Miten se, että joku ei tee lapsia, on teiltä pois? Uhkaako se jotenkin teidän käsitystänne jostakin? Vai onko kyse vain siitä, että kaikilla olisi oltava jostakin ihmeellisestä tasapäistämispakosta johtuen samanlaista. Nimittäin kun kuuntelee esim. työpaikalla lapsiperheellisten jatkuvaa narinaa, ei se niin auvoiselta kuulosta kuin täällä selitetään, pelkkää märinää ja siinä ohessa katkeraa kiukuttelua siitä, kuinka naapurin lapseton parikuntakin taas on vaihtanut uudet autot, taloakin remppaavat ja ruskettuneina tulivat parin viikon kaukomatkalta mutta helppoa se on lomailla vähän väliä kun ei ole lapsia. No ihan oma valinta, ei niitä kukaan ole pakottanut tekemään, joten naurettavaa ruikuttaa ja olla kateellinen toisille siitä, että he eivät ole tehneet samoin kuin itse. Ja tästähän koko velauden vastustamisessa on kysekin - jonkinlainen kaikille sama ankeus-ajattelu.
[/quote]
Ketään ei tietääkseni liikuta tekeekö joku lapsia vai ei, mutta nimenomaan on säälittävää ja rasittavaa se pakkomielteinen julistaminen vela-uskonnon ympärillä.
[/quote]
Yhtä vähän ketään kiinnostaa kuulla, mitä se pirjopetteri sanoi tänään voi että sentään hihihi, katsella jotakin valokuvia pirjopetterin syntymäpäiviltä kun on kahvitauolla tai kuunnella kiukuttelua kun ei halua syödä samaisilta syntymäpäiviltä ylijäänyttä kakkua joka on täynnä sormenjälkiä "kun lapset halusi syödä kermavaahtoa".
Ei takuulla kiinnosta ketään velojen julistamiset, mutta ei juuri ketään ainakaan työpaikalla kiinnosta ne loputtomat lapset sitä lapset tätä-jorinat. Ihmiset nyt vaan on niin kohteliaita, että harva sanoo suoraan joten sitten vaan teeskennellään kiinnostunutta ja hymyillään sopivissa kohdissa vaikka ajatellaan aivan muuta eikä edes kuunnella.
Sellainen asia nimittääin pätee kaikkeen (niin lapsellisiin, veloihin kuin mihin tahansa muuhunkin); omat asiat eivät ole muiden mielestä läheskään niin kiinnostavia ja hienoja kuin niistä kertovat kuvittelevat. Yhtä typerää kuin on kuunnella jonkun velan vouhotusta velaudestaan on kuunnella jonkun mamman vouhotusta lapsistaan, samanlaisia ne on kaikilla muillakin ja erityisiä vain omille vanhemmilleen.
[/quote] Kahvipöydässä jutellaan asioista laidasta laitaan joten pirjopetterin kermanvispaus on ihan yhtä validi aihe kuin velalomalaisen compostelakävely tai hotjoogaopettajan vaihtuminen. [/quote]
Kermanvispaus? Tuossahan oli kyse sorkitusta kermavaahdosta, jollaista kakkua oletettiin muiden ottavan vaikka tuollainen tekele ei kelpaa kuin roskiin. Olisiko siitä kakunsorkkimisesta pitänyt vielä puhuakin ja kiinnostua?
[/quote]
Pitääkö tehdä numero? Et ota, tai jos toinen sanoo että nooo ota nyt vähäsen, niin otat vähän lautaselle ja jätät syömättä.
[/quote]
Miksi? Jos ihminen on niin itsekeskeinen ja ajattelematon, että vie ikäänkuin hyvänäkin kahvipöytätarjottavana kakunjämän, jota on SORKITTU SORMIN (ja tämän vielä tolvana olisi kertonut ikäänkuin hauskanakin juttuna), hänelle on oltava kohtelias ja otettava moista jätettä tai edes teeskenneltävä?
Minä sekä jättäisin ottamatta että kertoisin syyn. Mitä tuollaisessa on edes tarkoitettu koko kakun tuonnilla, vanhentunut (tokko ne synttärit kyseisenä aamuna oli) kakunjämä jota on sorkittu käsin, tosi työkavereita arvostavaa viedä tuollainen työpaikalle ja olettaa että kelpaa. Huhhuh itsekeskeisyyden määrää tai mitä onkaan.
[/quote]
Iso ongelma, todella...
On se jos siitä saa ruokamyrkytyksen. Ai niin, mutta eihän se mitään jos sen saa aikuiset lasten kakusta......
[quote author="Vierailija" time="05.07.2014 klo 18:12"]
Mutta etet voi sanoa, että elämä on parempaa kuin lapsellisena: Siitä teillä lapsettomilla taas ei voi olla käsitystäkään. Pikkuhetket jonkun toisen perhe-elämää katselleena ja kauhuhetket marketilla väsyneinen lapsineen eivät kerro kuin pienen, ohikiiitävän osan siitä mitä vanhemmuus kaikkinensa on.
[/quote]
Totta kai voin. Tunnen itseni ja tiedän, mikä minut tekee onnelliseksi ja mikä onnettomaksi. Ei muiden ihmisten markettilapsilla ole asian kanssa mitään tekemistä. -5
[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 16:39"]
Mä en suoraan sanottuna ymmärrä tuollaista ajattelua. Itse olen ajatellut, että omaan elämään pitää olla tyytyväinen riippumatta siitä, millaista muiden elämäon.
[/quote]
Luet vähän huolimattomasti. Tässä ketjussa on keskusteltu siitä, miten jotkut ihmiset ovat onnellisempia lapsettomina kuin he olisivat vanhempina. Minun onnellisuuteeni ei vaikuta lainkaan se, onko sinulla lapsia, mutta siihen kyllä vaikuttaa suuresti se, onko minulla lapsia. -5
[quote author="Vierailija" time="05.07.2014 klo 18:28"]
Miten velana eläminen voisi olla jotenkin rikkaampaa, kun yksi elämän keskeisistä rakkauden ja onnen lähteistä puuttuu kokonaan?
[/quote]
Tämä osoittaa, miten jotkut vanhemmat eivät todellakaan ymmärrä vapaaehtoisesti lapsettoman ajattelua. -5
[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 17:04"]
On se jos siitä saa ruokamyrkytyksen. Ai niin, mutta eihän se mitään jos sen saa aikuiset lasten kakusta......
[/quote]
Edelleenkään kenenkään ei ole pakko syödä sitä kakkua. Tuskin paatuneinkaan mamma teitä nenästä kiinni ottaa ja mättää kakkua suuhun väkipakolla.
[quote author="Vierailija" time="05.07.2014 klo 18:36"]
Helpompaa elämä voi olla jossain vaiheessa lapsettomana kuin pienten lasten kanssa, mutta rikkaampaa se ei todella ole.
[/quote]
Kyllä se on sellaiselle, joka ei lapsista perusta. -5
[quote author="Vierailija" time="05.07.2014 klo 18:57"]
[quote author="Vierailija" time="05.07.2014 klo 18:28"]
Miten velana eläminen voisi olla jotenkin rikkaampaa, kun yksi elämän keskeisistä rakkauden ja onnen lähteistä puuttuu kokonaan?
[/quote]
Tämä osoittaa, miten jotkut vanhemmat eivät todellakaan ymmärrä vapaaehtoisesti lapsettoman ajattelua. -5
[/quote]
Selitä sitten mitä se rikkaus velan elämässä on, jota lapsellinen ihminen ei voi saavuttaa?
Voin aivan hyvin lähteä terassille juomaan sangriaa jos haluan. Lapseni ovat jo teini-iässä.
Miksi tässä ketjussa jotkut väittävät, että vanhemmuus lisää kaikkien onnellisuutta? Myös sellaisten, jotka eivät lapsia missään tapauksessa halua. Haluaisin vastauksen joltakulta vanhemmalta.
Miten vela voi tietää? Tämä on nähnyt vain yhden puolen.
Itsekin sain pitkään viettää lapsetonta elämää, matkustelin paljon sun muuta mutta biologinen kello tikitti n 37 vuotiaana ja vauvan sain n 7 v myöhemmin. en tiennytkään kuinka mahtavaa, antoisaa on kun on lapsi. Kerrassaan fantastista niinku Jyrki Katainen sanoisi.
Sangriaa voisin mennä just nauttimaan partsille, tosin sitä ei oo mutta valkkaria löytyy mutta en vaan halua. Lapseni isällään ollut monta päivää. Suunnittelen yksin ulkomaanmatkaa.
[quote author="Vierailija" time="05.07.2014 klo 18:59"]
Selitä sitten mitä se rikkaus velan elämässä on, jota lapsellinen ihminen ei voi saavuttaa?
[/quote]
Kuka tuollaisesta on puhunut? :) -5
[quote author="Vierailija" time="05.07.2014 klo 19:14"]
[/quote]
Kuvittele jokin ammatti, joka olisi sinusta todella vastenmielinen. Siis epämiellyttävä, raskas ja arvojesi vastainen. Mistä tiedät, ettet kuitenkin nauttisi siitä? Sitä sanotaan itsetutnemukseksi. -5
Miksi vela on hakeutunut vauvapalstalle? :)
Säälin kenellä ei ole lapsia. Eivät todellakaan tiedä kuinka paljon menettävät.