Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsiperhe omii yhteisen piha-alueen

Vierailija
05.07.2014 |

Kerrostalossamme asuu lapsiperhe, joka on levittäytynyt pihamaalle tuoden sinne kaikenlaista omaa härdelliä. On lastenmökkiä, keinua, grilliä, omat kukkapuskat, pöydät ja tuolit jne. 

 

Joka ainoa päivä nämä kirkuvat lapset juoksevat pihalle möykkäämään moneksi tunniksi ja käyttävät aluetta, kuin se olisi VAIN heitä varten. NYT on niin, että talossamme on muitakin lapsiperheitä, mutta he eivät kehtaa piha-aluetta käyttää röyhkeän lapsiperheen takia. 

 

Onko oikein, että YKSI ainoa perhe OMII kerrostalon piha-alueen, käyttäytyvät kuin se olisi heidän omakotitaloalueen yksityispihansa - isä huutaa lapsilleen kovaan äänen jne että kaikkien kotirauha on mennyttä. Lapset kirkuu ja huutaa aamusta iltaan!?

 

Onko muilla TALON asukkailla OIKEUKSIA omaan kotirauhaansa vai PITÄÄKÖ muiden vain KESTÄÄ NÄITÄ ELÄMÄN ÄÄNIÄ!!? 

 

Vinkujat, älkööt vaivautuko vastaamaan - muuta muualle tai lapset on vain lapsia. Kyllä muillakin on oikeus nauttia pihasta ja kotirauhasta - lapsiperheet aiheuttavat hlvetin talon muille asukkaille.

Kommentit (138)

Vierailija
21/138 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko olla niin, että perhettä ei haittaisi vaikka muutkin käyttäisivät heidän vempeleitä ?varsinkin kun yhteiselle maalle roudaavat romujaan niin näin itse olettaisin.

Vierailija
22/138 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No oman lastenmökin pykääminen pikkutontille on jotakuinkin viesti, tämä on meidän piha-alue. Ei siellä muiden lapset näy leikkimässä. Kai ne sen lukitseekin kun poistuvat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/138 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

perheellä on 5 lasta, kaksoset tosin vielä vauvaikäisiä

Vierailija
24/138 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 01:05"]

Perheellä kolme lasta ja asuvat aivan ison perhepuiston vieressä ;)

[/quote]

 

viisi lasta, kaksoset vauvaikäisiä tosin.

 

Mikkelin suunnalla harmitus.

Vierailija
25/138 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrostalojen pihapiirissä on se ongelma, että kukaan ei voi oikein käyttää sitä yksityisluontoisesti suuren ihmismäärän takia. Sitten jos joku perhe tai muu yksikkö alkaa käyttää puutarhaa enemmänkin, herättäähän se närkästystä.

 

Jos omaa rivarialueen, toki siellä voi puuhastella mitä tykkää - mutta kerrostaloalueilla vallitsee hiljainen sopimus yleensä siitä, että kukaan ei ala omimaan piha-aluetta vain itselleen.

 

Ymmärrän täten harmistumisenne.

Vierailija
26/138 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

tämmösissä tapauksissa on melko hankalaa omia alue takaisin varmaan, kun sinne pykätty sitä sun tätä.. ajattelemattomuutta varmasti pariskunnalta, mutta haittaa koko asukasyhteisöä vaikka sitä ei kovin ääneen kovin kukaan kehtaa sanoakaan.. kyllä siellä ennen viihtyi moni muukin ihminen, nyt vain tää yksi perhe möykkää

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
27/138 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

toi on v ttuimaista, jos on tolleen ehtinyt omia alueen härveleillä omille kakaroille. harva sitä kehtaa mennä toisten pykäämille mökkeihin, jos ei selvästi lue, että yhteisomaisuutta..

Vierailija
28/138 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikkelin perhepuisto lähettyvillä, jos vaikka perhe itsensä tunnistaisi. Väliaikaisena asukkaana ei niin paljon harmita, kuin vanhempia talon asukkaita keskustelun mukaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
29/138 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämän ääniä pihalta pitää kestää. Kamojen levittelystä en osaa sanoa. Kait teillä on joku taloyhtiön hallitus, vai onko tämä lapsiperhe sen johdossa? :)

Vierailija
30/138 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen puutarhassa istuskeli milloin kukakin. Nyt ison lapsilauman pölähtessä joka aamu päivä iltapäivä ja ilta paikalle, ei sinne kukaan viiihdy enää menemään. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
31/138 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä rivarialueella sama ongelma, vaikka omat pihat onkin. Silti se karjuminen ottaa päähän, kun pihat ihan piripintaan vierekkäin. Vanhempien tehtävä on opettaa lapsilleen muitakin huomioivaa käytöstä, kun ollaan poissa kodin seinien sisältä.

Vierailija
32/138 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaha, onpa taas ongelma. Vaikuttaa tosiaan vähän itsekin aiheutetulta - mitäs ette te muut käytä pihaa ihan siinä missä tuo lapsiperhekin? Menette sekaan vaan, kuokitte yhdessä kukkapenkkiä, laitat lapsesi leikkimään sinne leikkimökkiin jne. Ihan kiusallasikin jos et muuten. Ei voi olla mahdollista, että olisivat saaneet luvan tehdä täysin yksityisen leikkimökin ja kukkapenkan yhteiselle pihamaalle. Aika törppöjä olette kaikki, jos annatte tuon noin vain tapahtua ja sitten vain netissä marisette asiasta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
33/138 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinänsä hyvä, että kerrostalon pihaa käytetään. Mutta mielestäni omat tavarat pitää kerätä päivän päätteeksi pois. Jos pihaan rakennetaan jotain kiinteää, siihen pitää saada lupa. Ehkä joku muukin talon asukas haluaisi osallistua rakentamiseen. Mikkelin seudulla omakotitalot eivät ole kalliita. Vuokrarivareitakin varmaan löytyy. Täällä pk-seudulla lapsiperheiden on usein pakko asua kerrostalossa, koska omakotitalo saattaa maksaa 500 000 euroa. Rivari on ikävin asumismuoto, mitä olen kokenut. Kyllä minä olrn alusta asti opastanut lapsiani, että kerrostalon rappukäytävässä ei saa metelöidä eikä asunnossa pomppia mielin määrin. Jos pihalla on paljon lapsia leikkimässä, siitä lähtee ääntä. Siihen en puutu. Mutta jos lapseni kiljuisi siellä vaan kiljumisen ilosta kaiket päivät, kieltäisin kiljumasta. Itse toivoisin enemmän lapsiperheitä meidän taloon. Moni perhe on muuttanut pois viime vuosina. Eniten mua häiritsee öinen biletys ja äkäinen lapsille huutava mummeli, kun leikivien lasten äänet.

Vierailija
34/138 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietoa, ovatko hallituksessa vai ei. Olen vasta taloon hiljattain muuttanut ja kohta poiskin lähtevä, joten ei paljon haittaa. Lähinnä talon muiden vanhempia  asukkaita ajatellen ärsyttää meteli.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
35/138 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.07.2014 klo 16:45"]

toi ongelma teillä on varmaan just tossa, että ovat rakentaneet sen mökkinsä sinne. silleen ikäänkuin puuhailevat ''omistaen'' pihaanne. ei sinne varmaan muilla lapsiperheillä ole asiaa. aika outoa kyllä on, että yksi perhe saisi luvan moiseen rakentamiseen. aiheuttaahan tommonen eripuraa, vaikka sitä ei ääneen sitten sanottaisikaan. jonkun pitäisi teillä vaan nostaa metakka tosta. väärinhän tuo on.

[/quote]

Jos kyseessä on osaketalo ja kyseinen perhe asuu omistusasunnossa, ja vaikka ei asuisikaan; niin asia kannattaa viedä taloyhtiön hallitukselle. Kyllä se leikkimökki sieltä katoaa hyvin nopeasti, ellei sille ole taloyhtiön lupaa. Kasaan taitettavan pöydän ja tuolithan toki voi pihalle viedä, mutta ne pitää sitten kuskata pois heti käytön jälkeen. Laittakaa tuulemaan. Niin, ja isännöitsijälle kannattaa ilmoittaa asiasta.

 

 

Vierailija
36/138 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai tää on yleinenkin ongelma? Meidän taloyhtiössä ihan sama juttu - pari perhettä on levittäytynyt kiikkuineen, uima-altaineen ja tramppoineen yhteisille piha-alueille, muksut ajaa pyörillä rinkiä ja huutavat kurkut suorina, sählyä pelataan ikkunoiden alla, istutuksia tallotaan... Jos asiasta huomauttaa, pidetään tiukkapipoisena kyttääjänä ja valittajana. Hallitus on ihan saamaton. Toisilla on täällä enemmän oikeuksia kuin toisilla. Omakotitalo on hakusessa...

Vierailija
37/138 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis onko siihen leikkimökin rakentamiseen saatu lupa, ja keneltä? 

Vierailija
38/138 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsiperheet vaan pois kerrostaloista

 

kannatan

Vierailija
39/138 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, iihmetyttää toi meno. Talossamme asuu yhteensä VIISI lapsiperhettä. Siis 5! Ainoastaan tämä yhden perheen lapset valloittaneet kuitenkin pihamaan. Onhan heillä toki suurperhe ja varmaan halutaan isommat lapset laittaa ulos päivisin, mutta onhan kaupunki täynnä puistoja, mihin voi mennä leikkimään ja huutamaankin. Sitähän varten ne ovat. Minusta ainoastaan joku kiinteä iso yhteiskeinu aikuisväenkin makuun sopiva  kerrostalon pihamaalle. Jo se, että härveleitä pykätään kerrostalojen pihamaille aiheuttaa sen, että sinnehän mennään kiljumaan.

 

Mutta laiskuuttahan tuo on, jos ei viitsitä lähteä puistoon viettämään aikaa, vaan muiden asukkaiden harmitukseksi lapset yhteiseen pihamaalle huutamaan. Näin me nyt vaan sen koemme täällä.

Vierailija
40/138 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei tuollainen ole sallittua kerrostalon pihalla!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä yhdeksän