Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mieheni "auttoi" tänään!

Vierailija
04.07.2014 |

Oli aamupäivän kotona. Aamulla nousi viimeisenä ylös. Lasten aamupesut oli jo tehty ja puurot syöty.istui sitten sohvalle läppäri sylissä ja alkoi tehdä töitä. Hän siis meni tänään myöhemmin töihin ja tulee vasta illalla kotiin, kun lapset on jo nukkumassa. Ehdotti itse, että voi hoitaa aamupäivän lapsia.

Noin kymmenen aikaan pyysin, että voisin tehdä aamujumppani(15min) rauhassa ja hän katsoisi lapsia. Hänelle se sopi. Aloin jumppaamaan ja aluksi keskimmäinen lapsi repi minua hiuksista ja kontti päällä. No mitä tekee mies. Ottaa sen lopulta syliinsä ja alkaa etsiä ulkovaatteita koko ajan kysellen missä mukäkin on. Ja minä jumppaan ja vastailen, että "kengät on siellä kenkähyllyssä ja takki naulakossa!" No se mies pääsee lapsen kanssa ulos ja jättääkin pienimmän sisälle huutamaan. Siinä sitten loppujumppa meni tuttia suuhun laittaessa ja hyssytellessä.

No seuraavaksi menen nukuttamaan pienintä päiväunille, niin miespä vie isommankin sillä aikaa päikkäreille. Ei antanut sille lounasta ollenkaan ennen sitä joten lapsi sitten kiukkusi nälkäänsä sängyssä eikä nukahtanut.

Olen kyllä miljoona kertaa sanonut miehelle, että lounas syödään ennen päiväunia.

Lähdin viemään vanhinta lasta uimakouluun. Kotiin tullessa keskimmäinen huutaa edelleen nälkää sängyssään.

Aloin laittamaan ruokaa, että mieskin ehtisi syödä ennen töitä. Mies hakee keskimmäisen sängystään, syöttää sille kaupan lihapullia, syö itse voileivän ja lähtee töihin.

Minä jäin tekemään ruokaa yliväsyneen keskimmäisen kanssa ja tietysti vauvakin heräsi huutamaan.

Miten helvetissä voi insinöörimies olla noin tumpelo

Kommentit (64)

Vierailija
1/64 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jaa ehkä pitäisi rauhallisena aikana listata kunnolla asiat mitää pitää tehdä lasten kanssa.Vaikka paperille. Että kengät siellä ja siellä, ruoka aina ennen unia yms. Ei siinä kaoottisessa tilanteessa tajua. Mies on vähän kuin kokematon lapsista jos ei ole itse ajan kanssa havainnut asioita. Eli ei hoitanut yhtä paljon kuin sä. Mä lapsettomana sekoilisin varmaan samalla tavalla. Kokemus tuo järkeä.

Vierailija
2/64 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei tuohon välttämättä tarvita insinööriä. Miehet ei vaan älyä. Meilläkin mies antoi kerran 1-vuotiaalle aamupalaksi pillimehun. Sen mielestä se oli ihan hyvä ja normaali aamiainen tuon ikäiselle. Meinasi pää räjähtää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/64 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

sepä se on ku niitä ei tarpeeksi kiinnosta asiaan perehtyminen niin sitten tehdään puolella persuuksella. sama täälläki, aivotonta touhua useimmiten. terv. minäkin insinöörin vaimo ja lapsia

Vierailija
4/64 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on pitänyt kuukauden hoitovapaata ja täydet isyyslomat. Osallistuu lastenhoitoon, kun on kotona. Siltikin pitää samat asiat sanoa uudestaan ja uudestaan. Pää hajoaa mulla muutenkin kotona ja kaipaan itsekkin töihin

Vierailija
5/64 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.07.2014 klo 13:29"]No jaa ehkä pitäisi rauhallisena aikana listata kunnolla asiat mitää pitää tehdä lasten kanssa.Vaikka paperille. Että kengät siellä ja siellä, ruoka aina ennen unia yms. Ei siinä kaoottisessa tilanteessa tajua. Mies on vähän kuin kokematon lapsista jos ei ole itse ajan kanssa havainnut asioita. Eli ei hoitanut yhtä paljon kuin sä. Mä lapsettomana sekoilisin varmaan samalla tavalla. Kokemus tuo järkeä.

[/quote]

se mitään ole auttanu jos kiinnostuksen kiikarit on hukkuneet

Vierailija
6/64 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin makaa kuin petaa. Kun hoidat itse aina kaiken, miksi kukaan muu hommiasi osaisikaan.

Näin käy perheissä joissa äiti ottaa ohjat käsiin kun lapsi syntyy.

Asenteella minä hoidan ja mies auttaa.

Vierailija
7/64 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

mene maksettuun jumppaan- ja ukko vahtimaan lapsia tai  jos asut kaupungissa- mene lapsiparkilliseen jumppaan-  ainoat keinot

t. saman kokenut

Vierailija
8/64 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ps nro 7- olet katkera-miksi>???

Vierailija
9/64 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tossa ei nyt mitään muuta ihmettelemistä ollut kuin se, että miksi insinöörin pitää tehdä töitä toimistossa iltamyöhällä?

Vierailija
10/64 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.07.2014 klo 13:36"]Niin makaa kuin petaa. Kun hoidat itse aina kaiken, miksi kukaan muu hommiasi osaisikaan.

[/quote]

Vai niin. Työskentelen kolmessa vuorossa arkena ja viikonloppuna joten kyllä se mies on joutunut vastuuta kotona ottaa väkisinkin. Tosin nyt olen äitiyslomalla.

Sillloinkin, kun päävastuu on miehellä on meininki ihan tätä samaa. Pakkohan siihen on puttua ja neuvoa lasten takia. Ap

Vierailija
11/64 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.07.2014 klo 13:38"]ps nro 7- olet katkera-miksi>???

[/quote]

En ole.

Meillä on kaksi lasta. Hoidamme lapsia yhdessä mieheni kanssa. Kumpikin tietää tasan lasten vaatteiden sijainnit, päivän rytmit ym. Molemmilla myös omaa aikaa jolloin toinen hoitaa lapset. Miksi päättelit minun olevan katkera, mistä..?

Vierailija
12/64 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.07.2014 klo 13:38"]mene maksettuun jumppaan- ja ukko vahtimaan lapsia tai  jos asut kaupungissa- mene lapsiparkilliseen jumppaan-  ainoat keinot

t. saman kokenut

[/quote]

kuka hullu jättäis niitä kokonaan sen miehen,vastuulle jos ei edes 15 min pärjää?

Vierailija
13/64 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Semmoista se on. Toki myönnän että itseänikin saan jonkinverran syyttää, koska aina hoidan lähes kaiken itse. Jos olisin alusta asti vaatinut ehdotonta tasapuolisuutta joka asiassa, niin tilanne olisi ehkä toinen. Toisaalta olen kotona lasten kanssa vielä ainakin pari vuotta joten on selvää, että hoidankin enemmän kotia ja lapsia. Kun palaan töihin, niin jaetaan hommia sitten enemmän.

Silti välillä ihmetyttää kuinka avuttomia miehet ovat. Monta vuotta ovat samat tavarat, vaatteet, pyyhkeet ym. olleet samoissa paikoissa ja silti mies kyselee missä mikäkin on. Vai tekeytyykö ne tahallaan avuttomiksi, jotta ei tarvitsisi tehdä mitään? Kaverien miehet tuntuvat olevat ihan yhtä pihalla kaikesta. 

Vierailija
14/64 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

teki töitä, lähti töihin?

itse saat kelasta rahaa ?

Vierailija
15/64 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.07.2014 klo 13:41"][quote author="Vierailija" time="04.07.2014 klo 13:36"]Niin makaa kuin petaa. Kun hoidat itse aina kaiken, miksi kukaan muu hommiasi osaisikaan.

[/quote]

Vai niin. Työskentelen kolmessa vuorossa arkena ja viikonloppuna joten kyllä se mies on joutunut vastuuta kotona ottaa väkisinkin. Tosin nyt olen äitiyslomalla.

Sillloinkin, kun päävastuu on miehellä on meininki ihan tätä samaa. Pakkohan siihen on puttua ja neuvoa lasten takia. Ap

[/quote]

Väitätkö tosiaan että miehesi ollessa yksin lasten kanssa hän jättää pienempää yksin sisälle?

Vierailija
16/64 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.07.2014 klo 13:41"]Semmoista se on. Toki myönnän että itseänikin saan jonkinverran syyttää, koska aina hoidan lähes kaiken itse.

[/quote]

Ja näin, tässähän se tuli!

Vierailija
17/64 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni on insinööri, mutta työskentelee kentällä. Tänään oli kohde johon ei voinut mennä virka-aikaan. Kotona tai toimistolla saattaa tehdä ohjelmointia jne. Mutta menee myös itse paikan päälle ja asentaa

Vierailija
18/64 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.07.2014 klo 13:42"][quote author="Vierailija" time="04.07.2014 klo 13:41"][quote author="Vierailija" time="04.07.2014 klo 13:36"]Niin makaa kuin petaa. Kun hoidat itse aina kaiken, miksi kukaan muu hommiasi osaisikaan.

[/quote]

[/quote]

Väitätkö tosiaan että miehesi ollessa yksin lasten kanssa hän jättää pienempää yksin sisälle?

[/quote]

Pilkun viilausta.

Vierailija
19/64 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon kyllä seiskan kanssa samoilla linjoilla, siinä suhteessa, et ei pitäs ryhtyä kontrolloimaan kaikkea. Mies tekee todennäköisesti KAIKEN eri tavalla ja eri järjestyksessä kuin sinä, mutta ei se välttämättä ole väärin. Itselläkin meinaa välillä pää räjähtää, mutta yritän muistaa, että ei se isä niitä asioita koskaan tajua eikä uskalla yrittääkään jos ei anneta. 

Jostain asioista voi sanoa kauniisti, että "rakas, voisitko antaa pillimehun lisäksi vielä jotain muutakin, se pitäisi nälkää vähän kauemmin loitolla.." 

Pakko vaan joskus ajatella, että ei se lapsi kuole sen isän kanssa, kyllä se osaa ja huomaa jos se lasta rakastaa. Joskus kantapään kautta, joskus ehkä jopa toisella kertaa...

Mä todellakin olen pimahtanut näistä asioista miehelleni ainakin tuhat kertaa, mutta samalla yrittänyt iskostaa omaan mieleen sitä, ettei minun tapa aina välttämättä ole ainoa oikea.. Kivittäkää.

Vierailija
20/64 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.07.2014 klo 13:42"]teki töitä, lähti töihin?

itse saat kelasta rahaa ?

[/quote]

Niin teki koneella töitä kotona ja lähti sitten töihin. Kas töitä on monenlaisia ja toisilla työ on hyvin monipuolista

Ja kyllä saan Kelasta rahaa. Olen äitiyslomalla, vai olisiko vauva pitänyt mielestäsi viedä synnäritä suoraan päiväkotiin? Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kolme