Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mieheni "auttoi" tänään!

Vierailija
04.07.2014 |

Oli aamupäivän kotona. Aamulla nousi viimeisenä ylös. Lasten aamupesut oli jo tehty ja puurot syöty.istui sitten sohvalle läppäri sylissä ja alkoi tehdä töitä. Hän siis meni tänään myöhemmin töihin ja tulee vasta illalla kotiin, kun lapset on jo nukkumassa. Ehdotti itse, että voi hoitaa aamupäivän lapsia.

Noin kymmenen aikaan pyysin, että voisin tehdä aamujumppani(15min) rauhassa ja hän katsoisi lapsia. Hänelle se sopi. Aloin jumppaamaan ja aluksi keskimmäinen lapsi repi minua hiuksista ja kontti päällä. No mitä tekee mies. Ottaa sen lopulta syliinsä ja alkaa etsiä ulkovaatteita koko ajan kysellen missä mukäkin on. Ja minä jumppaan ja vastailen, että "kengät on siellä kenkähyllyssä ja takki naulakossa!" No se mies pääsee lapsen kanssa ulos ja jättääkin pienimmän sisälle huutamaan. Siinä sitten loppujumppa meni tuttia suuhun laittaessa ja hyssytellessä.

No seuraavaksi menen nukuttamaan pienintä päiväunille, niin miespä vie isommankin sillä aikaa päikkäreille. Ei antanut sille lounasta ollenkaan ennen sitä joten lapsi sitten kiukkusi nälkäänsä sängyssä eikä nukahtanut.

Olen kyllä miljoona kertaa sanonut miehelle, että lounas syödään ennen päiväunia.

Lähdin viemään vanhinta lasta uimakouluun. Kotiin tullessa keskimmäinen huutaa edelleen nälkää sängyssään.

Aloin laittamaan ruokaa, että mieskin ehtisi syödä ennen töitä. Mies hakee keskimmäisen sängystään, syöttää sille kaupan lihapullia, syö itse voileivän ja lähtee töihin.

Minä jäin tekemään ruokaa yliväsyneen keskimmäisen kanssa ja tietysti vauvakin heräsi huutamaan.

Miten helvetissä voi insinöörimies olla noin tumpelo

Kommentit (64)

Vierailija
21/64 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.07.2014 klo 13:45"][quote author="Vierailija" time="04.07.2014 klo 13:42"][quote author="Vierailija" time="04.07.2014 klo 13:41"][quote author="Vierailija" time="04.07.2014 klo 13:36"]Niin makaa kuin petaa. Kun hoidat itse aina kaiken, miksi kukaan muu hommiasi osaisikaan.

Näin käy perheissä joissa äiti ottaa ohjat käsiin kun lapsi syntyy.

Asenteella minä hoidan ja mies auttaa.

[/quote]

Vai niin. Työskentelen kolmessa vuorossa arkena ja viikonloppuna joten kyllä se mies on joutunut vastuuta kotona ottaa väkisinkin. Tosin nyt olen äitiyslomalla.

Sillloinkin, kun päävastuu on miehellä on meininki ihan tätä samaa. Pakkohan siihen on puttua ja neuvoa lasten takia. Ap

[/quote]

Väitätkö tosiaan että miehesi ollessa yksin lasten kanssa hän jättää pienempää yksin sisälle?

[/quote]

Pilkun viilausta.

[/quote]

Onko?

Jos mies pukee vaatteita hassusti tai ei löydä niitä, varmasti pärjää silti lasten kanssa keskenään. Tällöin äidin puhe pärjäämättömyydestä on turhaa lätinää.

Jos taasen isä todellakin jättää pienen lapsen yksin sisälle, on aihetta huoleen isän pärjäämättömyydestä.

Vierailija
22/64 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä niin nautin, kun en ole töissä ja saan hallita tätä pientä, vaatimatonta valtakuntaani ja lasten ja kodin suhteen tehdä asiat OIKEIN!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/64 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On myös parisuhteita joissa nainen hoitaa lasten asiat koska on äiti ja siksi osaa... mies tyytyy tähän ja nauttii osaamattomuudestaan, ainahan voi luottaa siihen että äiti kuitenkin hoitaa.

Tämä tila on yllättävän monilla ja se on yhteisesti aikaansaatu.

Vierailija
24/64 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tuskin jättäisi lastatosiaan sisälle jos olisi yksin lasten kanssa. Ja edelleen hän on lasten kanssa yksin ja jätän lapsia hänelle jos minulla menoa. Silti sapettaa niin suunnattomasti, ettei voi pitää rutiineista kiinni. Ei mua haittaa jos lapsilla on vääränlaiset vaatteet tms. Mutta se haittaa jos eivät saa kunnon ruokaa oikeaan aikaan. Tai eivät nuku silloin kun on sen aika. Ei ne lapset tuohonkaan kuole, mutta luulisi tuon jo pikkuhiljaa miehenikin ymmrtävän. Huoh

Vierailija
25/64 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

JSSAP

Vierailija
26/64 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.07.2014 klo 13:56"]No tuskin jättäisi lastatosiaan sisälle jos olisi yksin lasten kanssa. Ja edelleen hän on lasten kanssa yksin ja jätän lapsia hänelle jos minulla menoa. Silti sapettaa niin suunnattomasti, ettei voi pitää rutiineista kiinni. Ei mua haittaa jos lapsilla on vääränlaiset vaatteet tms. Mutta se haittaa jos eivät saa kunnon ruokaa oikeaan aikaan. Tai eivät nuku silloin kun on sen aika. Ei ne lapset tuohonkaan kuole, mutta luulisi tuon jo pikkuhiljaa miehenikin ymmrtävän. Huoh

[/quote]

Miksi sitten et voi pitää rutiineistasi kiinni.

Kaikkihan sen tietää et jos menee lattialle, lapsi tule heti siihen kiipeilemään.

Mene toiseen huoneeseen ja ovi kiinni.

Nyt alkaa kuulostaa hiukan marttyyrin touhuilta.

Vierailija
28/64 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No olinpas tyhmä, kun jumppasin ainoassa huoneessa missä mahtuu, eli olohuoneessa. Tai no lastenhuoneissa varmaan mahtuis myös, mutta sinne ne nyt ainakin olis tullu perässä. Normaalisti jumppaan, kun lapset nukkuu, mutta silti tulee keskeytyksiä, kun eivät täysin yhtäaikaa nuku. Ajattelin vaan tänään ottaa hyödyn irti, kun mies kotona. Ap

Vierailija
29/64 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit tyytyväinen että miehesi edes yrittää auttaa... Ei munkaan mies tee läheskään kaikkea niin kuin minä teen muttei se tarkota sitä että se olisi väärin, yritäpä arvostaa miestäsi edes hiukan.

Vierailija
30/64 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.07.2014 klo 13:48"]

[quote author="Vierailija" time="04.07.2014 klo 13:42"]teki töitä, lähti töihin?

itse saat kelasta rahaa ?

[/quote]

Niin teki koneella töitä kotona ja lähti sitten töihin. Kas töitä on monenlaisia ja toisilla työ on hyvin monipuolista

Ja kyllä saan Kelasta rahaa. Olen äitiyslomalla, vai olisiko vauva pitänyt mielestäsi viedä synnäritä suoraan päiväkotiin? Ap

[/quote]

eli miehesi maksaa palkastaan tämänkin ajan kun provoilet koneella?

missä lapsi on nyt? oletko pessyt ikkunat? onko koti puhdas? tarjoatko miehellesi atrian pinaattilettuja illalliseksi ? lapsesi vaippa kuiva?

Vierailija
31/64 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja edelleenkään en ole saanut lapsia nukahtamaan päiväunille, kun nuo rutiinit tänään sekos. Ihana perjantaipäivä tiedossa yliväsyneiden seinille hyppijöiden kanssa. Ap

Vierailija
32/64 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän myöhäistä itkeä nyt. Itse teen lapsia vain sellaisen henkilön kanssa, johon luotan. Mitä jos vaikka sairastut vakavasti, eikö miehesi osaisi yksin edes ruokkia lapsiaan?

Vierailija
33/64 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.07.2014 klo 14:05"][quote author="Vierailija" time="04.07.2014 klo 13:48"]

[quote author="Vierailija" time="04.07.2014 klo 13:42"]teki töitä, lähti töihin?

[/quote]

Niin teki koneella töitä kotona ja lähti sitten töihin. Kas töitä on monenlaisia ja toisilla työ on hyvin monipuolista

Ja kyllä saan Kelasta rahaa. Olen äitiyslomalla, vai olisiko vauva pitänyt mielestäsi viedä synnäritä suoraan päiväkotiin? Ap

[/quote]

missä lapsi on nyt? oletko pessyt ikkunat? onko koti puhdas? tarjoatko miehellesi atrian pinaattilettuja illalliseksi ? lapsesi vaippa kuiva?

[/quote]

Eiköhän tämä minun työni ole tärkeää ja kokopäiväistä 24/7. Mieluummin olisin töissä, kuin pyörittäisin sirkusta. Tässä samalla kun olen kirjoitellut, olen imettänyt pienintä, ottanut päivällisen uunista. Yrittänyt laittaa keskimmäistä uudelleen päiväunille. Jutellut vanhimman kanssa miten uimakoulussa meni. Tänään olen hoitanut lasten vaipat, tehnyt ruuan, siivonnut keittiön, vienyt roskat, hakenut postin, ulkoiluttanut ja ruokkinut koiran. Seuraavaksi menen lastenhuoneita siivoamaan, kunhan saan jonkun joskus nukahtamaan. Mitäs sinun perjantaihisi kuuluu?

Vierailija
34/64 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.07.2014 klo 14:05"]

[quote author="Vierailija" time="04.07.2014 klo 13:48"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

ikkunoita voi pestä 7 vuoden välein. mammapalstalla kulutettu aika on tärkeämpää.

et saanut lapsia päiväunille, mutta mammapalstalle on aikaa.

jätä se siika!

Vierailija
35/64 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.07.2014 klo 14:10"]

[quote author="Vierailija" time="04.07.2014 klo 14:05"][quote author="Vierailija" time="04.07.2014 klo 13:48"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Eiköhän tämä minun työni ole tärkeää ja kokopäiväistä 24/7. Mieluummin olisin töissä, kuin pyörittäisin sirkusta. Tässä samalla kun olen kirjoitellut, olen imettänyt pienintä, ottanut päivällisen uunista. Yrittänyt laittaa keskimmäistä uudelleen päiväunille. Jutellut vanhimman kanssa miten uimakoulussa meni. Tänään olen hoitanut lasten vaipat, tehnyt ruuan, siivonnut keittiön, vienyt roskat, hakenut postin, ulkoiluttanut ja ruokkinut koiran. Seuraavaksi menen lastenhuoneita siivoamaan, kunhan saan jonkun joskus nukahtamaan. Mitäs sinun perjantaihisi kuuluu?

[/quote]

ja ihmettelet miksi kotisi on likainen?

uunista otit pakastepizzan?

onneksi aikasi riittää mammapalstalle.

olet vain miehesi kylkeen liimautunut raha-loinen, ja yhteiskunta tukee sinua.

Vierailija
36/64 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.07.2014 klo 13:41"]

Semmoista se on. Toki myönnän että itseänikin saan jonkinverran syyttää, koska aina hoidan lähes kaiken itse. Jos olisin alusta asti vaatinut ehdotonta tasapuolisuutta joka asiassa, niin tilanne olisi ehkä toinen. Toisaalta olen kotona lasten kanssa vielä ainakin pari vuotta joten on selvää, että hoidankin enemmän kotia ja lapsia. Kun palaan töihin, niin jaetaan hommia sitten enemmän.

Silti välillä ihmetyttää kuinka avuttomia miehet ovat. Monta vuotta ovat samat tavarat, vaatteet, pyyhkeet ym. olleet samoissa paikoissa ja silti mies kyselee missä mikäkin on. Vai tekeytyykö ne tahallaan avuttomiksi, jotta ei tarvitsisi tehdä mitään? Kaverien miehet tuntuvat olevat ihan yhtä pihalla kaikesta. 

[/quote]

Ihan samalla tavalla ne työkalut ovat olleet samalla paikallaan, silti tarvitaan mies hakemaan ne ja tekemään niillä jotain. Kyllä naiset on avuttomia.

Ësimerkkejä löytyy puolin ja toisin ihan riittävästi. Yhteistä niille on se, että ne asiat joita harvemmin tekee (eli ei itse mieti/murehdi, kun toinen hoitaa ja neuvoo) jää aina oppimatta.

Vierailija
37/64 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen meillä myös se joka palauttaa ne työkalut paikalleen, kun ovat missä milloinkin. Unohdin lisätä tekemislistaan, että pyykit on pesty ja vanhin lapsi kuljetettu uimakouluun. Tuli onneksi kaverin kyydissä kotiin. Ja mammapalsta on harrastukseni, sillä täältä saa usein hyvät naurut tai mitä milloinkin kaipaa. Kaskun muuten aikuiset kontaktit ovat aika vähissä tällä hetkellä.

Äitiyslomallahan tulo on ansiosidonnaista joten en mitenkään hupnosti tienaa nytkään. Eli siis ei tarvitse miehen elättää vaan elätämme yhdessä niinkuin ennenäitiyslomaakin. Ap

Vierailija
38/64 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.07.2014 klo 14:20"]

Minä olen meillä myös se joka palauttaa ne työkalut paikalleen, kun ovat missä milloinkin. Unohdin lisätä tekemislistaan, että pyykit on pesty ja vanhin lapsi kuljetettu uimakouluun. Tuli onneksi kaverin kyydissä kotiin. Ja mammapalsta on harrastukseni, sillä täältä saa usein hyvät naurut tai mitä milloinkin kaipaa. Kaskun muuten aikuiset kontaktit ovat aika vähissä tällä hetkellä.

Äitiyslomallahan tulo on ansiosidonnaista joten en mitenkään hupnosti tienaa nytkään. Eli siis ei tarvitse miehen elättää vaan elätämme yhdessä niinkuin ennenäitiyslomaakin. Ap

[/quote]

olet lääkäri? jeah rigth ho

Vierailija
39/64 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi luoja

Vierailija
40/64 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitäiskö olla tekemättä lapsia sellaisen miehen kanssa, olen sellaisessa suhteessa ja tulen aina olemaan että nainen ja mies tekee samat asiat! Se jolla on parempi palkka menee töihin lapsen syntymän jälkeen. Töissä vai ei vanhemmat pitäisi olla samanarvoisia, miksi nainen pitäisi aina olla kotona tekemässä ruoat sen takia jos mies on töissä? minua ällöttää tuollainen! Ei eletä 1800 luvulla.. wake up!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi yksi