Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mieheni "auttoi" tänään!

Vierailija
04.07.2014 |

Oli aamupäivän kotona. Aamulla nousi viimeisenä ylös. Lasten aamupesut oli jo tehty ja puurot syöty.istui sitten sohvalle läppäri sylissä ja alkoi tehdä töitä. Hän siis meni tänään myöhemmin töihin ja tulee vasta illalla kotiin, kun lapset on jo nukkumassa. Ehdotti itse, että voi hoitaa aamupäivän lapsia.

Noin kymmenen aikaan pyysin, että voisin tehdä aamujumppani(15min) rauhassa ja hän katsoisi lapsia. Hänelle se sopi. Aloin jumppaamaan ja aluksi keskimmäinen lapsi repi minua hiuksista ja kontti päällä. No mitä tekee mies. Ottaa sen lopulta syliinsä ja alkaa etsiä ulkovaatteita koko ajan kysellen missä mukäkin on. Ja minä jumppaan ja vastailen, että "kengät on siellä kenkähyllyssä ja takki naulakossa!" No se mies pääsee lapsen kanssa ulos ja jättääkin pienimmän sisälle huutamaan. Siinä sitten loppujumppa meni tuttia suuhun laittaessa ja hyssytellessä.

No seuraavaksi menen nukuttamaan pienintä päiväunille, niin miespä vie isommankin sillä aikaa päikkäreille. Ei antanut sille lounasta ollenkaan ennen sitä joten lapsi sitten kiukkusi nälkäänsä sängyssä eikä nukahtanut.

Olen kyllä miljoona kertaa sanonut miehelle, että lounas syödään ennen päiväunia.

Lähdin viemään vanhinta lasta uimakouluun. Kotiin tullessa keskimmäinen huutaa edelleen nälkää sängyssään.

Aloin laittamaan ruokaa, että mieskin ehtisi syödä ennen töitä. Mies hakee keskimmäisen sängystään, syöttää sille kaupan lihapullia, syö itse voileivän ja lähtee töihin.

Minä jäin tekemään ruokaa yliväsyneen keskimmäisen kanssa ja tietysti vauvakin heräsi huutamaan.

Miten helvetissä voi insinöörimies olla noin tumpelo

Kommentit (64)

Vierailija
41/64 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä helvetin takia olet hommannut tollasen määrän kakaroita jos on niin vaikeeta?

Vierailija
42/64 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen kotona sillä se järjestely on järkevämpi. Minä imetän ja sitä

Eimies voi tehdä. En aijo vaarantaa maidontuloa kikkailulla pumppauksen ja muun kanssa. Minulla on osallistuva hyvä mies, tumpelo vain kotihommissa. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/64 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.07.2014 klo 14:34"]

Minä olen kotona sillä se järjestely on järkevämpi. Minä imetän ja sitä

Eimies voi tehdä. En aijo vaarantaa maidontuloa kikkailulla pumppauksen ja muun kanssa. Minulla on osallistuva hyvä mies, tumpelo vain kotihommissa. Ap

[/quote]

i so feel you.

ensin raskauduit.

sitten uhriuduit.

kun pääset "rankasta" koti"äipän" "työstä" takaisin työ-elämään, jos pääset,

voit miesten lisäksi haukkua ja selkäänpuukottaa työkavereitasi.

onnea jatkumolle.

Vierailija
44/64 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.07.2014 klo 14:32"]Minkä helvetin takia olet hommannut tollasen määrän kakaroita jos on niin vaikeeta?

[/quote]

Aina tulee tämä kommentti. Luuletko, että se arki on aina ihanaa ja lasten kanssa on aina ihanaa? Tänään oli tällainen päivä ja tuuletan tässä tunteitani palstalla, etten rähjää miehelle. Ap

Vierailija
45/64 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko mies koskaan kokonaista päivää vastuussa lapsista? Rutiinien tärkeyttä ei välttämättä ymmärrä, jos on lasten kanssa vain jokusen tunnin. Meneehän se aamupäivä lasten kanssa vaikka ruoka olisi mitä sattuu ja päiväunet viivästyisivät, mutta seuraavaksi hoitovuorossa oleva joutuu sitten luovimaan nälkäisten ja yliväsyneiden lasten kanssa, ja esimerkiksi pahasti myöhästyneet päiväunet voivat sekoittaa yöunille menoa jne.

Typeriin, uusavuttomiin kysymyksiin (kuten mistä löytyy kengät/takki) en edes suostu vastaamaan, luotan siihen että mies on riittävän fiksu ratkaisemaan pulman itse... ;)

Kyllä meilläkin miehellä oli vähän hakemista jossain vaiheessa, mutta kantapään kautta oppi kun herätin miehen yöllä ruokkimaan lasta (jonka iltapalan laittoi ohjeistuksesta huolimatta niin myöhään, että lapsi oli liian väsynyt syömään ja meni syömättä nukkumaan) tai vaihtamaan yöpuvun hikisenä itkevälle lapselle, joka oli laitettu sänkyyn paksuissa päivävaateissa... En jaksa valittaa ja nalkuttaa, mutta en myöskään suostu tekemään perässä asioita turhaan siksi että toinen on liian laiska tai huolimaton. Nykyään mies hoitaa lapset ihan siinä missä minäkin, jos olen töissä (teen hoitovapaalla satunnaisia keikkoja) niin lapset on hoidettu hyvin ja asuntokin siivottu, usein ruoka uunissa odottamassa... :)

Joskus teippasin avuksi jääkaapin oveen "aikataulun" ja siihen liittyviä ohjeita joista arvelin olevan apua, vaikka se hölmöltä tuntuikin. 

Tekemällä oppii.

Vierailija
46/64 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää olla kyllä aika ......., jos tollasen kanssa lapsia vääntää. Ei auta ku katsoa peiliin ja hoitaa ne hommat mitkä naiselle kuuluu eikä valittaa tyhjästä!

Vierailija
47/64 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä sama juttu kuin ap:llä. Tsemppiä ap! T: 1-vuotiaan äiti.

Vierailija
48/64 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työni on henkisesti ja fyysisesti raskasta. Silti se on helpompaa kuin kotona oleminen. On aikuisten työkavereiden tuki, ryhmä missä työskennellä. Sairaana ei tarvitse tehdä töitä. Töissä pn kahvi ja ruokatauot. Joku muu keittää siellä kahvin ja tekee ruuan.

Kotona sitä puurtaa yksin päivästä toiseen. Tosin mies auttaa kun on kotona. Oikeasti tämä kotona oleminen on maailman epäkiitollisin työ. Tottakai rakastan lapsiani ja tykkään olla heidän kanssaan. On ihanaa, että näkee kehityksen ja saa olla läsnä. Minä nyt vain olen ollut jo tarpeeksi kauan kotona ja tämä päiväni murmelina meininki alkaa kyllästyttää toden teolla. Ap

Vierailija
49/64 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.07.2014 klo 14:40"]Onko mies koskaan kokonaista päivää vastuussa lapsista? Rutiinien tärkeyttä ei välttämättä ymmärrä, jos on lasten kanssa vain jokusen tunnin. Meneehän se aamupäivä lasten kanssa vaikka ruoka olisi mitä sattuu ja päiväunet viivästyisivät, mutta seuraavaksi hoitovuorossa oleva joutuu sitten luovimaan nälkäisten ja yliväsyneiden lasten kanssa, ja esimerkiksi pahasti myöhästyneet päiväunet voivat sekoittaa yöunille menoa jne.

Typeriin, uusavuttomiin kysymyksiin (kuten mistä löytyy kengät/takki) en edes suostu vastaamaan, luotan siihen että mies on riittävän fiksu ratkaisemaan pulman itse... ;)

Kyllä meilläkin miehellä oli vähän hakemista jossain vaiheessa, mutta kantapään kautta oppi kun herätin miehen yöllä ruokkimaan lasta (jonka iltapalan laittoi ohjeistuksesta huolimatta niin myöhään, että lapsi oli liian väsynyt syömään ja meni syömättä nukkumaan) tai vaihtamaan yöpuvun hikisenä itkevälle lapselle, joka oli laitettu sänkyyn paksuissa päivävaateissa... En jaksa valittaa ja nalkuttaa, mutta en myöskään suostu tekemään perässä asioita turhaan siksi että toinen on liian laiska tai huolimaton. Nykyään mies hoitaa lapset ihan siinä missä minäkin, jos olen töissä (teen hoitovapaalla satunnaisia keikkoja) niin lapset on hoidettu hyvin ja asuntokin siivottu, usein ruoka uunissa odottamassa... :)

Joskus teippasin avuksi jääkaapin oveen "aikataulun" ja siihen liittyviä ohjeita joista arvelin olevan apua, vaikka se hölmöltä tuntuikin. 

Tekemällä oppii.

[/quote]

Kiitos kommentistani. Tottahan tuo on. Mies on aiemmin ollut lasten kanssa kokonaisia päiviä ja silloin toki sujuikin paljon paremmin. Nyt vaan, kun olen ollut pidempään kotona ja nuorin on vielä vauva, ei mies ole ollut lasten kanssa yksin juurikaan. Tuon imetyksen takia en ole kauaa pois. Kyllä tämä tästä tasaantuu, kun minäkin olen töissä. Kai se mieson muuttunut tosiaan avuttomammaksi koska päävastuu on mulla. Ap

Vierailija
50/64 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tää kaikki yhden 15 minuutin pieleen mennystä jumpasta :D

Vierailija
51/64 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noinko sinä tulkitsit viestin? Miehen oli tarkoitus hoitaa lapsia aamupäivä, koska on illan poissa. Mutta lähinnä sotki asioita ja kusi keskimmäisen päiväunet. Mulla on siis virlä raskaampi ilta lasten kanssa koska 1v8kk hyppii oikeasti yliväsyneenä seinille ja kolhii itseään jatkuvasti.ap

Vierailija
52/64 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi jumalauta mitä paskaa.

porvoossa kaikki on toki mahdollista. onnea "äipille" jotka ovat tämänkin ajan

talouden pyörittämisen sijasta istuneet koneella av-wt-palstalla.

jatkakaa toki! miehennekin pysyy tyytyväisenä PARIsuhteessanne kun moititte miestä joka asiasta.

Vierailija
53/64 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä puran kiukkuni tänne, en mieheeni. Joten totta, pysyy mies tyytyväisenä! Ap

Vierailija
54/64 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollut edes ruoka valmiina keskimmäiselle, tiesikö miehesi, että olisi pitänyt ruveta ruokaa laittamaan? Jos olet pääsääntöinen talouden pyörittäjä, kannattaisi varmaan kommunikoida?

Vierailija
55/64 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.07.2014 klo 15:10"]

Minä puran kiukkuni tänne, en mieheeni. Joten totta, pysyy mies tyytyväisenä! Ap

[/quote]

Mä purkaisin kiukkuni siihen mieheen... Mut tossuna on kait turvallista olla?

Vierailija
56/64 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen siitä saa kun lisääntyy kuin kani.

Vierailija
57/64 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.07.2014 klo 15:17"]Ei ollut edes ruoka valmiina keskimmäiselle, tiesikö miehesi, että olisi pitänyt ruveta ruokaa laittamaan? Jos olet pääsääntöinen talouden pyörittäjä, kannattaisi varmaan kommunikoida?

[/quote]

Kyllä oli eilistä ruokaa kaapissa keskimmäiselle. Tänään tein ruokaa iltapäiväksi, kun eilisestä ei olisi riittänyt, kuin lapsille. Elu en odottanut mieheni laittavan ruokaa. Ap

Vierailija
58/64 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

luuskat. wt-av-luuskat.

onneksi tilanne paranee miehiä haukkumalla, naama ja tukka rasvassa tietokoneella istuen. luuskat.

Vierailija
59/64 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.07.2014 klo 14:13"][quote author="Vierailija" time="04.07.2014 klo 14:10"]

[quote author="Vierailija" time="04.07.2014 klo 14:05"][quote author="Vierailija" time="04.07.2014 klo 13:48"]

[quote author="Vierailija" time="04.07.2014 klo 13:42"]teki töitä, lähti töihin?

itse saat kelasta rahaa ?

[/quote]

Niin teki koneella töitä kotona ja lähti sitten töihin. Kas töitä on monenlaisia ja toisilla työ on hyvin monipuolista

Ja kyllä saan Kelasta rahaa. Olen äitiyslomalla, vai olisiko vauva pitänyt mielestäsi viedä synnäritä suoraan päiväkotiin? Ap

[/quote]

eli miehesi maksaa palkastaan tämänkin ajan kun provoilet koneella?

missä lapsi on nyt? oletko pessyt ikkunat? onko koti puhdas? tarjoatko miehellesi atrian pinaattilettuja illalliseksi ? lapsesi vaippa kuiva?

[/quote]

Eiköhän tämä minun työni ole tärkeää ja kokopäiväistä 24/7. Mieluummin olisin töissä, kuin pyörittäisin sirkusta. Tässä samalla kun olen kirjoitellut, olen imettänyt pienintä, ottanut päivällisen uunista. Yrittänyt laittaa keskimmäistä uudelleen päiväunille. Jutellut vanhimman kanssa miten uimakoulussa meni. Tänään olen hoitanut lasten vaipat, tehnyt ruuan, siivonnut keittiön, vienyt roskat, hakenut postin, ulkoiluttanut ja ruokkinut koiran. Seuraavaksi menen lastenhuoneita siivoamaan, kunhan saan jonkun joskus nukahtamaan. Mitäs sinun perjantaihisi kuuluu?

[/quote]

ja ihmettelet miksi kotisi on likainen?

uunista otit pakastepizzan?

onneksi aikasi riittää mammapalstalle.

olet vain miehesi kylkeen liimautunut raha-loinen, ja yhteiskunta tukee sinua.

[/quote]

Ja sut pitäis oikeesti laittaa torille jalkapuuhun että porukka pääsisi ihmettelemään tuollaista ylimielistä törkyturpaa ja sylkemään päälle. Ehkä joku koirakin toivottavasti nostas jalkaa sun kohdalla.

Terveisin töissäkäyvä lapseton 35v nainen jota ei yhtään haittaa työttömät tai kotiäidit.

Vierailija
60/64 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.07.2014 klo 15:30"]luuskat. wt-av-luuskat.

onneksi tilanne paranee miehiä haukkumalla, naama ja tukka rasvassa tietokoneella istuen. luuskat.

[/quote]

Onneksi sinä finninaamainen teini sentään nostat palstan tasoa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi viisi