Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lopetitko / lopetatko maskin käytön kun saat kakkosannoksen?

Vierailija
02.07.2021 |

Miten on

Kommentit (120)

Vierailija
81/120 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin nähtävät vastaukset kertovat suoraan, miksi luonto karsii ihmiskuntaa ja sellaisella taudilla, että varmasti leviää, kun jokainen toimii eri tavalla.

Vierailija
82/120 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Päinvastoin siirryin käyttämään hengityssuojaimia, kun ennen käytin kirurgista maskia. Kaupoissa näkee nykyään enemmän maskittomia ja kun on uusia variantteja, jotka tarttuvat helpommin ja osaavat kiertää immuniteettia, niin täytyy alkaa itse suojautua paremmin, jos muut ovat välinpitämättömämpiä.

Maski on minusta vähän kuin julkinen älykkyystesti, pidän fiksuina niitä, jotka käyttävät ja vähälahjaisina ja heikon elämänhallinnan omaavia niitä, jotka eivät käytä. En halua, että kukaan vahingossa luulisi minun kuuluvan tuohon denialistijoukkoon.

Minä taas pidän maskia käyttävää kävelevänä hälytysmerkkinä "minulla on mahdollisesti tartunta, pysykää kauempana".

Minä taas pidän maskia käyttävää kanssaihmiset ystävällisesti huomioivana henkilönä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/120 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rokotteen saanut voi saada koronan ja tartuttaa muita vaikka ei itse sairastukaan. Se maski on muiden suojaamiseksi, ei teidän itsenne. Siksi jokaisen pitäisi käyttää maskia. Voi stna teitä itsekkäitä.

Ne jotka siltä haluaa suojautua on jo ottaneet rokotteen ja me muut ei kaivata sinun suojeluyrityksiäsi.

Vierailija
84/120 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maskia pitää käyttää, koska korona tarttuu rokotettuihin ja rokotetut tartuttavat koronaa eteen päin. Koronona muuntuu koko ajan ja jossain vaiheessa väistämättä syntyy variantti joka aiheuttaa pahan sairauden rokotuksesta huolimatta eli maskit ovat tulleet jäädäkseen.

Vierailija
85/120 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täälläkin nähtävät vastaukset kertovat suoraan, miksi luonto karsii ihmiskuntaa ja sellaisella taudilla, että varmasti leviää, kun jokainen toimii eri tavalla.

Tämä.

Sekä Ihan omalla työpaikalla on ihmisten "hölmöys" näkynyt.. välittömästi, kun rokotteen saivat alkoi käsienpesu ja maskit unohtua..tyypillistä ihmisen touhua.

Edelleen rokotettu tai ei, niin virusta kantava levittää virusta eteenpäin.

Vierailija
86/120 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti en levitä koronaa kun ole rokotettu enkä aiokaan ottaa piikkiä jotta saat jatka vapaahengitystä. Ei mun akia kyllä rokotetun tarvi maskeilla, meiluummin anann immuniteettini hoidella mahallise tilmassa leijuvat ja nenääni pääsevät koronapöpöt kuin että koettaisin taistella rokotteen myrkkyjä vastaan elimsitölläni

Vierailija
87/120 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lopettanut. Voin yhä levittää virusta. Ei tää ole tahtokysymys vaan velvollisuus.

Vierailija
88/120 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Päinvastoin siirryin käyttämään hengityssuojaimia, kun ennen käytin kirurgista maskia. Kaupoissa näkee nykyään enemmän maskittomia ja kun on uusia variantteja, jotka tarttuvat helpommin ja osaavat kiertää immuniteettia, niin täytyy alkaa itse suojautua paremmin, jos muut ovat välinpitämättömämpiä.

Maski on minusta vähän kuin julkinen älykkyystesti, pidän fiksuina niitä, jotka käyttävät ja vähälahjaisina ja heikon elämänhallinnan omaavia niitä, jotka eivät käytä. En halua, että kukaan vahingossa luulisi minun kuuluvan tuohon denialistijoukkoon.

Kuinkahan suuri merkitys "helpommin tarttuvuudessa" on sillä, että varsinkin tämän delta-variantin on jo myönnetty tarttuvan ilmateitse ts aerosolitartuntana? Aiemmin ajateltiin, että koronavirus tarttuu vain pisaratartuntana ja sen vuoksi suositeltiin maskeja  eikä hengityssuojaimia. 

Australiassa deltan on todettu tarttuneen valvontakameratietojen perusteella jo 5-10 sekunnin mittaisissa satunnaisissa kohtaamisissa esim. kauppakeskuksessa

What we know about the 'fleeting' spread of the COVID-19 Delta variant in Sydney

https://www.abc.net.au/news/2021-06-24/covid-delta-kappa-variant-spread…

Vierailija
89/120 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maskia pitää käyttää, koska korona tarttuu rokotettuihin ja rokotetut tartuttavat koronaa eteen päin. Koronona muuntuu koko ajan ja jossain vaiheessa väistämättä syntyy variantti joka aiheuttaa pahan sairauden rokotuksesta huolimatta eli maskit ovat tulleet jäädäkseen.

Maski ei suojaa koronalta, ei itseä eikä muita. Tehokkainta on käsipesu ja turvaväli rokotusten lisäksi.

Vielä kerran: se maski ei suojaa koronalta.

Vierailija
90/120 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin jo ilman yhtäkään annosta.

Vierailija
91/120 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä taas pidän maskia käyttävää kävelevänä hälytysmerkkinä "minulla on mahdollisesti tartunta, pysykää kauempana".

Ihan hyvä että randomit ei tuu ihan kiinni.

Vierailija
92/120 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin kuukausia sitten. Sen verta kalliita noi maksit

Vierailija
93/120 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maski ei suojaa koronalta, ei itseä eikä muita. Tehokkainta on käsipesu ja turvaväli rokotusten lisäksi.

Korona on aerosolivälitteisesti leviävä virus. Käsidesi ei sinua suojaa, vaikka uisit siinä.

Vierailija
94/120 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En lopettanut. Ajattelen lähimmäisiäni enkä halua kenenkään pelkäävään lähelläni, ja haluan edelleen näyttää hyvää esimerkkiä =)

Menet sitten kuitenkin maskin kanssa muiden lähelle?

Itsekin käytin jossain vaiheessa maskia lähinnä siksi, että ajattelin muiden pelkäävän maskittomia. En van pystynyt enää käyttämään, koska maski tukahdutti ja ahdisti liikaa. Oma ratkaisuni on antaa tilaa ja pitää turvaväliä - myös tämä estää pisaran lentämisen toisen päälle, mikä on ollut maskienkin idea. Aerosolitartuntaahan ei maski estä, joten jos minulla olisi korona, olisivat muut tartuntavaarassa, oli maski tai ei.

Fiksuinta olisi, että kaikki halukkaat käyttäisivät ffp-maskia, joka oikeasti estää saamasta tartuntaa, ja sitten muiden maskinkäyttöä ei tarvitsisi kytätä eikä siitä tarvitsisi ahdistua. Ihan naurettavaa, että nyt velvoitetaan kaikki käyttämään sinänsä aika tehottomia kangas- ja kirurginmaskeja, ja sitten kaikki kyttäävät ahdistuneina muiden maskinkäyttöä. Helppo ratkaisu olisi se, että kaikki suojaavat itsensä jos haluavat, ja sitten muiden asioista ei tarvitse piitata.

Olen ollut kaupoissa maskilla ja ilman, ja jälkimmäisen todennut turvallisemmaksi. Nimittäin ne maskilliset tulee oikeasti lähes iholle, poimii hyllystä tavarat nenäsi edestä ja tulee viereen valitsemaan perunoitaan sekä jonossa seisovat niskassa kiinni.

Kun olen ilman maskia, he pitävät etäisyyttä. Odottavat että noukin ne perunani ennenkuin tulevat viereen ähisemään ja kassalla katsovat kuin vierasta sikaa. Toimii.

Vierailija
95/120 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Korona on aerosolivälitteisesti leviävä virus. Käsidesi ei sinua suojaa, vaikka uisit siinä.

Ja samasta syystä maskikaan (kagas- tai kirurginmaski) ei suojaa. Ainoastaan hengityssuojain (ffp2/ffp3). Joten sikäli tuo aiempi kommentoija oli oikeassa, että maskit ei suojaa itseä eikä muita. 

Vierailija
96/120 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla osalle miehistä miehisyyden mitta rokottamattomuus ja maskittomuus. Vähänkö oon äijä! Mä en yhtä virusta pelkää! Mä en pelkää kuolemaa!

Ennen miehisyyden mitta oli se, että mies turvasi naiset, lapset, sairaat ja vanhat. Mutta ei enää.

Vierailija
97/120 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja samasta syystä maskikaan (kagas- tai kirurginmaski) ei suojaa. Ainoastaan hengityssuojain (ffp2/ffp3). Joten sikäli tuo aiempi kommentoija oli oikeassa, että maskit ei suojaa itseä eikä muita. 

Jos kaikki käyttäisivät ja käyttäisivät kirurgin maskia oikein, olisi suojaus jo hyvällä mallilla. Mutta, kun ei, kun mä ja mun ihmisoikeus🤦‍♀️

Maskittomien vuoksi käytän ffp2- maskia.

Vierailija
98/120 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin. Pahin allergia-aika päällä ja muutenkin vaikea hengittää välillä. Kuumuus jostain syystä vielä pahentaa astman oireita. En käyttänyt maskia viime kesänäkään samasta syystä ja silloin ei ollut ollut edes rokotuksia. Talvella pahimpien pakkasten aikaan en käyttänyt, kun astma oli pahemisvaiheessa. Minulla maskittomuus liittyy siis kyllä enemmän omaan terveyteen kuin toiseen rokotukseen, mutta on helpottavaa, kun nyt ”saa luvan” olla ilman.

Vierailija
99/120 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En varmastikaan lopeta. Mutta jos taas epidemiatilanne on hyvä, saatan vähentää sen käyttöä pienemmän riskin tilanteissa.

Vierailija
100/120 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te olette hassuja. Kirurgisen maskipaketin kyljessäkin lukee, että läpäisee virukset. Sitten vedotaan johonkin hammaslääkäriin tai kiruriin. Kyse on suorista roiskeista. Hammaslääkäri poraa hammasta ja sieltä roiskuu naamalle kaikkea. Lisäksi hammaslääkäri voi itse hallitsemattomasti aivastaa, kun hammas on siinä juurta myöten auki. Sama kirurgilla. Eihän kukaan ole kuvitellut, että kirurgin hengityksen virukset jotenkin mystisesti jäisi siihen lappuseen. Kysymys on siitä, että kun ihmisen sisuskalut on siinä leväällään ja kädet siellä, niin aika kiva, kun tulee väkisin yskäisy tai aivastus. Takavuosina se yksi anestesialääkäri tappoi potilaan, koska ei käyttänyt maskia. Ei edes keskusteltu siitä, että muka hengitysilman mukana olisi jotain tullut vaan oli muistaakseni yskäissyt (tai aivastanut, jompi kumpi) siinä ja bakteeri pääsi selkäytimeen.

Siis suomennettuna: nämä kansalla käytössä olevat maskit suojaa vain pärskeiltä. Siksi en tajua, miksi niiden päälle intoillaan.

Ja edelleenkään, maskien käytöstä ei ole mitään sellaista tutkimusta olemassa, että ne hyödyttäisi tavallisten taaperoiden käytössä kaduilla ja kaupoissa. Mikään statistiikkakaan ei sitä tue tällä hetkellä. WHO sitä vouhottaa ja muistakaa, joku kerää tästäkin jätevuoresta rahat! Maskitehtaat louskuttaa tyytyväisenä. Kaiken huippu on, että nämä vastuulliset kaivaa sitä ryttyistä maskia taskusta uudelleen ja uudelleen. Se on kuin alkeellisen kulttuurin talismaani monille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kolme