Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lopetitko / lopetatko maskin käytön kun saat kakkosannoksen?

Vierailija
02.07.2021 |

Miten on

Kommentit (120)

Vierailija
21/120 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos rokote ei estä sairastamista tai tartuttamista niin voi vetää johtopäätöksen että aika turha rokote. Moniako sellaisia rokotteita aiotte ottaa, jotka eivät estä sairastumista tai levittämistä? Miksi juuri korona on se sairaus, joka täytyy täysin hävittää?

Vierailija
22/120 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lopetin. Kaupoissa ja julkisissa tullaan välillä huomauttamaan, mutta sitten vaan kaivan puhelimesta omakannan esille ja näytän rokotukset.

Vihasin sitä hiostavaa maskia ja siitä aiheutuneita päivittäisiä päänsärkyjä. Mitä vaan kunhan ei enää sitä.

Onko joku tullut kaupassa huomauttamaan?

Joo, myyjät tulee useinkin.

Ei ole ikinä kukaan huomauttanut ja käytän PK seudulla hyvin harvoin maskia

Oho! Kyllä mulle on tosiaan tultu sanomaan. Keskustassa asun ja liikun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/120 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole pitänyt maskia enää pitkään aikaan. Rokotetta en ole vielä ottanut, koska olen raskaana.

24/120 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmat annokset saatu. En lopettanut, koska saatan tartuttaa ja itsekin saada taudin lievän muodon.

Vierailija
25/120 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En lopeta vaan jatkan maskin käyttöä ja noudatan muutenkin edelleen paikallisten terveysviranomaisten antamia ohjeita.

Rokotettu voi levittää koronaa.

Saan 2. rokoteannoksen 16.7.2021.

Ei sössitä hommaa enää viime metreillä.

Myös maskin kanssa voi levittää koronaa.

Tiedän. Siksi maskin käytön lisäksi noudatan myös muita terveysviranomaisten ohjeita, eli pidän vähintän 2 metrin turvavälin muihin ihmisiin ja huolehdin, että minulla on puhtaat kädet. Entä sinä?

Vierailija
26/120 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rokotuksen yhteydessä sait pienen esitteen "Ohjeet koronavirusrokotteen saaneelle". Mitä siinä sanotaan maskin käytöstä? Kai olet sentään lukenut sen? Vai eikö henkinen kapasiteettisi riitä tajuamaan sitä tai että se koskee myös sinua? Aina ja kaikkialla eikä vain silloin kun sinulle sattuu sopimaan.

Vierailija
27/120 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lopettanut. Ajattelen lähimmäisiäni enkä halua kenenkään pelkäävään lähelläni, ja haluan edelleen näyttää hyvää esimerkkiä =)

Vierailija
28/120 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin maskin käytön jo kesän alussa. Toisen rokotteen saan syksyllä.

Vierailija
29/120 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mulle ei olisi hiljattain aloitettu sytostattihoitoa, luopuisin varmaan ffp3-hengityssuojaimen käytöstä 2 viikon päästä toisesta rokoteannoksestani, Mitään kirurginmaskia en ole käyttänyt missään vaiheessa enkä aio käyttääkään. Jos ja kun on ollut tilanteita, joissa on ollut suositeltavaa peittää suunsa ja nenänsä, mieluummin olen sitten käyttänyt sellaista suojainta, joka suojaa mua itseäni. 

Vierailija
30/120 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lopetin. Kaupoissa ja julkisissa tullaan välillä huomauttamaan, mutta sitten vaan kaivan puhelimesta omakannan esille ja näytän rokotukset.

Vihasin sitä hiostavaa maskia ja siitä aiheutuneita päivittäisiä päänsärkyjä. Mitä vaan kunhan ei enää sitä.

Onko joku tullut kaupassa huomauttamaan?

Joo, myyjät tulee useinkin.

Ei ole ikinä kukaan huomauttanut ja käytän PK seudulla hyvin harvoin maskia

Oho! Kyllä mulle on tosiaan tultu sanomaan. Keskustassa asun ja liikun.

Kyllä minä ainakin huomautan hos tulee liian lähelle ilman maskia tai hipelöi kaupassa jokaista tavaraa kuitenkaan niitä ostamatta. V**tuilen vielä päälle melko ankarasti koska luulisi, että 1,5 vuodessa olisi tyhmempikin jo ymmärtänyt.

Vierailija
31/120 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rokotuksen yhteydessä sait pienen esitteen "Ohjeet koronavirusrokotteen saaneelle". Mitä siinä sanotaan maskin käytöstä? Kai olet sentään lukenut sen? Vai eikö henkinen kapasiteettisi riitä tajuamaan sitä tai että se koskee myös sinua? Aina ja kaikkialla eikä vain silloin kun sinulle sattuu sopimaan.

Naisena en jaksa lukea tekstejä

Vierailija
32/120 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen saanut kakkosannoksen jo yli kuukausi sitten ja todellakin käytän maskia, pesen käsiä ja yritän pitää turvaväliä sisätiloissa. Ainoa myönnytys jonka olen tehnyt on siirtyminen ffp2- maskeista kirurgisiin maskeihin nyt helteillä.

Erityiskiitos Pietarin-kävijöille. Helkutan torvet!

Vierailija
33/120 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos rokote ei estä sairastamista tai tartuttamista niin voi vetää johtopäätöksen että aika turha rokote. Moniako sellaisia rokotteita aiotte ottaa, jotka eivät estä sairastumista tai levittämistä? Miksi juuri korona on se sairaus, joka täytyy täysin hävittää?

Onhan tämä oikeasti vitsi vai etkö todellakaan vieläkään tajua? 1,5 vuoden jälkeen? Onnea loppuelämään.

Vierailija
34/120 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eilen sain ja en lopeta

Miksi pidät, et enää tartuta eikä se sinua suojaa

Koska suositukset ja asun Helsingissä, en halua hävetä kaupoissa ja julkisissa!

Vierailija
35/120 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole rokottautunut ja maskiakaan en ole käyttänyt enää juurikaan. Kädet pesen kotiin tullessa ja ennen ruokailua jne. ehkäisen näin kaikkia tartuntoja. D-vitamiinitasot hyvät. En pelkää viruksia ja en ole myöskään terveenä vaaraksi yhtään kenellekään. T. Keisarin uudet vaatteet

Vierailija
36/120 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eilen sain ja en lopeta

Miksi pidät, et enää tartuta eikä se sinua suojaa

Kyllä tartutat ja siksi etten halua näytää tyhmältä ja persaukiselta yleisillä paikoilla liikkuessa.

Sitäpaitsi miksi en pitäisi? Ei siitä vaivaakaan ole ja olen pysynyt koko maskin käytön ajan täysin terveenä muutenkin vaikka yleensä jotain flunssaa kerran vuodessa on ollut.

Vierailija
37/120 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Haluan suojella muita.

Vierailija
38/120 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lopetin maskin käytön jo kesän alussa. Toisen rokotteen saan syksyllä.

Tosi ”älykästä”.

Vierailija
39/120 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistakaa myös, että se rokotteen antama suoja ei pamahda päälle heti piikin jälkeen vaan siihen menee aikaa.

Vierailija
40/120 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Ohjeet on yleensä sitä varten että ne luetaan ja niitä noudatetaan. Pelottavaa kuinka tyhmiä suurin osa ihmisistä on. Jotain voisi myös ymmärtää ihan itsekin vaikkei joku ohjeista tai pakota. Peruskoulun on kaikki kuitenkin yleensä käyneet.