Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lopetitko / lopetatko maskin käytön kun saat kakkosannoksen?

Vierailija
02.07.2021 |

Miten on

Kommentit (120)

Vierailija
101/120 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maskia pitää käyttää, koska korona tarttuu rokotettuihin ja rokotetut tartuttavat koronaa eteen päin. Koronona muuntuu koko ajan ja jossain vaiheessa väistämättä syntyy variantti joka aiheuttaa pahan sairauden rokotuksesta huolimatta eli maskit ovat tulleet jäädäkseen.

Maski ei suojaa koronalta, ei itseä eikä muita. Tehokkainta on käsipesu ja turvaväli rokotusten lisäksi.

Vielä kerran: se maski ei suojaa koronalta.

Korona on aerosolivälitteisesti leviävä virus. Käsidesi ei sinua suojaa, vaikka uisit siinä.

Ja samasta syystä maskikaan (kagas- tai kirurginmaski) ei suojaa. Ainoastaan hengityssuojain (ffp2/ffp3). Joten sikäli tuo aiempi kommentoija oli oikeassa, että maskit ei suojaa itseä eikä muita. 

Näin. Eikä hän edes maininnut sanallakaan mistään käsidesistä... käsien pesun vaikutus perustuu siihen, ettei levitellä pisaroita pinnoille jaettaviksi.

Vierailija
102/120 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taitaa olla osalle miehistä miehisyyden mitta rokottamattomuus ja maskittomuus. Vähänkö oon äijä! Mä en yhtä virusta pelkää! Mä en pelkää kuolemaa!

Ennen miehisyyden mitta oli se, että mies turvasi naiset, lapset, sairaat ja vanhat. Mutta ei enää.

Miten maskittomuus ja kuoleman pelkääminen liittyy toisiinsa, kun se maski ei sitä äijää edes suojaa?

Ikävää jos oma miehisyytesi on maskin takia joutunut koetukselle, surullista. En ole itse huomannut että sukupuolella ja maskilla on juurikaan tekemistä keskenään, mutta miten vaan.

Tai jos olet nainen, niin surullista jos kuvittelet että miesten tehtävä olisi sinua suojella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/120 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aion luopua maskin käytöstä ainakin pääosin toisen rokoteannoksen jälkeen, mutta riippuu olosuhteista, kuinka pian. Tulen odottamaan siihen asti, että korona on asuinmaassani hyvin harvinainen. Olen jo vuoden ajan käyttänyt vain FFP2-tason suojaimia ja hyvin harvoin käynyt missään koko pandemian aikana. Olen pystynyt terveenä, enkä aio sössiä tilannetta toisen rokotteen jälkeenkään.

Vierailija
104/120 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maskia pitää käyttää, koska korona tarttuu rokotettuihin ja rokotetut tartuttavat koronaa eteen päin. Koronona muuntuu koko ajan ja jossain vaiheessa väistämättä syntyy variantti joka aiheuttaa pahan sairauden rokotuksesta huolimatta eli maskit ovat tulleet jäädäkseen.

Maski ei suojaa koronalta, ei itseä eikä muita. Tehokkainta on käsipesu ja turvaväli rokotusten lisäksi.

Korona on aerosolivälitteisesti leviävä virus. Käsidesi ei sinua suojaa, vaikka uisit siinä.

Niin? Maski ei silti suojaa siltä eikä kukaan edes maininnut mitään käsidesiä.

Täysi nollakommentti.

Vierailija
105/120 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja samasta syystä maskikaan (kagas- tai kirurginmaski) ei suojaa. Ainoastaan hengityssuojain (ffp2/ffp3). Joten sikäli tuo aiempi kommentoija oli oikeassa, että maskit ei suojaa itseä eikä muita. 

Jos kaikki käyttäisivät ja käyttäisivät kirurgin maskia oikein, olisi suojaus jo hyvällä mallilla. Mutta, kun ei, kun mä ja mun ihmisoikeus🤦‍♀️

Maskittomien vuoksi käytän ffp2- maskia.

No mä taas ajattelen asian niin, että koska itse suojaan itseni hengityssuojaimella, muiden ei tarvitse - jos eivät halua - käyttää mitään. Ja vaikka KAIKKI muut käyttäisivät kirurginmaskia, käyttäisin silti itse hengityssuojainta enkä kirurginmaskia. Kirurginmaski kun pysäyttää ainostaan sylkipisarat eikä aerosoleja. 

Vierailija
106/120 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin maskin käytön reilu vuosi sitten, kun Suomen sairaalapotilaiden määrä ei missään kohtaa noussut lähellekään kausi-influenssa kaikesta hysteriasta huolimatta.

Vierailija
107/120 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos kaikki käyttäisivät ja käyttäisivät kirurgin maskia oikein, olisi suojaus jo hyvällä mallilla. Mutta, kun ei, kun mä ja mun ihmisoikeus🤦‍♀️

Maskittomien vuoksi käytän ffp2- maskia.

No mä taas ajattelen asian niin, että koska itse suojaan itseni hengityssuojaimella, muiden ei tarvitse - jos eivät halua - käyttää mitään. Ja vaikka KAIKKI muut käyttäisivät kirurginmaskia, käyttäisin silti itse hengityssuojainta enkä kirurginmaskia. Kirurginmaski kun pysäyttää ainostaan sylkipisarat eikä aerosoleja. 

Tämä kuulostaa fiksulta, että huolehdit vain omista asioistasi ja maskistasi ja annat muiden tehdä miten parhaakseen näkee. Peukut sille!

t. maskiton

Vierailija
108/120 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töissä ainakin on pakko silti käyttää. Olen vanhuspuolella töissä. Olen kyllä töissäkin ilman maskia jos pomo tai omaiset ei näe. Välillä on pakko olla ilman koska astmaatikkona on välillä huonompia kausia esim. siitepölyn ja heinän takia ja hengenahdistusta tulee ilman maskiakin.

Vierailija
109/120 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

FFP3 maskihan suojaa koronalta. Tiedätkö jotain miksei FFP3 suodattaisi viruksia vaikka niiden myyntiesitteissä niin todetaan?. Toki nämä kirurgin maskit on yhtä tyhjän kanssa.

Vierailija
110/120 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enlopeta. Mä otin myös käyttöön ämpärin. Siihen tein pienet silmäreijät jotta näkee. Minä olen tiedostava

Vierailija
111/120 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin silloin muutama viikko sitten kun suositukset loppuivat. En ole ottanut rokotetta.

Vierailija
112/120 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetan kun saan kakkoseen. Uuh.

Vierailija
113/120 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

FFP3 maskihan suojaa koronalta. Tiedätkö jotain miksei FFP3 suodattaisi viruksia vaikka niiden myyntiesitteissä niin todetaan?. Toki nämä kirurgin maskit on yhtä tyhjän kanssa.

Periaatteessa yleensä kun puhutaan maskeista, puhutaan juuri kangasmaskeista ja kirurginmaskeista - toiselta nimeltähän niitä on kutsuttu ns. kansanmaskeiksi. Ja yleensä kaikki, missä on etuliite "kansan" tarkoittaa jotain huonompaa, heikkolaatuisempaa, ei-niin-toimivaa, joka on joko vähän sinne päin, tai lähinnä näennäinen. Nuo ffp-maskit eivät oikeastaan ole viralliselta nimeltään maskeja, vaan hengityssuojaimia. Ja suurin osahan käyttää juuri kansanmaskeja, ja itse asiassa maskisuositushan oikeastaan koskikin niitä huonoja maskeja, jotka eivät tehoa. Joten siksi silloin, kun joku kyseenalaistaa maskien hyödyn, kannattaa muistaa, että hän puhuu niistä kangaspaloista ja kirusginmaskeista, ei suinkaan ffp-hengityssuojaimista. Mutta oikeassa toki olet, ffp-suojaimet ovat tehokkaita.

. eri

Vierailija
114/120 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kertaakaan käyttänyt, enkä ota rokotetta. Tämä koronahysteria on ihan jotain muuta, kuin mitä meille annetaan ymmärtää. Deetä, puhdasta ruokaa ja maalaisjärkeä, niillä kyllä pärjää. Ja olen ns " riskiryhmäläinen". Milloin ihmiset tajuavat mikä vedätys tämä homma on ollut?

Vierailija
115/120 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lopeta. Saan toisen annoksen elokuussa, ja silloin alkaa levitä kaikenmaailman kausi-influenssat ynnä muut, joita en itselleni halua. PISTE.

Vierailija
116/120 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetan pari päivää sen jälkeen kun saan toisen piikin eli ensi viikolla.

Tartuntaa pelkäävät voivat tietty käyttää maskia. Ärsyttää kun kaupassa käydessä kaikilla on maski ja ainakin 90 % on saanut yhden piikin.

Vierailija
117/120 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole kertaakaan käyttänyt, enkä ota rokotetta. Tämä koronahysteria on ihan jotain muuta, kuin mitä meille annetaan ymmärtää. Deetä, puhdasta ruokaa ja maalaisjärkeä, niillä kyllä pärjää. Ja olen ns " riskiryhmäläinen". Milloin ihmiset tajuavat mikä vedätys tämä homma on ollut?

Niiltä ei kysytä jotka ovat hautuumaalla koronan lähettämänä. Eräskin perusterve keski-ikäinen mies sai koronan, meni niin pahasti keuhkoihin että kuoli. (entinen työkaveri).

Lopetan kuitenkin maskin käytön kakkospiikin jälkeen. Maski on vain yksi osa torjuntaa ja noin 80 % käyttää tehotonta maskia tai väärin.

Vierailija
118/120 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näh. Kun on nyt seurannut tarkemmin ihmisten hygieniatasoa, on huomannut kuinka kuvottavia ihmiset ovat. Parempi suodattaa Koronan jälkeenkin ilma.

Vierailija
119/120 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet tietysti mielestäsi "Suuren Tiedon Lähettiläs" kun kohkaat vedätyksestä. Kaikki tutkijat virusmikroskooppeineen ja sairaat sairaalassa ovat huijareita?

Vierailija
120/120 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lopeta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän yksi