Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitkään yrittäneet

01.07.2021 |

Heippa!
Etsin kohtalontovereita, jotka ovat yrittäneet raskautua jo pidemmän aikaa tuloksetta. Minkälaisia tunteita on matkalle mahtunut? Onko jotakin vippaskonsteja yritetty? Kuinka kestää jatkuvat pettymykset mutta pysyä toiveikkaana? Tuntuuko yrittäminen välillä väkinäiseltä?
Oma projektini alkoi 11/2020 plussalla, joka meni joulukuussa kesken. Sen jälkeen ei ole tapahtunut mitään ja taas alkoi uusi kierto. Jatkuvat pettymykset nakertaa, ja välillä tuntuu epäreilulta kun tuttavapiiri täyttyy vauvauutisista kuin sormia napsauttamalla. Viime kiertoon tilasin ovistikkuja, mutta ne saapuivat niin myöhään etten ehtinyt niillä vielä leikkiä, mutta tässä kierrossa ehdin. Onko oviksen tikuttamisesta ollut hyötyä? Kumppanini on enemmän jalat maassa tämän asian kanssa ja on onneksi ollut tukena kun oon ollut maassa menkkapäivinä. Ollaan 32v ja 34v ensiyrittäjät.
Jos on samanlaista taustaa, tulkaahan kertomaan kokemuksianne :)

Kommentit (789)

161/789 |
06.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Chard: hyvä tietää. Itse en tosiaan tiedä mikä oma tilanne on, kun ei ole mitään testejä koskaan tehty mutta oletan, että viime syksynä luonnollisesti alkanut raskaus (joka kesti kuitenkin 5kk asti) olisi hyvä merkki. Täytynee tosiaan mennä johonkin yksityiselle.

Rokotteesta sen verran, että itse otin tehosterokotteen viikonloppuna ja se pukkasi korkean kuumeen + järkyt palelut ja säryt. Edelleen toipilaana. Oonkin joutunut ottamaan särkylääkettä (vaihdellen Buranaa ja panadolia kun jälkimmäinen ei tunnu olevan niin tehokas niin pakko ollut syödä myös Buranaa). Ja nyt mietityttääkin, et oliko tämäkin kierto tässä kun a) rokote voi häiritä jo itsessään kiertoa ja ovulaatiota ja b) oon joutunut syömään Buranaa joka myös voi häiritä ja jopa estää ovulaation.

Ärsyttää, että miksi pitää koko ajan olla jotain mikä entisestään voi vaikeuttaa raskautumista.

162/789 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips taas "pitkästä" aikaa. Mitään hyviä uutisia ei täältäkään päin ole, menkat alkoi taas paria päivää ennen ja näyttää taas siltä, että kesto on vain kolme päivää kuten viimeksikin. Melkein siitä lähtien kun mun menkat alkoi joskus 11-vuotiaana, niin ne on kestäneet viisi päivää ja kiertokin on ollut suht säännöllinen. Tossa kun pohdin tätä, niin tulin siihen tulokseen, että se hemmetin koronarokotus voisi olla syynä tähän kierron muuttumiseen, ainakin ajallisesti täsmäis. Eilen kävin ottamassa tehostepiikin ja mitään kummempia oireita ei taaskaan onneks tullut. Nyt vaan mietityttää, että kuinka kauan tässä voisi odotella, että palautuuko kierto takaisin vai onko tää sittenkin jotain lopun alkua ja missä vaiheessa kannattais ottaa yhteyttä lääkäriin. Ja onko tuolla kierron pituudella (joka nyt siis näyttää olevan 23 päivää) ja menkkojen kestolla sinänsä merkitystä.

Tosin olen jokatapauksessa soittamassa lääkäriin, josko tutkimuksia voitaisiin jatkaa, kun sain mieheltä vihreää valoa. 

Tuntuu hirveältä, että tästä kaksi vuotta sitten keskustellusta iloisesta asiasta on tullut tämmönen helvetti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
163/789 |
08.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä alkoi uusi kierto 😢 1,5 v nyt yritetty ilman plussaa 😔

Iltatähti toiveissa ❤️ ya 4/20

164/789 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas hyvää keskustelua täällä, kiitos kun kirjotatte <3 Olen tuo Käyttäjä12345, piti ottaa kunnon nimimerkki kun ehkä tässä vielä hetki kirjoitellaan... Tulin tänne päivittelemään sitä, kun menkat on jo kolme päivää myöhässä ja testi nega. Meillä on myös ilahduttavasti ensimmäinen polikäynti huomenna ja viimeseen asti toivoin, että voisin perua sen mutta ei :/ Nyt näistä viesteistä tajusin, että koronarokotehan se varmaan kummittelee, otin sen just kuukausi sitten! Voi huoh miten ärsyttävää. Ovulaation merkit oli reilu kaks viikkoa sitten, mutta se tais jäädä yritykseksi vaan. Nyt toivon, että menkat pysyvät huomisen sisätutkimukseen asti poissa, mutta sitten saisivat alkaa niin päästäis tästäkin ja kiertoon nro 15.

Voimaa kaikkien loppuviikkoon! ❤

165/789 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neiti kesäheinä kirjoitti:

Täällä alkoi uusi kierto 😢 1,5 v nyt yritetty ilman plussaa 😔

Pahoittelut 😔❤️

Itse oon menossa tänään ultraan varmistamaan keskenmenoa, joten ei ole tunnelmat kovin katossa täälläkään. Ties koska päästään edes yrittämään uudelleen ja kuukaudet vaan vierii 😭

N40 ja kolmas lapsi toiveissa, ensimmäinen yhteinen. Ya 04/20.
Menneisyydessä käyty läpi lähes koko hoitokimara keskenmenoineen.
+ 08/21 kkm rv 9+5
+ 12/21, LA 08/22

166/789 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkio oli kasvanut viikossa noin viikon verran, mutta on silti ihan liian pieni siihen nähden mitä pitäisi olla. Ja on liian pienessä raskausontelossa edelleen. Syke sillä raukalla oli tosi vahva 😭 mä en kestä. Mikä ristiriitainen tilanne, ultrassa näkyy syke, josta ei pysty iloita, kun tämä raskaus tulee 99,9% todennäköisyydellä päättymään lähiaikoina.

Ihan helvetin hajottavaa. Ja niinku suolaa kaadettais haavoihin.

+ 08/21 kkm rv 9+5
+ 12/21, LA 08/22

167/789 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon voimia Chard ja Neiti Kesäheinä! Oon niin pahoillani Chard siitä, mitä joudut käymään läpi!

ON Täälläkin jo pientä tuhrua, kp 25 ja dpo 12. Yritystä tuli elokuun lopulla 1,5 vuotta ja yk 22 alkamassa.

168/789 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä lienee oikea osio meikäläiselle.

Yrityskierros nro 9 meneillään, ikää mittarissa 30, ei ennestään lapsia/raskauksia. Vuodenvaihteessa 20/21 ehkäisy jätetty pois ja kierto palautui nopeasti ja asettui näennäisesti jokseenkin järkeviin mittoihin samantien (kierron pituus hieman vaihdellen 25-30 päivää). Ovulaatiota tikutettu toisesta kierrosta alkaen, alkuun ovulaatio oli aika myöhäinen (kp 16-19) ja tiputtelu/tuhruvuoto alkoi 7-9 päivää ovulaatiosta. Loppuvuodesta 2020 kävin Felicitas Mehiläisessä gynekologilla tarkastuksessa ennen yrityksen aloittamista (jolloin sisätutkimuksessa kaikki ok, mutta kaikkea ei voitu tutkia/todeta kun hormonaalinenehkäisy oli vielä käytössä), joten kun aloin epäilemään että luteaalivaihe jää liian lyhyeksi niin otin yhteyden samaan gynekologiin. Testattiin S-prog 7 päivää ovulaatiosta, lukemaksi tuli 15 eli ei mikään paras mahdollinen mutta indikoi kuitenkin että ovulaatio tapahtuu, mutta tuki epäilyäni siitä että keltarauhashormonia saisi erittyä enemmänkin. Sain reseptin Teroluteihin & Cyclogesteihin, aloitus kolmantena päivänä ovulaatiosta ja 12päivää putkeen. Tällä ollaan menty toukokuusta lähtien.

Kesäkuussa epäilykset alkoi korventaa ja halusin käydä ultralla varmistamassa, että ovulaatio tosiaan tapahtuu vaikka toki ovistestit näyttivät kiltisti plussaa. Ajoitin gynen niin että ovis näkyisi ja että myös aukkari olisi voitu tehdä. Vasemmalla möllötti johtofollikkeli ja kaikki muutenkin kunnossa, aukkaria ei haluttu tehdä ennenkuin miehen sperma analysoitu ja löivät purkin kouraan. Mies vei näytteen tutkittavaksi heinäkuun lopulla ja tulokset muuten ok, mutta vasta-aineet 70%. Otettiin soittoaika analyysista, sanoivat että vasta-aineet voivat vaikeuttaa raskaaksituloa mutta koska siittiöt eivät takertuneet toisiinsa, niin neuvottiin jatkamaan luomuna vielä vuoden loppuun.

Alkaa tuntua toivottomalta ja mieli kääntynyt ajatukseen, että vuodenvaihteessa lähete lapsettomuushoitoihin. Tekisi mieli mennä vielä tarkistuttamaan se aukkari, toisaalta olo että hittoako enää pistän rahaa tähän nyt kiinni jos vuodenvaihteessa tutkitutetaan sitten ihan kaikki julkisella. Tavallaan kiinnostaisi jatkaa yksityisellä Felicitaksessa, heistä ei mitään muuta kuin hyvää sanottavaa. Mutta jos joudutaan kunnon rumbaan ja raskaisiin hoitoihin, niin rahapuoli vetää julkiselle nöyränä odottelemaan.

Ja tottakai kaikki tutut ympärillä saavat vauvoja & tulevat säädyllisessä ajassa raskaaksi. Tätä keskustelua selattuani tiedän ettei edes tämä oma yk 9 ole vielä mitään, mutta hitto kun tuntuu jo nyt pahalta ja musertavalta. Puolison ja lähimpien ihmisten kanssa asiasta puhuttu, mutta tiedän ettei kukaan oikein ymmärrä kun ei ole kokenut vastaavaa, joten vertaistukea kalastelemassa.

169/789 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Chard ❤️ olen niin pahoillani 🥺 sanoiko lääkäri jatkosta mitään?

Täälläkin tuhruttelu alkoi eilen ja tänään alkanut pikkasen vuodella. Huomenna varmasti menkat jo alkaneet kunnolla.

Me tosiaan pidettiin kierron verran taukoa yrityksestä ja se teki kyllä todella hyvää pääkopalle. Nuoria kun vielä ollaan eikä sillain mikään kiire saada pientä aluille. Kuitenkin viime kuukaudet ovat olleet raskaita kun ei sitä toivottua raskautta ole kuulunut. Mietinkin että pitäisikö vielä yksi kuukausi pitää taukoa, sillä mieli on nyt paljon parempi vaikka menkat alkoikin kun tiesin jo etukäteen että raskaus ei ole todennäköinen. Katsotaan mitä päivät tuovat tullessaan...

Kovasti tsemppiä ja jaksamisia kaikille pitkään yrittäneille. ❤️

170/789 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Chard, olen pahoillani että jouduit pitkän yrityksen jälkeen tuollaiseen pyöritykseen. Varmasti hyvin raskasta. Toivottavasti tuo tilanne selkiytyy pian ettet joudu pitkään olemaan tuollaisessa välitilassa<3

Harmittelut myös Neiti Kesäheinälle ja Toffille 1,5v rajapyykeistä. <3

Nounou, hyvä että löysit tälle palstalle, täältä löytyy kohtalonsisaria! On hienoa että olet käynyt lääkärissä tutkituttamassa tilannetta, oletko saanut helpotusta tuloksista? Teidän tilanne vaikuttaa kumminkin lupaavalta :) Hienoa että sulla on läheisiä joiden kanssa puhua asiasta, tunteiden kanssa yksin jääminen on tosi lannistavaa. Hoidot ovat tosi arvokkaita, ymmärrän ettei houkuttele lähtä yksityisen kautta toteuttamaan... Itse odottelen kutsua kohdun ja munasarjojen ultraan, saas nähä tuleeko vielä tän vuoden puolella kun julkisella on pitkät jonot. Mut mikäänhän ei estä luomuna yrittämään odotellessa :)

ON: menkat loppui torstaina ja taas kohti uutta yritystä . Tässä kierrossa yritän tikuttaa oviksen, laskujeni mukaan huippu olisi ens perjantaina. Ollaan myös puhuttu kumppanin kanssa että kokeiltaisi koti-inseminaatiota apteekin ruiskulla, ja toistaiseksi hän on antanut vihreää valoa kokeilulle. Hänellä on vaikeuksia laueta penetraatiossa, joten ollaan kikkailtu tallettelujen kanssa, nyt tuli mieleen että sekin saattaa viivästyttää plussaa. Saa tosin nähdä miten käytäntö toimii, ku onhan muovikipon kanssa vähän epäeroottista laueta xD

Tsemppiä kaikille ja toivon meille jokaiselle kesävauvoja <3 

171/789 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hongatar: Kiitos ❤️ Tuntuu että ajatukset ja fiilikset on yhtä vuoristorataa, ensin kun miehen tulokset tuli niin ajattelin että nonni tämä tästä vielä puuttui että molemmissa on ”vähän häikkää” mutta toisaalta se ettei saatu lähetettä suoraan lapsettomuushoitoihin loi uskoa. Fiilikset menee ihan kierron mukaan, menkkojen aikana harmittaa/turhauttaa, ovis kun lähestyy niin mieleen hiipii ”mitä jos tällä kertaa kuitenkin…” jne 😅 vaikka iloinen ja onnellinen olen kaikkien plussanneiden puolesta eikä se missään nimessä ole pois minulta, niin kyllähän sitä miettii että miksei meidän vuoro ole vielä tullut kun molemmat nuorehkoja ja terveitä yms. puolison kanssa. Mutta koitan pysyä tyynenä ja pessimistisen toiveikkaana! Kauanko teillä on yritystä takana ja koska hakeuduitte tutkimuksiin? Olen noita jonoja juuri miettinyt, ei saisi ajatella liian pitkälle mutta minkä sitä luonnolleen voi, niin olen miettinyt että jos mekin vuodenvaihteessa 21/22 päästään tutkimuksiin niin vauva vuodelle 2023 alkaa olla todennäköisempi kuin 2022 mikä harmittaa vähän. Hölmöjä ajatuksia, saispa lakattua ajattelemasta 🙈

Voimia myös kaikille, lohdullista tietää ettei ole yksin ❤️

172/789 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Chard, voimia sinne❤️❤️ Miten sulla siis nyt jatko, uus ultra?

Mulla alko tänään menkat. Varmaa neljänä päivänä oli pientä tuhrua ja nyt alkoi kunnolla. Kierto pidentynyt muutamalla päivällä, mistähän lie voi johtua? Meillä taukoa nyt tää ja ens kierto. Loppuvuodesta aletaan yrittään kunnolla. 👍

173/789 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vippaskonsteina tietenkin ne ovistikut. Jatkuvana keinona hedelmällisyyttä tukeva ruokavalio ja vitamiinilisät. Hyvä tsekata ainakin kilpirauhasarvot. Miehen siemennestenäyte helppo tutkia, ja kannattaa tehdä aivan alkuun. Nainen ei turhaa rampaa tutkimuksissa, jos "vika" onkin spermassa. Sokeri, alkoholi ja tupakka kannattaa jättää kokonaan pois. 

Jos raskautta ei ala kuulumaan, sanotaan yli 6 huolella yritetyn kierron jälkeen, kannattaa ripeästi hakeutua tutkimuksiin ja hoitoihin, vaikka yksityiselle. Mitä nopeammin toimii, sen parempi. Jokainen kierto ja jokainen irronnut, mutta hedelmöittymätön munasolu vie lähemmäs vaihdevuosia ja lapsettomuutta. 

174/789 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

New Arrival kirjoitti:

Sokeri, alkoholi ja tupakka kannattaa jättää kokonaan pois.;

Mihinkä tuo sokeri vaikuttaa? Jos nyt ei linkitetä sitä ylipainoa lisääväksi tekijäksi.

Täälläkään ei mitään uutta, odotellaan kans kutsua julkiselle. Letroja oon syöny nyt 4 kiertoa, mutta tuntuu ennemmin että kierto on hieman pidentynyt vaikka kuulemma pitäisi hieman lyhentää. Tuolla koronapiikillä voi olla vaikutusta, kuten moni muukin on täällä kirjoitellut.

Royal gelee oon nyt napostellut parin viikon ajan, tilasin epätoivon puuskassa yhtenä päivänä. 😄 alkaa pää taipua pikkuhiljaa kaikkiin poppakonsteihinkin kun haluttua tulosta ei näy eikä kuulu.

N32 M30, ensimmäisen yritys aloitettu 5/20

175/789 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nounou, tuo tunteiden vuoristorata kuulostaa hyvin tutulta... Meillä yritys alkoi marraskuussa 2020 ja elokuussa oli ensikäynti julkisella puolella (huijasin että oltas yritetty jo vuosi, en vaan jaksanut odottaa paria kuukautta pidempään, oon tuhmeliini tiiän!). Lääkäri snoi että kutsu jatkotutkimuksiin tulee kirjeellä ja siihen voi mennä kuukausia. Toivotavasti teille saadaan hyvä hoitosuunnitelma ja saapuisi se kauan odotettu lopputulos <3

New Arrival, kuulostipa karulta mutta oot ihan oikeessa!

176/789 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hurjasti voimia etenkin keskenmenojen keskellä hengittäville! ❤

Meillä oli eka lapsettomuuspolin tapaaminen pe ja mun menkat alkoi samana aamuna. Diagnoosina selittämätön lapsettomuus eli sperma ja munasarjat perustutkimusten perusteella ok. Saatiin seuraava aika kolmen kk päähän ja sillon alotetaan letrot. Niitä kuus kiertoa ja jos ei auta, ivf-jonoon (jotka alkais arviolta keväällä 23, jos ei sitä ennen tärppää). Näin siis husilla. Oon ymmärtänyt, että muilla sairaanhoitoalueilla pääsee paljon nopeemmin hoitoon. Mäkin olin pari kk ennen vuoden täyttymistä terveyskeskukseen yhteydessä, kun tiesin näistä jonoista. Lähete tuli nopeesti mutta siinä oli aika kolmen kk päähän eli kesän ajan ooteltiin tätä tapaamista.

Siellä lohdutettiin, että vuoden yrittäneistä yli puolet tulee toisen vuoden aikana ilman hoitoja raskaaksi. Ristiriitanen olo:ihan kiva, ettei mitään löytynyt, mutta tuntuu myös siltä, että selitys olis jotenkin lohduttanut. Nyt pitää vaan jatkaa samaan malliin vielä kauan.

Ei auta kun suoristaa selkä ja hengittää syvään ja yrittää luottaa johonkin kohtaloon ja ovulaatiotesteihin. :D

177/789 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä alkoi yritys huhtikuussa 2018, keskenmeno maaliskuussa 2019, sen jälkeen ei uutta raskautta. 2020 maaliskuussa sit ajateltiin, että mies kävisi siemennestetutkimuksessa, koska itselläni on lapsia ennestään, että todennäköisempää ettei minussa sitä "häikkää" ole. No eipä mitään, tuli 10 kertaa paremmat tulokset siihen mitä pidetään normaalina. Ajateltiin sitten huojentuneina vielä yrittää viime vuosi ihan ilman lääkärille menoa. No eipä sitä raskautta kuulunut ja tänä vuonna helmikuussa pääsin lääkärille, josta lähete lapsettomuushoitoihin. Diagnoosina ihan selittämätön, minustakaan ei mitään vikaa ole löydetty. Nyt on tällä viikolla oletettavasti viides inseminaatio, jonka jälkeen siirrytään IVF hoitoihin. Meilläpäin oletettavasti ollaan jo alkionsiirrossa kuulemma loppuvuodesta (niin jos mitään alkioita tulee..), ei käytännössä kuulemma sinne mitään jonoja enää ole. Inseminaation voimaan en enää usko, 4x on se pettymys koettu. Vaikka tiedän sen 4 kertaa olevan vähän, mutta jos meidän syy on selittämätön ja kaiken pitäis olla hyvin, en näe mitään logiikkaa miksi tuollainen lähes tulkoon vain eteenpäin nopeasti uivista siittiöistä koostuva miljoona-armeija ei löytäisi perille ihan seksiä harrastamallakin.

178/789 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainiin piti niitä verikokeiden tuloksia laittaa, niin AMH on mulle ikään nähden (34v) normaali tai jopa hyvä..3,3. FSH myöskin normaali kun oli 4,9, prolaktiini matalahko n. 100, ja sehän on hyvä kun on matala. Keltarauhaslabra viikko ovulaatiosta 48, eli hyvä. Ei mitään PCO viitteitä, säännöllinen kuukautiskierto, jossa ovulaatio aina tikulla plussa ja oireistakinbsen tunnistan ilman tikkujakin. Normipainon keskerajoilla keikutaan. Munanjohtimienaukioloa ei ole tehty, koska kuitenkin raskaaksi onnistunut tulla vielä 2019. Nyt kuitenkin mietin vaan, että jos ne tubat onkin tukossa tai ei toimi, kun jotain järkevää selitystä tälle yrittää luoda ja mikään muu ei tunnu käyvän omaan järkeen. Lääkäri sitä mieltä silti, että tuba on epätodennäköinen syy ja vahvasti uskoo näihin inseminaatioihin tai jopa luomu plussaan. Itse en vaan todellakaan enää usko.

179/789 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hileinen: täällä myös gelee royal, siveydenpuu, ubikinoni ja maca käytössä, jotenkin järki sanoo että lienee humpuukia mutta tunnepuoli pakotti hankkimaan jos sitten kuitenkin auttaisi 😅

Hongatar: olen itse pohtinut myös pitäisikö kertoa valkoinen valhe yrityksen aloituksesta että päästäisiin eteenpäin mutta kun tiedot siirtyisi varmaan Felicitaksesta niin jäätäisiin kiinni 😂😂 toivottavasti teidän jatkot selviää pian ja saatte kutsun nopeasti!

On se kyllä jännä kun on niin monet vuodet elämästään viettäny huolehtien jos tulee vahingossa raskaaksi ja minipillerienkin aikana välillä tehny varuiksi raskaustestejä kun jäi kokonaan menkat pois, voi kun olisi vaan tiennyt.

Kesä8kuus: uskon että inseminaatiot turhauttaa, tuntuvat itsellekin ajatuksina vähän ”höpsöttelyltä” tuollaisessa tilanteessa.

Laitoin sitten eilen hetken mielijohteesta Felicitakseen viestiä että haluan vielä hssg-tutkimukseen, menkööt sitten rahaa taas siihenkin mutta saisi edes jonkun mielenrauhan ja olisi asioita valmiiksi selviteltynä jos vuodenvaihteessa joudutaan/päästään lapsettomuushoitoihin. 30v papakoe-seulonnassakin kävin ja tulokset tuli, kaikki kunnossa. Onpahan rasteja ruudussa jatkoja ajatellen.

180/789 |
13.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos myötäelämisestä kaikille ❤️

Viikon päästä käyn taas kontrollissa tsekkaamassa jos syke olis sammunut ja päästäisiin aloittamaan tyhjennystä vihdoin. Silloin olis laskennallisesti jo 9+5.

Luin jostain enkkulähteestä et 94% raskauksista missä tuo "gestational sac" on liian pieni, keskeytyy viikoilla 6-9. En tiedä miten nuo näkee viikon 9, onko se 8+0-8+6 kuten täällä olis vai vasta se seuraava viikko.

Tissit on edelleen hirmukipeet, mut vatsassa ei kovin tuntemuksia, kun se raskausontelo on niin pieni. Väsyttää ja hengästyttää. Siinäpä ne turhaakin turhemmat raskausoireet. Välillä unohdan kokonaan että olen kuitenkin "teknisesti" vielä raskaana.

+ 08/21 kkm rv 9+5
+ 12/21, LA 08/22