Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitkään yrittäneet

01.07.2021 |

Heippa!
Etsin kohtalontovereita, jotka ovat yrittäneet raskautua jo pidemmän aikaa tuloksetta. Minkälaisia tunteita on matkalle mahtunut? Onko jotakin vippaskonsteja yritetty? Kuinka kestää jatkuvat pettymykset mutta pysyä toiveikkaana? Tuntuuko yrittäminen välillä väkinäiseltä?
Oma projektini alkoi 11/2020 plussalla, joka meni joulukuussa kesken. Sen jälkeen ei ole tapahtunut mitään ja taas alkoi uusi kierto. Jatkuvat pettymykset nakertaa, ja välillä tuntuu epäreilulta kun tuttavapiiri täyttyy vauvauutisista kuin sormia napsauttamalla. Viime kiertoon tilasin ovistikkuja, mutta ne saapuivat niin myöhään etten ehtinyt niillä vielä leikkiä, mutta tässä kierrossa ehdin. Onko oviksen tikuttamisesta ollut hyötyä? Kumppanini on enemmän jalat maassa tämän asian kanssa ja on onneksi ollut tukena kun oon ollut maassa menkkapäivinä. Ollaan 32v ja 34v ensiyrittäjät.
Jos on samanlaista taustaa, tulkaahan kertomaan kokemuksianne :)

Kommentit (789)

361/789 |
05.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja jatkuu…

Juulia, niin tuttuja ajatuksia tuosta seksin aloittamisesta. Meillä ei miehen iltatöiden yms vuoksi ole mahdollista/jaksamista joka pvä tai edes joka toinen tai kolmas koko kk ajan joten ollaan panostettu se kaksi-kolme kertaa siihen oviksen ympärille (testeihin luottaen, yleensä vähän ennen testiplussaa kerran ja yksi tai kaksi kertaa pian testiplussan jälkeen). Lääkäri sanoi kanssa, että tämän pitäisi olla ihan riittävää. Muuten sitten harrastellaan joskus satunnaisesti kun huvittaa, joskus tosi harvoin ja voi olla parinkin viikon tauko ja joskus vähän useammin. Mutta aina yrityksen jälkeen jään miettimään että olisiko pitänyt yrittää enemmän… mutta pitänee luottaa lääkäriin, ehlä se ei tästä ole kiinni. Ja tosiaan ihmiset kirjoittelevat ja kertovat usein, että raskaus on alkanut vähän yllättävänkin päivän yhdynnästä.. Mutta taas päätin tämänkertaisen yrityksen jälkeen, että jos ensi yrityksellä houkuttelisi miehen vaikka vielä yhteen extrakertaan… varmuuden vuoksi. Vaikka en tiedä olisiko edes hyötyä kun ollaan kyllä mielestäni varmistettu, että joku yhdyntä on riittävän lähellä ovista, jos ei ihan samana päivänä niin edellisenä ainakin.

Nuunulainen, tsemppiä ja jaksamista tilanteeseen. Täysin ymmärrettävää… ja hyvä jos ensi vuoden puolella jaksatte taas yrittää. Hoidot ainakin ovat varmaan ihan mahdollisia jos lääkärikin suositellut tai todennut ettei estettä raskautumiselle ole, tokihan ne maksavat ja ymmärrän että vaatii harkintaa mutta jos niihin lähdette, jos siis edes tarpeen, haluan uskoa ja ainakin toivon kovasti, että saatte viimein toivomanne lapsen ❤️

Omia kuulumisia: eipä mitään varsinaista uutta, nyt on dpo 4 ehkäpä, ovis taisi olla tiistaina (ihan viim. keskiviikkona, mutta epäilen tiistaita, kun testi oli maanantaina keskipäivällä positiivinen) ja tällä kertaa viimeisin seksi ajoittui maanantai-iltaan. En jaksa uskoa, että taaskaan onnistaisi. Oireita nyt ei ainakaan ole, mutta ehkä tämä nyt olisi liian aikaistakin. Mielessä jo seuraava yrityskerta. Menemme myös pian matkoille pitkästä aikaa, kiva sinänsä että on muutakin odotettavaa kuin se seuraava yritys vaikka tiedän kyllä että oli matkalla miten kivaa vaan niin tämä aihe pyörii mielessä takuuvarmasti sielläkin. Mutta on siellä varmaan silti ihan kivaa, toivottavasti. Niitä jännittäviä kromosomitestituloksia odottelen vaan edelleen, jo 4 vkoa mennyt eikä ole tullut (mutta tiedossa oli, että kestää). Toivon tulosten tulevan ainakin ennen matkaa ja toivottavasti jonain muuna kuin huonoina uutisina…

Tsemppiä, jaksamista ja kivaa viikonlopun alkua kaikille! 😊

362/789 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ztebe painit kyllä isojen kysymysten keskellä, kun toive toisesta on mutta yritys vie voimat.. Yrittämisen lopettaminen on varmasti hankalaa, kun tavallaan luopuu siitä haaveesta samalla. Raskauduitteko esikoisesta luomusti? Eikä hoitojakaan tarvitse pelätä, joskus pienelläkin avulla voi olla suuri vaikutus :)

Nounou, millä fiiliksillä kohti inseminaatiota? Oot rohkea kun soitit ja pyysit apua <3 ei se tee teistä yhtään huonompia vanhempia vaikka lapsi tulisikin avustetusti ! Oliko teillä siis spermassa kuitenkin liikettä, ettei siis ihan nollatulos?

Toffi onneksi olkoon!! Ihan mahtavaa että siirto onnistui ja pikkunen on nyt kyydissä<3 Mitä fiiliksiä? Joko on alkuraskauden oireita ilmaantunut?

Haaveissa21, onko sulla alkuraskauden oireita? Entä mitä fiiliksiä?  Joko oot alkanut haaveilemaan ulkonäöstä ja pikkutöppösistä?

Tervetuloa TeeJenni! Onpas yllättävää kuulla että digitesti näyttää virheellisesti.. Aloititko letrot siis tässä kierrossa? Hienoa että kaikki muut arvot on kunnossa. Onko sun miehelle tehty vielä tutkimuksia?

Nuunulainen, harmi ettet bongannut ovista. On varmasti oikea päätös pitä taukoa edes yksi kierto, varmasti helpottaa siihen yrittämisen aiheuttamaan paineeseen. Hyvin sanottu, ettei koko elämän pitäisi pyöriä vauvaprojektin ympärillä. Mut tiedän myös, miten vaikeaa on olla ajattelematta kiertopäiviä ja oviksia kun niitä on ajatellut jo ikuisuuden... Mutta kaikkia oljenkorsia ei ole vielä käännetty ja tilanne on lupaava :)

Bluna, mistä kromosomitesteistä siis puhut? Mulla mennyt jotenkin ohi.. Yhteinen loma kuulostaa kivalta kaikin puolin, ihanaa! Ja tallettelu on varmasti osunut oikeaan aikaan, mutta kuten tälläkin palstalla jo todettu, se ei ole tae mistään vaikka kuinka sekuntikellolla tallettaisi :D Toivotaan silti parasta!

Meikä odottelee kans menkkja, hassua ku en oo niitä toivonut alkavaksi vuoteen :D Sais uuden askeleen eteenpäin.. Sit mul on vähän hassumpi kysymys liittyen seksiasentoihin... Kun meillä siis mies ei pysty tulemaan penetraatiossa, niin oon epäillyt että päätyykö mun sisään edes mitään, ku tuleminen on jo alkanut kun penetraatio tapahtuu.. Sori liioista yksityiskohdista :D Ootteko kuulleet jotakin kansantaruja parhaista seksiasennoista? Tavallaan kans odotan että päästäisi/päädyttäisi inseminaatioon, niin lähtis paine sekä ajoituksesta, että asennosta, että siitä että tavara päätyy kohteeseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
363/789 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bluna, minäkin luulin että ovistestit ovat luotettavia, mutta nehän kyllä mittaavat vain LH-huippua, että sitä ei kai voi tietää, jos munasolu ei siitä huipusta huolimatta irtoa. Oon käyttänyt PregCheckin ja One Stepin liuskatestejä, ja nyt viime kierrossa ClearBluen kaksoishormonitestiä. Ja kaikilla saanut plussaa.

Hongatar, en vielä tässä kierrossa käyttänyt letroja, sain reseptin ensi kiertoa varten. Oon itekin yllättynyt että digitestin plussasta huolimatta ei ovista ole tapahtunut. Miehelle ei vielä ole tehty mitään tutkimuksia, niitä varmaan sitten jos ei seuraavassa muutamassa kierrossa tärppää.

N34+M34. Esikoisvauvan yritys 02-2021 alkaen

364/789 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hongatar kirjoitti:

Ztebe painit kyllä isojen kysymysten keskellä, kun toive toisesta on mutta yritys vie voimat.. Yrittämisen lopettaminen on varmasti hankalaa, kun tavallaan luopuu siitä haaveesta samalla. Raskauduitteko esikoisesta luomusti? Eikä hoitojakaan tarvitse pelätä, joskus pienelläkin avulla voi olla suuri vaikutus :)

Nounou, millä fiiliksillä kohti inseminaatiota? Oot rohkea kun soitit ja pyysit apua <3 ei se tee teistä yhtään huonompia vanhempia vaikka lapsi tulisikin avustetusti ! Oliko teillä siis spermassa kuitenkin liikettä, ettei siis ihan nollatulos?

Toffi onneksi olkoon!! Ihan mahtavaa että siirto onnistui ja pikkunen on nyt kyydissä<3 Mitä fiiliksiä? Joko on alkuraskauden oireita ilmaantunut?

Haaveissa21, onko sulla alkuraskauden oireita? Entä mitä fiiliksiä?  Joko oot alkanut haaveilemaan ulkonäöstä ja pikkutöppösistä?

Tervetuloa TeeJenni! Onpas yllättävää kuulla että digitesti näyttää virheellisesti.. Aloititko letrot siis tässä kierrossa? Hienoa että kaikki muut arvot on kunnossa. Onko sun miehelle tehty vielä tutkimuksia?

Nuunulainen, harmi ettet bongannut ovista. On varmasti oikea päätös pitä taukoa edes yksi kierto, varmasti helpottaa siihen yrittämisen aiheuttamaan paineeseen. Hyvin sanottu, ettei koko elämän pitäisi pyöriä vauvaprojektin ympärillä. Mut tiedän myös, miten vaikeaa on olla ajattelematta kiertopäiviä ja oviksia kun niitä on ajatellut jo ikuisuuden... Mutta kaikkia oljenkorsia ei ole vielä käännetty ja tilanne on lupaava :)

Bluna, mistä kromosomitesteistä siis puhut? Mulla mennyt jotenkin ohi.. Yhteinen loma kuulostaa kivalta kaikin puolin, ihanaa! Ja tallettelu on varmasti osunut oikeaan aikaan, mutta kuten tälläkin palstalla jo todettu, se ei ole tae mistään vaikka kuinka sekuntikellolla tallettaisi :D Toivotaan silti parasta!

Meikä odottelee kans menkkja, hassua ku en oo niitä toivonut alkavaksi vuoteen :D Sais uuden askeleen eteenpäin.. Sit mul on vähän hassumpi kysymys liittyen seksiasentoihin... Kun meillä siis mies ei pysty tulemaan penetraatiossa, niin oon epäillyt että päätyykö mun sisään edes mitään, ku tuleminen on jo alkanut kun penetraatio tapahtuu.. Sori liioista yksityiskohdista :D Ootteko kuulleet jotakin kansantaruja parhaista seksiasennoista? Tavallaan kans odotan että päästäisi/päädyttäisi inseminaatioon, niin lähtis paine sekä ajoituksesta, että asennosta, että siitä että tavara päätyy kohteeseen.

Kiitos kysymästä, onhan tässä jotain oireita ollut. Nyt on jatkuvasti nälkä ja tuntuu, että pakko syödä vähän väliä, ettei tule huono olo. Lisäksi väsyttää kamalasti ja mitään en saa aikaiseksi. 🥱 Jotain jomotteluja ja tuntemuksia on kohdun seudulla ja alakerrassa. Ai niin turvottaa niin, että maha näyttää, että olis pidemmälläkkn. 😅 Edellisen raskauden keskenmeno on kieltämättä jättänyt pelkoa tähän raskauteen, enkä uskalla vielä haaveilla mistään. Ehkäpä sitten, jos tässä jouluun asti päästään.

365/789 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hongatar kirjoitti:

Joo, esikoinen sai alkunsa ihan luomusti. Taitaa se olla tämä ikä joka tekee tämän nyt vaikeaksi.

Esikoinen 2018
Toisen yritys aloitettu 10/2019

366/789 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuunuulainen, teidän ratkaisu kuulostaa järkevältä ja tulee varmasti oikeaan saumaan ❤️ Hengähdystauko tekee varmasti hyvää, saa vähän muutakin ajateltavaa kun pikkuhousujen tuhrut ja alavatsatuntemukset. Enkä jaksa uskoa että parin kuukauden tauolla olisi merkitystä.

Varmasti haastava tilanne kun toisaalta kaikki hyvin eikä ole todettu mitään estettä raskaudelle, mutta kun työ ei tuota tulosta. Toivottavasti tauko tekee tehtävänsä & temppunsa, ken tietää 🤞🏻

Bluna, se on juurikin noin. Ei niillä keinoilla & hoidoilla ole mitään väliä jos vain saavuttaa päämäärän. Mutta vaikka olen jo pitkään työstänyt tätä ajatusta että päädytääm hoitoihin, niin silti sen ääneen sanominen ja konkretisoituminen riipaisi jostain syvältä. Ehkä se on osittain pelkoakin tulevasta, ”entä jos ei tämäkään auta” tms.. mutta ei auta kuin toivoa parasta!

Tiedän tuon tunteen kun odottaa oireita ja jokainen suolen muljahdus tulee rekisteröityä. Mutta dpo4 on todella aikaista, joten toivoa vielä on. Ihanaa että pääsette matkalle, nauttikaa! ❤️

Hongatar, kiitos ❤️ Odottavaisin mielin kohti inseminaatiota, mutta toisaalta pelottaa. Yritän olla lataamatta liikaa odotuksia, mutta ihan varmasti tulee kirpaisemaan jos ei onnistu ensimmäisellä kerralla taikka ylipäätään inseminaatiolla, taas yksi ovi lisää sulkeutuu. Mutta yritän tosiaan olla liikaa miettimättä & murehtimatta :) spermassa ei muuta vikaa kuin vasta-aineet 70%, ”hyvien” siittiöiden määrä oikein hyvä ja siittiöt eivät ”takerru” toisiinsa, tarpeeksi eteenpäin liikkuvia siittiöitä jne.

Seksiasennoista, en ole kyllä kuullut varsinaisesti mitään vanhan kansan vinkkejä ja jalkojen ylhäällä pitäminen seksin jälkeen on ilmeisesti huuhaata :D näin myös jossain vinkin että naisen pitäisi imeä suulla pilliä kun mies tulee, niin kohtukin/kohdun kaula tekisi samaa liikettä kuin suu mutta enpä tiedä :D

Ovulaatiotesteistä, mihin tässä maailmassa enää voi luottaa jos ei enää niihinkään 😫

367/789 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuunulainen, ymmärrän, että haluat pitää taukoa yritämisestä. Omaa mieltä ja omaa jaksamista kannattaa kuunnella. Teillä on ollut rankka vuosi.

Hongatar, luulisin, että siittiöt osaavat uida vähän kauempaakin.

Hongatar kyseli onko mulla alkuraskauden oireita: Ei vielä mitään juuri menkkoja edeltävistä oireista poikkeavaa. Vatsa on turvonnut ja välillä juilii menkkamaisesti. Valkovuoto on ehkä hieman lisääntynyt. Tänään, 10dp5dt eli 15 dpo sain kahden tunnin pidätyksellä päiväpissasta digitestiin ”Raskaana 2-3”.

Mulla loppuu Terolut-tuki huomisen jälkeen ja se pelottaa ihan hirveästi. Mulla on ollut muutama kemiallinen ja pelkään niiden johtuneen osaksi mun matalasta progesta (13). Täällä lääkäri ei kuitenkaan pidä sitä matalana vaan ihan hyvänä. Ärsyttävää, kun näistä on niin eri koulukuntia. Mielelläni söisin teroja vielä pari viikkoa vaikka ”varmuuden vuoksi”. Tietysti mikäänhän ei ole varmaa..

368/789 |
07.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi paljon tsemppiä alkuraskauteen toffi ja haaveissa21!

Hongatar, oon aika monesti kuullu että asennolla ei ole väliä ja kyllähän se nyt järkeen käy. Mutta silti mielessäni kuvittelen että perus lähetyssaarnaajassa ja hieman alakroppa kohotettuna ne pääsis oikeen liukumäkeä pitkin perille 🙊🙊🙊 Ja pari kertaa ollaan mekin tehty niin että kädellä mahdollisimman pitkälle ja sitten olen vikkelästi ”hypännyt hevosen selkään” 😅 sori onko liian graafista

Eilen mentiin taas todella syvissä vesissä, tuli vauvauutisia taas ja voi saakeli että se osaakin sattua! Itkeskelin sitte koko päivän ja tuli taas sellaisia ajatuksia että ei me varmaan ikinä saada vauvaa, et en osaa edes ajatella enää että se olis mahdollista. Sitten kun siellä syvissä vesissä uidaan niin siinähän tulee sitten kaikki paska päälle…oon monesti tuntenut itseni arvottomaksi, et minussa ei ole mitään kun ei ole sitä perhettä ja lasta, olen lähes ainoa meidän suvussa nyt ilman lapsia ja kyllä sen huomaa että minut sivuutetaan usein, ei kellään kiinnosta mitkään työjutut tms, serkut järjestää lapsitreffejä keskenään ja minua ei kukaan ehdi nähdä…ja miksipä, kun ei minussa ole mitään kiinnostavaa. Äääh tiiän et kuulostan niin säälittävältä! Mut tällaisia tuntemuksia ja ajatuksia oikeasti tulee. Olen kyllä miettinyt että tarvitsisin varmasti apua näihin ajatuksiin. Mulla on masennustaustaa.

Moniin tässäpä tuli taas avauduttua. Sori siitä 😬

36v ja mies 38v. Ensimmäinen lapsi toiveissa, yritys toden teolla aloitettu 4/20.

369/789 |
07.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toffi onnea, hyvin lähteneet sitten ns. viivat vahvistumaan kun digikin näyttää tuommoista ❤️ Oletko sanonut teidän hoitavalle lääkärille että progetuen lopettaminen huolettaa? Koska voisi ajatella että määräisi niitä lisää ihan vaan mielenrauhan vuoksikin. Mulle on neuvottu että cyclogest-progetuki 3.päivänä ovulaatiosta 12 päivän kuurina, jos tulisin raskaaksi niin tuki pidetään ekaan neuvolaan asti. Käsittääkseni siitä ei mitään haittaakaan ole, jossain artikkelissa mainittiin että progesteronituki voi aiheuttaa niskaturvotusta sikiölle niin se pitää olla vain tiedossa NT-ultrassa. Toki myös teidän hoitava lääkäri on varmasti ammattilainen ja tietää mitä tekee kun on sinulle terolutit voin määrännyt, mutta voihan siitä soittaa ja kysyä.

Juulialle jaksamista synkkien pilvien hätyyttelyyn, eihän sille mitään mahda kun päässä liikkuu milloin mitäkin. Yritä kuitenkin muistaa, että kyllä olet ihan omana itsenäsi arvokas ja jos et itsenäsi riitä niin ehkä sellaisia ihmisiä ei kannata haalia ympärilleen. Jos joku olisi kiinnostunut sinusta vain raskauden/lapsen takia, niin ehkä et tarvitse sellaisia ihmisiä elämääsi taikka heidän puuttumisellaan ei ole kovin suurta merkitystä. Täytyy yrittää muistaa että vaikka meillä kaikilla lapsiasiat pyörii paljon mielessä ja ovat ajankohtaisia, niin silti elämän täytyisi olla mielekästä ilmankin, onhan se ollut tähän astikin ennenkuin kukaan keksi että hei haluanpa lapsen. Mutta ymmärrän mitä meinaat, kun tuttavat ympärillä alkavat lisääntyä niin se on eri kuin vaikka 20-vuotiaana kun kellään ei ollut lasta. Mutta kannattaa hakeutua avun piiriin ja mennä juttelemaan jonkun kanssa ❤️

Vauvauutisista, koin myös itse perjantaina heikon hetken kun ensin kerroin kahdelle läheiselle ystävälle että menemmä ensi maanantaina tekemään hoitosuunnitelman ja joulukuussa alkavat hoidot. Niin samana päivänä toinen näistä ystävistä alkaa selittämään minulle miten yhteinen tuttumme on viikolla 5-6 raskaana odottaen toista lastaan. Ei tässä vielä mitään, mutta ystäväni päätti jatkaa ja kertoa vielä että tämä tuttu tuli muuten aivan vahingossa raskaaksi kertalaakista suunnittelematta ja huolimattoman hormonaalisen ehkäisyn käytön takia. Siinä kohtaa oli vähän nieleskelemistä ja mietin, että ystäväni ei varmaan yhtään ajatellut miltä minusta tuntuu 12kk aktiivisen suunnitelmallisen yrittämisen jälkeen kuulla että tuttu on tullut niin vahingossa raskaaksi kuin olla ja voi.

370/789 |
07.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin pitkään maltoin pysyä poissa 🙈… mutta oli ihan pakko tulla kiittämään tsempeistä JA kertomaan, että tänään sitten ovistesti päätti näyttää plussaa! Kp18!! Mulla ei ikinä ole ollut näin myöhään ovista, tai siis en ole toki tän koko projektin aikana joka kierrossa mitannut mutta niinä kuukausina, kun olen niin plussa on tullut viimeistään kp15, yleensä 12-14. Ihan huvikseni jatkoin testaamista tässä kierrossa kun oltiin jo päätetty ns ”luovuttaa” tän kierron osalta. Olin tietenkin fiiliksissä siitä, että plussa tuli ja voin vihdoin tässä kierrossa aloittaa sen lääkärin määräämän lugen kunnes tuli seuraava ”vastoinkäyminen”..

Siinä ohjeessa nimittäin lukee, että sitä ei saa käyttää, jos on soija/pähkinä allergia. Ja mulla on joskus aikoinaan molemmat antaneet allergiatesteissä reaktion. Ja vaikka välillä syön suolapähkinää tai soijajugurttia niin en uskaltaisi ottaa riskiä että tungen alapäähäni jotain mikä voi aiheuttaa reaktion tai pahimmassa tapauksessa jonkun muun ongelman mikä estää raskaaksi tulemista. Harmittaa siis vietävästi etten ole älynnyt mainita tuosta pähkinästä lääkärille jo heti käynnillä (mainitsin vain siitepölyallergiasta koska niiden takia käytän kesäisin allergialääkkeitä). Jotenkin ajattelin ettei se ole mitenkään relevanttia mainita tässä projektissa tai että jossain oleellisessa lääkkeessä olisi käytetty pähkinää!.

Onko teillä kellään tietoa onko tuon lugen tilalle mitään vastaavaa lääkettä? Jota myös pähkinä allergikko voi käyttää?

Toki soitan huomenna klinikallekin ja kysyn voisiko lääkäri heti huomenna soittaa.

Entä onko kellään tietoa voiko näin myöhäinen ovis olla huono juttu raskautumisen kannalta? Esim voiko tarkoittaa, että munasolu olisi jotenkin huonompi, että nyt vasta lh piikki?

Toki silloin se on huono juttu, jos tässäkin kierrossa menkat alkaa jo kp25 sillä luteaalivaihe jäisi silloin niinkin lyhyeksi kuin 7 päivää. Siksi olisinkin halunnut pystyä aloittamaan tuon lugen mutta se ei ole nyt vaihtoehto.

Tuosta ovulaatiotesti keskustelusta niin olen myös todella yllättänyt, että on saatu positiivinen testi ja silti ovista ei ole tapahtunut. Oma lääkärini juuri sanoi, että niihin voi luottaa ja positiivinen testi harvoin on negatiivinen (eli ei ovista) mutta negatiivinen voi olla positiivinen (on ovis).

Tunnen sympatiat myös NouNoun ja Juulian puolesta. Tiedän fiilikset kun vauvauutisia satelee ja senkin, että joku tulee vahingossa raskaaksi ja itse ei millään vaikka kuinka yrittää.

Muista Juulia kuitenkin, että todellakin olet arvokas myös ilman lasta! ❤️ Jos joku ei sitä ymmärrä tai sivuuttaa sinut siksi ettei sinulla ole lapsia niin mieti haluatko pitää sellaisia ihmisiä elämässäsi?

Toki tilanne on todella vaikea, olen myös itse vastaavassa tilanteessa. Kaikilla sisaruksillani on lapsia, samoin lähes kaikilla kavereiltani. Tai ainakin niillä joista olen tietoinen, että ovat halunneet lapsia. Ja onhan se kurjaa, että ystävät sopii lapsitreffejä tai itseni sivuutetaan joistain näkemisestä tai muusta lapsettomuuden takia. Mutta olen myös ajatellut, että se on myös itsestänikin kiinni. Tuon ilmi ettei minua haittaa, jos ystävälläni/ystävilläni on lapset mukana ja/tai olen itse aktiivinen osapuoli ehdottamaan näkemistä. Samoin jos muut jaarittelevat vain lapsistaan niin kyllä minä osaan myös jaaritella omista jutuistani esim työstä vaikka väkisin 🤣

371/789 |
07.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toffille Onnittelut plussasta! Pitelen teille peukkuja että kaikki sujuu hyvin. 😊

Nuunulainen, mulla oli ovis myös myöhässä! Ovislima tuli tässä kierrossa vasta kp 24 (normaalisti kp 16) ja ovis yleensä limasta 2 vrk päästä. Kävin ultrassa kp 15 ja limakalvo vastasi alkukiertoa. Päättelen että ovis ei "halunnut" tulla normaaliaikaan koska "paikat" eivät olisi olleet vielä kypsiä mahdolliselle raskaudelle. Limakalvo ei paksuunnu enää luteaalivaiheessa. Olisko sulla nyt hyvät kiinnitysmahdollisuudet alkiolle. Ihme juttuja pohdiskelen taas. 😀 Kovasti tsemppiä yritykseen.

En ole ajatuksella lukenut täällä hetkeen kun otti vähän koville tuo varhainen km tai kemiallinen. Muillekin paljon tsemppiä yritykseen! 🌺

Nyt kp 28 ja päätettiin pitää taas taukokierto.

372/789 |
07.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuunuulainen, loistavaa! 👍🏻 En osaa sanoa ovatko täysin vastaavia aineita saatika onko niissä allergisoivia aineita, mutta lugesteronkin on progesteronia sisältävä niin minulla on progesteronitukena cyclogest-emätinkapseli tai terolut-kapseli suun kautta. Luulisi että lugesteronille siis löytyy sinullekin sopiva vaihtoehto.

373/789 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos tsempeistä! Kyllä tästäkin taas noustaan, alan nyt valmistautuun menkkoihin jotka alkaa kun on sukulaisia kylässä, en voi siis romahtaa silloin. Ehkä ennakoin ja romahdin sit viikonloppuna 🙊

Kyllähän se on näin että elämästä pitäisi osata nauttia eikä antaa tämän lapsettomuuden vallata koko elämää. Mut heikkoja hetkiä tulee, ehkä mulla on vaan taipumusta siihen et ryven syvissä vesissä aina aika ajoin.

Tosiaan tuo kuulumattomuuden tunne on varmasti enemmän minun päässä, en usko et kukaan tahalleen minua syrjii kun onhan se ihan luonnollista et lapset ja ihmiset joilla on lapsia kerääntyy yhteen. Se elämäntilanne on niin eri kuin minulla jonka tärkein saavutus on nyt työelämässä (joista olen toki tosi ylpeä) ja en halua tyrkyttää itseäni ja asioitani. Niin kyllä se satuttaa mutta ymmärrän kyllä et se on vaan luonnollista.

Ei kai se auta kun mennä eteenpäin ja yrittää pitää toivoa yllä!

36v ja mies 38v. Ensimmäinen lapsi toiveissa, yritys toden teolla aloitettu 4/20.

374/789 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mannapuuro, ymmärtäähän sen kun ehtinyt jo vähän innostua ja uskoa, ja sitten vedetään matto jalkojen alta. En osaa edes itse kuvitella kuinka pahalta tuntuu, en ole saanut ikinä kahta viivaa edes haamuna. Mutta jos edes joku hopeareunus niin jotain yritti tapahtua. Jaksamista ❤️

Mitenkäs Nuunuulaisella kävi progesteronituen kanssa?

Juulia, okei ymmärsin väärin että tuttavat/sukulaiset oikeasti jättäisivät sinua tietoisesti ulkopuolelle lapsettomuuden takia ja se sai kyllä karvat pystyyn. Mutta tosiaan niinkuin yllä sanottiin niin voi itse sanoa ettei haittaa tulla paikalle vaikka onkin lapseton, kunhan ei tee siis itselle pahaa olla tässä tilanteessa lasten seurassa. Luultavasti fiilis on ihan omien korvien välissä vain :)

ON: käytiin eilen Felicitaksessa tekemässä hoitosopimus, meidän kanssa asioinut sairaanhoitaja oli kyllä symppis. Sanottiin että halutaan aloittaa hoidot seuraavasta kierrosta joulukuussa mutta otattaa hepatiitti & HIV-labrat jo nyt. ”Ootteko nyt ihan varmoja, ne on kuitenkin aika arvokkaita ja jos kuitenkin tärppää nyt meneillään olevassa kierrossa ennen” niin naurahdettiin yhteen ääneen vaan että noh tuskinpa ja hän oli sitä mieltä että taikauskoisena ei menisi sanomaan. Todettiin että jos kalliit labrat saa lapsen aluilleen niin so be it, pieni hinta siitä. Kysyin myös että mitä voisin tehdä auttaakseni raskaaksi tuloa että pitääkö olla juomatta tms ennen inseminaatiota niin hoitaja sanoi että ei kun elätte ihan tavallista elämää. Felicitaksella on käytössä Mehiläisen appi OmaMehiläinen jonka kautta voin sitten laittaa viestiä kun joulukuun kierron vuoto alkaa ja myös kun ovulaatiotesti näyttää plussaa niin järkkäävät ajan inseminaatioon. Nyt on kai helpottunut olo, että saadaan apua. Kysyttiin myös lähetteestä julkiselle, niin hoitaja sanoi että voimme pyytää gynekologia kirjoittamaan lähetteen sitten kun näemme hänet inseminaatiohoidossa.

375/789 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas täällä ollut kivan aktiivista keskustelua viime päivät(kin) 😊

Hongatar, kysyit niistä kromosomitesteistä, joista olin (ehkä vähän sekavasti) kirjoittanut. Otin siis lääkärin ehdotuksesta sellaisia verikokeita, joissa testataan mahd. hedelmällisyyteen vaikuttavia periytyviä kromosomipoikkeuksia, kun se AMH oli alentunut ja lääkäri sanoi että halutessaan voi tätä kautta selvittää syytä. Tosin kromosomejaan ei voine muuttaa mutta siitä tiedosta kai olisi hyötyä sen suunnitellussa mikä oikea hoitokeino (ja jotkut kromosomipoikkeukset vaikuttanevat mahd. lapseen myös jos raskaus onnistuu joten siksikin). Aika kova huoli niistä tuloksista jota yhä odottelen.. mutta parempi ehkä tietää ja todennäköisyys yleensä kai poikkeamille on pieni. Mutta mahdollisuus olemassa. Mutta ainakin sitten tietäisi esim edetä hoitoihin vielä nopeammin ja säästää enemmän rahaa jos tarvii erityisiä toimenpiteitä jne. jos jotain tällaista ilmenisi joten kai se on hyvä että uskalsin mennä testiin. Samassa testattiin myös muuta, esim vasta-aineita ja niistä tuli jo tulokset mutta lääkäri ei vielä ole käynyt niitä kanssani läpi joten varmaksi en tiedä, mutta ymmärtäisin itse papereista viitearvoihin yms verraten ettei niissä olisi vikaa…

Ja Hongatar vielä, noista asennoista. Tuo sama ongelma mikä teillä on ei ole itselleni suoraan tuttu, mutta muuten asennot ovat mietityttäneet. Pohdin aina meneeköhän se neste oikeasti sinne oikeaan paikkaan ja etenkin sitä pääseekö mies riittävän ns syvälle. Mutta sekä netissä että lääkärien toimesta yleensä tunnutaan vakuuttelevan ettei asennolla olisi oikein väliä.. yritän luottaa tähän. Jalat nostan kyllä ilmaan välillä kun ehdin/jaksan vaikka olisikin ns huuhaata kun eihän siitä nyt haittaakaan voi olla ja muutenkin sen voi ottaa vaikka venyttelynä jota muuten ei tule tehtyä 😅

Nounou, joo mulla on kyllä sama huoli hoidoista että ”mitä jos nekään ei auta”. Sinänsä muuten hoidot ei mua haittaa, toki vähän jotenkin harmittaa kun monet saa ilman niitä ja itse välttämättä ei ja mieskin onnistui edellisessä suhteessa ilman jne jne, mutta on täällä netissäkin nyt todettu, että aika moni niitä käyttää ka niistä hyötyy ja ne ovat turvallisia, joten oikeastaan ainut kunnollinen huoli mulla niistä on juuri tuo, että mitä sitten jos ei niilläkään. Mutta prosentit ovat kyllä kai korkeita ja ymmärsin kerran ainakin yhdeltä asiantuntijalta, että prosentit olisivat vielä korkeampia jos osa ei ns muuttaisi suunnitelmia tai ns luovuttaisi kesken kaiken (mikä sekin kyllä siis ihan ymmärrettävää, koska kyse voi olla esim rahasta tai henkisestä hyvinvoinnista, mutta kuitenkin).

Toffi ja Haaveissa21, ihanaa että teillä kaikki hyvin, vaikka huolet toki ymmärrettäviä ❤️ Huolet etenkään meillä naisilla ei valitettavasti taida loppua raskautumiseen eikä vielä siihen lapsen saamisenkaan…

376/789 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juulia, mä ainakin ymmärrän hyvin tuon tunteen mikä tulee kun kuulee muiden ilouutisia. Mustakin tuntuu että kaikilla on tai alkaa olla lapsia (vaikka oikeasti kaikilla läheisilläni ei ole, mutta ne kellä ei on tietääkseni sellaisia etteivät oikein halukaan). Mitenkään muiden onni ei ole multa pois ja etenkin läheisille ihmisille toivon vain hyvää, mutta jotenkin ne heidän uutiset ja onnet korostaa omaa puutetta ja huolta siitä ettei tilanne paranisi, vaikka mitenkään en ajattele yleensä niin, että ihmisen arvo määriteltäisiin perheen kautta. Minusta on täysin fine jos monet ei lapsia halua mutta itse kun haluaisi ainakin sen yhden niin tunteet ovat tätä tasoa. Toisaalta, se että joku ikäiseni tai vähän vanhempi, tai pitkään yrittänyt, tuntematonkin kertoo vauvauutisia tuo kyllä aina hyvää mieltä ja toivoa, ehkä siksi kun ymmärrän heidän tilannnettaan ja siksikin kun se tuo itselle varmuutta että ehkä sitten minäkin vielä..

Ja PS. ei ollut liian graafinen kommentti ainakaan mun mielestä tuo ”hevoshomma”. Näitä on hauska lukea, kiva että aiheen vakavuudesta huolimatta nämä jutut saa joskus myös hymyilemään ja nauramaan 😀

Nuunulainen, mahtavaa että ovis löytyi! Ikävä tuo pähkinähomma, toivottavasti ratkaisu löytyy/löytyi. Mutta ainakin siis on ovis ja siten mahdollisuuksia jos talletus osui lähelle!

ON: edelleen tulevien menkkojen odottelua, henkistä valmistautumista pettymykseen ja uuden kierron alun odotusta (ja noiden aiemmin mainittujen verikoetulosten jatkuvaa odottelua ja kyttäämistä). Menkat alkanee ensi vklp tai vähän sen jälkeen. Yritän miettiä positiivisesti esim. sitäkin, että jos menkat tulee ajallaan niin ainakin sekin on hyvä merkki jostain, voisi olla vielä huonommin esim että ne jäisi pois mutta ei kuitenkaan olisi raskaana, näitäkin tapauksia olen kuullut. 🙂

377/789 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä mä taas oon … mutta jotenkin tää palsta tuntuu ainoalta paikalta saada vertaistukea ja keskustella ja kysyä myös ehkä tyhmiäkin kysymyksiä.

Mannapuuro: jännä, että ovulaatiosi tuli niinkin myöhään! Ehkä tosiaan ovis ei halunnut tulla siksi, että paikat ei olleet vielä kypsiä. Toivotaan tosiaan, että sulla ja mulla olisi nyt otolliset olosuhteet 🤞ja toivottavasti mieliala helpottuu pian tuon kemiallisen jäljiltä ❤️

Juulia: kyllä mullakin on sitä kuulumattomuutesi tunnetta ja varmasti paljolti enemmän omassa päässä kuin oikeasti. Se on oikeasti haastavaa, jos on itse eri elämäntilanteessa kuin sisarukset tai ystävät. Toivottavasti teillekin vielä pieni suodaan!

NouNou: hyvä kuulla, että teillä asiat etenee ja palvelu oli hyvää klinikalla! Toivotaan, että kalliit kokeet toisi nyt teille sen ihmeen eli luomuplussan 🤞

Bluna: tsemppiä tulosten odotteluun sekä kierron loppuun. Toivottavasti tässä kierrossa tärppäisi kuitenkin!

ON: mä tosiaan soitin klinikalle ja sain varuille reseptin myös teroluteihin. Noi luget on kai ensisijaisia, koska vaikuttaa alakautta ja on luonnollista kun taas terot on synteettisiä ja suun kautta. Se puhelimessa ollut kätilö oli tosin sitä mieltä, että kannattaisi kokeilla lugea koska monet allergikot ei saa siitä mitään oireita (ellei oo tosi paha allergia ja mulla ei oo) ja ilmeisesti ko maininta on ohjeessa kai lähinnä varmuuden vuoksi ja ehkä poistumassa kokonaan. Tässä nyt siis pähkäilen että pitäisikö koittaa vaan ensin niitä lugeja 🤔

Lisäksi mua on ihmetyttänyt, kun tosiaan su sain vahvan ovis plussan (kp18), joka seuraavana päivänä vielä testatessa oli jo nega mutta nyt tänään tuli taas vähän selkeää ovislimaa. Oon että mitä ihmettä? Voiko ovislimaa tulla vielä ovulaation jälkeen vai voiko ovis tapahtua vasta näin myöhään ovis plussan jälkeen eli 3 päivää myöhemmin tai enemmän? Ajattelin, että tapahtuisi aina 1-2 vrk plussan jälkeen.

En tätä muute niin pohtisi mutta se progesteroni tuki olisi tarkoitus aloittaa huomenna (4 päivää ovis plussan jälkeen) niin mietityttää, että voiko olla ettei ovis olekaan vielä tapahtunut ja luget mahdollisesti sitten estää sen kokonaan? Mutta kai mä nyt sitten sen silti aloitan kun sen plussan testillä sain…

En oo aiemmin käyttänyt niin oon ihan ulalla 😬

Lisäksi mulla on tänään muutamaan otteeseen tullut minimaalisen vähän verta (tyylin muutama tippa valkovuodon /liman seassa) ja mietin, että onko se ovulaatio vuotoa ja jos on niin onko ovis tosiaan tapahtunut vasta tänään vai voiko ovisvuotoa olla oviksen jälkeen?

vai onko kohdun limakalvo alkanut rapistua jo nyt eli luteaalivaihe jäämässä jopa niinkin lyhyeksi kuin 4-6 päivää? 😳 voiko luteaalivaiheen pituus edes noin paljon vaihdella vai pysyykö se yleensä suht vakiona ja vaan ovulaation ajankohta vaihtelee?

Tiedän monta kysymystä ja osa varmasti tyhmiä mutta ehkä joku teistä on joskus miettinyt samaa ja tietää vastauksia ☺️

378/789 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja piti vielä sen verran lisätä, että su iltana oli kyllä alavatsa nippailua ja kipua siihen malliin ikään kuin ovis olisi ollut mutta mistä sitä tietää mitä oli.

379/789 |
11.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juulia, kiitos tästä sanoituksesta 'hypätä hevosen selkään', näin meilläkin :D tuohon arvottomuudentunteeseen: Sinä olet arvokas ja tärkeä vaikka perheeseesi ei kuulu lapsia <3 Sulla on muita supervoimia ja oot aivan yhtävertainen muiden kanssa! Tiedän kyllä tuon tunteen, kun muut saa osakseen onnitteluja ja ihasteluja ja itse joutuu nielemään kyyneliään vieressä. Hyvä että avaudut edes tänne palstalle, ei pidä jäädä yksin raskaiden tunteiden kanssa.

Nounou, ikävää että sun kaveri on noin huomioimaton että täräytti tuon vauvauutisen päin sun naamaa, vaikka olit just avautunut teidän projektista :/ toivottavasti hän ei tehnyt sitä ilkeyttään, vaan epäymmärrystään.  Oli ilo lukea että olitte saaneet hyvää palvelua ja että koet hoitojen ja avunsaannin helpottavaksi! Nyt pitää vielä malttaa joulukuun kiertoon ja saattaa alkaa tapahtua!

Bluna, kiitos kromosomi-infosta, onhan tuo ihan mielenkiintoista lisätietoa :)

Nuunulainen, onko sulla ollut jotakin poikkeavaa elämässä tässä kierrossa, että ovis olis voinut tuolleen siirtyä? Esim uus lääkitys tai rokotus tai vaikka tiukka dieetti? Minusta on hyviä uutisia että kuitenkin sait oviksen kiinni! Mukavaa myös että ammattilainen sun kanssa pohti noita lääkkeiden eroja, niin ei tarvitse itsekseen tulkita ja pohtia :)

ON: oottelen menkkoja kp32/30-37... mun kaks kaveria saa vauvat joulukuussa ja yks marraskuussa ja pakko myöntää että oon näyttänyt keskaria heidän vauvamahakuvilleen. Yhessä sarjassa nainen tuli raskaaksi ja tietysti sarjassa se raskaus on vain syömistä ja mahan kasvatusta ja ongelmatonta - oli pakko jättää sarjan katsominen koska kävi tunteisiin. Mua jotenkin riipii ajatus lapsettomasta joulusta, taas. Keskenmenostakin on kohta tasan vuosi. Samalla oon toiveikas että pääsen tutkimuksiin kunhan menkat alkaa, mut mun sisäinen marttyyri pitää kohtuuttomana miten muut saa lapsia ja minä joudun taistelemaan ja tsemppaamaan. Kunpa tää märinä muuttuisi joskus iloksi.

Voimia kaikille omiin tilanteisiin <3

380/789 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bluna tsemppiä tulosten odotteluun, on se labrojen vartoominen aina yhtä kuumottavaa. Toivottavasti niistä olisi kuitenkin apua jatkon kannalta olivat tulokset sitten mitä vain ❤️ Ihanasti jaksat ajatella positiivisesti, se on kyllä iso voimavara. Samat fiilikset just hoidoista, ei ne sinänsä haittaa mutta tuntuu ”epäreilulta” että miksei itse voinutkaan kuulua niihin ihmisiin jotka tulevat luomusti raskaaksi ekasta yrityksestä. Okei olen kyllä pohtinut että tämä odottelu on tehnyt varmaan ihan hyvääkin ja onpahan henkisesti ehkä mahdollisesti jotenkin valmiimpi kuin ekasta tärpännyt ja lapsi ainakin on todella toivottu ja haluttu. Ei sillä etteikö vähemmällä odotuksellakin olisi mutta kuitenkin. Uskon myös lääketieteeseen, eiköhän kaikki käänny vielä parhain päin :)

Nuunuulainen kiitos, toivotaan ainakin josko vielä vuoden 2021 aikana saisi vauvan jotenkin aluilleen 😅🤞🏻 Oli sitten luomu tai eka inseminaatio.

Progesteronista, hyvä että selvisi ja sait korvaavat lääkkeet. Varmaan uskaltaa kyllä lugejakin kokeilla jos ammattilainen niin sanoi. Aloittaisin myös tuen ovulaatiotestin plussan perusteella, lima kun on aina limaa ja mulla itsellä ainakin ovislimaa alkaa tulla esim useampi päivä ennen plussaa = ei se niin luotettavaa meininkiä itsestä ainakaan ole 😅 itse siis ainakin luotan enemmän testeihin kuin pikkuhousujen tuhruihin & pyyhkimistesteihin. Jos kohdun limakalvo olisi jo rapistumassa niin kai tulisi vähän enemmänkin tiputtelua/vuotoa, näin ajattelisin.

Hongatar, uskon ettäoli nimenomaan ajattelemattomuutta kun hyvästä läheisestä ystävästä kyse. Sitä on vaan itse tullut niin herkäksi ja sensitiivoseksi oman tilanteen takia että kauhistelee muiden käytöstä välillä mutta eihän toiset varmaan yhtään tajua kuinka pahalta jotkut kommentit voi tuntua kun eivät ole itse tätä samaa kokeneet. Kiitos, toivotaan 🤞🏻 Tsemppiä myös sinne toisten raskauksien vierestä seuraamiseen ja ikävän vuosipäivän kohtaamiseen. Kieltämättä itselläkin joulu herättää kaikenlaisia ajatuksia, meillä voisi olla jo kolmikuinenkin vauva viettämässä joulua jos olisi heti projektin alussa tärpännyt ja myös mehustelin jossain kohtaa ajatusta olis olisi tullut vielä loppuvuodesta raskaaksi ja jouluna olisi päässyt kertomaan perheille. Saa kaiken tuollaisen unohtaa tältä vuodelta, mutta ehkä me kaikki ollaan erilaisessa tilanteessa 2022 jouluna ❤️

Hyvää viikonloppua kaikille!