Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mistä ihmeestä nuori saa kesätyötä? Hakee turhaan :(

Vierailija
03.04.2025 |

Asuu viimeistä kesää kotona, ja omilleen muuttoon tarvitsisi tietenkin rahaa. Vaan mistä sitä saa, kun kaikista kesätyöhauista jää luu käteen! Kenelle ne duunit oikein menee...

AMK-opiskelija kyseessä.

Kommentit (150)

Vierailija
1/150 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä kaupunki? Kannattaa laittaa hakemuksia mm. kesäravintoloihin.

Vierailija
2/150 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perustaa yrityksen. Kotona kun asuu niin lokkeilemalla on luultavasti säästänyt paljon rahaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/150 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Espoo. On hakenut vaikka ja minne. Kesäravintoloita ei täällä oikein ole, mutta kaikkiaan on lähettänyt kymmeniä hakemuksia.

ap

Vierailija
4/150 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monilla on vaikeaa. Oma poika opiskelee pienemmällä paikkakunnalla ja sai töitä sieltä. Tosin osa-aikaista ja palkkakin huono, mutta tyytyväisiä ollaan tässä tilanteessa. 

Vierailija
5/150 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verkostoituminen (lue suhteet), niillä saadaan työpaikka tänä päivänä.

Vierailija
6/150 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa työnhaun maailmaan!

Pitääpi olla hyvä hakemus, terävä pää, miellyttävä persoona ja ulosanti, että saa yhtään mitään.

Näitä kannattaa treenata lapsen kanssa noin 3-vuotiaasta lähtien.

Vierailija
7/150 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaan et edelleen on liian vähän hakijoita esim. sairaalaan siivoamaan. Aina on liian vähän hakijoita. Eikä tartte olla kokemusta ennestään. Palkkakin on ihan jees. Tai potilaskuljettajaksi.

Vierailija
8/150 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Espoo. On hakenut vaikka ja minne. Kesäravintoloita ei täällä oikein ole, mutta kaikkiaan on lähettänyt kymmeniä hakemuksia.

ap

Espoo ei ole oikea kaupunki

Vierailija
9/150 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on ihan toivotonta saada kesätöitä. Meilläkin on haettu oikeasti satoja paikkoja ja ei mitään toivoa. Jatkaa nollatunti sopparilla yhdessä paikassa, yleensä tunteja viikossa noin 10. Onhan se tyhjää parempi, mutta ei voi kai mitään. Ottaa kyllä päähän kun joku director linkkarissa julkaisee postauksen, että nyt meidän aapolle töitä ja sadat kaverit peukuttaa ja niin menee nekin paikat hyväveli verkoston kautta.

Vierailija
10/150 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuttakaa pois hesoista

Vierailija
11/150 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen kaupassa, ravintolassa ja ajan taksia. Olen päätynyt kolmeen työhön, kun hajavuoroille ei oikein löydy tekijöitä. 

Vierailija
12/150 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Helsingissä varmaan on vaikka ja mitä. 

Vierailija
13/150 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on ainakin useimmille työpaikoille/kesätyöpaikoille aika ehdoton nou nou, jos äiti/isä/kummitäti/isoisä on potentiaaliseen työnantajaan yhteydessä ja kyselee nuorelle töitä. Työhönottajana herää kyllä herkästi kysymys siitä, että miksi nuori ei itse soita ja kysy tai lähetä sähköpostia. Vaikka olisi miten arka ja ujo nuori, niin täytyy kuitenkin itse yrittää. Eihän se äiti/isä/kummitäti/isoisä sinne työpaikalle töihin mene vaan se nuori. 

Terveisin isossa kaupungissa aikoinaan vuosia työhönottajana toiminut.

Vierailija
14/150 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olette mahdollistaneet hänelle mahdollisuuden opiskella ilman, että hänen on tarvinnut tehdä töitä opintojen ohella? Hän lähtee ihan hirvittävältä takamatkalta työelämään, jossa kilpailu on kovaa. 

Vierailija
15/150 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heräsitte vasta nyt, että tulee se päivä jolloin on aika itsenäistyä? Hän on tähän astisen elämän elänyt täysin teidän rahoilla? 

Vierailija
16/150 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on ainakin useimmille työpaikoille/kesätyöpaikoille aika ehdoton nou nou, jos äiti/isä/kummitäti/isoisä on potentiaaliseen työnantajaan yhteydessä ja kyselee nuorelle töitä. Työhönottajana herää kyllä herkästi kysymys siitä, että miksi nuori ei itse soita ja kysy tai lähetä sähköpostia. Vaikka olisi miten arka ja ujo nuori, niin täytyy kuitenkin itse yrittää. Eihän se äiti/isä/kummitäti/isoisä sinne työpaikalle töihin mene vaan se nuori. 

Terveisin isossa kaupungissa aikoinaan vuosia työhönottajana toiminut.

Tämä on taas yksi osoitus työnantajan asenteellisuudesta. Osa nuoristahan saa työpaikan juuri vanhempiensa suhteiden vuoksi. Ensin äiti tai isä sopii työnantajansa kanssa asiasta ja sitten muodon vuoksi nuoren pitää itse sinne hakea?

Vierailija
17/150 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä tienaa tonni paikkoja on, mutta taitavat olla nuoremmille. Tiedän, että monilla tehtailla on näitä paikkoja, eivät mainosta tai menee suhteilla.

Joo, tarkistin. On "ysit töihin" kampanja. Duunitorista löytyy

Vierailija
18/150 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monilla on vaikeaa. Oma poika opiskelee pienemmällä paikkakunnalla ja sai töitä sieltä. Tosin osa-aikaista ja palkkakin huono, mutta tyytyväisiä ollaan tässä tilanteessa. 

Joillakin on vaikeaa, mutta isolla osalla menee hyvin. 

Vierailija
19/150 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Helsingissä varmaan on vaikka ja mitä. 

Minä ähmed

Vierailija
20/150 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisit kasvattanut fiksun nuoren, niin hän olisi opintojen ohella töissä ja tekisi näitä töitä myös kesän ajan. Mutta kasvatit kotilokin, joka odottaa kaiken valmiina tarjottimella