Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suostuin kosintaan, mutta haluaisin perua suostumukseni :/

Vierailija
02.07.2014 |

Mulla on ihan hirveä ongelma. Se tilanne tuli niin äkkiä, en todellakaan osannut odottaa kosintaa sillä hetkellä (oltiin ravintolassa syömässä) tai ylipäätään vielä tässä vaiheessa. Se tilanne oli niin yllättävä eikä yhtään miettimisaikaa, siis en ole ikinä edes miettinyt mitään kihlautumista ja sitten pitäisi hetkessä ravintolassa ihmisten keskellä päättää että suostuuko naimisiin! Sanoin sitten että kyllä, suostun. Se vaan tuli suusta, en mä olisi edes voinut saattaa miestä noloon tilanteeseen kieltäytymällä. Ahdistaa, en tiedä mitä teen, en tiedä miten voin ottaa asian miehen kanssa puheeksi. Olen varma etten halua naimisiin enkä varsinkaan vielä, en ole ikinä haaveillut siitä ja suhde on muutenkin liian aikaisessa vaiheessa. Miten selvitä tästä?? Pelkään, että kun jotenkin saan kerrottua asian niin mies luulee etten ole tosissani hänen kanssaan tai en usko hänen olevan se oikea tms, vaikka asia ei ole niin :/ Joka tapauksessa se tulee olemaan miehelle nöyryyttävää, hirveä pettymys ja järkytys, hän on ihan onnessaan ja selittää koko ajan häistä. Ihan hirveää perua kihlaus kun on jo suostunut, mutta mä en ihan totta halua tai voi mennä naimisiin nyt.

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
02.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meni jo, namisiin vaan! Onnea!

Vierailija
2/47 |
02.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et sä enää voi sitä perua, sun on nyt vaan mentävä naimisiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
02.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä kannattaa kuitenkin ottaa asia tuoreeltaan puheeksi. Mitä kauemmin jahkailet sitä vaikeammaksi menee. Kohtahan se ehtii toitottaa ilouutista koko suvulle ja siinä sitten keskusteletkin asiasta jo vähän suuremman piirin kanssa. Mun kaveri perui häänsä pari viikkoa ennen häitä, siitä kuulemma sukulaiset ja tuttavat edelleen jaksavat jauhaa, tuosta kuitenkin jo 4 vuotta!

Vierailija
4/47 |
02.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähän helvettiä mä just luin?

Vierailija
5/47 |
02.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä vuotta ap elää? 1954 vai 2014?

Vierailija
6/47 |
02.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

minkä ikäisiä olette, kauanko seurustelleet...  olitteko puhuneet naimisiinmenosta ennen tuota ravintolaa   

Vierailija
7/47 |
02.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko siis varma, ettet halua juuri tämän miehen kanssa naimisiin? Vai että ehkä haluaisitkin, mutta vasta useiden vuosien päästä? Kihloissa voi olla ja jatkaa silti elämää ihan normaalisti. Monethan ovat kihloissa vuosikausia ennen naimisiinmenoa. Tiedän muutaman parin, jotka kihlautuivat parikymppisinä ja sitten kolmissakymmenissä erosivat ennen naimisiin ehtimistä. Kihlautuminen ei ole enää nykyaikana niin vakava juttu. Joten jos mies saattaa olla "se oikea", niin älä peru kihloja, mutta kerro, ettet halua naimisiin vielä aikoihin. Sitten joskus myöhemmin eroatte jos eroatte, tai menette naimisiin.

Vierailija
8/47 |
02.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkihan haluaa yllätyskosintaa ja näin suuri päätös tehdään sitten sekunnin murto-osassa, koska jos siitä puhuisi etukäteen, olisi yllätys pilalla.

Vierailija
9/47 |
02.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.07.2014 klo 19:11"]

Kaikkihan haluaa yllätyskosintaa ja näin suuri päätös tehdään sitten sekunnin murto-osassa, koska jos siitä puhuisi etukäteen, olisi yllätys pilalla.

[/quote]

miksi? onko tämä nyt taas televisiolla luotu myytti kun jotkut keksivät mitä erilaisimpia tapoja kosia. 

Vierailija
10/47 |
02.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä voi mennä naimisiin, tuskin kumpikaan meistä on onnellinen siinä liitossa, jos olen siinä vastentahtoisesti. Olemme 25-vuotiaita ja seurustelleet vuoden. Ei olla puhuttu mitään naimisiinmenosta, siksikin se tuli niin puskista. Ja nro 8, en siis koe mitään tarvetta mennä ikinä naimisiin kenenkään kanssa, en ole avioliittoihmisiä. Joten tuntuisi jotenkin turhalta olla kihloissakaan :/ Voihan olla että mieli muuttuu vanhempana, mutta hankala uskoa. Ja sitä paitsi mies haluaa häät jo ensi vuodelle, joten jos en peru kihlausta niin se tarkoittaa sitä että joudun pian naimisiinkin, ei onnistu sellainen että olisimme vuosikymmeniä vain kihloissa :/ ap.

Vierailija
11/47 |
02.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka olette olleet yhdessä jo vuoden, mutta ei ole tullut puheeksi, ettet halua ikinä mennä naimisiin kenenkään kanssa? Eikö tuollaiset asiat tule puheeksi yleensä jo ekojen seurustelukuukausien aikana?

Vierailija
12/47 |
02.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.07.2014 klo 19:15"]

En mä voi mennä naimisiin, tuskin kumpikaan meistä on onnellinen siinä liitossa, jos olen siinä vastentahtoisesti. Olemme 25-vuotiaita ja seurustelleet vuoden. Ei olla puhuttu mitään naimisiinmenosta, siksikin se tuli niin puskista. Ja nro 8, en siis koe mitään tarvetta mennä ikinä naimisiin kenenkään kanssa, en ole avioliittoihmisiä. Joten tuntuisi jotenkin turhalta olla kihloissakaan :/ Voihan olla että mieli muuttuu vanhempana, mutta hankala uskoa. Ja sitä paitsi mies haluaa häät jo ensi vuodelle, joten jos en peru kihlausta niin se tarkoittaa sitä että joudun pian naimisiinkin, ei onnistu sellainen että olisimme vuosikymmeniä vain kihloissa :/ ap.

[/quote]

Sano sille, että haluat häät 5v päähän. Ei tossa sun miehen touhussa ole mitään järkeä.

Vierailija
13/47 |
02.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teillä mennyt huonosti viime aikoina? Jos tuo puskista tullut kosinta on joku miehen yritys saada sinut sidottua itseensä kiinni, kun hän pelkää, että muuten pian lähdet?

Vierailija
14/47 |
02.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häh? Eihän kihlaus tarkoita että pitäisi heti viikon päästä olla menossa naimisiin. Monethan on kihloissa vuosia.

Vierailija
15/47 |
02.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.07.2014 klo 19:16"]

Kuinka olette olleet yhdessä jo vuoden, mutta ei ole tullut puheeksi, ettet halua ikinä mennä naimisiin kenenkään kanssa? Eikö tuollaiset asiat tule puheeksi yleensä jo ekojen seurustelukuukausien aikana?

[/quote]

En ole ap, mutta emme mekään ole ikinä puhuneet mistään naimisiinmenoon liittyvästä vaikka ollaan oltu yhdessä jo 2 vuotta, enkä oikein ymmärrä miksi pitäisikään. Onko muka kovinkin tavallista puhua avioliittoon liittyvistä asioista ekojen seurustelukuukausien aikana? Minusta se olisi pikemminkin outoa noin aikaisin puhua tuollaisia.

Vierailija
16/47 |
02.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.07.2014 klo 19:19"]

Onko teillä mennyt huonosti viime aikoina? Jos tuo puskista tullut kosinta on joku miehen yritys saada sinut sidottua itseensä kiinni, kun hän pelkää, että muuten pian lähdet?

[/quote]

mitä jos mies luulee että kaikki haluavat yllätyskosintaa kun niitä on television MTV ja youtube pullollaan. 

nyt järki käteen ap. sanot ettet odottanut yllätyskosintaa rehellisesti ja et voinut tietenkään nolata häntä ravintolassa, mutta haluaisit että tuollaisesta pitää tietenkin puhua etukäteen. eikä hänen ole mikään pakko matkia sitä mitä TV:ssä tehdään.  suora puhe vaan.  jos ei ymmärrä niin sitten se menee poikki.   

Vierailija
17/47 |
02.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot yksinkertaisesti miehellä, että et halua vielä naimisiin, kun se alkaa puhua hääpäivästä. Jos ei kelpaa, niin miehessä on joku vika moisen pakkomielteilyn kanssa.

Vaikka et itse haluaisikaan naimisiin, mutta se on miehellesi tärkeää, voisit joustaa ja suostua esim. siihen, että menette naimisiin 15 vuoden päästä.

Vierailija
18/47 |
02.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.07.2014 klo 19:16"]

[/quote]

No ei todellakaan. Ei kaikki naiset ole sellaisia, että haluavat prinsessajuhlat ja kyttävät miehiä sillä silmällä, että koska se kosisi.

Aika moni seurustelee ihan toistensa kanssa siksi, että on kivaa tai on rakastunut tai muuten vain. Mutta ei kaikkien ensiajatus ole, että onko tämä potentiaalinen aviomies.

Vierailija
19/47 |
02.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.07.2014 klo 19:19"]

[/quote]

Meillä on mennyt pikemminkin tosi hyvin, siitä mies varmaan keksikin kosia ja oletti että oon tietysti tosi innoissani... Ja olen samalla kannalla kuin pari muutakin täällä, ei ole tullut mieleenkään puhua avioliitosta, varsinkaan ekojen seurustelukuukausien aikana. Se asia ei koske (tai siis ei vielä aiemmin koskenut...) mua mitenkään joten en keksi yhtäkään syytä miksi olisin siitä puhunut, eikä mieskään ole ennen maininnut mitään asiaan liittyen. ap

Vierailija
20/47 |
02.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kosiko miehesi julkisesti muiden nähden? Mautonta, varsinkin noin lyhyen seurustelun jälkeen. Mun mielestä sun ei tarvitse tuntea huonoa omatuntoa kihlauksen purkamisesta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kuusi