Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nainen mekossa -keskustelussa on oikeasti kyse siitä, ettei osata enää pukeutua tilanteen edellyttämällä tavalla

Vierailija
01.07.2021 |

Kun siitä huomautetaan, tunnetaan häpeää ja aletaan meuhkaamaan oikeuksista. Kyse ei ole mistään naisten kontrolloinnista tai naisvihasta.

Ikävä kyllä Suomessa ei ole enää käsitystä siitä, miten pukeudutaan töihin, kouluun, hautajaisiin, lenkille tai sitten vaikka metsään. Tämä johtuu siitä, että sukupolvien ketju on jossain vaiheessa katkennut ja tapakasvatus on jätetty koulun harteille. No eihän siellä tällaista opeteta. Sitten syntyy tilanteita, joissa mennään minimekossa vaeltamaan ja järkytytään, kun joku kyseenalaistaa osaamattoman käytöksen. Aivan samaa sarjaa on tulla verkkareissa koulun juhliin tai oransseissa legginseissä mummun hautajaisiin tai laittaa talvella caprit ja heinäkuussa toppatakki.

Olisiko kenties paikallaan alkaa opettaa koulussa pukeutumista?

Kommentit (245)

Vierailija
181/245 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä joitain naisia niiiiiin häiritsee toisten naisten oleminen ja pukeutuminen, niin häiritsee!

Mitäpä jos pistäisitte energianne mieluummin siihen, että kehittäisitte omaa itsetuntoa ja sisältöä elämäänne?

Jotain intohimoja joiden kautta saada aitoa onnea, niin ei tarvitse muita kytätä ja arvostella.

Vierailija
182/245 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka sen luonnossa olemisen määrittelee? Entä kuka määrittelee sen, mitä luonnossa oleminen edellyttää? Mitä on luonto ja kuka siellä saa olla? Kuka määrittelee kuka saa määritellä? 

Niinpä, kuka sen päättää? Kuka nää asiat määrittelee - tekö, jotka ette hyväksy enää erilaisia mielipiteitä, koska "mun pitää saada pitää mekkoa, koska minä" ja sitten myös te, jotka kiillotatte omaa sädekehäänne; minä kyllä pukeudun tilanteen vaatimalla tavalla, mutta MINUA ei haittaa eikä kiinnosta miten muut pukeutuvat. Tekö siis päätätte? Teidän kognitiiviset vinoumanne ovat tämänkin keskustelun jo vääristäneet. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/245 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse saa päättää, miten pukeutuu. Tulin pois Ranskasta, missä sain kommentteja jopa vääränlaisista sukistani. Kun tyttäreni valmistui yliopistosta Englannissa, raakkui ranskalainen mies selkämme takana meille, että emme ole pukeutuneet tilaisuuteen sopivasti. Älkää tuoko sitä ranskalaista hapatusta Suomeen tai alistuko siihen missään muuallakaan. Itse päätät miten pukeudut, kunhan vaatteet ovat puhtaat ja tarpeeksi peittävät!

Oi, voi kun joku toisikin tuon ranskalaisen hapatuksen Suomeen. Olisi aivan ihanaa, jos ihmiset taas (tai vihdoin) oppisivat pukeutumaan tyylikkäästi ja tilanteen edellyttämällä tavalla. On kohteliasta, kunnoittavaa ja muut huomioivaa miettiä muutakin kuin omaa napaansa silloin, kun laittaa vaatetta päälle kotoa poistuakseen. Mutta moukkamainen ihminenhän ei osaa ajatella kuin omaa mukavuutaan ja omaa napaansa. Valitettavasti 99,99 % tapauksista se moukkamaisuus jatkuu pukeutumisesta muihinkin käytöstapoihin, kun nämä minulla on oikeus maailman navat tuolla pistelevät menemään.

Tämä, itsekin haluaisin "ranskalaisen hapatukset" TAKAISIN Suomeen ts. ei se mitään "ranskalaista hapatusta" ole! Ihmiset alkaa olla rajattomia. Missä on sivistyneisyys, hyvät käytöstavat ja muiden huomioonottaminen? 

Onko se sivistystä tai hyvyä käytöstapoja, että kytätään toisten vaatteita ja huomautellaan niistä? Mun mielestä ei ole.

Vierailija
184/245 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kyllä seurannut instassa kauniita goottinaisiakin. Mielestäni kaunis pukeutuminen ja itseään instassa esittely eivät sulje toisiaan pois. Eikä myöskään sitä. että osaa pukeutua asiallisesti esim. hautajaisiin tai työpaikoille. 

Kuulostat siltä, että sinulla on terve mieli ja hyvä itsetunto.

Vierailija
185/245 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ei siinä nyt missään ryteikössä kuljettu, niin mikä pukukoodi siellä oikein pitäisi olla. Yhtä lailla hyväkuntoisella metsäpolulla voi kävellä mekko päällä, kuin kaupungillakin.

No voihan häihinkin ihan helposti lompsia verkkareissa mutta ei se tee siitä siltikään fiksun näköistä.

Siis eikö alanuoli taroita ettei pidä viestistä tai on eri mieltä asiasta?

Kuinka tuolle viestille voi olla nuolet 15/25 ?  Siis 25 ei ole samaa mieltä ettei verkkareissa häihin lompsiminen ole kovin fiksun näköistä.

Onks se joku venäläisten ADIDAS juttu?

Ei, vaan liittyy yleiseen "tapojen pahennukseen" miiä on nykyajaj nuorten aikuisten uskonto. Kaikilla on oikeus olla ja tehdä mitä tykkää. Itsensä näkyvä ja kuuluva toteuttaminen kuuluu suorastaan kulttivelvollisuuksiin, muuten ei voi olla. Muita ei tarvi huomioida, etenkään, jos eivät kuulu heidän kulttiinsa, eli ilmentää konservatiivisia arvoja kuten juuri ne hyvät tavat ja asettuminen toisen asemaan. Vrt. pitkä ketju "Eikö nykyisin edes yritetä elää hiljaa kerrostalossa".

Vierailija
186/245 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nyt puhutaan sopivasta juhlapukeutumisesta, niin siihen voi vaikuttaa ainoastaan niin, että itse pukeutuu tilaisuuden edellyttämällä tavalla ja vaatii omia lapsiltaan sopivaa pukeutumista niin kauan kuin vanhemmalla on päätäntävaltaa lapsensa pukeutumiseen. Muihin ei oikein voi vaikuttaa. Kyllä mäkin kieltämättä pidin vähän outona, kun olin naapurin yo-juhlissa ja muutama melko läheinen sukulainen tuli paikalle tosi arkisissa vaatteissa. Mutta mitä mä voin sille? En mitään. Ei se myöskään mitenkään pilannut mun juhlatunnelmaa. Sanoisin, ettei kannata niin kauheasti stressata. Stressaaminen ja jököttäminen ovat ylipäätään ne asiat, jotka ovat vialla suomalaisessa juhlakulttuurissa. Sen takia niin moni vierastaa nykyään häitä ja muita juhlia. Ennenhän juhannushäät olivat tavalliset, nykyään kukaan ei voi kuvitella, että pilaisi suvun/ystäväpiirin juhannuksen omilla häillään. Ei siitä niin kauaa ole, kun ihmiset oikeasti viihtyivätkin juhlissa.

Vierailija
187/245 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muita naisia nenä nyrpällään arvostelevat misogynistiakat taas vauhdissa.

No, onneksi ovat vähemmistössä ja muutenkin yleensä jo aika vanhoja, eli luonnollinen poistuma häämöttää.

Suurinosa naisista onneksi ihania ja mukavia, rakastavia ihmisiä jotka eivät ole myrkyttyneitä kovilla arvoilla ja negatiivisella maailmankuvalla.

Toivottavasti itse olet mies. Jos kuitenkin olet nainen, niin pyydän katsomaan peiliin, sieltä se oman sukupuolensa edustajien vihaaja löytyy.

Taas tällaista typerää logiikkaa.

Ei, se ei tee ihmisestä vihaajaa, ettei pidä vihaajista.

Ahaa eli kun nimittelet ihmisiä misogynistiakoiksi, joista teoriasi mukaan päästään onneksi kohta eroon, niin se olekaan vihaa, vaan ihan asiallista ja tutkittua tietoa? Kohta kaikki veemäiset on poistuneet ja jäljellä vain kaiken hyväksyvä ja kaikkia rakastava naisporukka,? On helppo sanoa että en minä mutta noi muut. Mutta kannattaa tutkiskella itseään.

Logiikkasi ontuu.

Esim. se, että inhoan naisia alistavia misogynistimiehiä, ei tee minusta miesvihaajaa.

Eikä se naisvihaajaa, että inhoan naisia jotka vihaavat naisia.

Ok tämä selvä

Vierailija
188/245 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä miksi luonnossa kulkeminen loukkaa, kenen, luontoäidin tunteita? Omat nilkathan siinä vain naarmuuntuu, ei kenenkään muun. Saako luonnossa kulkea ilman meikkiä? Tai hiukset harjaamatta?

Teet valinnoillasi luonnossa kulkemisen turvattomaksi naisille, kun luontoreiteille alkaa hakeutua sellaista porukkaa, joka haluaa hyötyä "tarjonnasta" kuten yökerhossakin ja yökerhojen liepeillä aamuyön tunteina.

No voi hyvänen aika. Eivätköhän nämä saalistaja sitten käy kumminkin mekkonaisten kimppuun, eikä maastopukuisten rekkalesbojen. On joillakin murheet.

Minä luulen, että tässä on kyse nimenomaan tuosta.

Metsissä ne vaatimattomankin näköiset naiset on tottuneet olemaan jalustalla, koska ovat naisia, ja luonnollisesti raivostuvat ja kokevat olonsa uhatuksi, jos kauniit naiset tulevat sinne metsään viemään huomion.

Selitellään sitten tuollaisia aivan ihme juttuja, vaikka kyse on vain jostain naisen paniikista, kun ”reviirille” tulee paremman näköisiä viemään miesten huomion.

Satuitko näkemään yhtäkään mekko-gaten mekkoselfien julkaisijaa? Hehän ei olleet kauniita. Muutenkin olet missannut aloituksen pointin ihan täysin, koska elät omassa vahvistusharhassasi.

Vierailija
189/245 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihinkä naiset silloin pukeutuivat metsässä kun eivät saaneet housuja käyttää? Tästä ei kovin pitkä aika ole kun housuja käyttävät naiset olivat kauhistus ja tabu.

Hame päällä ne lehmätkin lypsettiin vielä vajaa sata vuotta sitten.

Vierailija
190/245 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä päädyin kerran maksimekko ja Crocsit päällä mustikkametsään ja nopeasti tuli kyllä sortseja ja lenkkareita ikävä! Olin ihan itikanpuremilla otsasta nilkkoihin ja nilkkani muljahti ikävästi. Olin siis kunnon metsässä, en missään kesämökin pihan perällä

En ymmärrä miten shortsit olisivat suojanneet sinua enemmän kuin maksimekko?

Vierailija
191/245 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi ei ole sivistysvaltio enää, vuosia sitten Suomi oli sivistysvaltio. Ihmiset osasivat pukeutua ja käyttäytyä, mutta ei enää. Olen huomannut saman asian. Kuljetaan alushousuissa kaupoilla, oikein lihavat naiset lyllertää pienissä vaatteissa ja kaikki pursuaa, ruman näköistä. Crocsit ovat kansallisjalkine. Kamalan näköistä. Olen itse ollut paljon keski- ja eteläeuroopassa, siellä osataan pukeutua myös kesällä.

Vierailija
192/245 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä miksi luonnossa kulkeminen loukkaa, kenen, luontoäidin tunteita? Omat nilkathan siinä vain naarmuuntuu, ei kenenkään muun. Saako luonnossa kulkea ilman meikkiä? Tai hiukset harjaamatta?

Teet valinnoillasi luonnossa kulkemisen turvattomaksi naisille, kun luontoreiteille alkaa hakeutua sellaista porukkaa, joka haluaa hyötyä "tarjonnasta" kuten yökerhossakin ja yökerhojen liepeillä aamuyön tunteina.

No voi hyvänen aika. Eivätköhän nämä saalistaja sitten käy kumminkin mekkonaisten kimppuun, eikä maastopukuisten rekkalesbojen. On joillakin murheet.

Minä luulen, että tässä on kyse nimenomaan tuosta.

Metsissä ne vaatimattomankin näköiset naiset on tottuneet olemaan jalustalla, koska ovat naisia, ja luonnollisesti raivostuvat ja kokevat olonsa uhatuksi, jos kauniit naiset tulevat sinne metsään viemään huomion.

Selitellään sitten tuollaisia aivan ihme juttuja, vaikka kyse on vain jostain naisen paniikista, kun ”reviirille” tulee paremman näköisiä viemään miesten huomion.

😭😭😭

Tässä yllä selitys, joka on vähintään innovatiivinen. 😂😂😂

Taitaa selittäjällä olla oma agendansa mennä mehtään: kas, huomattu, että siellä parveilee salskeita sinkku(?)miehiä odottamassa, että joku seireeni nappaa.

Ja ikä oli..?

Perinteisesti vaellusporukat on olleet me-henkisiä, sukupuolia erottelematta. Reissuille mennään rennosti metsään nauttimaan luonnosta, ei iskemään partneria. Ehkä tämäkin on muuttumassa, kuten salitreenaus. En olisi uskonut, että joskus tulee aika, kun hikitreeniin meikataan etukäteen. 🙄

Tämmöisistä haluan itse pysyä kaukana, eli ne poluttomat erämaataipaleet kutsuvat.

Vierailija
193/245 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, onneksi ovat vähemmistössä ja muutenkin yleensä jo aika vanhoja, eli luonnollinen poistuma häämöttää.

Suurinosa naisista onneksi ihania ja mukavia, rakastavia ihmisiä jotka eivät ole myrkyttyneitä kovilla arvoilla ja negatiivisella maailmankuvalla.

Toivottavasti itse olet mies. Jos kuitenkin olet nainen, niin pyydän katsomaan peiliin, sieltä se oman sukupuolensa edustajien vihaaja löytyy.

Tämä! Juurikin pahimpia naisvihaajia ovatkin nykyään nämä "siskojen ja vapauden puolustajat"

Eikä ole, lopeta valehtelu.

Vapaus olla on vapaus olla, te sen sijaan kyttäätte ja paheksutte nenä pitkällä toisten olemista - ja erityisesti tai jopa pelkästään muiden naisten.

Harvemmin valitatte miesten huonosta käytöksestä ja epäasiallisesta pukeutumisesta, miksihän näin?

Vierailija
194/245 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä! Juurikin pahimpia naisvihaajia ovatkin nykyään nämä "siskojen ja vapauden puolustajat"

Se, ettei hyväksy kaltaistenne naisvihaa muita naisia kohtaan, ei tee kenestäkään minkään sortin naisvihaajaa.

Vierailija
195/245 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikä ole, lopeta valehtelu.

Vapaus olla on vapaus olla, te sen sijaan kyttäätte ja paheksutte nenä pitkällä toisten olemista - ja erityisesti tai jopa pelkästään muiden naisten.

Harvemmin valitatte miesten huonosta käytöksestä ja epäasiallisesta pukeutumisesta, miksihän näin?

Tajuatkohan yhtään mitä juuri kirjoitit? Kai ymmärrät, että olet tehnyt itse oletuksia ja tulkintoja, jotka vääristävät itse ketjun asiaa? Antakaa te itse muiden olla, herranen aika sentään mitä touhua.

Vierailija
196/245 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tunnistan sellaisen näkökulman, että naisilta vaaditaan instaesiintymistä myös metsässä. Sellainen painostus ei ole oikein. Synnytät meikit naamassa ja muista, ettet irvistä kun kuolet, sellainen ei ole naiselle sopivaa. Muista hymyillä, äläkä kuolinkorahda, vaan kikahda, kuten naisen kuuluu..

Jännä, etten tosissaan ole tällaisesta näkökulmasta tiennytkään.

Tosin itse kuljen goottivaatteet päällä metsässäkin, pitkissä hameissa ja korseteissa, joten ehkä en olekaan tätä tiettyä naisryhmää, jota tarkoitat/tarkoitetaan :)

Järkevähköt kengät löytyy toki, nekin tosin sievät.

kyllä gootitkin ovat instassa esittelemässä itseään. Naisilla on ihme tarve keskittää koko elämänsä oman ulkonäön ympärille

Arvaa vaan harmittaako, kun se 95% pilaa kaikkien naisten maineen.

-vähemmistönainen, joka vain käyttää vaatteita ja peseytyy

Mua ei kyllä harmita yhtään, jos joku "esittelee itseään" instassa, enkä koe, että joku tuntematon ihminen voi pilata mun maineen. Se kyllä harmittaa, että vain naisten kuvaillaan esittelevän itseään ollessaan vähissä vaatteissa. Miehet saavat vain olla vähissä vaatteissa, jopa alasti ilman, että kukaan puhuu tyrkyttämisestä mitään.

Kun suuri osa naisia käyttäytyy tietyllä tavalla, suuri osa miehiä tulkitsee sen: naiset ovat tuommoisia. Siis kaikki, myös sinä. Tuntemattomilla miehillä on sinusta jo ennakkokäsitys sen perusteella, millaisia naishahmoja he ovat nähneet ja tavanneet.

Eikös ole hassua? Maineesi on (ehkä) pilattu, vaikket ole tehnyt mitään. ('Ehkä' siksi, että jos olet näitä räpsyttäviä ulkonäkömisuja, maineesi on ihan ansaittu).

Käsi sydämelle: väitätkö, etteivät nämä instamisut (usein) heruttele ja poseeraa, editoi kuviaan niin, että näyttäisivät herkuilta?

Entäpä miehet (yleensä)? Miehet ovat reilusti mitä ovat. Lihaspullistelijat ovat erikseen, pullistelevat enemmän toisilleen, vertailun vuoksi. Miesten vähäpukeisissa kuvissa on harvoin mitään viekoittelevaa sävyä, toisin kun naisten. Satuin huomaamaan Miss Suomi ehdokkaiden kuvat: kaikilla suu söpösti puoliavoimena, sillai viattomasti, muka.

Jos mies poseeraa noin, kaikki vain nauravat. Se on vitsi!

Vierailija
197/245 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihinkä naiset silloin pukeutuivat metsässä kun eivät saaneet housuja käyttää? Tästä ei kovin pitkä aika ole kun housuja käyttävät naiset olivat kauhistus ja tabu.

Niin eikä lapsilla ollut toppahaalareita. Se mitä on sata vuotta sitten ollut, tuskin on tässä retkeilyasukeskustelussa kovin hyvä perustelu. Naiset lypsi hameessa, kun ei ollut vaihtoehtoa. Tuskin nyt naiselle vain hame - maailmaan haluta? Eikö olekin hyvä, että meillä on hyviä varusteita nykyään?

Vierailija
198/245 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisesta saa ihan yhtä "epäseksikkäitä" kuvia kuin miehistä, vaatteista riippumatta.

Naiset itse haluavat näyttää sexyiltä kuvissa, poseeraus sen mukainen.

Disclaimer: ei koske kaikkia naisia ja mies voi myös poseerata.

Vierailija
199/245 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se, ettei hyväksy kaltaistenne naisvihaa muita naisia kohtaan, ei tee kenestäkään minkään sortin naisvihaajaa.

On helppo nähdä omat virheensä muissa. Etkö huomaa mitä teet kokoajan?

Vierailija
200/245 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin eikä lapsilla ollut toppahaalareita. Se mitä on sata vuotta sitten ollut, tuskin on tässä retkeilyasukeskustelussa kovin hyvä perustelu. Naiset lypsi hameessa, kun ei ollut vaihtoehtoa. Tuskin nyt naiselle vain hame - maailmaan haluta? Eikö olekin hyvä, että meillä on hyviä varusteita nykyään?

Kyllä vain. Meillä on nopeastikuivuvia, hengittäviä, elastisia, kestäviä hameita ja mekkoja eräkäyttöön.