Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nainen, voisitko seurustella 34-vuotiaan miehen kanssa, jonka palkka on 1740e, eikä näkyvissä ole palkankorotuksia?

Vierailija
30.06.2021 |

Alalla on matala palkka ja huonot etenemismahdollisuudet. Asuinpaikkana PKS

Onko tuo palkka OK?

Kommentit (141)

Vierailija
81/141 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tällä hetkellä seurustelen ja kerronpa mitä tämä on: Meillä on omakotitalo, joka ostettiin silloin kun mies tienasi enemmän ja maksoimme lainan ja laskut puoliksi. Nyt tilanne on mennyt siihen, että minä maksan huomattavasti suuremman osan lainasta ja laskuista, koska muuten miehelle jäis joku pari sataa käteen. Emme voisi edes harkita mitään matkustelua (jos se nyt muutenkaan olisi mahdollista) tai mitään investointeja. Molempien autot on ihan kirjaimellisesti rikki, rahaa pitäisi kaivaa niiden korjaamiseen tai uusiin autoihin. Lämmitysjärjestelmä reistailee, pitäisi tilata öljypoltinhuolto, mutta kesällä nyt menee kylmäkin suihku, katsellaan syksymmällä.. JOS tulee joku yllätyslasku, ja aina tulee, niin se ihan kirjaimellisesti itkettää, arvomme, että mitkä laskut maksamme perinnän kautta.

Ja en halua tähän mitään nenäkköitä kysymyksiä näistä mysteerilaskuista. Melkein kaikki nytvaan on niin hemmetin kallista vanhassa omakotitalossa.

Että välillä tässä joutuu kysymään itseltään, että riittääkö rakkaus kun jo kolmatta vuotta venytetään penniä. Mies siis opiskelee samalla kun tekee töitä, ei oikeutta opintotukeen,, koska ikuisuus opiskelija, eikä myöskään näkyvissä valmistumispäivää. Nuorena rakastuttiin ja mentiin yhteen...

Miksi teillä on kaksi autoa?? Typerää elvistelyä ja tarpeetonta jopa maaseudulla.

m38

Vierailija
82/141 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, en. Sain parempaa palkkaa jo 16-vuotiaana kesätöissä. Nyt palkka on jo yli 10 000 /kk netto ja elämäntyyli aivan jotain muuta kuin teineillä.

Juu, mulla on 12 000€/kk

Tienasin 80- luvulla kesäjäätelökioskilla 10 000mk/kk.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/141 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En. Siinä vaiheessa kun alkaa tulla lapsia ja niihin liittyviä kustannuksia (perhevapaat, päiväkotimaksut, auto, isompi asunto, kasvavat ruokamenot, terveysvakuutukset jne.) niin noin pieni palkka ei riitä. Opiskelen itse lähihoitajaksi, joten pakko etsiä isompipalkkaisempi mies jotta voin perustaa perheen.

-n24

Ja pöh. Päiväkotimaksut ovat pienituloisille pieniä tai olemattomia, auto ei ole lapsiperheessäkään välttämättömyys, kuten ei terveysvakuutuksetkaan. Asuntoja on monenlaisia eikä perhevapaillakaan tarvitse olla ilman tuloja. Asumistukea saa tarvittaessa ja tiukan paikan tullen toimeentulotukeakin, ynnä muuta ynnä muuta. Useimmat pienituloisetkin elävät ihan hyvää perhe-elämää. T. opiskeluaikana lapsen saanut

En halua perustaa perheen taloutta tukien varaan, koska ne on tarkoitettu vain tilapäiseksi hätäavuksi. Palkka on se millä perhe kuuluu elättää.

Auto taas on välttämättömyys koska julkinen liikenne ei ole turvallista (nykyinen pandemia tuskin jää viimeiseksi) ja lasten kanssa on vaikea kulkea kävellen tai pyörällä kaikkialle.

-n24

Vierailija
84/141 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tällä hetkellä seurustelen ja kerronpa mitä tämä on: Meillä on omakotitalo, joka ostettiin silloin kun mies tienasi enemmän ja maksoimme lainan ja laskut puoliksi. Nyt tilanne on mennyt siihen, että minä maksan huomattavasti suuremman osan lainasta ja laskuista, koska muuten miehelle jäis joku pari sataa käteen. Emme voisi edes harkita mitään matkustelua (jos se nyt muutenkaan olisi mahdollista) tai mitään investointeja. Molempien autot on ihan kirjaimellisesti rikki, rahaa pitäisi kaivaa niiden korjaamiseen tai uusiin autoihin. Lämmitysjärjestelmä reistailee, pitäisi tilata öljypoltinhuolto, mutta kesällä nyt menee kylmäkin suihku, katsellaan syksymmällä.. JOS tulee joku yllätyslasku, ja aina tulee, niin se ihan kirjaimellisesti itkettää, arvomme, että mitkä laskut maksamme perinnän kautta.

Ja en halua tähän mitään nenäkköitä kysymyksiä näistä mysteerilaskuista. Melkein kaikki nytvaan on niin hemmetin kallista vanhassa omakotitalossa.

Että välillä tässä joutuu kysymään itseltään, että riittääkö rakkaus kun jo kolmatta vuotta venytetään penniä. Mies siis opiskelee samalla kun tekee töitä, ei oikeutta opintotukeen,, koska ikuisuus opiskelija, eikä myöskään näkyvissä valmistumispäivää. Nuorena rakastuttiin ja mentiin yhteen...

Kuulostaa ikävältä. Itse en kyllä tuollaista "miestä" katselisi päivääkään.

Vierailija
85/141 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hehee. Ja täällä olevista naisista on varmuudella ainakin joka toinen eläkkeellä jonkin mt-ongelman, todellisen tai kuvitellun takia mutta niin vaan kehdataan vaatia isoja tuloja mieheltä...

Vierailija
86/141 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap ei tunne riittävästi miestä, koska ei tiedä omia tunteitaan miestä kohtaan, mutta tiedät jo palkan

Kysytkö jo ensimmäisennä rahapolitiikan ja kysyyko mies vastaavasti ensimmäisenä tiukkuuspolitiikan.

Jos tuntisit miestä tarpeksi, tietäisit rakastat/-ko.

Jos et rakasta, raha-asioille ei väliä, koska suhde loppuu.

Jos rakastat, raha-asioilla ei väliä, koska suhde jatkuu. 

Miksi sinulle sillä on kuitenkin väliä?

Eli pääsemme alkuun: et tunne ihmistä, kun et tiedä tunteitasi, mutta tiedät jo raha-asiat. Tahditonta!

MIKSI ja MITEN?

Miksi tuhlaat aikaasi ihmiseen, jota kohtaan et tunne mitään tai et ainakaan tiedä mitä tunnet.

Kaiken kaikkiaan melko ällöttävä tapaus - lievästi sanottuna.

30N

Toivottavasti mies tajuaa jättää ap!

Vierailija
87/141 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä jos on perus järkevä ihminen ja tulis hyvin juttuun / olis samoja mielenkiinnon kohteita. Oma palkka ennen veroja 1850 EUR kk. Mutta ei niitä rahoja saa mukaan kun täältä lähtö tulee se kannattaa muistaa.

Jos on joku lääkäri voi toki olla ettei ihan samalla aallonpituudella olla muutenkaan. Mut ite en oo lääkäri vaan ihan perus tason duunari

Vierailija
88/141 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap ei tunne riittävästi miestä, koska ei tiedä omia tunteitaan miestä kohtaan, mutta tiedät jo palkan

Kysytkö jo ensimmäisennä rahapolitiikan ja kysyyko mies vastaavasti ensimmäisenä tiukkuuspolitiikan.

Jos tuntisit miestä tarpeksi, tietäisit rakastat/-ko.

Jos et rakasta, raha-asioille ei väliä, koska suhde loppuu.

Jos rakastat, raha-asioilla ei väliä, koska suhde jatkuu. 

Miksi sinulle sillä on kuitenkin väliä?

Eli pääsemme alkuun: et tunne ihmistä, kun et tiedä tunteitasi, mutta tiedät jo raha-asiat. Tahditonta!

MIKSI ja MITEN?

Miksi tuhlaat aikaasi ihmiseen, jota kohtaan et tunne mitään tai et ainakaan tiedä mitä tunnet.

Kaiken kaikkiaan melko ällöttävä tapaus - lievästi sanottuna.

30N

Ap on onnenonkija eikä onnen.

Vierailija
89/141 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä alalla aikuiselle miehelle maksetaan kesätyöntekijän palkkaa?

Aika tavallinen palkka päällä Pohjois-Pohjanmaalla duunarihommissa.

10-11h/tunti.

Ei kannata mennä palkolliseksi lestojen omistamiin firmoihin!!

Vierailija
90/141 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi teillä on kaksi autoa?? Typerää elvistelyä ja tarpeetonta jopa maaseudulla.

m38

Toinen auto on ollut pari kuukautta käyttökiellossa ja kuule ihan helvettiä mennä yhdellä autolla eripuolille kaupunkia töihin! Mies menee joka päivä aamukuudeksi varastolle töihin, minä vien hänet, 17km ihan toiseen suuntaan kuin oma työpaikkani. Sitten siitä veivaan 40km omalle työpaikalleni ja sen jälkeen haen hänet taas ihan eri suunnasta jotta pääsemme joskus kotiin. Julkisia ei kulje miehen työpaikalle, on perähikiällä sahalla töissä. Omalleni taas kulkee, mutta joutuisin vaihtamaan kerran bussia ja työmnatkaan menisi 25min sijaan 80min.

Olemme arvioineet kahden auton meille tarpeellisiksi, vanhat automme eivät todellakaan ole mitään elvistelyä, vaan ihan tarpeeseen ostettuja käyttöpelejä.

Vierailija
91/141 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän sitä voi seurustella vaikka pitkäaikaistyöttömän kanssa, jos oikein kolahtaa?

Eikö niin? Eikö? Kamoon, kukaan?

Toki :D Minä olen naimisissa miehen kanssa, joka oli suhteemme alkuaikoina pitkäaikaistyötön. Seurasi siinä sitten aikanaan jalanjälkiäni ja opiskeli uuden ammatin. Minä kyllä tienaan vieläkin piirun verran enemmän fyrkkaa, hähä.

Aivan. Suhteenne olisi toki loppunut, jos mies ei olisikaan saanut töitä.

Niin no, aika monta vuotta siihen meni :D Eka melkein 2 vuotta täysin työtön, sitten kolmisen vuotta osa-aikatöissä vaihtelevilla viikkotyömäärillä, sitten opiskelija (minä aikana ei lainkaan töissä). Luulisi, että jos olisin rahan perässä, olisin luovuttanut jo aiemmin ja siirtynyt metsästämään varakkaampia? Ja kyllähän minun nyt hänet olisi pitänyt jo jättää, kun tienaa vähemmän kuin minä. Pthyi!

No, uskotaan, että olet poikkeus. Tämä ei tietenkään niitä tuhansia pitkäaikaistyöttömiä miehiä lohduta, koska kaltaisiasi on ehkä 1/10 000. Onnea teille siis.

Kuinka monta pitkäaikaistyötöntä naista ja miestä tunnet? Siis sellaista, joka on vuodesta toiseen työttömänä. Yleensähän työllisistä tulee työttömiä ja työttömistä työllisiä. Pitkäaikaistyöttömän leiman saa jo vuoden työttömyyden perusteella, mutta moni vuoden työttömänä ollut työllistyy myöhemmin.

Aika monta. Osaa myös lukea tilastoja.

Ok. Onko kaikilla kuitenkin koulutus ja elämä muutenkin kunnossa? Suomessa joutuu kuitenkin melko pian tukitoimien piiriin, joten miten ihmeessä he ovat onnistuneet olemaan työttöminä vuodesta toiseen? Luulisi nyt palkkatukitöitä löytyvän välillä.

Itse tunnen yhden yli kolmekymppisen miehen, joka on onnistunut keplottelemaan niin, ettei mene töihin. Hänellä on paljon ulosotossa ja töihin ei kuulemma kannata mennä, kun vouti vie rahat. Hän muuttikin asumaan niin kauas, ettei töitä löydy helpolla. Aiemman vakityön ja perheen vain joi pois enkä usko, että kukaan nainen haluaa katsoa sitä menoa.

Vierailija
92/141 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni on työtön ja elätän häntä, joten 1740 euron palkka olisi 1740 euroa enemmän perheen tuloihin. Muut asiat merkitsee enemmän. 

Vierailija
93/141 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän sitä voi seurustella vaikka pitkäaikaistyöttömän kanssa, jos oikein kolahtaa?

Toki :D Minä olen naimisissa miehen kanssa, joka oli suhteemme alkuaikoina pitkäaikaistyötön. Seurasi siinä sitten aikanaan jalanjälkiäni ja opiskeli uuden ammatin. Minä kyllä tienaan vieläkin piirun verran enemmän fyrkkaa, hähä.

Niin no, aika monta vuotta siihen meni :D Eka melkein 2 vuotta täysin työtön, sitten kolmisen vuotta osa-aikatöissä vaihtelevilla viikkotyömäärillä, sitten opiskelija (minä aikana ei lainkaan töissä). Luulisi, että jos olisin rahan perässä, olisin luovuttanut jo aiemmin ja siirtynyt metsästämään varakkaampia? Ja kyllähän minun nyt hänet olisi pitänyt jo jättää, kun tienaa vähemmän kuin minä. Pthyi!

No, uskotaan, että olet poikkeus. Tämä ei tietenkään niitä tuhansia pitkäaikaistyöttömiä miehiä lohduta, koska kaltaisiasi on ehkä 1/10 000. Onnea teille siis.

Kuinka monta pitkäaikaistyötöntä naista ja miestä tunnet? Siis sellaista, joka on vuodesta toiseen työttömänä. Yleensähän työllisistä tulee työttömiä ja työttömistä työllisiä. Pitkäaikaistyöttömän leiman saa jo vuoden työttömyyden perusteella, mutta moni vuoden työttömänä ollut työllistyy myöhemmin.

Ok. Onko kaikilla kuitenkin koulutus ja elämä muutenkin kunnossa? Suomessa joutuu kuitenkin melko pian tukitoimien piiriin, joten miten ihmeessä he ovat onnistuneet olemaan työttöminä vuodesta toiseen? Luulisi nyt palkkatukitöitä löytyvän välillä.

Itse tunnen yhden yli kolmekymppisen miehen, joka on onnistunut keplottelemaan niin, ettei mene töihin. Hänellä on paljon ulosotossa ja töihin ei kuulemma kannata mennä, kun vouti vie rahat. Hän muuttikin asumaan niin kauas, ettei töitä löydy helpolla. Aiemman vakityön ja perheen vain joi pois enkä usko, että kukaan nainen haluaa katsoa sitä menoa.

Tuskin kenelläkään ihmisellä on kaikki kunnossa. Palkkatukitöitä tai jotain parin viikon työpätkiä en tämän ketjun aihepiirissä laskisi työllistymiseksi. Samalla lailla työttömiä he ovat pariutumismielessä siltikin. Sama on tuon koulutusjutun kanssa. Pitkäaikaistyötön kelpaa vain, jos on naisen mielestä elämä ja koulutus kunnossa. Se tarkoittaa, että pitkäaikaistyötön ei yleensä kelpaa. Ja tämä on se juju.

Voi olla elämä kunnossa, löytyä koulutus, työhistoriaa ja töitäkin hakee, mutta ei tämä riitä.

Vierailija
94/141 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on vähäruokainen, maksaa puolet asumismenoista ja siivoaa, voisin harkita. Tämä oli vitsi.

En tiennyt exän palkkaa. En koskaan kysynyt.

Vierailija
95/141 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mun mies tienaa hädin tuskin nettona 1000e.

En ikinä vaihtaisi miestä.

Vierailija
96/141 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma puolisoni työskentelee taiteilijana ja tienaa about tämän verran. Itse olen hyvätuloinen joten ei haittaa tai näy meidän elämässämme. Minä maksan enemmän asioita ja hän hoitaa kodin ja toteuttaa itseään :) olen vain tyytyväinen että olemme molemmat hommissa joista pidämme.

Vierailija
97/141 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

m38

Me asutaan maalla ja pakko olla 2 autoa vaikka mä olen työtön. En pääsisi ikinä mihinkään ja työttömälläkin on hoidettavia asioita.

Vierailija
98/141 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu miehen menoista ja kuinka paljon hän on valmis pistämään asumiseen, itse haluan asua hyväkuntoisessa asunnossa hyvällä alueella joten mieheltä pitäisi löytyä maksukykyä noin 700€ vuokrakuluihin kanssani ja mielellään myös terveellisesti syömiseen, koska on vähän kehnoa jos ei voida laittaa yhdessä ruokaa kun toisella ei ole varaa aineksiin (esim. kalaan, laadukkaaseen lihaan ja tuoreisiin kasviksiin).

Mutta jos ei polta, ryyppää paljoa, on autoton eikä ole kalliita harrastuksia tai matkustele usein niin pitäisi onnistua. 

Vierailija
99/141 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuskin kenelläkään ihmisellä on kaikki kunnossa. Palkkatukitöitä tai jotain parin viikon työpätkiä en tämän ketjun aihepiirissä laskisi työllistymiseksi. Samalla lailla työttömiä he ovat pariutumismielessä siltikin. Sama on tuon koulutusjutun kanssa. Pitkäaikaistyötön kelpaa vain, jos on naisen mielestä elämä ja koulutus kunnossa. Se tarkoittaa, että pitkäaikaistyötön ei yleensä kelpaa. Ja tämä on se juju.

Voi olla elämä kunnossa, löytyä koulutus, työhistoriaa ja töitäkin hakee, mutta ei tämä riitä.

Eihän sitä puolisoa välttämättä löydy vaikka ihan kaikki olisi viimeisen päälle ulkonäköä ja työtä myöten. On yksinkertaista väittää, että pitkäaikaistyöttömän parisuhteen puute johtuu nimenomaan työttömyydestä. Kyseessä voi olla niin ilkeä tyyppi, että kukaan ei halua olla hänen seurassaan.

Vierailija
100/141 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään ongelmaa.

N30

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kaksi