menkkamokat
Kertokaa super noloja menkkamokianne! Ne on parhaita!;D
Kommentit (102)
Oli uusi poikaystävä ja varasimme hotelliyön. Illalla tietenkin luvassa oli kiihkeää menoa. Käytiin suihkussa ja alettiin nukkumaan ilkosillamme. Yöllä oli sitten kuukautiset alkanut, oli kaikki paikat veressä ja mua nolotti. Ei niinkään sen miehen takia vaan hotellin lakanoiden. Niinpä itse otin lakanat sängystä ja kuiskin respantädille lähteissä asiasta ja lupasin korvata sotkun. Respassa vaan hymyiltiin ja kuiskattiin, että ei se haittaa, vahinkoja sattuu. Ja mulla alkoi menkat siis 5pv aiemmin kuin yleensä, täysin ilman normaaleja menkkaoireita.
[quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 23:38"]
Kuukuppi-jihadistit valtasivat tämänkin ketjun. Harmi.
[/quote]
Mikä siinä kupissa ärsyttää?
Ei näissä ole nolostuttavaa. Kerran tyttöoppilas nolosteli jotakin, jolloin toinen totesi, että olen nainen minäkin, opettaja. :) Iloinen asiahan tämä on.
ope
Ei näissä ole nolostuttavaa. Kerran tyttöoppilas nolosteli jotakin, jolloin toinen totesi, että olen nainen minäkin, opettaja. :) Iloinen asiahan tämä on.
ope
ope
Se, että kuppinne on Ainoa ja Oikea vaihtoehto. Samaa kastia kuin täysimetys, tandemimetys, kestot, sormuruoka, perhepeti ja hoidanlapsianikotonaylioppilaaksisaakkatyössäkäyvätäiditovatlastensuojelunasia-mentaliteetti.
Toisekseni, en pidä siitä, että aikuisen alapäässä muhinutta, veristä esinettä huljutellaan käsienpesualtaassamme. Käsienpesualtaassa, jonne esim. lapseni mrnevät koskemaan, pesemään kätensä, hampaansa. Kuukupoeilijan veristen käsien jäljitä.
Neo-amisept pullo löytyy vessan kaapista, muttei kuukupoeilijat ole sitä koskaan kysyneet/saatikka käyttäneet.
Veri on eritettä. Ja sairaaloissakin eritteiden kanssa noudatetaan suurta tarkkuutta.
[quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 23:47"][quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 23:38"]
[/quote]
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 23:47"]
[quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 23:38"]
[/quote]
[/quote]
Varmaan se että ei ole niin autuaallisen ihana kaikille mitä jotkut väittää.
[quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 23:57"]
Se, että kuppinne on Ainoa ja Oikea vaihtoehto. Samaa kastia kuin täysimetys, tandemimetys, kestot, sormuruoka, perhepeti ja hoidanlapsianikotonaylioppilaaksisaakkatyössäkäyvätäiditovatlastensuojelunasia-mentaliteetti.
Toisekseni, en pidä siitä, että aikuisen alapäässä muhinutta, veristä esinettä huljutellaan käsienpesualtaassamme. Käsienpesualtaassa, jonne esim. lapseni mrnevät koskemaan, pesemään kätensä, hampaansa. Kuukupoeilijan veristen käsien jäljitä.
Neo-amisept pullo löytyy vessan kaapista, muttei kuukupoeilijat ole sitä koskaan kysyneet/saatikka käyttäneet.
Veri on eritettä. Ja sairaaloissakin eritteiden kanssa noudatetaan suurta tarkkuutta.
[quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 23:47"][quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 23:38"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Harmi, että näet asian noin. En sano, että kuppi on ainoa vaihtoehto, vaan minulle paras. Toisekseen en huuhtele kenenkään muun altaassa vaan minulla on aina kosteuspyyhkeitä/desinfiointipyyhkeitä mukana. Käytetyt heitän roskiin. Kotona ollessani huuhtelen kuppia oman vessani lavuaarissa ja siivoan myös silloin jälkeni.
Olimme kaveriporukalla Särkänniemessä. Lähdimme 8 aikaan aamulla ja tarkoitus oli tulla 10 aikaan takaisin. No eiköhän menkat ala juuri kun päästiin särkkiksen portille, pojat siinä nauro ja tytöt ihan hädässä että mistä löydetään uudet housut ja jotakin paperia..
Jäin siihen poikien kanssa istumaan kun tytöt kävi ostamassa siteitä ja mulle jotkut halppis shortsit.. En ole kokenut mitään nolompaa!:D
Joskus aikanaan sammuin jatkoilla menkkojen ekana päivänä. Olin tamponilla liikenteessä koska oli vaatteet sellaiset ettei tää silloinen uhopissisminä käytä vaippoja tai anna joittenkin menkkojen estää Mun menoja. Heräsin tukalaan tunteeseen mutta vahinko oli jo tapahtunut ja patjaan asti teurastusjälkiin verrattavat imeytymiset. Katoin ympärille, muut nukkuvat, ventovierasta porukkaa paitsi kaverini joka ei herännyt. Putsailin itseäni minkä pystyi ja pää pyörällä lähdin kotiin, sinnekin kesti melkein tunti löytää. Aivan kaamea morkkis oli jälkeenpäin. Oisin korvannut ja ottanut yhteyttä mitä olen velkaa patjasta, mutta kaveri oli sitä mieltä jälkeenpäin ettei sinne oteta mitään yhteyttä kun oli säätänyt itsekin jotain, eikä itsellä ollut muistikuvaa missä oltiin.
[quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 21:24"]
Kerran kaksosteni ollessa vauvoja oli koko päivä kiireistä tohinaa ja olin lähdössä nukuttamaan heitä ulos vaunuissa. Käväisin äkkiä lähteissä vessassa, minulla siis oli menkat, runsaat...no, mennä poukottelin vaunujen kanssa jossain kilometrin päässä kotoa, kun huomasin jotain outoa. Olin unohtanut laittaa uuden siteen vanhan pois ottamani tilalle. No Joo, vaunujen nokka kääntyi kotia kohti, onneksi oli farkut jalassa, ne sentään "imivät" vähän. Toiste ei ole samaa mokaa päässyt syntymään.
[/quote]
hee, mäkin unohdin kerran laittaa tamponin paikalleen :D siitä tuli aika lyhyt lenkki, onneksi oli mustat toppahousut...
Menkat läpi koulussa, käyttäydyin erittäin oudosti, mut kukaa ei huomannu
Lukiossa kävimme päiväkodissa aamupäivän askartelemassa lasten kanssa. Jalassani olivat sellaiset vaaleanpunertavat, joustava housut. Iltapäivällä oli pelkkää liikuntaa. Ystävälläni olivat unohtuneet liikuntavaatteet kotiin, joten lainasin omani hänelle. Kovasti oli lainaamista vastaan, mutta lopulta suostui ottamaan ne, kun vakuutin omien housujeni olevan ihan mukavat liikuntaa varten. 3 tuntia pelattiin sulkapalloa (turnaus). Minä loppuottelussa opettajaa vastaan. Opettaja (mies) oli jotenkin tavallista ystävällisempi ja ehkä luovutti voiton minulle...? Koulusta suoraan kotiin ja suihkuun. Lattialle heitettyjen housujen takamuksessa hehkui suuri, rusehtava tahra. Lähemmin tarkasteltuna osottautui muovailuvahaksi. Olin ilmeisesti istunut päiväkodissa muovailuvahapalleron päälle ja kulkenut loppupäivän nolo tahra takapuolessani. Turha oli enää siinä vaiheessa suuttua ystävälleni, luokkatovereilleni tai miesopettajalle. Saati kertoa seuraavana päivänä muovailuvahasta takapuolessa. Kymppi kuitenkin liikunnasta päästötodistuksessa. Vieläkin epäilen säälillä olleen asiaa, liikuntanumeroiden keskiarvo kun oli tasan 9,5...
Ainahan näitä. Olen unohtanut ottaa varasiteitä/-tamponeja mukaan ja sitten yrittänyt kärvistellä sillä yhdellä ja lisäpaperia käyttämällä koko päivän töissä jne.
Viime yönä tuli taas yksi. Menkat alkoi eilen ja vuoto on aina ekat pari päivää runsasta. Iltapissalla otin tamponin pois, mutta unohdin laittaa siteen. Aamulla oli peitossa, lakanassa ja petarissakin verta.:(
[quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 21:38"]onko teillä, jotka menkat yllättää, kierto aina kovinkin epäsäännöllinen? ettei voi varautua?
[/quote]
Jep. 18-90 päivää vaihteluväli. Megarunsaat. Koskaan ei voi tietää et milloin ne alkaa. Ihan järkyttävän ärsyttävää. Onneks mulle ei oo tapahtunu kuitenkaan mitään vahinkoja (koputtaa puuta).
En ole ikinä ymmärtänyt että miten jollakin voi käydä noin, ettei huomaa että menkat alkaa:) itse tunnen alkamisen heti ja onneksi minulla ainakin alkaa pikkuhiljaa ne. Ja onneksi on niin selvät oireet ennen menkkoja, että osaan aina varautua minä päivänä ne alkaa:)
[quote author="Vierailija" time="15.11.2014 klo 21:18"]Kannattaa mutten huuhdella se kuppi suoraan vessanpönttöön käsisuihkulla. Ei sotke toisten altaita, tulee hoidettua alapesut samalla ja kaupan päälle se paksu verimönjä ei jää pöntön pohjaan hankalasti kiinni. :)
[/quote]
miten te onnistutte tässä? Kokeilin kerran ja bideesuihkun paine levitti pitkin baarin vessakopin seiniä kauniita vaaleanpunaisia vesipisaroita :D muuten olen onnistunut käyttämään kuppia liki kymmenen vuotta sen kummemmin mokailematta, vaikka on runsaat kuukautiset.
[quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 21:04"]mulle ei ainakaa oo ikinä käyny mitään, enkä oo kuullu muiltakaan.miten aikuisellevoi muka sattua,jos on niiden kanssa jo kauan eläny??
[/quote]
No ihan helposti voi sattua, jos vuoto on tosi epätasaista. Itsellä on muut päivät niin pientä tiputtelua että pikkuhousunsuoja riittää koko päivän, mutta yksi päivä on sellaista megavuotoa että vaikka on tamponi ja side niin läpi menee parissa tunnissa. Ja se vuoto ei ole tasaista vaan sitten vaan yhtä-äkkiä hulahtaa järkyttävä määrä. Joten, kyllä niitä mokia sattuu, kun pari tuntia sitten side on kuiva ja parin tunnin päästä kotiin tultua huomaat että farkuissa on kunnon läikkä.
No tämä ei oo tapahtunu varsinaisesti mulle, oon vaan sivullinen uhri. Kerran koulussa meillä alko ATK tunti. Kävelin omalle koneelleni, ja vedin penkin istuutuakseni. Huomasin että siin oli joku tumma läntti (tuolin kangas oli punainen), ja koska suurimmassa osassa niistä penkeistä oli jtn likaläikkiä nii aattelin että tääki on likaa, ja jostain syystä (hetkellinen mielihäiriö?) koskin siihen jättiläjään. Nostin käden ylös, ja sormet oli täynnä verta, siis koskaan mua ei oo kuvottanu niin paljo, meinas yrjö lentää. Äkkiä juoksin vessaan ja pesin kättä varmaa 10min. :S hyih, mut säälin sitä jolta se vuoto on tullu yli, ei ollu mikään pieni läjä.
[quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 21:40"][quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 21:38"]
[quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 21:18"]Kamalin on varmaan se, kun Ärrällä etsin lompakkoa kassista, ja tamponi putosi kassista lattialle, siis käyttämätön, papereissa oleva. Joo, tämä on pahin menkkamokani. Ei se menkkoihin varautuminen ole niin kovin vaikeaa. Ja kuka vittu nyt käyttää valkoisia housuja menkkojen aikaan :D Urpot.
[/quote] jos ne on työhousut esm sairaalanhoitajat
[/quote]
Kai siellä nyt jotain toisia housuja alla pidetään, näkyyhän niistä läpikin muuten.
[/quote]
Ei muuten pidetä ja joissain työpaikoissa ei saa olla edes "aluspaitaa". Pelkästään valkoiset/vaaleat rintaliivit.