Nettilaskurin mukaan rasvaprosenttini on 30,8. Missä pääsisi mittauttamaan "oikeasti" rasvaprosentin?
Voi se pitää paikkaansa kyllä🤔 Onko noi kuinka luotettavia?
Kommentit (15)
Kaikki Inbody-mittaukset kertovat myös rasvaprosentin, ja enemmänkin. Google kertonee, missä paikkakunnallasi voisi olla mahdollista päästä Inbodyyn.
Täällä on ainakin kaupungin liikuntapalveluilla inbody-mittari.
Mihin se nettilaskurin arvio perustui?
Itse olen tehnyt joskus vastaavan ja se perustui vain painoindeksiin, ikään ja sukupuoleen. Heitti aivan roimasti inbodyn antamasta lukemasta. Laskuri sanoi 26, inbody 16.
Jos löytyy omalta paikkakunnalta tai lähistöltä, niin tää (itsepalvelu Inbody):
Onko sillä hirveästi väliä onko se 30 vai 35, kysymys ehkä kuuluu, että mitä teet tällä tiedolla?
Vierailija kirjoitti:
Jos löytyy omalta paikkakunnalta tai lähistöltä, niin tää (itsepalvelu Inbody):
Valitettavasti ei satu lähistölle mikään noista paikoista.
Monella paikkakunnalla on kunnan tai jonkun muun tahon järjestämiä inbody-mittauksia täysin maksuttomana.
Saattaa olla vaikka kerran tai kaksi vuoteen, tuskin jatkuvasti.
Lisäksi voi olla jotain satunnaisia kiertueita.
Itse olen käynyt yli 10 kertaa maksuttomassa kehonkoostumusmittauksessa viimeisen 15 vuoden aikana.
Jos on varaa maksaa, niin nettihakuun inbodymittaus ja oma paikkakunta ja sieltä vaan tarkastelemaan vaihtoehtoja
Nettilaskurin rasvaprosentti on lähinnä arvaus, voi pitää paikkaansa, mutta todennäköisesti on vain vähän sinnepäin. Ja joskus ei sitäkään.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen tehnyt joskus vastaavan ja se perustui vain painoindeksiin, ikään ja sukupuoleen. Heitti aivan roimasti inbodyn antamasta lukemasta. Laskuri sanoi 26, inbody 16.
Siinä kysyttiin sukupuoli, ikä, pituus, paino, niskan-lantion-vyötärön ympärys. Ihan mahdollisena pidän tuota 30%. Tosin en kauheasti ymmärrä tuosta asiasta.
Vierailija kirjoitti:
Onko sillä hirveästi väliä onko se 30 vai 35, kysymys ehkä kuuluu, että mitä teet tällä tiedolla?
Onhan se mielenkiintoista tietää. Vähän sama kuin että on tietoinen paljonko on oma paino, verenpainetaso tms. Ja olen aloittanut kuntoilun, ja jos jaksan pitää tätä yllä niin onhan se hauska vaikka puolen vuoden - vuoden päästä mitata % uudelleen.
Osta kehoanalyysivaaka. Testivoittaja 2025 Beurer Super Black diagnostiikkavaaka BF500.
Inbody mittaus ehdottomasti. Jos olet 35 tai yli niin lihasmassa vähenee vuosi vuodelta jos et treenaa, Inbody kertoo myös mikä lihasmassasi tilanne on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinä kysyttiin sukupuoli, ikä, pituus, paino, niskan-lantion-vyötärön ympärys. Ihan mahdollisena pidän tuota 30%. Tosin en kauheasti ymmärrä tuosta asiasta.
Mitä tekemistä lantionympäryksellä on rasvaprosentin kanssa?
Kehonkoostumusmittaus ei suinkaan ole erityisen tarkka. Se on kuitenkin hyödyllinen muutosten seurannassa pitkällä aikavälillä.
Kuntosalit myy usein mittauspalvelua