Raskaana oleva (tuleva) teiniäiti vastailee kysymyksiin :)
Niin siis jos joku nyt jotain haluaa kysyä :D.
- Rosa
Kommentit (184)
[quote author="Vierailija" time="28.06.2014 klo 12:07"]
[quote author="Vierailija" time="28.06.2014 klo 12:01"]
[quote author="Vierailija" time="28.06.2014 klo 11:58"]
[quote author="Vierailija" time="28.06.2014 klo 11:52"]
[quote author="Vierailija" time="28.06.2014 klo 11:48"]
[quote author="Vierailija" time="28.06.2014 klo 11:44"]
[quote author="Vierailija" time="28.06.2014 klo 11:37"]
[quote author="Vierailija" time="28.06.2014 klo 11:34"]
[quote author="Vierailija" time="28.06.2014 klo 00:51"]
[quote author="Vierailija" time="28.06.2014 klo 00:36"]
Mitä tekisit, jos poikaystäväsi pettäisi sinua? Koska et voisi harrastaa seksiä hänen kanssaan ensimmäiseen kuukauteen ainakaan ja sitten kun on paikat kunnossa nii et vain jaksa harrastaa seksiä.
[/quote] Enpä ole miettinyt etukäteen, koska sitäkään ei mielestäni kannata turhaan murehtia. Ensimmäiseen kuukauteen en voi harrastaa YHDYNTÄÄ, muu ei kai ole kiellettyä? Ja niin, ventovierashan sen taas tietää parhaiten missä jamassa mun seksielämä tulee olemaan vauvan syntymän jälkeen :D.
- Rosa
[/quote]
Juu ja noin vuosi lapsen syntymästä, sinäkin TIEDÄT tästä asiasta paljon enemmän, saman minkä moni täällä tietää jo ihan kokemuksen kautta.
Ei lapsesi isän ikäistä jannua kauankaan jaksa paskavaippa-arki kiinnostaa.
Pillua se halua säännöllisesti ja pitää hauskaa. Valitettavasti olen ikävä ihminen kun sanoin tämän mutta tiedätpähän varautua.
[/quote] Kävikö mielessäsi että ihmiset ovat erilaisia?
- Rosa
[/quote]
Kävi, tosin tässä asiassa ei juuri eroja ole. Seuraapa vaikka tätä palstaa jokunen aika niin huomaat kyllä. Lapsiperheen arki yhdistettynä pilalle menneeseen pilluun karkottaa kyllä useimmat tuonikäiset miehet, ainakin jos miehellä on potentiaalisia mahdollisuuksia löytää uusi nainen. Ja valitettavasti elämän kylmät realiteetit vaikuttavat myös sinuun ja lapsen isään, todennäköisyydet eivät ole kovinkaan paljon perheonnenne puolella. Mutta kyllä yh:kin pärjää toistaiseksi nykysuomessa joten huoli pois ja mahaa kasvattamaan.
[/quote] Voi sinua, toivottavasti elämä antaa vielä jonain päivänä jotakin hyvää sinullekkin :).
- Rosa
[/quote]
Kyllähän näissä viesteissä enempikin varoitellaan siitä että tilanteessasi elämä voi antaa ihan muuta kuin pelkkää hyvää sinullekkin.. :D .
[/quote] Tottakai, se on sanomattakin selvää mutta minkä ihmeen takia pitää jo nyt keskittyä siihen kaikkeen negatiiviseen mitä VOI tapahtua mutta mikä ei välttämättä edes tule tapahtumaan?
- Rosa
[/quote]
Tällä palstalla hormonihuuruisia mammoja on tapana ampua maan pinnalle pilvistä leijumasta.
[/quote] Anteeksi, en tiennyt että täällä on kiellettyä olla onnellinen tai ylipäätänsä tyytyväinen elämäänsä ja siihen mitä on tässä ja nyt. Lienee parempi siis hyväksyä että koko loppuelämä tulee olemaan yhtä alamäkeä ja vauva tulee itkemään syntymänsä jälkeen seuraavat 10 vuotta yötä päivää. Poikaystävä lähtee lätkimään ennen kun vauva syntyy ja minä jään yksinhuoltajaksi. Asuntokin menee alta joten joudun muuttamaan kadulle. Voi minua. No, itseppä olen valinnut elämäni, mitäs tulin teininä raskaaksi. Parempi? :)
- Rosa
[/quote]
Lähempänä realismia.
[quote author="Vierailija" time="28.06.2014 klo 12:04"]
Älkäähän nyt tyttöä kiusatko ikävillä tosiasioilla etukäteen, antaa nauttia unelmistaan nyt kun vielä voi. Jokaisenhan pitää itse elää oma elämänsä. Vaikka uurin osa viesteistä on ihan realismia niin kukapa niitä tuossa vaiheessa uskoisi.
Ja uskon että "roosa" tullaan vielä näkemään palstalla useampienkin elämänkäänteiden aikana, mutta tuskinpa samalla nimimerkillä.
[/quote] On totta etten tiedä vielä miten meidän elämä vauvan kanssa tulee menemään tai miten parisuhteelleni tulee käymään mutta ei sitä kyllä kukaan muukaan tiedä. Ainahan kaikki on mahdollista mutta pitäisikö ihan tosi nyt jo olla täysin lamaantunut siitä mitä elämä tulee olemaan koska Vauvafoorumilla näin tiedettiin "varmaksi" kertoa?
- Rosa
[quote author="Vierailija" time="28.06.2014 klo 11:56"][quote author="Vierailija" time="28.06.2014 klo 11:49"]
[quote author="Vierailija" time="28.06.2014 klo 11:42"][quote author="Vierailija" time="28.06.2014 klo 11:40"]
[quote author="Vierailija" time="28.06.2014 klo 11:37"][quote author="Vierailija" time="28.06.2014 klo 11:34"]
Mitä tekisit, jos poikaystäväsi pettäisi sinua? Koska et voisi harrastaa seksiä hänen kanssaan ensimmäiseen kuukauteen ainakaan ja sitten kun on paikat kunnossa nii et vain jaksa harrastaa seksiä.
[/quote] Enpä ole miettinyt etukäteen, koska sitäkään ei mielestäni kannata turhaan murehtia. Ensimmäiseen kuukauteen en voi harrastaa YHDYNTÄÄ, muu ei kai ole kiellettyä? Ja niin, ventovierashan sen taas tietää parhaiten missä jamassa mun seksielämä tulee olemaan vauvan syntymän jälkeen :D.
- Rosa
[/quote]
Juu ja noin vuosi lapsen syntymästä, sinäkin TIEDÄT tästä asiasta paljon enemmän, saman minkä moni täällä tietää jo ihan kokemuksen kautta.
Pillua se halua säännöllisesti ja pitää hauskaa. Valitettavasti olen ikävä ihminen kun sanoin tämän mutta tiedätpähän varautua.
- Rosa
[/quote]
Niinhän se oma mussukka on aina se erilainen, katsotaan sitten puolentoista vuoden päästä uusiksi oliko se oma kulta sittenkään erilainen :)
[/quote] Kävikö itsellesi juurikin niin että puolentoista vuoden päästä kaikki romahti vai miksi olet niin kyyninen? :s
- Rosa
[/quote]
Ei mutta silloin on sulla jo lapsi ja seksitöntä tai vähä seksistä aikaa takana kolmisen kuukautta, sillon alkaa jo miehellä olla himot huipussa ;)
[/quote] Ei mulla vaan meillä :). Yllättävän tarkkaan muuten tiedät mitä meidän seksielämä tulee olemaan jatkossa, en tiedä pitäisikö ihan huolestua...
- Rosa
[/quote]
Pitäis ainakin sun, sua on varotettu :D
[/quote] Oi kiitos :). Nyt täytyykin alkaa sitten etsimään poikaystävälle omaa huoraa koska minähän en enää ikinä tule seksiin kykenemään ja jos tulenkin niin poikaystävä on siinä kohtaa jo muuttanut Kuubaan uuden nuoremman tyttöystävänsä kanssa ja minä olen katkera yksinhuoltaja siinä kohtaa.
- Rosa
[quote author="Vierailija" time="28.06.2014 klo 12:09"]
[quote author="Vierailija" time="28.06.2014 klo 11:54"]
[quote author="Vierailija" time="28.06.2014 klo 11:46"]
[quote author="Vierailija" time="28.06.2014 klo 11:43"]
Minä en ole huolissani tämän naisen kyvykkyydestä hoitaa tuleva lastaan vaan sitä, että kun noin nuorena tekee lapset nin jää se nuoruus elämättä. En tarkoita, että heillä olisi kauhea hinku lähteä bilettämään, mutta valitettavasti kaveripiirissä kaikki jotka tekivät lapset nuorena ovat eronneet ja nyt elävät sitä villiä nuoruuttaan.
Itse olen ns. vanha äiti, mutta elin nuoruuttani ja nyt keskityn ainokaiseeni. Toki olisin halunnut lapsia aikaisemmin, mutta sopivaa kandidaattia ei löytynyt.
Kaikkea hyvää Rosalle.
[/quote] Kiitos! :) Varmasti jää paljon sellaista kokematta mitä kaverit tulevat kokemaan mutta minkäs teet, kaikkea ei voi saada. Onneksi meillä on kuitenkin tosi hyvä tukiverkko ympärillä niin tullaan saamaan myös sitä omaa aikaa ja mahdollisuus tehdä niitä tavallisia "nuorten juttuja", jos siltä tuntuu.
- Rosa
[/quote]
Kyllä jokaisen kuuluu itse kakaransa hoitaa eikä lykätä "tukiverkkojen" riesaksi että pääsisi bilettämään.
[/quote] Puhuinko bilettämisestä? En... Itse et ole ilmeisesti koskaan ollut isovanhempiesi tms luona hoidossa/vienyt omia lapsiasi heidän isovanhemmilleen tai jollekkin muulle hoitoon? Kävikö mielessä että on isovanhempia, kummeja yms jotka jopa haluavat hoitaa lastenlastaan/kummilastaan tms silloin tällöin? Niin, elämä on ihmeellistä.
- Rosa
[/quote]
Lastenhoito kuuluu niille jotka sen muksun maailmaan lykkää. Monikin miettisi tarkemmin että kannattaako sitä kakaraa alkaa vielä tehtailemaan kun tietäisi että ihan itse ja vain itse on siitä vastuussa. Eikä siis kummit, isovanhemmat ym. sukulaiset. Isovanhemmat ovat jo lapsensa hoitaneet, ei heille kuulu seuraavan sukupolven lapsien hoitaminen että pullamössövanhemmat saisivat "omaa aikaa" . Vanhempien oma aika on lapsia varten jos lapsia kerran maailman pusketaan.
[/quote] Joopa joo, mielipiteensä kullakin :).
- Rosa
Rosa, älä välitä näistä av-mammoista! Kuulostat fiksulta nuorelta naiselta.
Elämäsi ei tule olemaan sellaista mitä muilla teineillä mutta ei sen tarvitse olla huono juttu. On hienoa että kykenet ottamaan vastuun lapsestasi etkä mennyt sieltä mistä aita on matalin, toisin sanoen siis tehnyt aborttia.
Varmasti vauva-aika tulee olemaan veronsa vievää niin sinun kuin poikaystäväsikin ja teidän parisuhteen kohdalla mutta ei sen tarvitse tarkoittaa sitä ettäkö teidän suhde siihen kaatuisi.
Tsemppiä Rosa, vaikutat todella kypsältä! Etkä edes vain ikäiseksesi, vaan muutenkin vaikutat fiksulta ja vastuuntuntoiselta! Tsemppiä ja jaksamista, nauti täysillä raskaudestasi ja vauvastasi, äläkä kuuntele katkeroituneiden ihmisten mielipiteit. Ja kauhukuvien maalailuja:)!
t. Eilen siitä teini-iästä eroon päässyt eli tasan 20v krooninen vauvakuumeilija! :D
[quote author="Vierailija" time="28.06.2014 klo 12:13"][quote author="Vierailija" time="28.06.2014 klo 12:07"]
[quote author="Vierailija" time="28.06.2014 klo 11:56"][quote author="Vierailija" time="28.06.2014 klo 11:49"]
[quote author="Vierailija" time="28.06.2014 klo 11:42"][quote author="Vierailija" time="28.06.2014 klo 11:40"]
[quote author="Vierailija" time="28.06.2014 klo 11:37"][quote author="Vierailija" time="28.06.2014 klo 11:34"]
- Rosa
[/quote]
- Rosa
[/quote]
Niinhän se oma mussukka on aina se erilainen, katsotaan sitten puolentoista vuoden päästä uusiksi oliko se oma kulta sittenkään erilainen :)
[/quote] Kävikö itsellesi juurikin niin että puolentoista vuoden päästä kaikki romahti vai miksi olet niin kyyninen? :s
- Rosa
[/quote]
Ei mutta silloin on sulla jo lapsi ja seksitöntä tai vähä seksistä aikaa takana kolmisen kuukautta, sillon alkaa jo miehellä olla himot huipussa ;)
[/quote] Ei mulla vaan meillä :). Yllättävän tarkkaan muuten tiedät mitä meidän seksielämä tulee olemaan jatkossa, en tiedä pitäisikö ihan huolestua...
- Rosa
[/quote]
[/quote] Oi kiitos :). Nyt täytyykin alkaa sitten etsimään poikaystävälle omaa huoraa koska minähän en enää ikinä tule seksiin kykenemään ja jos tulenkin niin poikaystävä on siinä kohtaa jo muuttanut Kuubaan uuden nuoremman tyttöystävänsä kanssa ja minä olen katkera yksinhuoltaja siinä kohtaa.
- Rosa
[/quote]
Sua nuoremman tyttöystävän kanssa, ei kai poikaystäväsi nyt mikään pedofiili ole? :D Eikä mitään huoraa sille tarvitse hommata, tulisit vaan maanpinnalle sieltä, hormoonihöyryistä ja ajattelisit, että harva sun poikaystävän ikänen on loppu peleissä tohon elämän muutokseen valmis.
[quote author="Vierailija" time="28.06.2014 klo 11:58"]
[quote author="Vierailija" time="28.06.2014 klo 11:48"]
[quote author="Vierailija" time="28.06.2014 klo 11:41"]
[quote author="Vierailija" time="28.06.2014 klo 11:40"]
[quote author="Vierailija" time="28.06.2014 klo 11:35"][quote author="Vierailija" time="28.06.2014 klo 11:32"]
[quote author="Vierailija" time="28.06.2014 klo 11:26"]
eikö sinua ahdista, että alapääsi ei tule enää koskaan olemaan tiukka?
[/quote] T: Vauvafoorumin pimppitohtori joka kykenee ruudun läpi määrittelemään kenen alapää tulee olemaan synnytyksessä missäkin kunnossa? :D
T: Rosa
[/quote] Oho, synnytyksen jälkeen siis!
T: Rosa
[/quote]
no ajattele nyt järjellä: vauvan pää 32-36cm, voi olla isompikin. miehen vehje ei ihan yllä tuohon......ei se enää koskaan niin tiukaksi tule.
[/quote] Joo, ei se ihan samanlainen tulekkaan olemaan mutta veikkaan ettei tämä tule juurikaan sinun elämääsi vaikuttamaan, vai?
- Rosa
[/quote]
Haha.. ei todellakaan, mutta sinun loppuelämääsi sitäkin enemmän.
[/quote] Joka häiritsee sinua koska..?
- Rosa
[/quote]
Mistä luit että minua häiritsisi ?
Kuten näet kirjoitin : "Haha.. ei todellakaan, mutta sinun loppuelämääsi sitäkin enemmän."
Kyllä susta kelpo av-palstan mamma tuolla logiikalla kasvaa :D .
[/quote] Jep jep... Yllättävän paljon sinua kuitenkin näyttää kiinnostavan jonka vuoksi en voinut olla miettimättä miksi asia häiritsee/kiinnostaa sinua :).
- Rosa
[/quote]
Olemme pahoillamme puolestasi koska pillusi menee jo noin nuorena pilalle, etkä itse sitä hoksaa ennenkuin on liian myöhäistä.
[quote author="Vierailija" time="28.06.2014 klo 12:11"]
Älkäähän nyt tyttöä kiusatko ikävillä tosiasioilla etukäteen, antaa nauttia unelmistaan nyt kun vielä voi. Jokaisenhan pitää itse elää oma elämänsä. Vaikka uurin osa viesteistä on ihan realismia niin kukapa niitä tuossa vaiheessa uskoisi.
Ja uskon että "roosa" tullaan vielä näkemään palstalla useampienkin elämänkäänteiden aikana, mutta tuskinpa samalla nimimerkillä.
[/quote] On totta etten tiedä vielä miten meidän elämä vauvan kanssa tulee menemään tai miten parisuhteelleni tulee käymään mutta ei sitä kyllä kukaan muukaan tiedä. Ainahan kaikki on mahdollista mutta pitäisikö ihan tosi nyt jo olla täysin lamaantunut siitä mitä elämä tulee olemaan koska Vauvafoorumilla näin tiedettiin "varmaksi" kertoa?
- Rosa
[/quote]
Nyt viimeistään kannattaisi miettiä kannattaako vielä alkaa äidiksi.
[quote author="Vierailija" time="28.06.2014 klo 12:13"]
- Rosa
[/quote]
- Rosa
[/quote]
- Rosa
[/quote]
- Rosa
[/quote]
- Rosa
[/quote]
Korskeudessasi et arvaakaan kuinka lähellä totuutta saatat olla. Satuja ja provojako luulet tällä pelkästään kerrottavan ? Moni kertoo omista ja läheisten kokemuksista.
[quote author="Vierailija" time="28.06.2014 klo 12:26"]
[quote author="Vierailija" time="28.06.2014 klo 12:13"][quote author="Vierailija" time="28.06.2014 klo 12:07"]
- Rosa
[/quote]
- Rosa
[/quote]
- Rosa
[/quote]
- Rosa
[/quote]
- Rosa
[/quote]
Sua nuoremman tyttöystävän kanssa, ei kai poikaystäväsi nyt mikään pedofiili ole? :D Eikä mitään huoraa sille tarvitse hommata, tulisit vaan maanpinnalle sieltä, hormoonihöyryistä ja ajattelisit, että harva sun poikaystävän ikänen on loppu peleissä tohon elämän muutokseen valmis.
[/quote]
Saattaa siellä isäehdokkaalla jo polvet tutista, hoksannut et nyt taitaa tää nuoren miehen huoleton elämä ola vaarassa, tuskin edes pojan kaveripiirissäkään kovin kannustavia osataan olla.
Ei kannata uskoa kaikkea. Että pimppi menee pilalle... =) Lantionpohjanlihas-jumpalla normalisoituu kyllä nopeasti. Itse sain ekan lapsen suunnitellusti 18-vuotiaana. Kävin lukion loppuun ja opiskelin ammattiin. Nyt vakituinen työ ja viides lapsi tuloillaan. Bilettämään pääsee joskus harvoin, kun puolison kanssa vuorotellaan. Meillä ei ole tukiverkkoa =(. Ainoa miinus on yhteisen ajan puute miehen kanssa. Mies on aina töissä, eikä saada ikinä kahdenkesken olla. Seksiä kerran kuussa tai harvemmin... Mutta ei se määrä vaan laatu. Onnellisia ollaan silti. Ei se äitiydessä onnistuminen ikää katso. Kaveri sai 30-vuotiaana esikoisensa ja antoi sen huostaan, kun vauva-arjen todellisuus tuli yllätyksenä. Oli tottunut elämään niin vapaata elämää. On tajuttava elää lapsen ehdoilla. Onnea raskauteesi ja tulevaan äitiyteen! Vaikka elämä ei aina mene niin kuin suunnittelee, niin vastoinkäymisistä selviää sisulla kyllä. Terveisin: äiti 30-v
Voi järkkyä, millaisa vastauksia osa onkaan!! Paljon onnea Rosa sinulle ja miehellesi tulevasta vauvasta! Vaikutat kypsältä ja vastuuntuntoiselta nuorelta naiselta. Onpa kurjaa, että olet saanut ikäviä vastauksia osaltaan, mutta onneksi joukossa on paljon kivoja ja kannustavia! Kaikkea hyvää tulevaan teidän perheelle! :)
t. 30v 2 lapsen äiti :)
[/quote]
no ajattele nyt järjellä: vauvan pää 32-36cm, voi olla isompikin. miehen vehje ei ihan yllä tuohon......ei se enää koskaan niin tiukaksi tule.
[/quote]
Jäikö omas noihin mittoihin pysyvästi?
Tulin vaan oonittelemaan. Onnea! Itse sain ekan lpsen kun olin just täyttäny 16 ja toisen 19 vuotiaana.
[quote author="Vierailija" time="28.06.2014 klo 00:25"]Jäät todennäköisesti yksinhuoltajaksi..[/quote]
Miten te ihmiset voitte sanoa tulevalle äidille noin? Oli sitten odottava äiti minkä ikäinen tahansa? Katkeruutta, kateutta, mikskä tota nyt sanois... kamalaa tekstiä lastaan odottavalle. Lapsen saanti pitäisi olla iloinen ja onnellinen asia, ja te katkerat ihmiset kehtaatte kirjotella tommosia?
Toivottavasti osaatte olla hieman lämpimämpiä omille lapsillenne sen päivän tullessa kun he ilmoittaa perheenlisäyksestä. Kuvottavaa käytöstä..
Tsemppiä Rosalle, oon hengessä mukana!
T. 21v nuori äiti :)
[quote author="Vierailija" time="28.06.2014 klo 10:59"][quote author="Vierailija" time="28.06.2014 klo 10:55"]
[quote author="Vierailija" time="28.06.2014 klo 10:50"]
Huomaa kyllä että oot 17v..kaikki on niin 'ihanaa' ja '<3 <3 <3'...Kannattaa ehkä ennen yo-kirjotuksia pikkusen hioa tuota kirjotustaitoa..
[/quote] Juu, kiitos vinkistä :). Missä muuten itse olet hionut omaa kirjotustaitoasi kun isot alkukirjaimet loistavat poissaolollaan?
- Rosa
[/quote] Eiku olihan tuolla muutama iso alkukirjainkin, hyvä hyvä! Nyt voit siirtyä pisteiden pariin :). Vinkki: Yksi riittää päättämään lauseen, joskus voidaan käyttää kolmea mutta kaksi on vähän vieraampi juttu.
- Rosa
[/quote]
Ollaanpas sitä niin fiksua tyttöä että! Ei ilmeisesti kuitenkaan tarpeeks fiksu käyttämään ehkäsyä..no ei voi minkään, ei sitä järkeä kaikille riitä.
[quote author="Vierailija" time="28.06.2014 klo 16:46"]
[quote author="Vierailija" time="28.06.2014 klo 10:59"][quote author="Vierailija" time="28.06.2014 klo 10:55"]
[quote author="Vierailija" time="28.06.2014 klo 10:50"]
Huomaa kyllä että oot 17v..kaikki on niin 'ihanaa' ja '<3 <3 <3'...Kannattaa ehkä ennen yo-kirjotuksia pikkusen hioa tuota kirjotustaitoa..
[/quote] Juu, kiitos vinkistä :). Missä muuten itse olet hionut omaa kirjotustaitoasi kun isot alkukirjaimet loistavat poissaolollaan?
- Rosa
[/quote] Eiku olihan tuolla muutama iso alkukirjainkin, hyvä hyvä! Nyt voit siirtyä pisteiden pariin :). Vinkki: Yksi riittää päättämään lauseen, joskus voidaan käyttää kolmea mutta kaksi on vähän vieraampi juttu.
- Rosa
[/quote]
Ollaanpas sitä niin fiksua tyttöä että! Ei ilmeisesti kuitenkaan tarpeeks fiksu käyttämään ehkäsyä..no ei voi minkään, ei sitä järkeä kaikille riitä.
[/quote]
Ollaampas sitä niin fiksua av-mammaa että! Ei ilmeisesti kuitenkaan tarpeeks fiksu lukemaan, että Rosalla on pillerit pettäneet! No ei voi mitään, ei sitä lukutaitoa kaikille riitä.
[quote author="Vierailija" time="28.06.2014 klo 11:54"]
[quote author="Vierailija" time="28.06.2014 klo 11:43"]
Minä en ole huolissani tämän naisen kyvykkyydestä hoitaa tuleva lastaan vaan sitä, että kun noin nuorena tekee lapset nin jää se nuoruus elämättä. En tarkoita, että heillä olisi kauhea hinku lähteä bilettämään, mutta valitettavasti kaveripiirissä kaikki jotka tekivät lapset nuorena ovat eronneet ja nyt elävät sitä villiä nuoruuttaan.
Itse olen ns. vanha äiti, mutta elin nuoruuttani ja nyt keskityn ainokaiseeni. Toki olisin halunnut lapsia aikaisemmin, mutta sopivaa kandidaattia ei löytynyt.
Kaikkea hyvää Rosalle.
[/quote] Kiitos! :) Varmasti jää paljon sellaista kokematta mitä kaverit tulevat kokemaan mutta minkäs teet, kaikkea ei voi saada. Onneksi meillä on kuitenkin tosi hyvä tukiverkko ympärillä niin tullaan saamaan myös sitä omaa aikaa ja mahdollisuus tehdä niitä tavallisia "nuorten juttuja", jos siltä tuntuu.
- Rosa
[/quote]
Kyllä jokaisen kuuluu itse kakaransa hoitaa eikä lykätä "tukiverkkojen" riesaksi että pääsisi bilettämään.
[/quote] Puhuinko bilettämisestä? En... Itse et ole ilmeisesti koskaan ollut isovanhempiesi tms luona hoidossa/vienyt omia lapsiasi heidän isovanhemmilleen tai jollekkin muulle hoitoon? Kävikö mielessä että on isovanhempia, kummeja yms jotka jopa haluavat hoitaa lastenlastaan/kummilastaan tms silloin tällöin? Niin, elämä on ihmeellistä.
- Rosa
[/quote]
Lastenhoito kuuluu niille jotka sen muksun maailmaan lykkää. Monikin miettisi tarkemmin että kannattaako sitä kakaraa alkaa vielä tehtailemaan kun tietäisi että ihan itse ja vain itse on siitä vastuussa. Eikä siis kummit, isovanhemmat ym. sukulaiset. Isovanhemmat ovat jo lapsensa hoitaneet, ei heille kuulu seuraavan sukupolven lapsien hoitaminen että pullamössövanhemmat saisivat "omaa aikaa" . Vanhempien oma aika on lapsia varten jos lapsia kerran maailman pusketaan.